Anže Lebinger, STA

 |  Ekonomija

Ikea v Ljubljani do 2018?

Švedski pohištveni velikan Ikea upa, da bo začel trgovino v Ljubljani graditi leta 2017, končal pa leta 2018. Vrednost investicije bi lahko dosegla okoli 90 milijonov evrov. S projektom se odpirajo priložnosti tudi za dobavitelje. V Ikei glede na izkušnje iz drugih podobnih projektov pričakujejo, da bo gradnja trgovine v trgovskem centru BTC trajala približno leto dni. Trenutno se ukvarjajo z urbanističnimi in lastniškimi vprašanji, povezanimi z zemljišči, potrebnimi za gradnjo, postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja pa se bo začel ob izpolnitvi vseh pogojev iz memoranduma o soglasju, ki so ga v lani sklenili z Mestno občino Ljubljana.

Natančni stroški gradnje bodo znani, ko bo zaključen razpis za glavnega izvajalca del; prav tako še ni točno določena cena za infrastrukturo. O tem trenutno potekajo pogovori z odgovornimi organi.

V Ikeini trgovini bodo zaposlili približno 300 ljudi, posredno pa bo nudila še več zaposlitev. »Ikea pri zaposlitvi nudi enake možnosti vsem. Najpomembnejše je, da kandidat ustreza razpisanim kriterijem,« so pojasnili na vprašanje, ali bodo v trgovini zaposleni samo Slovenci. Kot pravijo, veliko pozornosti posvečajo dobro razviti kulturi podjetja, kar se med drugim kaže tudi v vedenju zaposlenih, zato končni izbiri med ustreznimi kandidati namenijo kar nekaj pozornosti.

»Nekatera slovenska podjetja z Ikeo že sodelujejo kot dobavitelji. Ali se bo to sodelovanje v prihodnje, ko bo trgovina že odprta, še okrepilo, bo znano šele v prihodnosti. Ikea po svetu uporablja tako lokalno proizvodnjo kot tudi proizvodnjo, ki je sposobna dobavljati povsod po svetu. Lokalni dobavitelji predstavljajo določeno prednost, vendar Ikea po drugi strani potrebuje velike količine proizvodov,« so sporočili pri Ikei.

Slovenija je bila vedno na seznamu trgov, kamor se je želela Ikea širiti. Vse od leta 2007, ko so začeli s širitvijo v jugovzhodno Evropo, so preučevali možnosti izgradnje trgovine v Ljubljani. V regiji želijo dolgoročno odpreti 13 trgovin, dinamika njihovega odpiranja pa je odvisna od več vprašanj, na primer pravnega in lastniškega statusa, pogojev poslovanja in zapletenosti upravnih administrativnih postopkov.

Najdlje jim je z načrti uspelo na Hrvaškem, kjer so prvo trgovino odprli lani, v Srbiji pa se pripravljajo na začetek gradnje prve trgovine. Trgovina v Sloveniji bo zelo podobna trgovini v Zagrebu in bo obsegala več kot 30 tisoč kvadratnih metrov. S poslovnim okoljem v Sloveniji so doslej zadovoljni, prav tako tudi s sodelovanjem s ključnim partnerjem, Mestno občino Ljubljana. Ikea je prisotna na 47 trgih s 376 trgovinami. Letno beležijo približno 33 milijard evrov prihodkov, do leta 2020 pa želijo to številko zvišati na 50 milijard evrov.

O dolgoletnih nejasnostih glede tega, kdaj bo Ikea prišla v Slovenijo, ki je medtem že nekaj let nazaj postavila eno svojih prodajaln v Zagrebu, smo pisali tudi na Mladini.  

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.