20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Knjiga
Ana Jud: Operacija Direkt
Založba Ignis in založba Koščak, Ljubljana 2006, 4.990 SIT
V hipu razvpita.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 3. 2006 | Mladina 12 | Kultura | Knjiga
V hipu razvpita.
Novinarka, ki je prvih nekaj mesecev ustvarjala Direkt, je napisala knjigo, ki rumeni dnevnik prikazuje kot manipulantsko-maščevalno združbo, ki si izmišlja zgodbe, ponareja dogodke, zlorablja vire in deluje kot orožje enih za obračunavanja z drugimi. Kot glavni negativci nastopajo urednik Požar, poslovnež Zavrl in politik Omerza.
Formalno vprašanje, ki se najprej zastavi, je: od kod vednost, da stvari tečejo tako? - Vir je sama avtorica, ki nastopi kot skesanka,
ki je najprej mesece sodelovala v teh rabotah, potem pa sklenila, da zgodbo obelodani, ko jo vržejo iz službe.
Samo branje je živo, zakaj novinarka o intrigantnih rečeh piše čustveno prizadeto. Tudi strukturno sledi uspešni strukturi obrata: časopis, ki razkriva druge, je zdaj slečen do nazga. Šibkejši del so kritične analize, ki jim manjka veščina argumentacije in distanca hladnega presojanja.
S stališča žurnalizma delo vsekakor prispeva izvirni pogled na posebni tip novinarstva, kjer glavni vir niso materialni fakti, ampak informatorji. Novinar se giblje med politiki, poslovneži in medijskimi trgovci, je z njimi neprestano na sms zvezi, se dobiva na kavi in pijači, saj ga sogovorniki oskrbujejo z aferami in zgodbami, s katerimi često obračunavajo drug z drugim.
Avtorica na koncu izstopi iz igre, ko jo razgali, vseskozi pa se postavlja vprašanje: zakaj je toliko časa vztrajala v nečem, kar je proti njenim načelom? Odgovor je iskren: za ceh prav bajna plača.
Knjiga, v kateri ni herojev.