• Dora Trček

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura

    Ljubezen in smrt

    Neodvisna založba No! Press, za katero stojita odgovorna urednica Manca G. Renko, sicer zgodovinarka, esejistka in raziskovalka, ter oblikovalec Zoran Pungerčar, je v kratkem času od svoje ustanovitve v začetku prejšnjega leta z osvežujoče kakovostnimi in premišljenimi knjižnimi izdajami ter dodelanim vizualnim jezikom pomembno obogatila domači literarni prostor. V tem času je izdala pet vsebinsko in žanrsko raznolikih knjig (osem, če štejemo še tri ponatise v novih likovnih preoblekah): romana Prepovedani zvezek Albe de Céspedes v prevodu Miša Renka in Love Me Tender Constance Debré v prevodu Eve Mahkovic, zbirko esejev Živalsko mesto Mance G. Renko (ta je nominirana za nagrado kritiško sito), teoretsko-osebni hibrid Enfilade: življenje stanovanja Miloša Kosca ter noveli Colombe Schneck v prevodu Eve Mahkovic, združeni pod naslovom Diptih.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Bullet Train Explosion

    Film Hitrost, ki ga je pilotiral Keanu Reeves, je bil videti totalno originalno, a je bil v resnici le neuradni rimejk japonskega spektakla Bullet Train (1975), v katerem potniški vlak – hiter kot krogla – hitrosti ni smel spustiti pod 80 km, saj bi ga v tem primeru zaradi podtaknjenega eksploziva razneslo. Japonski spektakel Bullet Train Explosion, v katerem potniški vlak – ja, hiter kot krogla – hitrosti ne sme spustiti pod 100 km ( ja, razneslo bi ga), je sicer uradni rimejk filma Bullet Train, a je – navkljub samurajski stoičnosti vseh vpletenih, ki itak potujejo v »isto smer«, in navkljub »angažiranim« ugrabiteljem, ki skušajo testirati tako slavljeno načelo solidarnosti (astronomsko odkupnino morajo zbrati vsi Japonci!) – videti le kot bleda, ne ravno napeta ali presenetljiva kopija Hitrosti. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Havoc

    Tako, kot ne vemo, v katerem brutalnem neonoir velemestu se dogaja Havoc, ki ga je režiral Gareth Evans, avtor Racije in Racije 2, tudi ne vemo, zakaj kokain tu tovorijo prav v pralnih strojih, toda ko tolpa štirih ukrade te stroje, ko se za njimi – z epileptičnim pregonom – zapodi policija, ko »lastnik« tega kokaina, šef lokalne triade, obleži mrtev in ko njegova mati vpokliče kitajske »specialce«, nastane kaotična, ultrakinetična gneča, v katero – v družbi obvezne »odločne«, »poštene« novinke, ki jo igra Jessie Mei Li – plane skorumpirani detektiv Walker (Tom Hardy), ki išče odrešitev in ki se odlično poda temu mračnemu, nasičenemu, neodrešljivemu demi-mondu (županovo srednje ime je korupcija), v katerem nikogar ne ubijejo le enkrat, ampak ga vedno nadubijejo in preubijejo, tako da orgiastični baleti trupel spominjajo na poplesavanja trupel iz Peckinpahove Divje bande in Woojevih akcijskih klasik, kot je recimo Morilec ali Hard Boiled. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Do zore

    Prijatelji in prijateljice (Ella Rubin, Ji-young Yoo, Michael Cimino, Odessa A’zion in Belmont Cameli), ki prispejo v odročno, zapuščeno, pozabljeno, mračno hišo, morbidno turistično znamenitost, iz katere bi morali takoj zbežati (tu ljudje izginjajo, slišijo), umirajo na strašne, grozljive, grizlijevske načine, toda potem ponovno vstanejo, se vrnejo v času nazaj in dobijo priložnost, da igro – ja, morasto igro z maskiranimi nočnimi pošastmi – odigrajo bolje, po možnosti perfektno, saj jih v nasprotnem primeru znova in znova in znova čakata še pikantnejša smrt (splatter je tu, v tej totalno revizionistični priredbi priljubljene videoigrice, res splatter) in ponovno vstajenje, kar seveda pomeni, da jih trpinči metafizični remiks Neskončnega dneva, Koče v gozdu in Srečnega smrtnega dneva, tako da potem na tem karnevalskem Robu jutrišnjega dne, kjer so travme klišejske, kjer se klišeji ponavljajo v ritmu časovne zanke, kjer je ponavljanje mati preživetja grozljivke in kjer je število poskusov preživetja omejeno (dobra metafora neoliberalnega pekla), manjka le še nekdo, ki bi vzkliknil: »Poišči me, ko se zbudiš!« (kino)

