Knjiga / Francesca Rigotti: Filozofija v kuhinji

Studia humanitatis, Ljubljana 2005, 2.400 SIT

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 14, 9. 4. 2006

Kako povezati filozofijo in kuhinjo?

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 14, 9. 4. 2006

Kako povezati filozofijo in kuhinjo?

Seveda to ni knjiga o principih kuhanja, o "filozofiji" prelivanja okusov, o užitku vonjanja ali o zadovoljstvih nad opojnostjo vin. Tudi ni zgodovina filozofije v podobi prehrambenih navad velikih filozofov. Je serija refleksij o ujemanju med hrano in besedo, zakaj besede so hranivo uma. In od tod vzporednice: žeja po vedenju, lakota po informacijah, požreti knjigo, nemoč prebaviti količino podatkov, zasititi se z literaturo, prebaviti določen koncept, uporabljati sladke besede, grenke očitke, začinjene anekdote, sočne primere ...

Vendar pa pot, po kateri nas vodi avtorica, ne pelje ne v filozofijo ne v kulinariko, zakaj vseskozi preskakuje iz enega polja v drugega. Vzame torej primero, kot je enostranska dieta, in ji poišče vzporednico pri Wittgensteinu, ki ja zapisal, da je enostranska dieta razlog za filozofsko bolezen, ko svojo misel hranimo z eno samo vrsto primerov. Drugod poseže po biografski opazki, da je bil Kantov zajtrk sestavljen iz dveh skodelic čaja ter pipe tobaka; mož, ki je ljubil kavo, je preizkušal kategorični imperativ z vso težo zatiranja užitka! Spet drugod pobrska pri Diogenu Laertskem, kjer Pitagora použiva hrano s pravo mero, Platon se baše s suhimi figami ter olivami, Epikur se baše iz sklede polne sira, Menedem bruha zastrupljeno hrano, a ne ker bi ga objela slabost telesa, ampak, ker so mu povedali, da je pojedel usmrajeno jed, v daljavi nasproti Evklida pa si medved grize šapo - podoba filozofije, ki je samo sebe, saj je v svoji avtofagičnosti samozadostna.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu