Urša Marn

18. 9. 2008  |  Mladina 38  |  Politika

Tekma za tržni delež

Najuspešnejša slovenska podjetja čedalje več denarja vlagajo v razvoj. Samo tista, ki to počno, bodo preživela - še posebej zdaj, ko Evropi grozi recesija.

Inštitut CBS, raziskovalno razvojni inštitut podjetja Trimo, kjer snujejo celovite gradbene rešitve, sestavljajo (od leve proti desni): dr. Mojca Japelj Fir, dr. Matjaž Žnidaršič, mag. Črtomir Remec, mag. Aleš Kralj in Marija Drev.

Inštitut CBS, raziskovalno razvojni inštitut podjetja Trimo, kjer snujejo celovite gradbene rešitve, sestavljajo (od leve proti desni): dr. Mojca Japelj Fir, dr. Matjaž Žnidaršič, mag. Črtomir Remec, mag. Aleš Kralj in Marija Drev.
© Borut Peterlin

Umirjanje gospodarske rasti čuti vse več slovenskih podjetij, zlasti tista, ki so zadnja leta premalo vlagala v raziskave in razvoj. Inovacije so namreč ključni element, ki podjetjem zagotavlja dodano vrednost, konkurenčnost in boljše poslovanje, s tem pa ugodnejši položaj pri spoprijemanju z recesijo.
»V strukturi proizvodov, ki se izdelujejo v Sloveniji in delno v tujini, je premalo izdelkov z višjo dodano vrednostjo. Če želimo doseči preboj na raven izdelkov, ki jih ponuja zahodna Evropa, moramo več vložiti v razvoj zahtevnejših izdelkov. Ker lovimo zadnji vagon vlaka, bo kljub recesiji potrebno intenzivno vlaganje v razvoj,« pravi Stojan Petrič, predsednik uprave Skupine Kolektor, ene od vodilnih gospodarskih družb v državi s 3200 zaposlenimi in s proizvodnimi obrati v Sloveniji, Nemčiji, Bosni, Kitajski, Južni Koreji, ZDA in Braziliji. Po mnenju Edvarda Svetlika, prvega moža korporacije Hidria, bodo konkurenčnost na zahtevnem svetovnem trgu ohranjala samo podjetja, ki bodo intenzivno vlagala v razvoj znanja in visokih tehnologij. »Znanje v današnjem svetu igra vse bolj ključno vlogo na poti poslovne uspešnosti.«
Korporacija Hidria z 2800 zaposlenimi v 33 družbah na domala vseh celinah v raziskave in razvoj vlaga približno šest odstotkov letnih prihodkov. Rezultati so očitni. Hidria se uvršča med pet vodilnih svetovnih proizvajalcev lamel za elektromotorje, med štiri največje svetovne proizvajalce čepnih svečk za dizelske motorje ter med prve štiri evropske proizvajalce sistemskih rešitev za klimatizacijo, gretje in hlajenje velikih zgradb. Je tudi drugi največji evropski proizvajalec elektromotorjev za pohermetične kompresorje. Proizvodne lokacije ima v Sloveniji, Ekvadorju in Bosni, prisotna pa je na vseh ključnih trgih. V prihodnjih petih letih namerava proizvodnjo zagnati še v Rusiji in Kitajski - ta je zanimiva z vidika avtomobilske industrije. Veliki proizvajalci, ki imajo proizvodne zmogljivosti na Kitajskem, namreč oddajo posla dobaviteljem pogojujejo z vsaj delno lokalizacijo proizvodnje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.