Kritika / Eden

Eden, 2014
Mia Hansen-Løve

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2015

za

Zadnji dnevi diska.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 30, 24. 7. 2015

za

Zadnji dnevi diska.

House – glasbeni slog, elektronski disko, ki je sredi osemdesetih let bušnil iz Chicaga – je bil za Francijo res eden, če naj sodimo po francoskem filmu Eden, ki za house, okej, francoski house, naredi to, kar so Haynesove Žametne noči naredile za glam, in to, kar so Stillmanovi Zadnji dnevi diska naredili za disko.

Ko house bušne tudi v Francijo, nove generacije dobesedno zgrabi ter jih – s svojim repetitivnim ritmiziranjem, ki deluje bolj sveže kot še tako melodični originali – sinhronizira v urbano pleme, v katerem razredne razlike omahnejo in v katerega se zlije tudi Paul (Félix de Givry), ki se na začetku devetdesetih iz literarnega aficionada prelevi v didžeja in s prijateljem Stanom (Hugo Conzelmann) ustanovi duo Cheers, tako da se potem izgublja v dolgih, pisanih, pikantnih nočeh in ritualni klubski množici, jasno, v veri, da teh divjih epskih noči – te utopije, tega gibanja, tega soglasja, tega rajskega plesišča, tega iniciacijskega ritma, ki mu organizira identiteto, sanje, ambicije, filozofijo, življenje (tudi Daft Punk se rodi tu nekje) – ne bo nikoli konec, da je ta magični občutek pripadnosti, ki je “nekaj med evforijo in melanholijo”, zadnji stadij zgodovine, da njegove muze, Greta Gerwig, Laura Smet in Golshifteh Farahani, ne bodo nikoli odšle, da bodo za vedno ostali skupaj in da se ne bodo nikoli spremenili, toda verzi, ki jih lahko slišimo in preberemo v tem filmu, ne puščajo nobenega dvoma: vsak dojenček bo nekoč starec. Tisti, ki so house navznoter in navzven, bodo slej ko prej house le še navznoter – navzven pa bodo le še buržuji, srečni, da so preživeli. Evforija bo popustila melanholiji. Vprašajte le Scorsesejeve Dobre fante, pa so imeli tako bogat soundtrack kot Eden, eksistencialistični close-up dobe, ki je nekatere spremenila v Cheers, druge pa v Daft Punk.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

Varuh človekovih pravic / »Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Izbruhi nasilja so odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi