24. 6. 2016 | Mladina 25 | Kultura
V znamenju izjemnih pianistk
Jazz festival Ljubljana tudi v svoji 57. izvedbi ponuja pester program
Hiromi, ena najbolj inovativnih, nepredvidljivih pianistk in skladateljic zadnjih let, je prvo ime letošnjega festivala.
© Sakiko Nomura
Te dni bomo priložnost za potešitev apetitov spet dobili ljubitelji jazzovske glasbe. Jazz festival Ljubljana je postal jamstvo za to, da na svoj račun pridemo tako sledilci bolj specifičnih (ob)jazzovskih struj kot tisti s širšim okusom, nazadnje pa tudi občinstvo, ki se morda prvič resneje sreča z jazzom. Poskrbljeno je za raznovrstne okuse, hkrati pa se v programu vedno skriva kakšno prijetno presenečenje, kar potrjuje dejstvo, da organizatorji budno spremljajo dogajanje na jazzovskem prizorišču. Ob vseh izjemnih ustvarjalcih, ki smo jih videli v zadnjih letih, bežen pogled na imena nastopajočih na letošnji sedeminpetdeseti izvedbi morda izpade nekoliko manj atraktivno, toda natančnejši pregled obeta veliko. Med drugim dve domači in tri svetovne premiere, predvsem pa spet skrben izbor tujih in domačih glasbenikov, ki vetrijo in sooblikujejo podobo sodobnega jazza.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 6. 2016 | Mladina 25 | Kultura
Hiromi, ena najbolj inovativnih, nepredvidljivih pianistk in skladateljic zadnjih let, je prvo ime letošnjega festivala.
© Sakiko Nomura
Te dni bomo priložnost za potešitev apetitov spet dobili ljubitelji jazzovske glasbe. Jazz festival Ljubljana je postal jamstvo za to, da na svoj račun pridemo tako sledilci bolj specifičnih (ob)jazzovskih struj kot tisti s širšim okusom, nazadnje pa tudi občinstvo, ki se morda prvič resneje sreča z jazzom. Poskrbljeno je za raznovrstne okuse, hkrati pa se v programu vedno skriva kakšno prijetno presenečenje, kar potrjuje dejstvo, da organizatorji budno spremljajo dogajanje na jazzovskem prizorišču. Ob vseh izjemnih ustvarjalcih, ki smo jih videli v zadnjih letih, bežen pogled na imena nastopajočih na letošnji sedeminpetdeseti izvedbi morda izpade nekoliko manj atraktivno, toda natančnejši pregled obeta veliko. Med drugim dve domači in tri svetovne premiere, predvsem pa spet skrben izbor tujih in domačih glasbenikov, ki vetrijo in sooblikujejo podobo sodobnega jazza.
Namesto na odru Križank bomo letos nekaj (brezplačnih) koncertov lahko slišali v Parku sveta Evrope pred Cankarjevim domom, ki bo osrednji del festivala sicer ponovno gostil v svojih notranjih prostorih. Naj gre za dolgoročno strategijo pridobivanja obiskovalcev za prihodnja leta, prostorsko pragmatičnost, popestritev ali kaj četrtega, dobrodošla pobuda sledi trendom podobnih mestnih glasbenih festivalov. Še ena novost je, da organizatorji letos poudarjajo vedno pomembnejšo vlogo sodobnih jazzovskih ustvarjalk. Pa ne gre le za očem prijazno polnjenje ženskih kvot. Prodorne glasbenice, ki jih bomo imeli priložnost spoznati, ne samo sledijo aktualnim jazzovskim smernicam, pač pa jih tudi sooblikujejo.
Osrednje ime letošnjega festivala je japonska pianistka in skladateljica Hiromi s svojo zasedbo The Trio Project, v njej že šesto leto sodeluje z basistom Anthonyjem Jacksonom in bobnarjem Simonom Phillipsom. Letos je trio objavil svoj četrti album in z njim dokončno prepričal poznavalce, da gre za eno najbolj nepredvidljivih in inovativnih sodobnih jazzovskih zasedb, mimogrede pa je navdušil tudi širše občinstvo.
Če je Hiromi najodmevnejša, je domača pianistka in skladateljica Kaja Draksler letošnja osrednja ustvarjalka. Predstavila se bo v dveh zasedbah. S francosko pianistko in skladateljico Eve Risser, sicer kolegico iz cenjene lizbonske založbe Clean Feed, bosta predstavili projekt To Pianos, ki je nastal prav na pobudo ljubljanskega Jazz festivala. V premiernem nastopu pa bo moči združila, ali še raje prekrižala, še z dvema izjemnima glasbenikoma, saksofonistom Nedom Rothenbergom in bobnarjem/tolkalcem Hamidom Drakom. Slednji bo svoj bogat bobnarsko-tolkalski besednjak z (brezplačnim) koncertom v parku predstavil tudi v solistični izvedbi.
Sodeč po besedah genialnega saksofonista Matsa Gustafssona pa se nam obeta še en izjemen nastop ženskih ustvarjalk. Prihaja namreč švedska saksofonistka Anna Högberg s svojo šestčlansko (žensko) zasedbo Attack, ki je letos objavila enega bolj pričakovanih jazzovskih albumov. Skandinavske barve bo s svojo dvanajstčlansko (impro) zasedbo Large Unit branil še en najbolj dejavnih in atraktivnih bobnarjev Paal Nilssen-Love. Domačo jazzovsko ustvarjalnost pa bodo ob Kaji Drak-
sler predstavili še pozavnist in beatmaker Žiga Murko, trobentač Igor Matković s svojim slovenskim kvintetom ter priznani kitarist Samo Šalamon – njegov portret lahko preberete v tej številki Mladine. Ta bo prvič zaigral z novim, mednarodnim sekstetom, sestavljenim iz izvrstnih glasbenikov, med drugim tudi bobnarjev Roberta Danija in Christiana Lillingerja. Slednji bo obisk Ljubljane lahko izkoristil tudi za to, da bo pri delu (spet) videl svojega bivšega mentorja, nemškega avant-jazzovskega bobnarskega veterana in posebneža Günterja ’Baby’ Sommerja. Čeprav je dejaven že skoraj štirideset let, je sodeč po mnenju mesečnika The New York City Jazz Record, ki je njegovo zadnjo ploščo razglasil za album leta, očitno še vedno v odlični formi. V Ljubljano se vrača tudi ukrajinski pianist Lubomyr Melnyk, ki s svojo eterično, meditativno glasbo navdušuje mlajšo generacijo pianistov, med drugim Nilsa Frahma. Ja, koncertno dogajanje v Ljubljani bo v naslednjih dneh nedvomno zaznamovala jazzovska glasba v svojih mnogih izpeljankah.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.