Kritika / Dheepan

Dheepan, 2015
Jacques Audiard

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 20, 20. 5. 2016

za +

Prerok.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 20, 20. 5. 2016

za +

Prerok.

V Deepanu, lanskem dobitniku Zlate palme, šrilanška družina – Dheepan (Antonythasan Jesuthasan) z ženo (Kalieaswari Srinivasan) in devetletno hčerko (Claudine Vinasithamby) – pred večno, brutalno, eksplozivno šrilanško državljansko vojno zbeži v Francijo, kjer njen novi dom postane tipični – razsuti, hladni, surovi, rezki, puščobni, tvegani, distopični – pariški banlieue. Toda bolje banlieue kot vojna.

Mož in žena najdeta delo, hči hodi v šolo. Navzven izgledajo kot srečna družina. Integrirajo se. Tudi francoski smisel za humor sprejmejo, z rasističnimi želi vred. Hej, Dheepan svojo ženo celo mojstri v shajanju s “poželjivimi” moškimi pogledi. Trik je kakopak v tem, da sploh niso družina. Dheepan je bil tamilski tiger (res ga igra nekdanji tamilski tiger, zdaj esejist in aktivist), ki se je vojne nažrl, zato je sklenil, da bo začel na novo. Da bi lahko začel na novo, da bi ga torej na Zahodu kot begunca sprejeli, je potreboval družino. Pa je našel žensko in deklico, ki ju prej ni poznal, prevzeli so identiteto pobite tamilske družine in mukoma imigrirali, toda bolj ko družino le igrajo, bolj ko torej družino le simulirajo, bolj postajajo prava družina in nežnejše se stiskajo drug k drugemu, kar pa ne preseneča: banlieue je pregneten z malimi gangsterji, dilerji, grobijani, kriminalom, nasiljem, nestrpnostjo in sovraštvom. Iz vojne padejo v vojno, iz kaosa v kaos, iz strelske cone v strelsko cono, tako da banlieue, v katerem pristanejo, postane popolna metafora Zahoda, ki begunce sprejema, obenem pa jim ustvarja razmere, pred kakršnimi so zbežali. Saj veste, da se počutijo kot doma. In da nimajo težav z integracijo.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.