DVD / Fanny in Alexander

Ingmar Bergman Pernilla Alwin, Bertil Guve, Ewa Froling, Jan Malmsjö

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2008

/media/www/slike.old/mladina/dvdfanny_in_alexander.jpg

 

Obstajajo filmski avtorji in potem obstajajo Fellini, Antonioni, Godard, Visconti, Truffaut, Kurosawa, Buñuel in seveda Ingmar Bergman, ki so film prelevili v moderno klasiko in ki so bili večji od filma. Vsi ti klasiki niso del zgodovine filma, ampak del zgodovine sveta. Še posebej Bergman, ki je imel leta 1982 vse razloge, da se je začel od filma poslavljati in da je posnel svoj - ne ravno zadnji - »zadnji« film, v katerem je tako rekoč avtobiografsko povzel svoje življenje, svoje filme, svoje obsesije, svoje strahove, svoje travme, svoje spomine in duhove, ki so obkrožali njegovo strogo, asketsko, kalvinistično odraščanje. Film se dogaja leta 1907, v kostumskih časih, v premožni, aristoktratski uppsalski družini, okej, bolj dinastiji, Fanny (Pernilla Alwin) in Alexander (Bertil Guve) pa sta 10-letni brat in 8-letna sestra, ki se kopljeta v relativno liberalni, četudi afektirani idili razširjene, epske družine, dokler njunega očeta (Allan Edwall), gledališkega impresarija in igralca, ne pokoplje infarkt in dokler se njuna mati (Ewa Froling), gledališka zvezdnica, ne poroči s strogim, puritanskim, sadističnim pastorjem (Jan Malmsjö), ki prebudi strahove in duhove, sram in molk, krike in šepetanja, hudičeva očesa in deviške vrelce, kačja jajca in divje jagode, sedme pečate in prizore iz zakonskega življenja. Pastor je mizantropska pošast, ki bi oba otroka najraje izstradal in ki ustvari srhljivo, tesnobno, senzualno, ekscesno, introspektivno, pravljično klimo, v kateri bi v Bergmana zrasel vsak otrok, celo Bog - z blazno tremo. Bergmanov Amarcord. Ne, Bergmanov Obrat vijaka!

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2008

/media/www/slike.old/mladina/dvdfanny_in_alexander.jpg

 

Obstajajo filmski avtorji in potem obstajajo Fellini, Antonioni, Godard, Visconti, Truffaut, Kurosawa, Buñuel in seveda Ingmar Bergman, ki so film prelevili v moderno klasiko in ki so bili večji od filma. Vsi ti klasiki niso del zgodovine filma, ampak del zgodovine sveta. Še posebej Bergman, ki je imel leta 1982 vse razloge, da se je začel od filma poslavljati in da je posnel svoj - ne ravno zadnji - »zadnji« film, v katerem je tako rekoč avtobiografsko povzel svoje življenje, svoje filme, svoje obsesije, svoje strahove, svoje travme, svoje spomine in duhove, ki so obkrožali njegovo strogo, asketsko, kalvinistično odraščanje. Film se dogaja leta 1907, v kostumskih časih, v premožni, aristoktratski uppsalski družini, okej, bolj dinastiji, Fanny (Pernilla Alwin) in Alexander (Bertil Guve) pa sta 10-letni brat in 8-letna sestra, ki se kopljeta v relativno liberalni, četudi afektirani idili razširjene, epske družine, dokler njunega očeta (Allan Edwall), gledališkega impresarija in igralca, ne pokoplje infarkt in dokler se njuna mati (Ewa Froling), gledališka zvezdnica, ne poroči s strogim, puritanskim, sadističnim pastorjem (Jan Malmsjö), ki prebudi strahove in duhove, sram in molk, krike in šepetanja, hudičeva očesa in deviške vrelce, kačja jajca in divje jagode, sedme pečate in prizore iz zakonskega življenja. Pastor je mizantropska pošast, ki bi oba otroka najraje izstradal in ki ustvari srhljivo, tesnobno, senzualno, ekscesno, introspektivno, pravljično klimo, v kateri bi v Bergmana zrasel vsak otrok, celo Bog - z blazno tremo. Bergmanov Amarcord. Ne, Bergmanov Obrat vijaka!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.