• foto: Igor Škafar

    25. 7. 2025  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Ulica

    Sherry

  • Dora Trček  |  foto: Katja Goljat

    25. 7. 2025  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Portret

    Irena Yebuah Tiran / Pevka, ki verjame v moč povezovanja

    Morda ste jo spoznali kot mezzosopranistko, članico Slovenskega komornega gledališča, žirantko priljubljene oddaje Znan obraz ima svoj glas, igralko, organizatorko dobrodelnih dogodkov … Je tudi profesorica solopetja, sodelavka novomeškega Anton Podbevšek Teatra, vodja mednarodnega pevskega tekmovanja, performerka in še bi lahko naštevali. Ni torej treba razlagati, da je Novomeščanka Irena Yebuah Tiran (1974) oseba številnih talentov in zanimanj, ki rada ustvarja na različnih umetniških področjih. Pa ne zgolj umetniških.

  • STA

    24. 7. 2025  |  Kultura

    »Vse, kar je skrajno, je nevarno«

    Slavni italijanski dirigent Riccardo Muti, ki bo v ponedeljek dopolnil 84 let, je nedavno kritiziral kulturo politične korektnosti kot drugo obliko rasizma, ki se je dotaknil tudi opernega sveta. "Vse, kar je skrajno, je nevarno," je opozoril.

  • STA

    23. 7. 2025  |  Kultura

    »Z razumevanjem svoje prsti in zemlje se lahko nekaj naučimo tudi o svojih koreninah«

    V Galeriji Kresija bodo ob 19.00 odprli razstavo Zemlja s sitotiski, skulpturami in risbami latvijskih umetnic Agate Lielpetere in Luize Rukšane. Razstava, ki  bo na ogled do 28. avgusta, je nastala v produkciji kreativnega centra Poligon ter s podporo Latvijske državne fundacije za kulturo.

  • STA

    23. 7. 2025  |  Kultura

    Filmski festival v Benetkah / Za zlatega leva se bo potegovalo 21 filmov

    Med 21 filmi, ki se bodo na letošnjem 82. mednarodnem filmskem festivalu v Benetkah potegovali za zlatega leta, sta med drugim znanstvenofantastična komedija Bugonija grškega režiserja Jorgosa Lantimosa in komedija Jay Kelly Američana Noaha Baumbacha, ki je ponovno sodeloval s svojo soprogo, režiserko filma Barbie Greto Gerwig.

  • Uredništvo

    23. 7. 2025  |  Kultura

    Štras (MRFY) / »Ko poješ v slovenščini, se vse ustavlja in vleče«

    V aktualni posebni poletni številki Mladine INTERVJU lahko preberete tudi pogovor z  Gregorjem Strasbergarjem, pevcem, kitaristom in tekstopiscem zasedbe MRFY, ki je z drugo, predlani izdano ploščo Use iz mlade novomeške zanimivosti prerasla v enega najboj priljubljenih slovenskih bendov. Njegovi člani pa niso le ljubljenci občinstva, samosvoji spletni vplivneži in ikone »podgurskega šika«, kot so nekateri poimenovali eklektično celostno vizualno podobo zasedbe MRFY – prepričali so tudi marsikaterega pregovorno strogega glasbenega kritika, sploh z letos izdano tretjo ploščo Helo. V intervjuju, ki ga je pripravila novinarka Vanja Pirc, je med drugim dejal, da je ustvarjanje rokenrola v slovenskem jeziku težje kot v kakšnem drugem. 

  • STA

    22. 7. 2025  |  Kultura

    Umrl je Ozzy Osbourne / Po smrti »princa teme«

    Ozzy Osbourne, nekdanji frontman britanske skupine Black Sabbath, je umrl v 77. letu starosti, je sporočila njegova družina. Preminil je nekaj tednov po velikem koncertu v Birminghamu, na katerem so se ponovni zbrali prvotni člani te kultne heavy metal skupine. Družina je v objavi prosila za spoštovanje zasebnosti pokojnikovih bližnjih.

  • STA

    21. 7. 2025  |  Kultura

    Slovenski eksperimentalni film v New Yorku

    V newyorški kinoteki Anthology Film Archives bo od 25. do 27. julija potekala retrospektiva slovenskega eksperimentalnega filma. Na ogled bo izbor filmskih del, nastalih med 60. in 80. leti prejšnjega stoletja.

