Film / Vlak senc: Obzornik 63

Obzorniška fronta, 2017

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2017

Podvozje filma.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 26, 30. 6. 2017

Podvozje filma.

Kar pogleda film, se slej ko prej spremeni v revščino, ki pa je sam film potem ne vidi več. Tako bi lahko rezimirali najnovejši obzornik, Vlak senc, polurni esej Obzorniške fronte (Nika Autor itd.), ki je obenem tudi del slovenskega paviljona na 57. Beneškem bienalu. Najprej pokaže telefonski posnetek podvozja vlaka, selfie »slepega potnika«, begunca (na vlaku Beograd-Ljubljana), potem pa nas popelje skozi filmsko zgodovino, ki je pripeljala do tega »posnetka brez filmske zgodovine«. A po drugi strani: že začelo se je slabo – ko so ljudje gledali vlak, ki v filmu bratov Lumière pripelje na postajo (in iz ozadja »bušne« v ospredje), naj bi si zakrivali oči in celo bežali iz dvoran. Pazi, treščil bo vate! V filmskem prihodu vlaka je bilo nekaj varljivega, nedomačnega, grozljivega – filmski prihod vlaka je bil horror. So se gledalci ustrašili vlaka – ali filmske podobe vlaka?

Vseeno – film in vlak sta se itak sprijela. Vlak namreč ni spremenil le ekonomije, temveč tudi način gledanja (pogled skozi okno vlaka je bil videti kot pogled na filmsko platno), poleg tega pa je ustvaril še anonimne množice, podobne velemestnim, in slepega potnika, begunca/ deklasiranca/obupanca iz podvozja, tega, ki vedno ostane zunaj (zanj je podvozje! v srečo lahko le kuka!), ki noče, da se ga vidi, in ki se ga res ne vidi, saj tja dol, na »prizorišče groze in grozljivega«, nikoli nihče ne pogleda. Nič čudnega, da so v filmih podvozje vlaka najprej odkrili komiki. Obstajali so vlaki upanja, od ruskega kino-vlaka do jugoslovanskih vlakov bratstva in enotnosti in gastarbajterskih posebnih vlakov, ki so ljudi odreševali revščine ter jih približevali sreči, toda sam film je ostal le nadarjen otrok, ki veliko obljublja, a premalo pokaže (in vedno preveč skriva), še toliko bolj zdaj, ko so »svobodne le še podobe, ki kultivirajo barbarstvo.« (Kinoteka & izbrane lokacije, kmalu tudi YouTube)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.