Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

Fire Island

Andrew Ahn, 2022

za +

Parada prevzetnosti in pristranosti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 27  |  Kultura  |  Film

za +

Parada prevzetnosti in pristranosti.

Filmi, ki roman Prevzetnost in pristranost, klasiko Jane Austen, preselijo v sodobni svet, so neverjetno duhoviti, čudovito lahkotni, brutalno lucidni in totalno navdahnjeni – občutek imaš, da kar letijo. Da se jim je odprlo. Spomnite se le Dnevnika Bridget Jones ali pa komedije Nimaš pojma. Takšen je tudi Fire Island, le da heteroseksualnost romantičnega pecanja vrže skozi okno – tu so vsi geji. Sestre Bennet, njihova oče in mati, Charles Bingley – in ja, tudi gospod Darcy. Noah (Joel Kim Booster) in Howie (Bowen Yang), najboljša prijatelja (oba ameriško-azijskega rodu), ki se s še tremi prijatelji, Lukom (Matt Rogers), Keeganom (Tomas Matos) in Maxom (Torian Miller), samimi geji, poleti odpravita na newyorški Fire Island, gejevski raj, analogni Grindr, pravi vrtiljak lačnih pogledov, želj, pecanj, osvajanj, spremenjenih stanj, disanj, iskanj, hlipanj in seksa (ne, coming out tu ni potreben), energično torišče prevzetnosti in pristranosti, sta namreč reimaginaciji sester Elizabeth in Jane Bennet (seks med njima je »nemogoč«, »prepovedan«), Luke, Keegan in Max so reimaginacije ostalih treh sester, Lydie, Kitty in Mary, Erin (Margaret Cho), materinsko-očetovska lezbijka, ki jo z lezbičnega dela otoka »izženejo« na gejevski del, je reimaginacija gospe/ gospoda Bennet(a), čedni, premožni pediater Charlie (James Scully), v katerega se zatreska Howie, je reimaginacija Charlesa Bingleyja, Will (Conrad Ricamora), v katerega se zatreska Noah, pa je reimaginacija gospoda Darcyja.

Tu so kakopak tudi reimaginacije drugih junakov Prevzetnosti in pristranosti, toda ko gledate to evforijo, ki drgeta od zadrege, negotovosti in strahov, to romantiko, ki je tako kaotično komična (vprašanje, ali lahko prijatelja fukata in ostaneta prijatelja, se spremeni v vprašanje, ali se lahko moški odpoveduje fuku, dokler se fuku odpoveduje njegov najboljši prijatelj), ta cinizem, v katerem odmevajo metastaze neoliberalnega kapitalizma (finančna nestabilnost ogroža utopično spolno metavesolje, tudi gejevska skupnost je razredno razslojena, prežgana s klikami in elitami, rasna in etnična raznolikost ni nekaj samoumevnega, geja tudi med »svojimi« čakajo seksizem, šovinizem, stereotipiziranje, izključevanje, poniževanje, krutost, deprivilegiranost in deklasiranost ipd.), in te ekshibicionistične bicepse, ki izražajo protest proti patriarhalni omejenosti (in politiki »sprejemljivosti«), lahko ugotovite le, da romani Jane Austen – posebej Prevzetnost in pristranost, ja, posebej sestre Bennet in gospod Darcy – še vedno tako tečejo, tako grizejo in delujejo tako sodobno, ker je v njih nekaj gejevskega, subkulturnega, radikalnega, neznanega, prihodnjega. (Hulu)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.