Veljko Njegovan

 |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

Coldplay: Viva La Vida or Death And All His Friends

2008, EMI/Dallas

+ + +

Druščina Chrisa Martina se vrača s konceptualno bolj uravnovešenim izdelkom.
© Amazon.com

Kaj napisati o skupini, ki je nastala na pogorišču britpopa, ko se je ustvarjalnost njegovih najvidnejših akterjev, skupin Blur in Oasis, začela utapljati v ponavljajočih se obrazcih, ki jih ni mogla več prebaviti niti otoška publika? Skupini, katere največji sen je bil, da bi postala podobna svojemu idolu, bendu Radiohead, ki je ravno takrat z mojstrovino Kid A zajadral v popolnoma eksperimentalne vode. Skupina Coldplay je imela to srečo, da se je na svetovnem glasbenem prizorišču pojavila pravočasno. V času, ko je publika potrebovala bend, ki bi zapolnil vrzel v kitarsko orientiranem popu in rocku. Ponudila ga je na izvrstnem prvencu Parachutes (2000), ki jo je zaradi uspešnega singla Yellow izstrelil iz relativne anonimnosti "alternativnega" roc-kovskega benda v vlogo vsesplošne mainstreamovske atrakcije. Bogate kitarske linije, pomešane z lahkotno klavirsko spremljavo in včasih osladnim, a kljub temu izpovednim in sugestivnim vokalom frontmana Chrisa Martina, so skupini omogočile uspeh, ki se je nadaljeval tudi na drugem ploščku A Rush Of Blood To The Head (2002). Ta je potrdil kakovost in pozitivno ustvarjalno naravnanost skupine, ki je z glasbo in besedili koketirala z intelektualistično in aktivistično držo nadobudnih mladostnikov. S pretenciozno ploščo X & Y je dosegla veliko komercialno priznanje, ki pa se nikakor ni ujemalo z dolgočasnimi, pretirano obdelanimi komadi za izvajanje na cenenih stadionskih spektaklih. Po nekaj letih premora se skupina Coldplay vrača z nekoliko drugačno ploščo. Druščina Chrisa Martina se očitno zaveda napake z albumom X & Y in jo je zato poskusila popraviti na plošči Viva La Vida. K sodelovanju je povabila Briana Ena, verjetno največje producentsko ime v rockovski zgodovini, glavnega krivca za planetarni uspeh skupin, kot sta U2 in Talking Heads. Eno je ploščku dodal velik odmerek prepoznavnosti in nekoliko eksperimentalno naravo, ki pa vseeno ne prihaja v ospredje. Njegov angažma je skupini pomagal, da se je znebila nepotrebnega kiča, in ji zastavil več kot potrebne smernice za nadaljnji razvoj. Viva La Vida je plošček, ki drugače od prejšnjeg

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.