  • Uredništvo

    21. 7. 2025  |  Kultura

    »Kapitalizem je huda pošast, ki se je zažrla v vse pore naših življenj«

    "V času socializma si vedel, na kateri strani si in proti čemu se boriš, danes je vse bolj zabrisano. Kapitalizem je huda pošast, ki se je zažrla v vse pore naših življenj. Pri njem sodelujemo vsi, pa če se strinjamo ali ne, če se tega zavedamo ali ne, če nam je všeč ali ne. Sistem je vzpostavil tekmovalnost in najuspešnejšim postavil najvišjo ceno, ne glede na to, kar govorijo, pojejo, pišejo ali rišejo. Vse je naprodaj, tudi najbolj strupena kritika kapitalizma. Ni morale, ni predsodkov, ni pravil. Genialnost kapitalizma je, da nas je vse posrkal v ta mrhovinarski proces. Prej je bilo drugače. Ne glede na to, kaj si mislimo o socializmu, so ljudje takrat še verjeli v nekatere ideale. Danes tega ni več. Ljudje smo za uspeh pripravljeni prodati staro mamo, psa, družino, načela, vse."

  • Jaša Bužinel

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Lyra Pramuk: Hymnal

    Klasično izobražena ameriška muzičarka, dejavna na berlinski klubski sceni, si na drugem albumu nadeva šamansko haljo in ponuja sodobno inačico new age muzik, ki opevajo skrivnosti kozmosa. Pri dekonstrukciji verzov pesnice Nadie Marcus ji je denimo pomagala – sluzasta plesen. Pretenciozno? Vsekakor, Lyra Pramuk je ne nazadnje duhovna dedinja Laurie Anderson in sorodnih avantgardistk. Hymnal prinaša izraz zasanjanega avantminimalizma, ki izhaja iz kompleksnega ustvarjalnega procesa ter pedantnega aranžiranja: razplastene vokalne abstrakcije, kjer so v ospredju zlogi in ritem, godalni vložki Sonar Quartetta, lebdeči sintovski motivi in omamne zvočne barve, ki marsikaj dolgujejo plesni elektroniki … Velikopotezna, a deloma konfuzna izdaja.

  • Borja Borka

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Kae Tempest: Self Titled

    Zadnji album markantnega spoken word poeta iz Londona je bil intimen in tih, novi je sicer še zmeraj prvo, drugo pa ne. Self Titled je namreč udaren, na trenutke pompozen, delno bendovski, delno programiran in elektronski pohod krhke, a suverene samozavesti. Seveda to Kaeju Tempestu še zdaleč ni uspelo samemu. Tokrat je na pomoč poklical res pestro druščino: veteranske spretneže (enega od Kemičnih bratov, pevca dvojca Pet Shop Boys … ) in (pihalne) mlade sile londonske novojazzovske scene ter škotsko zasedbo Young Fathers. Skupek vse pomoči in izrazov je morda že preveč nasičen in brezličen, ga pa zasenči srčika Kaejevega sloga: politično potentna in vedno artikulirana osebna izpoved.

  • Gregor Kocijančič

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Kevin Abstract: Blush

    Doslej so čisto vse solistične izdaje članov razpadle zasedbe Brockhampton suvereno dokazovale, da je, kar se tiče njih, moč v slogi – da se kot samostojni izvajalci enostavno ne znajdejo najbolje. Tudi nova plošča frontmana Kevina Abstracta potrjuje isto, pa čeprav je to nedvomno najbolj posrečen izdelek, kar jih je kdorkoli iz bande izdal po njeni razpustitvi. Gre za plod kolektivnega dela malega morja Abstractovih pajdašev: angažiral je zares široko paleto somišljenikov, ki so sicer domači v medsebojno precej nekompatibilnih žanrih, zato tudi album zveni kot shizofreno raztreščena zbirka prebliskov. A po svoje je njegov čar tudi v tem, saj poslušalec nikoli ne ve, kaj ga čaka na naslednjem koraku, prav tako pa na plošči ni komada, ki bi ga želel preskočiti.

  • Jaša Bužinel

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    YUNGBLUD: Idols

    Sedemindvajsetletni britanski izvajalec Dominic Harrison se je po prvih izdajah okoli leta 2018 v ospredje prebil kot eden bolj bombastičnih predstavnikov novodobnega rocka, kakorkoli ohlapno že razumemo to žanrsko oznako leta 2025, ko v isto špuro vlečemo tudi imena, kot so Måneskin, Greta Van Fleet in Machine Gun Kelly. Imidž je zgradil na tropih in klišejih alt rocka devetdesetih let ter pop punka z začetka tisočletja, nekaj dripa pa si je sposodil tudi pri bolj zeitgeistovskih trap/hiphop estetikah. ln produkt je bil zaokrožen. Že od začetka je dajal vtis nekakšnega glasbenega konstrukta, sestavljenega iz emo imidža Gerarda Waya (My Chemical Romance), šminkerskega punk sloga Billieja Joeja Armstronga (Green Day) in koncepta goth šarmerja à la Ville Valo (HIM). Britanska mašinerija je v njem hitro prepoznala potencial za novega »antipop« idola, ki bi v času, ko je alternativa skoraj popolnoma mrtva, prodajal neko površinsko alter senzibilnost – mladostniške frustracije, bes in samoiskanje, zapakirane v spevne, politično korektne stadionske hitiče brez pretirane karizme.

  • Bernard Nežmah

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Knjiga

    Walter Rodney: Ruska revolucija: Pogled iz tretjega sveta

    Falsifikat? Niti ne, na univerzi v Dar es Salaamu je na začetku sedemdesetih let to temo predaval študentom, na podlagi njegovih zapiskov pa so jo dediči in uredniki objavili v knjigi. Kot panafrikanist in marksist je bil angažiran v postkolonialni Tanzaniji, bil je pisec številnih del proti kapitalizmu in izkoriščanju tretjega sveta ter politik, ki je po atentatu postal še medijska ikona gibanja Black Power. In kaj je mladi profesor v Afriki predaval o letih 1917 in naprej v Sovjetski zvezi? Seveda se ni mogel sklicevati na pričevanja in dejstva, njegovo delo temelji na kritiki omejenega števila zahodnih avtorjev, ki jih odpravi kot buržoazne mislece. Vzemimo usodni moment. Po oktobrski revoluciji so v deželi razpisali volitve, Leninovi boljševiki pa so na njih zbrali le 24 odstotkov glasov in se uvrstili na drugo mesto, a na ustavodajno skupščino so poslali rdečearmejce, da so poslancem grozili in nanje merili s puškami, potem pa so državni parlament odpravili, ukinili vse stranke razen svoje, politične nasprotnike pa začeli pošiljati v taborišča. Toda Rodney temu ne reče puč in diktatura, ampak razredni napredek. Kako to utemelji? Pravi, da je bilo ljudstvo brezbrižno do ukinitve skupščine. (Pod cenzuro in vojaškim diktatom je molčalo!?) Sploh pa trdi, da so boljševiki zastopali ogromno večino prebivalstva, ki so ga sestavljali kmetje in delavci. Od kod evidence za tak sklep, ko pa ti na volitvah niso večinsko glasovali zanje? Preprosto – sovjetski komunizem razglasi za gospodarski napredek, še več, Stalinu da odvezo za teror in čistke, češ da dosežke in neuspehe velja pripisati sovjetski družbi kot celoti! Lepa agitka za socializem po sovjetskem zgledu v Tanzaniji, za proučevalce oktobrske revolucije pa prazno čtivo.

  • Matej Bogataj

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Knjiga

    Lenart Zajc: Rana

    Rana je tretji del romaneskne trilogije Lenarta Zajca (1967); v prejšnjih delih, Odredu in Pošasti, se je ukvarjal s (tik) predvojnim početjem protagonistov, ki se potem zberejo v partizanih in jih pri protifašističnem in protiokupacijskem odporu vodijo različne silnice. Junaška druščina, ki se karakterno sklicuje na partizanarico, se srčno – in krvavo, za obe strani – loti okupatorja in kolaborantov. Zajčevo pisanje je podprto z dokumenti, recimo z Dakijevimi zapisi Najboljši so padli in drugimi, tudi v zadnjem delu, ki obravnava čas od kapitulacije Italije do obdobja tranzicije.

  • Zaslužitelja vse hvale

    Josip Jurčič postaja slovenska ikona. Pred nekaj leti je doživel, no, on osebno pač ne, ampak njegov lik, simpozij, na katerem so nastopili mnogi jurčičoznalci, mdr. tudi dr. Bernard Nežmah. V šolskem čtivu je bil Jurčič že prej dobro zasidran. Osebno ime, nekdaj res redko, se je pod vplivom čtiva – Jurčičeve povesti Domen – razširilo, trenutno je Domnov nekako 3900, če ne še več. (Bernardov je nekaj več kot osemsto, Brankoti smo pa ohoho visoko.) Zadnje čase izhajajo o Jurčiču številna dela disertacijske kakovosti, ki ga razčlenjajo kot ustvarjalca.

