Film / Življenje v kapitalizmu ni več mogoče

Kapitalizem je zapeljiv – za vogalom je vedno nov žarek upanja, nova služba, ki čaka, uvod v novo krizo. Ah, ta marketing.

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 15, 14. 4. 2023

za +

Boj za preživetje. Prezaposlena / À plein temps, 2021, Éric Gravel.

Ljudi pred kapitalistično represijo varuje le še obsedenost, le še fanatično vztrajanje pri svojem, le še totalna samozaverovanost, le še predanost svoji želji: recimo – le še fassbinderjevska, tako rekoč mučeniška obsedenost Julie (Laure Calamy), samske, samohranilne, brutalno ločene, obupane, zadolžene, jezne hotelske sobarice, ki hoče do boljše službe prispeti v času, ko štrajk javnega transporta povsem ohromi Pariz. Kapitalizem se ustavi, Julie, ki mora vsako jutro zamenjati kopico javnih prevoznih sredstev, da bi prišla na delovno mesto, pa ne – še vedno trza, še vedno se trese, še vedno se giblje, še vedno se vrti, a v prazno. Njeno iskanje poti, da bi prišla na razgovor za novo službo, spominja na manično prizadevanje one tovarniške delavke (Marion Cotillard), da bi – jasno, v filmu Dva dneva, ena noč – obdržala službo. Julie je dokaz, da se je življenje v neoliberalizmu prelevilo v dramo, triler, grozljivko – v perpetuum mobile napetosti, stresa, panike, strahu in negotovosti, non-stop krizo in obsedno stanje, hektični total prekarnosti, boj za preživetje, Grand Guignol prezaposlenosti. Obenem pa je Julie tudi dokaz, da obstajajo alternative, alternativne poti, alternativna prevozna sredstva, alternativna skupnost – najti mora obvode in obvoze. Zanesti se mora na solidarnost. Na štop. Na pirate. Na svojo notranjo divjino, na svojo gverilsko učinkovitost, na svojo partizansko odločnost. Preživeti mora brez kapitalizma, a časa in denarja, da bi živela brez kapitalizma, nima.

Delo v marketingu, oglaševanju kapitalizma, je edini način, da dobi občutek, da obvladuje svoje življenje.

Kapitalizem je zapeljiv – za vogalom je vedno nov žarek upanja, nova služba, ki čaka, uvod v novo krizo. Ah, ta marketing. In Julie je nekoč – pred krizo, pred ločitvijo, pred zlomom podjetja – delala v marketingu. In ja, spet hoče delati v marketingu. To – delo v marketingu, oglaševanju kapitalizma – je edini način, da dobi občutek, da obvladuje svoje življenje. In kapitalizem. Julie pač izkuša, da življenje v kapitalizmu ni več mogoče. Zakaj pa mislite, da štrajkajo zaposleni v javnem transportu? Zakaj pa mislite, da ustavijo kapitalizem? (Demiurg + VOD)

xBbpgRIDn6E

Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

Odločilni glas glede objave Epsteinovih dosjejev

Demokratska kongresnica Adelite Grijalva je pripravljena 

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani