• Izgubljeno mesto

    Izgubljeno mesto je himna izgubljenemu raju - Kubi. Film nam hoče reči: glejte, kakšen raj je bila Kuba, preden sta jo ubila Castro in Che. Pili smo espresso, kadili cigare, plesali rumbo in žurirali. Raj! Okej, pa poglejmo: biznis so vodili ameriški gangsterji ( Dustin Hoffman ), zabavali so nas ameriški estradniki ( Bill Murray ), za red in mir je skrbel fašistoidni diktator Batista ( Juan Fernandez ),...

  • Marcel Štefančič, jr.

    31. 10. 2006  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Groucho Marx je goljufivi hotelir, ki skuša prodati floridsko močvirje, Harpo in Chico pa skušata ogoljufati goljufa. To je zgodba Trdih glav (The Cocoanuts, 1929), prve komedije bratov Marx. V komediji Naključni junaki (Monkey Business, 1931), sicer njihovem tretjem filmu, je zgodba še tanjša. Toda bratje za svoje manične, anarhične, brzostrelne gage niso potrebovali zgodbe, ampak le oder, navsezadnje,...

  • Marcel Štefančič, jr.

    31. 10. 2006  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Sezona lova

    Boog ima tak problem, kot ga je imel Willy, saj veste, Free Willy: ali bo preživel vrnitev v divjino? Razlika je le v tem, da Boog ni kit, ampak grizli, in da Boog uživa v ujetništvu. Varnost ima raje od svobode. In seveda, Sezona lova ni igrani film, ampak digitalna animacija, ki izgleda tako, kot da je pravkar padla s tekočega traku. Še vedno diši po programu za renderiranje.

  • Marcel Štefančič, jr.

    31. 10. 2006  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Varuh

    Kevin Costner igra tipa, ki misli, da je bil vsak dan svojega življenja junak. Če bi bil Costner film, v katerem igra, bi takoj potonil. Kot skala. Varuh izgleda kot propagandni film za obalno stražo (Coast Guard, ne Baywatch), toda ustvariti skuša vtis, da je epos, da je torej vse, kar se zgodi v njem, pomembno in usodno. Vsaka replika, pa naj bi bo še tako neumna in banalna.

  • Marcel Štefančič, jr.

    31. 10. 2006  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Rock'n'roll vrača udarec - Mi nismo angeli 3

    Serija Mi nismo angeli je prišla do točke, ko je zrela za h'woodski rimejk. Petar Pašić, sicer tehnično Ljubljančan, je namreč s tretjim delom, Rock'n'roll vrača udarec, serijo prečistil, meglo razpihal, Dragojevićev pretenciozni krč pa sprostil, tako da je zdaj bistvo srbske agonije razumljivo tudi Američanom: ko so Srbi zavrgli rokenrol in pustili, da jim možgane perejo, filtrirajo in formatirajo...

  • Marcel Štefančič, jr.

    31. 10. 2006  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Osnovni delci

    Leto 1968 je osvobodilo moške, ženske in seks, toda rodilo je kilave otroke. Bruno ( Moritz Bleibtreu ) in Michael ( Christian Ulmen ), polbrata, ki ne vesta drug za drugega, sta disfunkcionalna otroka leta 1968. Bruno, politično nekorektni učitelj, poročen z žensko, ki ga odbija, je povsem obseden s seksom, in to tako agresivno, tako egoistično in tako nevrotično, da se preprosto ne more obvladovati - ko se mu...

  • Marcel Štefančič, jr.

    25. 10. 2006  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    Neprijetna resnica

    Grenlandija poka, zahodna Antarktika leze v morje, koralni grebeni crkavajo, permafrost presiha, jezera in reke se krčijo, živalske vrste izginjajo, rola se rekordno število viharjev, suš, poplav in požarov in tajfunov, butajo epidemije novih bolezni, malarija, ki je nekoč veljala za tropsko bolezen, se je raztegnila v Ande, globalne temperature rastejo, morska gladina se dviga, južna Amerika je doživela svoj prvi...

  • Marcel Štefančič, jr.

    25. 10. 2006  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    Kralji hitrosti - zgodba o Rickyju Bobbyju

    Ricky Bobby ( Will Ferrell ) je od očeta dobil le slogan: “ Če nisi prvi, si zadnji.” Potem je oče odšel iz njegovega življenja. In tako je Ricky Bobby postal tipični Američan - prvi in hkrati zadnji. Ko se tale groteska začne, je superzvezdniški dirkač, šampion nascarskih pist, sidro nascarske kulture, junak nascarske publike, ki predstavlja Bushevo volilno telo.

