audio / Boben, prenosnik, improvizacija in buto

Seijiro Murayama, Tim Blechmann in Ryuzo Fukuhara v Menzi pri koritu

Goran Kompoš
MLADINA, št. 32, 13. 8. 2009

Prijetno vzdušje ob razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju

Prijetno vzdušje ob razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju
© Miro Majcen

V pomanjkanju kolikor toliko atraktivnih koncertov v tradicionalno avgustovsko otopeli prestolnici se privrženec tistih nekoliko manj potrošniških vsebin oklene vsake, vsaj malo obetavne priložnosti za ohranjanje ušesne kondicije. Ena takih se je ponudila minulo soboto, ko sta v Menzi pri koritu boben in prenosnik prekrižala Japonec Seijiro Murayama in Avstrijec Tim Blechmann. Prvega smo v sorodni navezi z Renatom Rinaldijem videli in slišali že lani, tokrat pa je z Blechmannom nekaj dni prej nastopil še v oddaji Godbeni imperializem na Radiu Študent, zato smo si lahko ustvarili vtis o tem, kaj pričakovati. Dasiravno - kot se je izkazalo v soboto - jima radijskega koncerta iz objektivnih razlogov (za njuno izraznost neprimerna akustika studia) ni uspelo zapakirati v kakšen presežek. Sobotni koncert je tudi zato nekoliko presegel pričakovanja. Zvok, ambient presenetljivo napolnjene Menze in nenapovedan buto vložek so dogodek zaokrožili v prijetno izkušnjo.
Eminentnejšo polovico dvojca smo si ljubitelji svobodnjaških muzik zapomnili predvsem skozi njegovo sodelovanje s Keijiom Hainom v kultni hrupni impro zasedbi Fushitsusha, zadnja leta pa ga spremljamo v številnih druženjih z vidnimi japonskimi in evropskimi kreativci. Kontrast se tu ponuja sam od sebe. Od radikalnega raziskovanja dinamike visoke zvočne jakosti s Fushitsusho se Murayama sedaj spogleduje s skoraj zenovsko umirjenostjo. Je predstavnik tipične japonske estetike, v kateri tišina ni le odsotnost zvoka, pač pa simbiotični gradnik v spontanem kreiranju zvočnega prostora. Pomembno vlogo tu odigra postavitev zvočnikov in namestitev kontaktnih mikrofonov, prek katerih zajema zvok iz svojega na mali boben in činelo skrčenega osnovnega pribora. Z lokanjem, praskanjem in potrkavanjem zvok bodisi zgosti v drone, ustvari prostor v ritmičnem toku ali pa ga sporadično razširi z glasom in pihanjem skozi vodovodno cev. Blechmann v raziskovanje zvočnega potenciala resonance posega s programom za generiranje zvoka v realnem času Pure Data. Tokrat je osredinil uporabo šuma in z njo podprl ali poudaril Murayamove teksturne zasuke.
V drugem delu se je dvojcu nato nenapovedano pridružil še trenutno v Sloveniji nastanjeni buto performer Ryuzo Fukuhara (ta je z Murayamo sicer še enkrat nastopil nekaj dni pozneje) in s to ekstremno gibalno tehniko še intenziviral zanimivo izkušnjo. Ker nas je pestra ponudba improviziranih muzik pri nas in v okolici dodobra razvadila, so se povečali tudi apetiti. Bržkone ne bi bili daleč od resnice, če strnemo, da je po sicer razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju Menzo v soboto le malokdo zapustil lačen. Če že ne zaradi glasbe, pa gotovo zavoljo prijetnega vzdušja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Goran Kompoš
MLADINA, št. 32, 13. 8. 2009

Prijetno vzdušje ob razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju

Prijetno vzdušje ob razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju
© Miro Majcen

V pomanjkanju kolikor toliko atraktivnih koncertov v tradicionalno avgustovsko otopeli prestolnici se privrženec tistih nekoliko manj potrošniških vsebin oklene vsake, vsaj malo obetavne priložnosti za ohranjanje ušesne kondicije. Ena takih se je ponudila minulo soboto, ko sta v Menzi pri koritu boben in prenosnik prekrižala Japonec Seijiro Murayama in Avstrijec Tim Blechmann. Prvega smo v sorodni navezi z Renatom Rinaldijem videli in slišali že lani, tokrat pa je z Blechmannom nekaj dni prej nastopil še v oddaji Godbeni imperializem na Radiu Študent, zato smo si lahko ustvarili vtis o tem, kaj pričakovati. Dasiravno - kot se je izkazalo v soboto - jima radijskega koncerta iz objektivnih razlogov (za njuno izraznost neprimerna akustika studia) ni uspelo zapakirati v kakšen presežek. Sobotni koncert je tudi zato nekoliko presegel pričakovanja. Zvok, ambient presenetljivo napolnjene Menze in nenapovedan buto vložek so dogodek zaokrožili v prijetno izkušnjo.
Eminentnejšo polovico dvojca smo si ljubitelji svobodnjaških muzik zapomnili predvsem skozi njegovo sodelovanje s Keijiom Hainom v kultni hrupni impro zasedbi Fushitsusha, zadnja leta pa ga spremljamo v številnih druženjih z vidnimi japonskimi in evropskimi kreativci. Kontrast se tu ponuja sam od sebe. Od radikalnega raziskovanja dinamike visoke zvočne jakosti s Fushitsusho se Murayama sedaj spogleduje s skoraj zenovsko umirjenostjo. Je predstavnik tipične japonske estetike, v kateri tišina ni le odsotnost zvoka, pač pa simbiotični gradnik v spontanem kreiranju zvočnega prostora. Pomembno vlogo tu odigra postavitev zvočnikov in namestitev kontaktnih mikrofonov, prek katerih zajema zvok iz svojega na mali boben in činelo skrčenega osnovnega pribora. Z lokanjem, praskanjem in potrkavanjem zvok bodisi zgosti v drone, ustvari prostor v ritmičnem toku ali pa ga sporadično razširi z glasom in pihanjem skozi vodovodno cev. Blechmann v raziskovanje zvočnega potenciala resonance posega s programom za generiranje zvoka v realnem času Pure Data. Tokrat je osredinil uporabo šuma in z njo podprl ali poudaril Murayamove teksturne zasuke.
V drugem delu se je dvojcu nato nenapovedano pridružil še trenutno v Sloveniji nastanjeni buto performer Ryuzo Fukuhara (ta je z Murayamo sicer še enkrat nastopil nekaj dni pozneje) in s to ekstremno gibalno tehniko še intenziviral zanimivo izkušnjo. Ker nas je pestra ponudba improviziranih muzik pri nas in v okolici dodobra razvadila, so se povečali tudi apetiti. Bržkone ne bi bili daleč od resnice, če strnemo, da je po sicer razmeroma stereotipnem zvočnem impro gnetenju Menzo v soboto le malokdo zapustil lačen. Če že ne zaradi glasbe, pa gotovo zavoljo prijetnega vzdušja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Do nasilja nad ženskami prihaja v vseh družbenih slojih

Politika ne sme dovoliti minimiziranja nasilja

Zakaj je Trump vseeno prejel Nobelovo nagrado za mir

IZJAVA DNEVA

»Kazenska odgovornost še zdaleč ni edina oblika odgovornosti«

IZJAVA DNEVA