Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

The Killer

David Fincher, 2023

za +

Samuraj.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

za +

Samuraj.

Michael Fassbender, ki se zadnja leta preživlja kot dirkač, igra brezimnega poklicnega morilca, ki v neki prazni pariški pisarni preži na tarčo – na nekega zelo pomembnega moškega, ki naj bi se ponoči prikazal in »nastavil« v hotelski sobi čez cesto. V svoji bogati karieri je pobil že toliko ljudi, da se je prelevil v filozofa, zato ne preseneča, da med čakanjem na dolgo in široko razmišlja o življenju, smrti, cinizmu, nihilizmu, dolgčasu (»Neverjetno, kako utrudljivo je, če ne počneš nič«), nesmiselnosti eksistence in bendu The Smiths (čigar štikli tvorijo soundtrack tega trilerja, posnetega po stripu Matza in Luca Jacamona). Njegovi morbidni offi so uvidi v njegov pascalovski eksistencializem. V tisti pisarni stoično, potrpežljivo, samurajsko čaka, meditira, izvaja jogo, se razgibava, moralizira in monologizira – na uboj se pripravlja, kot da je performans, ustvarjalni akt. Vse mu je jasno. Vse, kar počne, je precizno in skulirano in perfektno. Control-freak. Površnosti ne prenese. Ne improvizira, temveč anticipira. Izgleda kot John Doe, ki je selektivnejši od Johna Wicka in ki je za svoje »serijske« umore plačan. »Bij le bitke, za katere si plačan.« In vseeno mu je, koga ubija – svoje delo vedno opravi. Kot vsi njegovi veliki predhodniki – kot Jef Costello (Alain Delon) v Melvillovem Bledoličnem ubijalcu ali Anton Chigurh (Javier Bardem) v Coen-Coenovem filmu Ni prostora za starce. Ubijanje je delo, ne pa »stvar« ali ideologija. Empatije si ne more privoščiti. »Empatija je šibkost.«

Toda ko potem, po dvajsetih minutah, končno ustreli, zgreši – namesto tistega moškega na svoje veliko začudenje zadene neko call girl. »O, to je pa nekaj novega,« vzklikne in doda: »Kaj bi zdajle naredil John Wilkes Booth?« Na hitro zbeži in se vrne domov, v Dominikansko republiko, kjer ugotovi, da se ga hočejo znebiti, tako da mu ne preostane drugega, kot da krene na odisejo (New Orleans, Florida, New York ipd.) in izbriše tiste, ki ga hočejo izbrisati. Ja, izbrisati ga hočejo ljudje, ki so pri denarju, in ja, nič ni preciznejšega in brezobzirnejšega in perfekcionističnejšega in metafizičnejšega od maščevanja. Morilec je delavec, ki se obrne proti delodajalcem – proti eliti, bogatašem, kriptomagnatom, višjemu razredu. In proti njim se ne obrne le s strelnim orožjem, temveč tudi s pnevmatskim zabijalnim aparatom – po delavsko. »Od začetka časa manjšina izkorišča večino,« dahne. »To je temelj civilizacije.« Ves film nas prepričuje, da je del zatirane, izkoriščane večine, velike globalne brende sodobnega kapitalizma – WeWork, Amazon, Google Maps, Hertz, Fitbit, McDonalds’s ipd. – pa prelevi v svoje orožje, kar pomeni, da jih obrne proti kapitalizmu. (Netflix)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.