  • Dora Trček

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura

    Zabava je upor

    Nočno življenje je za nas marsikaj. Za nekatere je odklop od vsakodnevnih skrbi, pobeg od rutine in preganjanje stresa, za druge možnost socializacije in iskanja bližine ter pripadnosti, za tretje varen in svoboden prostor za izražanje identitete, kar sicer v vsakodnevnem življenju ni vedno samoumevno. Pogosto pa je vse od naštetega. Je pobeg in je zatočišče, je intenzivna oblika bivanja in uresničitev želje po preseganju banalnosti vsakdanjika, zadovoljevanje potrebe po svobodi in avtonomiji.

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Film

    The Old Guard 2

    V akcijskem spektaklu The Old Guard, s katerim nas je Netflix adrenaliniziral v času covida, so nesmrtni bojevniki in bojevnice – od Charlize Theron in KiKi Layne do Marwana Kenzarija in Luce Marinellija – svet superjunaško reševali pred zlom, recimo pred pohlepno farmacevtsko industrijo (človeštvo je bitko z velikim kapitalom, virom vseh motenj, že davno izgubilo), zdaj, v benignem nadaljevanju, posnetem v Italiji (še celo hrvaško obalo – in Split, kjer se skriva globalni trgovec z orožjem – igra Lago di Como), pa se sami znajdejo na robu izumrtja, saj Discord (Uma Thurman), nesmrtnica, ki hoče zavladati svetu, sklene, da se bo znebila vseh nesmrtnih (»Čas ne pomeni nič, dokler ne pomeni vsega«), tako da vam je v uteho vsaj to, da vas slej ko prej čaka mečevalsko-verbalni duel Furiose in Črne mambe, tem bolj, ker Furiosa – no, Andromache, alias Andy – nekje vmes izgubi nesmrtnost, a eksistencialistične debate o strahu pred smrtjo, staranjem in osamljenostjo – in tem, da se »mora vsak sam odločiti o tem, kdo je« – so tu res petkrajcarske, stoletje gor, stoletje dol. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Film

    Heads of State

    Video Bad Motherfuckers, ki ga je leta 2013 za ruski rock bend Biting Elbows posnel Ilya Naishuller (sicer član tega benda), je bil zgodba o tipu, ki se brutalno, neumorno, nezadržno in ringelšpilsko spopada s trumami plačancev – vso akcijo, od streljanj in mikastenj do razstreljevanj, ta testosteronski perpetum mobile, smo videli skozi njegove oči, njega samega pa ne. Naishuller je dve leti kasneje, v Hardcore Henryju, ta samoironični ultrakinetični hipertrip megasubjektivne metakamere podaljšal v film – vso frenetično in frapantno akcijo, neskončni razčefuk (z blaznim smislom za sarkazem in cinizem), ves ta testosteronski perpetum mobile, vidimo skozi cyberpunkerske oči eksplozivnega kiborga, »robocopskega« Henryja, ki se – v golem boju za preživetje – spopada s hordami morilskih napadalcev, plačancev diaboličnega kriminalca, ki si sveta noče le pokoriti, ampak ga hoče uničiti. Hardcore Henry – sicer kulten in razvpit –presenetljivo ni dobil nobenega nadaljevanja (ali predzgodbe ali reboota), toda Naishuller je zdaj, deset let kasneje, v ta format – neskončni johnwickovski perpetum mobile, samoironični ultrakinetični hipertrip, kaskaderski twister, metafilm, poln referenc in citatov – katapultiral trumpovskega ameriškega predsednika (John Cena), sicer nekdanjega holivudskega akcijskega junaka (»Strup v kavbojkah«), in precej resnejšega britanskega premierja (Idris Elba), nekdanjega specialca, alergičnega na politični Hollywood, ki se po sestrelitvi predsedniškega letala Air Force One, s katerim potujeta, znajdeta v Evropi (najprej v Belorusiji, potem na Poljskem itd.), kjer se – lucidno, vizualno atraktivno (včasih ob asistenci tajnega agenta Jacka Quaida, včasih ob asistenci specialke Priyanke Chopra Jonas) – spopadata s hordami napadalcev, plačancev sadističnega, sociopatskega, megalomanskega trgovca z orožjem (Paddy Considine), ki si hoče pokoriti svet, tako da ju boj za golo preživetje – in boj za demokracijo, ki za preživetje očitno nujno in tako rekoč konstitutivno potrebuje vojno, magari vojno proti terorju – vrže na naš prag, v Trst (briljira!), dobro staro bojišče nove hladne vojne, kjer se odvrti pikantni grand finale te odiseje, v kateri je – zaradi nenehnih »partnerskih« pričkanj in prerekanj – več romantične komedije kot v sodobnih romantičnih komedijah in v kateri ne boste navijali za koalicijo nacionalistično-izolacionističnega bloka in vojaško-industrijskega kompleksa, ki hočeta demontirati Nato. (Prime Video)

