• 9. 5. 2025  |  Mladina 19  |    Za naročnike

    #k# Prelistaj izdajo

  • dr. Bogomir Kovač

    dr. Bogomir Kovač

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Ekonomija  Za naročnike

    Komentar Bogomirja Kovača / Mir

    Ob osemdeseti obletnici konca druge svetovne vojne sta Evropa in svet na novi prelomnici. Bivši zavezniki in zmagovalci so že zdavnaj postali nasprotniki, v ukrajinsko-ruski vojni celo sovražniki, slavja, vojaške parade in maše že desetletja prirejajo vsak zase. Obe svetovni vojni v 20. stoletju tvorita domala celoto, novo tridesetletno vojno, mešanico neverjetnega vojaškega nasilja, političnih in ekonomskih kriz. V Evropi so z njima dokončno razpadli imperiji, se zlomili brutalni kolonializmi. Po letu 1945 smo na ruševinah njunih vojnih grozot dobili novo mednarodno ureditev sveta.

  • N'toko

    N'toko

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Žive meje  Za naročnike

    N'toko / Parole, parole, parole

    V »rdečem tednu«, ki ga zaznamujejo delavski praznik, dan upora proti okupatorju, obletnica Titove smrti, nato pa še dan zmage nad fašizmom, se slovenske levice polašča tesnoba. Nedavni dogodki, kot so odhod Mihe Kordiša iz Levice, prepir zaradi Meščeve pokojninske reforme ter razkol v največji sindikalni zvezi, vsi kažejo na konec nekega obdobja levega aktivizma pri nas. Z novo vlogo, ki jo je naša dosedanja socialistična stranka prevzela kot partnerica v slovenski vladi, ter s skorajšnjo menjavo vodstva v Zvezi svobodnih sindikatov so se nedvomno prerešetali tudi odnosi v širšem levem miljeju. In kot že ničkolikokrat do zdaj ima levica spet opraviti z idejno in strateško letargijo, razpada na vojskujoče se fragmente in se sprašuje, kako naprej.

  • Janko Lorenci

    Janko Lorenci

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kolumna  Za naročnike

    Bomo lačni? / Nezadostna prehranska samooskrbnost Slovenije

    Nismo bogata dežela, vendar dovolj premožna in socialna, da lakote zaradi revščine ne poznamo. Poleg tega se nam vsako leto godi za malenkost boljše. A to še ne pomeni, da nas lepega dne ne bo zadelo pomanjkanje hrane in bo zavladala lakota.

  • Bernard Nežmah

    Bernard Nežmah

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Pamflet  Za naročnike

    Pred referendumom / Nova kasta?

    Številne polemike o zakonu o posebnih pokojninah za Prešernove nagrajence so kot vprašljivo izpostavljale izbiro posameznih umetnikov, naj si bo Marko Rupnik, Simona Semenič in vrag vedi kdo še. To je v resnici irelevantno, v igri je substancialno vprašanje - ali uzakoniti novo kasto umetnikov? Katere lastnost bo pravica do rente, ki jim bo pokojnino dvignila do najvišjih v državi, se pravi do treh tisočakov. In praktični rezultat bi bil ta, da bi marsikateri med njimi dobival višjo penzijo kot poprej z rednimi zaslužki, ko je bil v polnem delovnem elanu!??

  • Vlado Miheljak

    Vlado Miheljak

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Dva leva  Za naročnike

    Referendum o kolturni revoluciji / Odlok enajsti maj?

    Najtemeljitejše niso revolucije, ki pripeljejo do spremembe družbenega reda ali prekucnejo obstoječe znanstvene paradigme, ampak tiste, ki radikalno redefinirajo človekove zaznave estetskega, čutnega, moralnega. Pač kulturne revolucije. Ko gre za besednjak slovenskega domačijskega vesolja, bi slej ko prej rekli kolturne revolucije.

  • Grega Repovž

    Grega Repovž

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Uvodnik

    Uvodnik / Test

    Leta 2003 je filozof Mladen Dolar napisal knjigo o skoposti. Sodobni skopuh je danes sleherni potrošnik, nam razkrije v knjigi. Kot potrošniki smo namreč zaradi tega, kako danes nakupujemo, izpostavljeni temu, da kupujemo ceneje, bolje, hitreje. S kupovanjem pa ne zadovoljujemo le potrebe po predmetu nakupa. Pri vsem skupaj gre za obljubo užitka, ki ga prinaša kupljeno blago. In za prestiž. Če kupujemo drage stvari, smo s tem kupili tudi del prestiža. Če kupujemo na razprodajah, smo prihranili tisto, česar nismo plačali. In ko si nekaj kupimo, se že pojavi nov objekt želje, ki nas seveda spet ne zadovolji. Zakaj vse to navajamo? Ne da bi moralizirali. Ampak ker tisti na drugi strani – torej prodajalci – vse to vedo.