Monika Weiss

 |  Mladina 10  |  Politika

Počivalšek: »Hvala, Mark Cuban«

Kdo je zares zaslužen za promocijo Slovenije v Dallasu

Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek

Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek
© Uroš Abram

»Hvala @mcuban za odlično promocijo Slovenije.« Tako se je minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek na tviterju minulo soboto zahvalil multimilijonarju Marku Cubanu (177. na zadnji Forbsovi lestvici 400 najbogatejših Američanov), sicer lastniku košarkarskega moštva Dallas Mavericks, za katero igra Luka Dončić. Minister je s tvitom v slovenščini, v katerem ni pozabil omeniti prizadevanj vlade za vrhunski šport, pristavil svoj lonček k promocijski prireditvi v Dallasu. Na sobotni tekmi med moštvoma iz košarkarske lige NBA Dallas Mavericks in Sacramento Kings (114 : 113) v Dallasu je namreč potekal »slovenski večer«.

Promocijska prireditev je obsegala več aktivnosti; prenos tekme iz Dallasa je bil na vseh kanalih kluba Dallas Mavericks označen z I feel Slovenia night, na LED-zaslonih v dvorani so se prikazovali znamka I feel Slovenia in kratki filmi o Sloveniji, v odmoru med polčasoma sta nastopila slovenska akrobatska skupina Dunking Devils in promotor Ljubljane zeleni Zmajček. A za izpeljano promocijo bi se bilo treba zahvaliti zlasti – poleg Dončića, ki je bil zaradi poškodbe odsoten – turističnim delavcem. Promocija ni bila neka dobrohotna gesta lastnika Dallas Mavericksov, pač pa plod pogodbe in poslovnega sodelovanja. Kot so povedali v Slovenski turistični organizaciji (STO), so se predstavniki STO in vladnega urada za komuniciranje (Ukom) leta 2019 sestali s predstavnikom kluba Dallas Mavericks, ko je obiskal Slovenijo, in začrtali promocijski projekt, h kateremu so pristopili še javna agencija RS SPIRIT, zunanje ministrstvo in Visit Ljubljana.

Zaradi Dončićeve izjemnosti je klub za projekt pripravil »posebno ponudbo«, opozarjajo pri STO. Med vrsticami to pomeni, da jim je klub za izvedbo promocijskih akcij postavil ugodno ceno. »Vrednost sodelovanja znaša 115 tisoč dolarjev oziroma 104 tisoč evrov,« razkrivajo v STO, ki je strošek krila skupaj s projektnimi partnerji. Plačilo poleg omenjenih aktivnosti prejšnji konec tedna zajema »oglaševanje znamke I feel Slovenija na LED-zaslonu ob igrišču in na konstrukciji košarkarskega koša na desetih domačih tekmah lige NBA v sezoni 2019/2020 ter na desetih domačih tekmah lige NBA v sezoni 2020/2021«, ki so bile zaradi pandemije prestavljene tudi na sezono 2021/22. Da je cena promocije ugodna, nemara potrjuje tudi podatek, da je bila na petkovem dobrodelnem plesu kluba Dallas Mavericks za 20 tisoč dolarjev prodana 0,25-litrska steklenica vina »najstarejše trte na svetu iz Maribora«.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.