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Pingvinove lekcije

    Tom Michell (Steve Coogan), zapuščeni, zlomljeni, izgubljeni učitelj angleščine, leta 1976 obtiči na argentinski elitni šoli – v času puča, vojaške hunte, diktature, »umazane vojne«, izginotij, fašizma. Da bi na bližnji urugvajski plaži zapeljal naključno dekle, »junaško« reši zapuščenega, izgubljenega pingvina, a potem namesto seksa dobi pingvina, ki pa se ga ne more in ne more znebiti. Policija hoče, da ga vzame s sabo – če ne ga bodo aretirali. Mejna policija hoče, da ga vzame s sabo – če ne ga bodo aretirali. Kar deluje precej kafkovsko. In obešenjaško. Pingvin – alias Juan Salvador – postane njegov rejenec, njegov posvojenec, njegov ljubljenec, njegov asistent, njegov avatar, njegov simptom. No, »metafora svobode«.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Vedno lahko rečeš, da ti spomine na luknje v socializmu blokirajo luknje v spominih na socializem

    Dokumentarec Dva brata, dve sestri, posnet po stripu Gašperja Krajnca ter ozaljšan z animacijami Gregorja Kocjančiča in offom Silve Čušin, je zgodba o slovenskem dvajsetem stoletju skozi oči dveh sester iz premožne družine, ki so jo po drugi svetovni vojni razlastili in proletarizirali. Zakonca Franjo in Tonca Žagar sta na začetku dvajsetega stoletja ustvarila neskončno žago, lesni imperij (»od Prezida do Trsta«), ki sta ga po njuni smrti – Franjo je umrl kmalu po prvi svetovni vojni, Tonca pa leta 1934 – prevzela njuna sinova, Line in Franci, toda hude socialne razlike, ki so trgale Evropo in Slovenijo v času velike gospodarske krize, so ju ločile, tako da je Franci postal kapitalist, Line pa komunist, član partije, skrivni financer komunističnih projektov. Line je po vojni postal veljak, Franci pa je padel v nemilost.

  • Slovenski superjunak

    Leta 1948, ko so v kinih predvajali prvi slovenski zvočni celovečerec ( ja, Na svoji zemlji), ki ni bil narejen za trg, za kupčevanje, za denar, marveč za Narod, je France Brenk – filmski leninist, agitator, kronist, publicist, prevajalec, poklicni svetovalec ter učitelj slovenščine, srbohrvaščine, petja in telovadbe, ki je bil v Beogradu po II. svetovni vojni najvišje postavljeni slovenski filmski vohun in ki ni hotel slišati, da bi slovenski film postal del beograjskega Hollywooda – nujno potreboval odvetnika.

  • Izak Košir

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    Premiera 16/05 ob 19.30

  • Stanka Prodnik

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  TV

    Evrovizija / Ne, ne bomo gledali

    Morda so lani še lahko mencali in si zvijali roke, ko so se na evropski zvezi televizij EBU pripravljali na evrovizijsko popevko. Morda so še lahko govorili, da se ne želijo vpletati v vojno, morda so še lahko kazali na napad Hamasa, češ, morda pa vseeno ni enako kot pri Rusiji in njenem napadu na Ukrajino. Morda smo lani zbeganost med tem, kaj je politika in kaj zabavna prireditev, pa da se ne želijo vpletati v vojne, še celo čisto malo razumeli. Morda je bilo nam jasno, da Izrael izvaja genocid, zato ker smo blizu genocida na jugoslovanskih tleh živeli, pa vemo in razumemo, morda smo lani tudi še razumeli, da imajo evropski narodi, ki so sodelovali pri iztrebljanju evropskih Judov (in med temi je poleg Nemčije res še ena velika kopica držav, žal), zdaj problem, ker jih je strah, da jim bo Izrael očital vse pretekle zločine, ki so jih v povojnem obdobju pometli pod preprogo. Ampak da je tudi letos Izrael ostal del evrovizijske popevke, da zveza televizij ni zmogla oblikovati nobenega resnega stališča – je pa pač popoln fiasko evropskih javnih televizij in njihovih uredništev. Da, ne samo vodstev, ampak tudi uredništev. Naj se novinarji teh hiš poskušajo še tako ograditi od Evrovizije in od opredeljevanja do genocida v Gazi, vse te javne radiotelevizijske hiše so najprej mediji, ki se ukvarjajo z novinarstvom. In enako velja tudi za RTV Slovenija.

