• Gregor Kocijančič

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Futurski: Emotional Tourist 

    Synthpop romantiki iz skupine Futurski, ki se je rodila iz ostankov garažne indie rock zasedbe Barley Modern, se vračajo z drugo malo ploščo. Ta je v primerjavi s prvo – ki je bila prav tako precej prepričljiva – na številnih ravneh bolj dodelana, najočitnejše pa je napredovanje v produkciji beatov. Futurski ponovno pričara melanholično, epsko in izrazito nostalgično razpoloženje, ki ga tokrat nadgradi z drznejšimi basovskimi linijami. Skrbno izbiro sintetičnih zvokov bi verjetno požegnal marsikateri purist, ki prisega zgolj na vintidž analogne sintetizatorje, a tisto, kar najbolj zaznamuje glasbo domačega elektronskega kvarteta, je težko naefektiran vokal, za katerega se zdi, da se nenehno sklicuje na Cher oziroma na njeno uspešnico Believe. Več

  • Goran Kompoš

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    The Black Keys: ’Let’s rock’

    Uspeh, razprodani stadioni in turneje so v delovanje dvojca The Black Keys prinesli veliko rutine. Preveč. Zato sta si Auerbach in Carney vzela premor, se posvetila stranskim projektom in delu z drugimi glasbeniki, konec lanskega leta pa sta se za slab mesec brez producenta in velikih ambicij spet skupaj zaprla v studio in posnela deveto – precej ziheraško – ploščo. Z vrnitvijo k surovejši kombinaciji bobnov, kitare, rifov in h klasičnemu, garažnemu blues rocku, vračata upanje starejšim fenom, hkrati pa zaradi pop oblike in senzibilnosti nove skladbe niso prezahteven zalogaj za njuno mainstreamovsko občinstvo. Soliden kompromis in potrditev tega, da je dvojec očitno dobil svež zagon. Več

  • Gregor Kocijančič

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Prince: The Originals

    Kdo napiše tako očitno uspešnico, kot je Nothing Compares 2 U (ki je zaslovela v izvedbi Sinead O’Connor), in jo nato radodarno pokloni drugemu izvajalcu, ne da bi pretirano poudarjal svoje avtorske zasluge, včasih celo anonimno, pod skrivnimi psevdonimi. Princeov briljantni ustvarjalni um je bil tako poln izjemnih zamisli, da je avtor kot nekakšna dobrodelna tovarna hitičev radodarno razsipal svoje stvaritve in s tem v višave ponesel manj znane ustvarjalce, v katere je verjel. To, da je imel Prince nadnaravno sposobnost skladanja brezčasnih uspešnic, je popolnoma jasno. Tudi dejstvo, da je bil hiperproduktiven izvajalec, pisec in producent, je splošno znana resnica: ne le da je v življenju izdal skoraj štirideset dolgometražnih plošč, za sabo je pustil tisoče ur neizdanega gradiva, ki zdaj postopoma kaplja v javnost. Manj znano pa je, da je bil izjemno dejaven tudi kot ghostwriter. Več

  • Borka  |  foto: Jernej Humar

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Zenovski udarec

    Da prihod Kamasija Washingtona in njegove bande ne razproda dvorane gledališča Verdi v Gorici, je skoraj alarmantno. Ja, organizator bi v komaj obstoječih razmerah domače glasbenomedijske krajine in v gosto nasičeni brozgi družbenih omrežij morda lahko bolj pompozno reklamiral in napadal z napovedjo nastopa ameriškega saksofon vihtečega »zvezdnika«, ki ga v naše kraje doslej ni zmogel (si ni mogel privoščiti?) pripeljati noben od ustaljenih producentov jazzovskih odrskih zasedanj. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Spider-Man: Daleč od doma

    Superjunaški filmi so hitri, eksplozivni, ringelšpilski, zato ne preseneča, da tudi denar obračajo hitro, eksplozivno, ringelšpilsko, celo vse hitreje in eksplozivnejše. Prav res, vse bolj ringelšpilsko. Samo pomislite: pred pičlima dvema mesecema je štartal Marvelov superspektakel Maščevalci: Zaključek, ki je v kinih širom vesolja pridelal skoraj tri milijarde dolarjev (2,766,340,683, ko sem pogledal nazadnje), a tu je že nadaljevanje. Ne, ni naslovljeno: Maščevalci – Nov začetek. Ali: Maščevalci – Nova kri. Ali pa: Maščevalci – Novo upanje. Temveč: Spider-Man: Daleč od doma. Spider-Man: Daleč od doma? Ja, začne se tam, kjer se je film Maščevalci: Zaključek končal, da ne rečem zaključil. Kar pomeni dvoje. Prvič, da je Peter Parker (Tom Holland), alias Spider-Man (in večni adolescent, no, Spidey), zelo, zelo žalosten, četudi ne nujno zato, ker je malo prej umrlo pol človeštva, ampak zato, ker je umrl njegov mentor, Tony Stark, alias Iron Man (brez skrbi, slej ko prej se bo vrnil, magari v kakem prequelu!). In drugič, da čaka na napotke Nicka Furyja (Samuel L. Jackson), menedžerja Maščevalcev, ki v njem vidi nov začetek, novo kri in novo upanje. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Propad ameriškega imperija

