Knjige / Gandi: Avtobiografija

Modrijan, Ljubljana 2010, 44,90 €

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 38, 23. 9. 2010

+ + + + +

Mahatma Gandi (1869-1948) je v začetku dvajsetih popisal svoj tok življenja pod naslovom »Zgodba o mojih eksperimentih z resnico.«

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 38, 23. 9. 2010

+ + + + +

Mahatma Gandi (1869-1948) je v začetku dvajsetih popisal svoj tok življenja pod naslovom »Zgodba o mojih eksperimentih z resnico.«

Ime filozofa in indijskega voditelja je postalo sinonim za nenasilni upor zoper samovoljne oblasti. Upor, ki je prinašal sadove. Kot Indijec Gandi ni smel potovati v prvem razredu južnoafriške železnice, toda vseeno si je kupil prvorazredno vozovnico, vstopil v vagon ter vztrajal. Svoje telo je preprosto postavil na prepovedani kraj in tam vztrajal, nenasilno kajpak, tako da je mirno prenašal tudi klofute in udarce.

Njegova avtobiografija je pisana v 150 epizodah, skozi katere pojasnjuje svojo filozofijo bivanja. Čeravno je študiral celo na angleških univerzah, je bilo njegovo prvo načelo samoučenje; tamilščine se je npr. naučil kar v zaporu, arabske in perzijske besede pa je posvojil med pogovori s prijatelji. Kot oče je s stališča evropskega intelektualca ravnal šokantno: sinov ni poslal v javne šole, še manj na študij v tujino, temveč jih je poučeval sam, s svojimi zgledi. »Če bi ne premogel samospoštovanja in bi se zadovoljil s tem, da bi svojim otrokom omogočil izobrazbo, ki je drugi otroci niso mogli dobiti, bi jih prikrajšal za lekcijo iz svobodomiselnosti.« Leta 1920 je indijske študente pozval na vrnitev iz »trdnjav suženjstva« - njihovih šol in kolidžev - in jim dopovedoval, da je neprimerno bolje ostati nepismen in lomiti kamenje, pri tem pa ohraniti svobodnega duha, kakor se v suženjskih sponah formalno izobraževati. Pol stoletja pred francoskim filozofom Althusserjem je tako anticipiral razumevanje šole kot ideološkega aparata države, s katerim si ta podreja državljane.

Manj znano je sicer, da je bil Gandi tudi časnikar. Bil je ustanovitelj revije »Indian Opinion«, v kateri je med leti 1904 in 1914 pisal uvodnike, ki so predstavljali način razmišljanja satjagraha. Skratka, knjigo gre vzeti v roke.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Da imajo mladoletne Rominje otroke le zaradi otroškega dodatka je stereotip«

Zaskrbljenost zaradi napovedanih vladnih ukrepov

Intervju

»Na skrajni desnici imamo fantovski klub, le da so fantje v resnici dečki«

Éric Fassin, sociolog

Nataša Pirc Musar / »Nič o Romih brez Romov – to si moramo zapomniti«

Policija je prva, ki mora zagotavljati varnost za vse in vsem enako, je poudarila predsednica republike in dodala, da je tudi Rome strah