  • Marcel Štefančič jr.

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Film

    Clark Kent je krinka – resnica je Superman

    Superman, ki sta ga leta 1938 v stripovski obliki spočela Jerry Siegel in Joe Shuster, fanta iz »našega« Clevelanda, sinova judovskih priseljencev, in ki je po filmih Superman se vrača in Jekleni mož doživel nov reboot, je 225-milijonski protivojni film. Boravia, dobro oborožena ameriška zaveznica, sicer bolj ko ne tiranija (ne seveda Izrael), z nemajhno pomočjo sebičnega, pohlepnega, megalomanskega, grandomanskega trgovca z orožjem in kralja finančno-tehnološkega kompleksa Lexa Luthorja (Nicholas Hoult) – ne seveda Trumpa – pripravlja invazijo v Jarhanpur, nemočno sosednjo državico (ne seveda Gazo), prav tako tiranijo, ki jo namerava verjetno – si mislimo – tudi etnično očistiti, da bi jo lahko trumpovski Luthor prelevil v razkošno letovišče (Mar-a-Jarhanpur?), toda Superman (David Corenswet) to vojno ustavi, s čimer pa si nakoplje le težave. »Pred tremi minutami je Superman izgubil prvo bitko,« piše v prologu. Zaveznice je treba podpreti – tem bolj, če je genocid poslovna priložnost. Superman, ki ima o tem ločeno mnenje, ni tipični ameriški superjunak – ne ubija, ne deluje destruktivno, militantno in maščevalno, ne povzroča velike škode in katastrof. In ko kak grozovitež strmoglavlja v smrt, si lahko Superman privošči razkošje, da ob tem s prstom niti trzne ne. Zla mu ni treba reševati.

  • Vanja Pirc

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    Do 17/08

  • Stanka Prodnik

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  TV

    Kako se Matej Tonin počasi, a vztrajno spreminja v Janeza Janšo

    Čeprav se je skušal na vse načine ločiti od njega – in za to celo plačal politično ceno, ko je prejšnji mesec napovedal, da ne bo več kandidiral za predsednika Nove Slovenije –, je Matej Tonin iz dneva v dan bolj podoben opozicijskemu prvaku Janezu Janši. Zmeraj bolj brez sramu laže in zavaja. Pri čemer je morda res malce manj spreten, ker enkrat govori tako, spet drugi dan pa drugače. Pa vendar se toliko laži človeku počasi nakopiči. In to se mu mora nekje poznati. Ko se jih nakopiči dovolj, ko laž celo za tistega, ki jo izreka, postane resnica, svet dejansko postane drugačen. In nanj začne gledati kot na zaroto. Tudi v tem sta si z Janšo zmeraj bolj podobna.

  • Saša Eržen

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Hudo

    Hladilec zapestja

    V vročinskih valovih si lahko pri premagovanju visoke temperature pomagate z ohlajanjem zapestij, saj so prav na tem delu telesa – podobno kot na vratu – točke, kjer so krvne žile blizu površine kože. Če se kanite hladiti z ledom, ga je treba vselej zaviti v krpo in ne pustiti na koži več kot nekaj minut, sicer lahko povzroči ozebline. Naprodaj pa je tudi plastični pripomoček, izvorno imenovan cooling therapy wrist pod, zapestni strok za hladilno terapijo. Najprej vanj natočimo tri žličke vode ter ga za uro in pol vtaknemo v zamrzovalnik, nato pa ga nataknemo na zapestje, kjer bo zagotavljal do 75 minut hlajenja. Ker plastični hladilni strok na zapestje pritrdimo z elastiko, lahko z njim na roki nemoteno počnemo, karkoli smo se pač namenili početi v vročini. Kadar ga ne uporabljamo, moramo vodo zliti iz njega ter ga osušiti. Prav pride tudi pri menopavznih vročinskih oblivih, je pa res, da 51 evrov za en hladilec ni ravno zanemarljiv znesek, sploh, ker verjetno za pravo ohladitev potrebujemo par, za obe zapestji.

