Staš Zgonik

3. 2. 2012  |  Mladina 5  |  Družba

Umetnost poimenovanja

Kako zdravila dobijo ime in zakaj je dobra imena vse težje najti

Poslovna stavba Bayer v Leverkusnu

Poslovna stavba Bayer v Leverkusnu
© Profimedia

Aspirin, Viagra, Prozac ... Številna imena zdravil so postala že tako domača, da jih ne dojemamo več kot blagovne znamke. Postala so tako rekoč sinonim za določeno vrsto zdravila oziroma zdravilne učinkovine, ne glede na to, kdo jih proizvaja. Acetilsalicilna kislina ne gre lepo z jezika. Aspirin pač. Pod to blagovno znamko je zdravilo za lajšanje bolečin in zniževanje telesne temperature na voljo že več kot 110 let. Od takrat je dobilo številne posnemovalce, Lekarne Ljubljana ga na primer prodajajo pod blagovno znamko Ascalcin. A prav zaradi zasidranosti imena Aspirin v glavah ljudi lahko Bayer svoj izdelek prodaja tudi po nekoliko višji ceni od konkurence.

V resnici Bayer nikoli ni imel patenta za acetilsalicilno kislino. Neki nemški kemik jo je namreč neodvisno sintetiziral in opisal že nekaj desetletij prej, ni pa prepoznal njene koristnosti. Bayer je lahko zaščitil samo blagovno znamko – Aspirin. »Pomen blagovne znamke se je pokazal v tem, da so po prvi svetovni vojni zavezniki v okviru reparacij Nemčiji zaplenili tudi blagovno znamko Aspirin,« pravi Aleš Krbavčič s Fakultete za farmacijo. V ZDA in Veliki Britaniji so tako acetilsalicilno kislino proizvajali in prodajali pod imenom Aspirin. Šele ob 100-letnici Aspirina je Bayer od ZDA vnovič odkupil blagovno znamko.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.