Uredništvo

 |  Kultura

Pošasti so ljudje

Študijska razstava v Mestni galeriji Nova Gorica o svetu pošastnih prikazni in demonov

Tina Dobrajc, Everyone Isn't Bad Mama, 2021, akril platno

Tina Dobrajc, Everyone Isn't Bad Mama, 2021, akril platno

V Mestni galeriji Nova Gorica bodo danes, 11. marca ob 19. uri odprli študijsko razstavo Pošasti so ljudje. Izbor umetnikov temelji na predstavitvah srhljivosti, groze in splošne grotesknosti skozi umetniški pogled ustvarjanja; gre predvsem za vizualna umetniška dela, ki nas bodo popeljala skozi svet pošastnih prikazni, demonov in "frikov" ter občutka strašljive nočne more, ki nas danes spremlja celo v resničnem življenju: včeraj covid, danes vojna, kaj nas čaka jutri? Kuratorka razstave: Nina Jeza.

"Sodobna družba se, neverjetno, še v 21. stoletju sooča z idiosinkrazijo stereotipov: LGBT+ aktivizem, avtizem, migrantski valovi, zasvojenost. teorije zarote in manična psihofizična stanja so le nekateri izmed njih. Še danes nismo naredili razumskega koraka proti bolj odprti družbi, ki bi stereotipe zamenjala z znanstvenimi dokazi: v resnici smo v obdobju pandemije več kot očitno zabredli v siva močvirja intelektualnega kvazi-prestiža socialnih omrežij, s pomočjo katerih so moderni spletni geniji pograbili priložnost za predstavitev lastnih homeopatskih in new-agevskih idej. Sodobne pošasti za pranje nedoletnih možganov so nadomestile psihopate, institucionalizirane norce in nadomestne morilce ter s pomočjo socialnih mrež ter dostopnostjo vsakovrstnih informacij docela zabrisali mejo med znanostjo, dejstvi in fikcijo," je zapisala Nina Jeza.

"Sodobna družba se, neverjetno, še v 21. stoletju sooča z idiosinkrazijo stereotipov: LGBT+ aktivizem, avtizem, migrantski valovi, zasvojenost. teorije zarote in manična psihofizična stanja so le nekateri izmed njih."

Na razstavi sodelujejo: Mirsad Begić, Goran Bertok, Saša Bezjak, Andrej Brumen Čop, Matej Čepin, Tina Dobrajc, Mito Gegič, Milan Golob, Natalija Šeruga Golob, Zdenko Huzjan, Marko Jakše, Janez Kardelj in Mateja Kavčič.

Otvoritvi bo sledil performans Karin Vrbek in Betine Habjanič z naslovom Lullaby/Uspavanka, video-avditivni performativ eksperimentalnega podajanja retorike sublimnega, odvzetega dokumentarnim medijem klavniške materialnosti. Esenca video-avditivne senzualnosti izhaja iz predsmrtnega dušenja prašičev v plinski komori.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.