Dogma o brezmadežnem spočetju

Poroča BETI TRTOREBRO, fotografira TURK BRCONJA

Nasprotno mnenje

Poroča Advocatus Diaboli

JURIJEV BUNKER

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Nadnaraven pripetljaj!
V naši fari otročaj
se je porodil devici!
Če povemo po pravici,
k njej je malone vsak dan
hodil molit mlad kaplan.
Morda iz te zveze svete
je nastalo božje dete,
morda je dovolj molitev
za brezgrešno oploditev?

Dosti čudežnih otrok
je že videl dobri Bog,
dosti so jih zasejali
papeži in kardinali,
pa naj čudežno ustvari
enega še v naši fari.

Spesnil Lovro Matič

Ali je mogoče, da bi se duhovna zveza duhovnika in ženske materializirala v spočetju? Bi tedaj lahko govorili o brezmadežnem spočetju?

Poroča BETI TRTOREBRO, fotografira TURK BRCONJA

Za vatikanskimi zidovi ga imenujejo kardinal celi bat

Za vatikanskimi zidovi ga imenujejo kardinal celi bat

Po doslej veljavni katoliški doktrini je edino brezmadežno spočetje Marijino. Gre za dogmo, da je bila Jezusova mati Marija v trenutku spočetja obvarovana izvirnega greha. Izraz Marijino brezmadežno spočetje včasih ljudje napačno razumejo in mislijo, da gre za to, da je bil Jezus v Marijinem telesu spočet brezmadežno – brez njenega stika z moškim. V resnici pa pri Marijinem brezmadežnem spočetju govorimo o trenutku, ko je bila Marija spočeta kot zarodek v telesu svoje matere. (Jezus po krščanskem verovanju sploh ni bil spočet v pravem pomenu besede, obstajal je že od začetka sveta v duhovni podobi, v Mariji se je zgolj utelesil.) V našem primeru bi torej lahko trdili, da je bil otrok spočet brez izvirnega greha, če se semenčica in jajčece nista združila, če duhovnik, kot trdi, ni prekršil celibata in sta se pred spolnim odnosom z dekletom razšla, otrok pa se je čez devet mesecev kljub temu rodil. V tem primeru bi obstajala možnost, da se je brezmadežno spočetje zgodilo še drugič. Neverjetno. In to ravno v Sloveniji. Kakšna čudovita priložnost za promocijo. Pridite v Slovenijo in spočnite otroka brez izvirnega greha. Naš kardinal vas že čaka.

Precejšnje vprašanje je, ali je mogoče trditi, da se je v Sloveniji zgodilo drugo brezmadežno spočetje.

Poroča Advocatus Diaboli

Devica Marija je bila spočeta kot vsi ljudje, s spolnim občevanjem svojih staršev, z združitvijo semenčice in jajčeca, ko pa je nastal zarodek, ta ni imel izvirnega greha in materi in očetu se je rodila deklica, ki je bila brez vsakega greha in s tem vredna postati Jezusova mati. V slovenskem primeru pa je šlo za duhovno zvezo duhovnika in ženske, iz katere naj bi se rodil otrok, pri čemer je zelo vprašljivo, ali je tako spočet otrok brez izvirnega greha in bi torej to spočetje lahko šteli za drugo brezmadežno spočetje. Poleg tega se moramo vprašati – če bi bilo to res drugo brezmadežno spočetje – kaj bi to pomenilo: da se je slovenskim staršem rodila druga devica Marija, vendar moškega spola?

Če nadškofa Urana pošiljajo v Trst, kam bodo poslali kardinala? Na Galapagos?

© Franco Juri