  • Saša Eržen

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Hudo

    Kladivo banana

    Čisto resna japonska livarna Castem iz Hirošime, ki se ponaša z natančnostjo, je poskrbela, da lahko odslej oboževalci Godzille žeblje zabijajo z železnim kladivom, ki ima glavo v obliki zadnje tace tega znamenitega filmskega lika – do zadnje podrobnosti so jo izdelali po Godzillovem kostumu, uporabljenem v filmu leta 2001. Že pred nekaj leti so sicer v Castemu ustvarili kladivo v obliki banane, v celoti vlito iz brona. Kalup za to s sadežem navdihnjeno kladivo so naredili s pomočjo prave banane, ki je zrasla na Filipinih. Kovinska banana zlate barve v višino meri dvajset centimetrov, tehta pa poldrugi kilogram, tako da jo lahko, kadar z njo ravno ne zabijamo žebljev v steno ali les, uporabimo tudi kot utež pri telovadbi ali kot obtežilnik za papir. Obstaja še miniaturna, tristogramska verzija, s katero pa je verjetno zabijanje žebljev tako (ne)pripravno kot s kakim večjim kamnom. Kladivo banano je še vedno mogoče naročiti, nanj se čaka dva do tri mesece. Zaradi velikega povpraševanja je tudi prva serija kladiva z Godzillovo taco razprodana, novo obljubljajo konec junija.

  • foto: Igor Škafar

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Ulica

    Julija

  • Dora Trček  |  foto: Matjaž Rušt

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Portret

    Toni Cahunek / Filmar, voditelj in novinar, ki je posnel dokumentarec o otrocih priseljencev s Kosova

    Zagotovo ima enega najbolj prepoznavnih in vsestranskih obrazov, pa tudi glasov domačega medijskega prostora. Generacije otrok in mladostnikov je navduševal kot voditelj mladinske oddaje Šolska košarkarska liga (ŠKL), spomnimo se ga kot Storža iz kultnega režijskega prvenca Mitje Okorna Tu pa tam, pa kot prodornega novinarja oddaj RTV Slovenija Aritmija, Tednik in Studio City, povezovalca številnih prireditev in komentatorja športnih prenosov na Sportklub Slovenija. Že dolga leta pa je tudi ustvarjalec dokumentarnih filmov, v katerih se vselej loteva žgočih družbenih tematik. Takšen je tudi njegov najnovejši dokumentarec Novi sošolci, ki v ospredje postavlja zgodbe štirih otrok priseljencev s Kosova – Floralbe, Suele, Ledrija in Masarja – in njihove izzive vsakdanjega življenja v novi državi ter vključevanja v naš šolski sistem.

  • STA

    14. 5. 2025  |  Kultura

    Umrl trikratni prejemnik oskarja

    Umrl je trikratni prejemnik oskarja Robert Benton, ki se med drugim podpisuje pod režijo filma Kramer proti Kramerju ter scenarij filma Bonnie in Clyde. Star je bil 92 let. Njegova dolgoletna menedžerka in asistentka Marisa Forzano je po poročanju časnika New York Times potrdila, da je Benton umrl v nedeljo v svojem stanovanju na Manhattanu.