    Pierre-Paul (Alexandre Landry), nervozni, zagrenjeni, patetični, zadolženi kanadski luzer, “Jezus iz Montreala”, svoji punci (Florence Longpré), s katero se bo itak kmalu razšel, razlaga, da je preveč inteligenten za to družbo, ki ga ne razume in dohaja. “Ne spoštujem družbe!” Vse mu gre na živce – grebenje, pehanje za denarjem, elite, kapitalizem. Trumpa ima za “kretena”, ki ga “častijo imbecili”. Po malem izgleda kot mizantrop, po malem kot nihilist, po malem kot don Kihot, po malem kot Karl Marx. Zelo rad citira Wittgensteina, še raje pa Marka Avrelija. Doktoriral je iz filozofije, a preživlja se kot kurir. To je vse. Potem pa usoda poskrbi, da lahko pokaže svojo inteligenco: s kurirskim kombijem namreč ustavi ravno pred stavbo, v kateri se trije roparji, ki skušajo odnesti skriti plen neke gangsterske bande, pobijejo med sabo, veliki vreči z denarjem, ki obležita na ulici, pa sam v zadnjem trenutku, tik pred prihodom policije, vrže v kombi. Kar seveda pomeni, da Pierre-Paul – levičar, marksist, anarhist, socialist, socialni bojevnik, sveti norec – nenadoma silno obogati. In koga ali kaj nujno potrebuješ, ko obogatiš? Več

  • Izak Košir

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Kljub vsemu seksi, UGM, Maribor

    Kljub vsemu seksi se ukvarja z vprašanjem o vlogi umetnosti v svetu, ki je v plamenih. Umetniki in umetnice so danes, najbrž bolj kot kadarkoli prej, poklicani, da delujejo družbeno odgovorno, da zavzemajo kritično pozicijo, da se borijo za pravičnost. Nekateri umetniki pa se tej vlogi upirajo. Namesto da bi počeli, kar je prav, počno, kar se jim zdi dobro. Kar jim je všeč. Kar se jim zdi seksi. Sodelujejo Dan Adlešič, Zuzanna Czebatul, Jure Kastelic, Botond Keresztesi in Andrej Škufca. Več

  • Izak Košir

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    In memoriam prof. Peter Hafner #11, Pri Rdeči ostrigi, Škofja Loka

    Enajsti glasbeni festival v spomin profesorju Hafnerju bo gostil kar nekaj zvenečih imen, dogajanje pa bo trajalo vse do nedelje, 14. julija. Nocoj bodo Pri Rdeči ostrigi gostovali Koala Voice, Nina Bulatovix, Igralom, Haiku Garden in VJ Dimension, v soboto pa bodo na istem odru nastopili izraelska indie pop senzacija Lola Marsh, PI, nekoč znana tudi kot Ivana Picek oziroma pevka priljubljene zasedbe Pridjevi, ki velja za eno najizvirnejših in najobetavnejših hrvaških avtoric mlajše generacije, ter Kleemar, nespregledljivi domači glasbenik, ki ga je širša javnost verjetno spoznala zaradi sodelovanja v zasedbi Lollobrigida. V nedeljo se bo festival preselil v Layerjevo hišo v Kranju, kjer bodo za sklepni koncert poskrbeli Persons From Porlock. Več na spletki www.inmemoriam.si. Več

  • Izak Košir

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Alan Hranitelj: Vzporedni svetovi, Ljubljanski grad

    Retrospektivna razstava Vzporedni svetovi kostumografa Alana Hranitelja je tridelna, postavljena ob triintridesetletnici njegovega umetniškega delovanja in trinajst let po retrospektivni razstavi Kostumografija 1986–2006 v Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani. V prvem delu razstave je predstavljen izbor sedemdesetih kostumov za gledališče, opero in balet, ki so nastali med letoma 2006 in 2019. V drugem delu je pod naslovom Počivaj v miru zbranih sedem figur, ki sicer naseljujejo »nevidne« svetove podzavesti, sanj, domišljije in mitologije. Tretji del razstave pa je pogled v Omaro norega klobučarja – pogled v neskončno barviti svet oblačenja, za katerega ni nujno, da ostane zaprt v knjigi Lewisa Carrolla. Več

  • Stanka Prodnik

    12. 7. 2019  |  Mladina 28  |  Kultura  |  TV  Za naročnike

    Svet se spreminja

    Supercelične nevihte niso ravno pogost pojav. Ali pač? Vsekakor si vremensko manj podučeni tega nismo razjasnili z ogledom torkovega Sveta na Kanalu A, ki se je uveljavil kot informativna oddaja o malem človeku za malega človeka. Med obširnim obravnavanjem zadnje ujme so veselo bliskali s tem zvenečim terminom, mi, ki superceličnih neviht ne poznamo in bi si želeli stavek pojasnila, pa smo lahko kolebali med slabimi možnostmi: da se premalo posvečamo vremenu; da je nekdo pri Svetu precenil gledalce; ali, kar se po ogledu cele oddaje zdi najbolj verjetno, da je ta nekdo svoje delo opravil šlampasto in se tudi sam ni pozanimal. Več