Recept za uspeh?
Od glasbe in računalniških iger do umetne oploditve in koledarja z mačkami
Denis Vičič
MLADINA, št. 27, 5. 7. 2013
Čeprav lahko kampanje množičnega financiranja ustvarjalcem odprejo vrata v globalno trgovino in gre za pomembno alternativo konvencionalnemu zbiranju zagonskih sredstev, med njimi najdemo tudi projekte, ki s podjetništvom nimajo nič.
Denis Vičič
MLADINA, št. 27, 5. 7. 2013
Čeprav lahko kampanje množičnega financiranja ustvarjalcem odprejo vrata v globalno trgovino in gre za pomembno alternativo konvencionalnemu zbiranju zagonskih sredstev, med njimi najdemo tudi projekte, ki s podjetništvom nimajo nič.
Tako je 2700 dolarjev zbral umetnik, ki se je odločil postaviti štirimetrsko skulpturo dinozavra z glavo ameriškega igralca Christopherja Walkena. Nekdo je prosil za sredstva, da bi si lahko pozdravil oboleli zob. Par je dobil sredstva za financiranje umetne oploditve. Podprt je bil projekt izdelave koledarja, na katerem so slike mačk v različnih oblekicah. Največ uspešno financiranih projektov je sicer glasbenih, največ sredstev pa praviloma zberejo razvijalci računalniških iger in tehnoloških izdelkov.
Projekt lahko prijavi prav vsak – tudi tisti, ki za izvedbo sploh ne bi potreboval podpore javnosti, saj je sam že dovolj premožen. Ameriški mediji so se spomladi razbesneli denimo nad igralcem Zachom Braffom, pri nas najbolj znanim iz serije Mladi zdravniki (Scrubs), ki je prek Kickstarterja poskušal zbrati dva milijona dolarjev za svoj film. Kljub očitkom, da bo s tem škodoval neodvisnim filmskim ustvarjalcem, je zbral tri milijone dolarjev.
Na podobno zgražanje so naleteli ustvarjalci ukinjene serije Veronica Mars, a na Kickstarterju so zapisali, da sta bila oba projekta na koncu koristna tudi za druge ustvarjalce, saj sta privabila več deset tisoč novih obiskovalcev, ki so kasneje podprli 2200 drugih projektov (40 odstotkov jih je bilo filmskih) in vanje vložili skupno 400 tisoč dolarjev. 5
Recept za uspeh?
Od glasbe in računalniških iger do umetne oploditve in koledarja z mačkami
Čeprav lahko kampanje množičnega financiranja ustvarjalcem odprejo vrata v globalno trgovino in gre za pomembno alternativo konvencionalnemu zbiranju zagonskih sredstev, med njimi najdemo tudi projekte, ki s podjetništvom nimajo nič.
Tako je 2700 dolarjev zbral umetnik, ki se je odločil postaviti štirimetrsko skulpturo dinozavra z glavo ameriškega igralca Christopherja Walkena. Nekdo je prosil za sredstva, da bi si lahko pozdravil oboleli zob. Par je dobil sredstva za financiranje umetne oploditve. Podprt je bil projekt izdelave koledarja, na katerem so slike mačk v različnih oblekicah. Največ uspešno financiranih projektov je sicer glasbenih, največ sredstev pa praviloma zberejo razvijalci računalniških iger in tehnoloških izdelkov.
Projekt lahko prijavi prav vsak – tudi tisti, ki za izvedbo sploh ne bi potreboval podpore javnosti, saj je sam že dovolj premožen. Ameriški mediji so se spomladi razbesneli denimo nad igralcem Zachom Braffom, pri nas najbolj znanim iz serije Mladi zdravniki (Scrubs), ki je prek Kickstarterja poskušal zbrati dva milijona dolarjev za svoj film. Kljub očitkom, da bo s tem škodoval neodvisnim filmskim ustvarjalcem, je zbral tri milijone dolarjev.
Na podobno zgražanje so naleteli ustvarjalci ukinjene serije Veronica Mars, a na Kickstarterju so zapisali, da sta bila oba projekta na koncu koristna tudi za druge ustvarjalce, saj sta privabila več deset tisoč novih obiskovalcev, ki so kasneje podprli 2200 drugih projektov (40 odstotkov jih je bilo filmskih) in vanje vložili skupno 400 tisoč dolarjev.