  • Uredništvo

    13. 5. 2025  |  Kultura

    »Prihodnost pred nami bo čudaška«

    Od 13. do 17. maja bo potekal 5. Festival eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana. Za uverturo bo v Slovenski kinoteki poskrbela projekcija presenečenja, ki jo uvaja kratki film Prihodnost pred nami bo čudaška AF, 1. del (2024). Avtorica filma, Silvia Dal Dosso, je raziskovalka digitalnih tehnologij in memov, projekcija pa je nastala v sodelovanju z Zavodom za sodobne umetnosti Aksioma, kjer bo na ogled multimedijska razstava EVA (Evil Vibrant Astute) 2.0 Joanne Bacas in Socratesa Stamatatosa.

  • STA

    13. 5. 2025  |  Kultura

    »Ne moremo molčati, medtem ko se v Gazi dogaja genocid«

    Več kot 350 posameznikov iz sveta filma, med njimi tudi hollywoodska zvezdnika Richard Gere in Susan Sarandon, je v ponedeljek le dan pred začetkom letošnjega mednarodnega filmskega festivala v Cannesu obsodilo genocid v Gazi. V odprtem pismu, ki ga je sprožilo več propalestinskih aktivističnih skupin, so zapisali, da ne morejo molčati.

  • Uredništvo

    13. 5. 2025  |  Kultura

    Kdo je bil Fritz Lang? / »Egomanijak, ki bi imel danes zagotovo težave z gibanjem #MeToo«

    V Atriju ZRC bo v sredo, 14. maja, ob 19. uri predstavitev stripa Zorana Smiljanića Fritz Lang: Ljutomer-Berlin-Hollywood. Na dogodku bodo poleg avtorja sodelovali še Tomaž Horvat, programski vodja Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, ki bo uvodoma predstavil Langovo povezanost z Ljutomerom in njegov vpliv na zgodovino filma, ter Marcel Štefančič, Mladinin novinar, filmski kritik in pisec spremne besede.

  • Uredništvo

    13. 5. 2025  |  Kultura

    Miša Molk / »Evrovizija je izgubila edinstveno priložnost, da bi pokazala svoje stališče do vojne in genocida«

    "Skušala sem komunicirati z EBU-jem, poslala sem jim vprašanja, a sem dobila zelo posplošen odgovor, na katerega bi lahko napisali katero koli ime, kot da bi imeli enotni vzorec odgovorov. Že lani je bila izjemna priložnost, da EBU javno pokaže svoje stališče do vojne in genocida, ki se dogaja v Palestini, in izključi Izrael. Tega ni storil, spet se je potrdilo, da je denar sveta vladar. Na tekmovanju za pesem Evrovizije je žal pomembnejše, da je dovolj denarja, da imajo še to državo, ki prinaša tudi pokrovitelja, verjetno pa tudi ne želijo tvegati, da bi prišli v spor s to državo ali da bi izgubili finančna sredstva. Meni se zdi to sramotno in res so izgubili edinstveno priložnost, da bi pokazali svoje stališče do miru, vojne in genocida."

  • STA

    12. 5. 2025  |  Kultura

    Gibanica / Osrednjo nagrado in nagrado občinstva prejel Klemen Kovačič

    Na 12. bienalu sodobne plesne umetnosti Gibanica je tako osrednjo nagrado Gibanice kot nagrado občinstva prejel Klemen Kovačič za predstavo Agmisterij (četrtič). Umetnik v osemurnem delu obdela celoten cikel človeškega življenja, prehaja med materialnostjo in spiritualnostjo ter razkriva, kaj se skriva pod površjem življenja.

  • STA

    12. 5. 2025  |  Kultura

    Najboljše na TV / Kdo je slavil na podelitvi nagrad bafta?

    Igralec Lennie James (Mr. Loverman) in igralka Marisa Abela (Industry) sta na podelitvi nagrad bafta za televizijske dosežke prejela nagradi za najboljšega igralca oziroma igralko. Med prejemniki nagrad sta med drugim še seriji G. Bates proti pošti in Mr. Loverman, poroča britanski BBC.

  • STA

    12. 5. 2025  |  Kultura

    Po več kot 40 letih konec oboroženega upora

    Delavska stranka Kurdistana (PKK) je danes naznanila, da se bo razpustila in po več kot 40 letih končala oboroženi upor proti Turčiji, poroča francoska tiskovna agencija AFP, ki se sklicuje na kurdsko tiskovno agencijo ANF.