  • foto: Igor Škafar

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Ulica

    Nia

  • Dora Trček  |  foto: Katja Goljat

    18. 7. 2025  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Portret

    Ulla Žibert / Vizualna umetnica, ki v različnih medijih obravnava pojem sence

    Platno s črno-belo kravo na lesenem parketu, katere telo na belo steno za seboj meče impozantno senco. Toda ob pozornem opazovanju ugotovimo, da senca ne more biti njena. Čigava je? Kaj nam sporoča? Pa slikarska prostorska instalacija, ki z igro svetlobe in sence na steno projicira predrugačeno različico besedila, kot ga vidimo na objektu. In slika svetlega belega interjerja z vzorčasto barvno preprogo, iz katere se razteza preproga objekt kot podaljšek slikarskega platna. Kot senca. Gre za dela vizualne umetnice, Trboveljčanke Ulle Žibert (1988), ki se v različnih medijih – pa naj gre za slikarstvo, grafiko ali kiparsko-prostorske instalacije – ukvarja s pojmom sence; to razume kot svoj ključni izrazni medij. »Senca je že po definiciji ponovitev, dvojnik, drugi jaz, drugi ti,« pravi. »Nosi celo vrsto pomenov, tudi v umetnostni zgodovini, simboliki, psihoanalizi, filozofiji. V svojem bistvu je nekaj popolnoma samoumevnega in deluje kot efemerna potrditev nekega obstoja, toda kljub temu obstaja kot sinonim za nekaj nepojasnjenega ali nedefiniranega – in ravno zato me privlači.«

  • STA

    16. 7. 2025  |  Kultura

    Znani so nominiranci za nagrado emmy

    Ameriška televizijska akademija je v torek v Los Angelesu razglasila nominacije za televizijske nagrade emmy, ki jih bodo podelili 14. septembra v gledališču Peacock. Na vrhu lestvice je serija Severance s 27 nominacijami, sledijo znanstveno-fantastična miniserija Pingvin s 24 nominacijami ter seriji Beli lotos in The Studio s 23 nominacijami.

  • STA

    16. 7. 2025  |  Kultura

    »Kultura je orodje za ohranjanje odprtega dialoga, tudi s tistimi, ki ne mislijo tako kot mi«

    Načrtovan nastop ruskega zvezdniškega dirigenta Valerija Gergijeva v Italiji, je sprožil ostre proteste, med drugim italijanskega ministra za kulturo Alessandra Giulija. K odpovedi koncerta je pozvala tudi Julija Navalna, vdova ruskega oporečnika in opozicijskega voditelja Alekseja Navalnega, ki je lani umrl v zaporu na skrajnem severu Rusije.

  • STA

    15. 7. 2025  |  Kultura

    Marina Abramović med prejemniki nagrade praemium imperiale

    Srbska umetnica Marina Abramović je prejemnica letošnje nagrade praemium imperiale, ki velja za Nobelovo nagrado za umetnost. Nagrado podeljujejo skupno v petih kategorijah: slikarstvo, kiparstvo, arhitektura, glasba ter gledališče oziroma film. Vredna je 15 milijonov jenov (87.000 evrov). Podelitev nagrad bo predvidoma 22. oktobra v Tokiu.

  • STA

    15. 7. 2025  |  Kultura

    Po Zagrebu še veliki koncert Thompsona v Sinju

    Po koncertu Marka Perkovića Thompsona v Zagrebu, ki se ga je udeležilo približno pol milijona ljudi, bo kontroverzni hrvaški pevec v začetku avgusta nastopil še v Sinju. Za koncert je po navedbah organizatorjev na voljo skupno 150.000 vstopnic, večino pa so že prodali.

  • STA

    15. 7. 2025  |  Kultura

    TV serija o Harryju Potterju

    Ameriška televizijska mreža HBO je začela snemati televizijsko serijo o čarovniškem vajencu Harryju Potterju, v vlogi katerega bo nastopil Dominic McLaughlin. Arabella Stanton bo nastopila v vlogi Hermione Granger, Alastair Stout kot Ron Weasley, ravnatelja Bradavičarke Albusa Dumbledora pa bo igral John Lithgow. Serija bo na ogled leta 2027.