Ko padajo križi

Kriza med ameriško evangeličansko mladino

'Branded by God'

'Branded by God'

Invazije na Irak niso izvedle le koalicijske sile dobre volje, temveč so v njej sodelovale tudi horde ameriških evangeličanskih misijonarjev iz vrst organizacij, kot je Southern Baptist Convention's International Mission Board. V Irak so najbolj zavzeti misijonarji prispeli že v prvih tednih po napadu, oboroženi z na deset tisoče biblijami z jasnim namenom spreobračanja muslimanov v krščanstvo. Učinek je bil nasproten, saj se je pri Iračanih s tem zgolj potrdil občutek, da gre pri vsej stvari za križarski pohod, in posledice tega so očitne.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

'Branded by God'

'Branded by God'

Invazije na Irak niso izvedle le koalicijske sile dobre volje, temveč so v njej sodelovale tudi horde ameriških evangeličanskih misijonarjev iz vrst organizacij, kot je Southern Baptist Convention's International Mission Board. V Irak so najbolj zavzeti misijonarji prispeli že v prvih tednih po napadu, oboroženi z na deset tisoče biblijami z jasnim namenom spreobračanja muslimanov v krščanstvo. Učinek je bil nasproten, saj se je pri Iračanih s tem zgolj potrdil občutek, da gre pri vsej stvari za križarski pohod, in posledice tega so očitne.

Medtem ko ameriški evangeličani po svetu izrabljajo vojne in katastrofe (cunamiji) za širjenje vere, pa je ironično to, da jim prav doma mlade ovčice množično zapuščajo božjo čredo. V zadnjih mesecih se je v štiriinštiridesetih mestih po vsej ZDA srečalo več kot 6000 pastorjev, ki operirajo s podatki, da bodo le še 4 % vernih najstnikov v odraslih letih "Bible-reading Christians". Alarm. Eden od organizatorjev srečanj, Ron Luce, tarna: "Postajamo postkrščanska Amerika, kot postkrščanska Evropa. Vsi v duhovništvu se zelo močno borimo proti temu, vendar izgubljamo." In to je poanta religije: mlade je treba že na samem začetku oropati slehernega individualizma in jih držati v objemu vere do konca življenja za vsako ceno. To je bilo včasih lahko, vendar danes krščanstvo na zahodu tekmuje z drugimi religijami, med katerimi je najmočnejša religija potrošništva. Slednja je za mlade bolj privlačna tudi zato, ker ponuja odrešitev že na tem svetu: "Kupite brivnik tipa X in dekleta bodo padala na vas! S parfumom Y boste postali prava ženska! Kupujte, kupujte, odrešite se!" To priznavajo tudi evangeličanski voditelji, ki za upad vere med mladimi krivijo predvsem na primer MTV. Pa saj ne, da ne bi dovolj poznali potrošništva. Na krščanskih glasbenih festivalih lahko kupite majice in zgoščenke, na katerih piše: "Branded by God". Koliko odstotkov od prodaje dobi Šef, ni znano. O, pa je: nič.

Še en razlog je, da med mladimi vera upada. Ameriški evangeličanski voditelj Jerry Falwell je po 11. septembru napade pripisal jezi boga, ker v ZDA živijo geji, lezbijke in zdravniki, ki opravljajo splave, medtem ko predsednik George Bush po svojih turnejah razlaga, da mu je napad na Irak in Afganistan priporočil bog. Mladi Američani imajo, kar se medijev tiče, res zanikrn dostop do informacij, a toliko že vedo, da ne živijo v srednjem veku. Poleg tega imata Falwell in Bush toliko masla na glavi, da bi ju še Jezus pribil na križ. In vse je jasno. Cerkev kot institucija ve, da njeno preživetje leži v vplivu na politiko in ekonomijo, sama vera je passe. O tem smo v Mladini že veliko pisali. In še bomo.