  • STA

    12. 5. 2025  |  Kultura

    Film Urške Djukić na festivalu v Sydneyju

    Na filmskem festivalu v Sydneyju se bo od 4. do 15. junija predstavilo šest izbranih evropskih filmov, ki jih podpisujejo režiserke. Predstavila se bo tudi scenaristka in režiserka Urška Djukić s svojim celovečernim prvencem Kaj ti je deklica. Filme družijo zgodbe, v katerih mladi protagonisti raziskujejo svojo identiteto in prostor v svetu.

  • STA

    12. 5. 2025  |  Kultura

    »Škoda, da se politika tako grobo vmešava v umetnost in življenje umetnikov«

    Pisatelj, pesnik in režiser Vinko Möderndorfer meni, da je izid referenduma o pokojninah umetnikov velika šola za koalicijo, ki da se med kampanjo sploh ni borila. Ocenil je, da je izid tudi žalosten trenutek. "Škoda, da se politika tako grobo vmešava v umetnost in življenje umetnikov," je Möderndorfer poudaril za STA.

  • Damjana Kolar

    10. 5. 2025  |  Kultura

    Film tedna / Pingvinove lekcije

    V Kinodvoru bo od 14. maja na ogled film Pingvinove lekcije, ki spremlja zgodbo britanskega učitelja, ki se v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja zaposli v Argentini in mu pingvin, ki ga reši s plaže, popolnoma spremeni življenje. Dramo je režiral Peter Cattaneo, scenarij je napisal Jeff Pope po istoimenski knjigi avtorja Toma Michella iz leta 2015. 

  • 9. 5. 2025  |  Kultura

    Svetlana Makarovič / »V SDS so sami primitivci«

    "Saj so sami primitivci, kaj naj si pa mislim ... // ... Kako naj primitivcu razložiš, da je primitiven, ker je tako primitiven, da niti ne razume pojma primitiven. Primitivec niti Sapramiške ne razume. Bere Sapramiško in išče politične akcente notri. Če je pa kreten."

  • Uredništvo

    9. 5. 2025  |  Kultura

    »Resna demokracija takšne teme obravnava na drugačen, zrelejši in bolj odgovoren način«

    "Ni treba daleč nazaj v različne zgodovinske in politične kontekste, da bi razumeli, zakaj so ljudski referendumi, na katerih večina odloča o pravici neke manjšine, že v izhodišču problematični in zgrešeni. In to brez izjeme. Resna demokracija takšne teme obravnava na drugačen, zrelejši in bolj odgovoren način. Toliko bolj, če se dotikajo občutljivih družbenih in socialnih vprašanj. Živimo pa v zagatnih časih, ko demokracija zmeraj bolj figurira kot španska stena za vulgarni populizem in primitivizem. In to z vsemi realnimi posledicami, ki jih na tak način proizvaja. Noben umetnik, ki da kaj nase in na svoje delo, ne želi biti pripadnik nekih privilegiranih družbenih elit. Pri čemer že samo dejstvo, da sploh čutim potrebo to napisati, kaže na vso perfidnost populističnega diskurza. Ki pa se hkrati zelo dobro zaveda, da bodo zmeraj obstajali umetniki, prekarci in samozaposleni, katerih opus bo po objektivni vrednosti in mednarodni odmevnosti daleč presegel zahtevne življenjske in socialne okoliščine, v katerih je nastajal. Morda prav v tem dejstvu tiči tista prava, prikrita referendumska bolečina.​"

  • Vanja Pirc

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura

    Najdimo umetnine, od leta 1945 do 1991 ustvarjene posebej za javne ustanove

    Poznate umetnino, brez katere skorajda ni televizijskih poročil? Krasi preddverje velike dvorane državnega zbora in vedno, ko se kamere vključijo, da bi posnele izjave politikov, je vidna. Kamorkoli se postavijo, je tam, za njihovimi hrbti, saj je dolga kar 67,4 metra. Gre za realsocialistično fresko, na kateri je Slavko Pengov leta 1958 upodobil zgodovino Slovencev od obdobja preseljevanja ljudstev do obdobja po drugi svetovni vojni. Leto pozneje je zanjo prejel Prešernovo nagrado. Fresko so slikarju naročili posebej za ta prostor, in čeprav je povojna oblast motive na njej budno nadzorovala, je poslikava nemi pričevalec tega, kako so bile v času Jugoslavije javne ustanove neločljivo povezane z umetnostjo. Ko so jih gradili, so posebej zanje naročali tudi umetniška dela.

  • Vanja Pirc

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura

    »Nekateri direktorji festivalov so mi odkrito povedali, da ta tema – genocid v Gazi – ne pride v poštev«

    V bosanskem Travniku rojeni diplomirani filozof, religiolog in gledališki režiser Oliver Frljić (1976) je najprepoznavnejši gledališki ustvarjalec z območja nekdanje Jugoslavije. A že davno ni vezan le na to regijo, številne odmevne predstave je ustvaril tudi drugod po Evropi, denimo na Poljskem, zadnja leta pa večinoma v Nemčiji, kjer je med drugim zasedel enega od najvišjih položajev v znamenitem berlinskem gledališču Maxim Gorki. V predstavah praviloma opozarja na družbene probleme, ki se jih loteva tudi s precejšnjo mero provokacije. In ja, pri tem gre tudi čez rob, a le, če bo gledalec s tem dobil prostor za resen premislek, gledališče pa dokaz, da je še relevanten medij.

  • Gregor Kocijančič

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Yung Lean: Jonatan

    Čeprav švedski očak cloud rapa ne šteje niti trideset let, se ponaša z zares bogatim in vplivnim opusom šestih dolgometražcev in štirih mikstejpov, pa tudi treh zbirk croonerskih zafrkancij, ki jih izdaja pod psevdonimom Jonatan Leandoer96. Na novi plošči zabriše mejo med projektoma in ju združi v eno, kar je dobrodošlo na idejni ravni, a zadeva se zatakne pri izvedbi, saj Lean ponovno zveni, kot bi se trudil fušati. Sicer se bolj kot kadarkoli izkaže kot pisec besedil, pa tudi produkcija podlag, ki krmarijo med hipnagogičnim popom in nekakšno nadrealistično orkestracijo iz vzporedne resničnosti v slogu zasedbe ABBA, je naravnost izjemna, toda petje bi moral preprosto prepustiti komu drugemu. Odsotnost autotuna razgali njegovo pomanjkanje posluha, to pa privede do precej bolečega poslušalskega doživetja.

  • Jaša Bužinel

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Viagra Boys: Viagr Aboys

    Švedski razgrajači so pogruntali, kaj dela klasike rock poetov à la Pop, Reed in Bowie zimzelene. Njihovo četrto plato zaznamuje obrtniško impresivno izpiljeno pesmopisje. Dodano vrednost najdemo v nadrealističnih, nemalokrat nesmiselnih verzih, polnih neverjetnih štorij, ki obravnavajo vse od profilov vaših mater na portalu OnlyFans do veterinarja Bogdana iz Hrvaške. Bojsi se z breznom samoironije spogledujejo tako intenzivno, da so že skoraj parodija. Vendar držijo ravnotežje med banalnostjo in kakovostjo. S svojo čudno karizmo, nastopaškostjo, neozdravljivo hudomušnostjo in pretiravanjem s postpunk, rock’n’roll in alt rock klišeji. Znajo pa tudi raznežiti s kako balado (Medicine for Horses, River King).

  • Borja Borka 

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Djrum: Under Tangled Silence

    Da bo tretji album britanskega didžeja, ki ga najbolje poznamo kot hitrostnega krotilca treh gramofonov na nastopih, ekstremistična ritmična gimnastika, je bilo mogoče pričakovati. Nismo pa pričakovali, da to ne bo glavni šmek plošče. Djrum namreč nikoli ni tako demonstriral svoje spretnosti pri igranju na klavir kot tokrat, pri tem pa nemalo igra tudi na harfo in mbiro. Under Tangled Silence je zato instrumentalno bogato našpikan in zelo melodičen izdelek dolgih posnetkov, ki neprestanemu bezljanju in spreminjanju intenzivnosti navkljub ne delujejo kaotično. Prav nasprotno, gre za skrbno dodelane kompleksne arhitekture daleč od klubskih orodij, ki pa stalno odzvanjajo plesne tradicije. Dovršenost na meji pretencioznosti.