  • Marcel Štefančič, jr.

    25. 10. 2006  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    Veliki plan

    Sabzian, brezposelni, ločeni iranski desperado, je cinefil, nor na filme iranskega auteurja Mohsena Makhmalbafa, v katerem vidi “ portretista svojega trpljenja ”. Še več, na filme Mohsena Makhmalbafa je tako nor, da ne loči več med sabo in njim - po malem se ima za Mohsena Makhmalbafa. Ko se na avtobusu zlaže, da je napisal scenarij za Kolesarja, ki ga je posnel Makhmalbaf, se počuti...

  • Marcel Štefančič, jr.

    25. 10. 2006  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    John Tucker, mrtev si

    Ne, tu nihče ne umre. Niti John Tucker. Le tri bejbe, ki ugotovijo, da jih John Tucker ( Jesse Metcalf ), največji frajer na gimnaziji, nateguje in vara (ja, tip si dela le zareze na koltu), sklenejo, da se mu bodo maščevale, to pa tako, da mu bodo podtaknile Kate ( Brittany Snow ), najbolj seksi bejbo na gimnaziji (hej, njeno mamo igra Jenny McCarthy ).

  • Marcel Štefančič, jr.

    25. 10. 2006  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Richard Sherman ( Tom Ewell ) je mali birokrat, zategnjeni in utesnjeni urednik pri neki newyorški založbi, ki ženo in otroke poleti spoka na počitnice, sam pa ostane v New Yorku, heh, na svobodi, toda svoboda ni nekaj, kar bi birokratski um sprejel brez stresa. Kafka bi kakopak to situacijo rešil po svoje, Hollywood pa je v petdesetih take situacije reševal čisto drugače: Sherman namreč sreča Marilyn...

  • Marcel Štefančič, jr.

    18. 10. 2006  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

    Gola resnica

    Gola resnica je garažna, rezervna verzija Črne dalije: reporterka Karen O'Connor ( Alison Lohman ) skuša leta 1972 ugotoviti, zakaj sta se pred petnajstimi leti razšla Lanny ( Kevin Bacon ) in Vince ( Colin Firth ), voditelja popularnega TV varieteja, in kakšno zvezo s tem je imelo truplo bejbe ( Rachel Blanchard ), ki so ga našli v njuni hotelski sobi.

  • Marcel Štefančič, jr.

    18. 10. 2006  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

    Kače na letalu

    Če bi s Havajev na sojenje v Los Angeles odpeljali kronsko pričo, ki naj bi razkrinkala velikega gangsterja, pa bi to pričo potem med letom - hja, na letalu! - smrtno pičila kača, recimo v tiča (ali pa v bradavico, če bi šlo za žensko), bi se verjetno režal celo javni tožilec. Film Kače na letalu je iz tega testa - in ne jemlje se resno. Ko je dober, izgleda kot odvod Šunda - ko je slab, izgleda kot parodija...

  • Marcel Štefančič, jr.

    18. 10. 2006  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

    Vražja eskadrilja

    Ko vam kdo omeni I. svetovno vojno, se najprej spomnite na vse tiste jarke, ki so postali prizorišče velike klavnice. Vražja eskadrilja, ki popisuje ameriške junake francoske internacionalne eskadrilje Lafayette, se ne dogaja v jarkih, ampak na nebu: hja, I. svetovne vojne se spomnimo tudi po letalskih dvobojih, ki so izgledali kot revolveraški dvoboji, le da so prerijo divjega zahoda zamenjali oblaki zahodne...

  • Marcel Štefančič, jr.

    18. 10. 2006  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

    Jaz, ti in nadloga Dupree

    Amerika je v vojni, ponavlja Bush. In res, Jaz, ti in nadloga Dupree izgleda kot vojni film. Ali bolje rečeno: Dupree ( Owen Wilson ) izgleda kot ameriški vojak, ki se je ravnokar vrnil iz Iraka. Medtem ko ga ni bilo, je izgubil vse - službo, dom in punco. Vse, kar mu je ostalo, ima v vreči. Tipični vietnamski veteran - in seveda, tipični iraški veteran.

  • Marcel Štefančič, jr.

    18. 10. 2006  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Film popisuje eno sezono čikaškega baletnega ansambla. Vidimo, kako se plesalci in plesalke, med katerimi je tudi Neve Campbell, urijo in pilijo, kako se ženejo, kako se ugonabljajo, kako se izžemajo, kako se ubijajo, kako izključujejo svoje zasebno življenje in kako zanemarjajo realnost, da bi se lahko povsem posvetili le svojemu nastopu, svojemu fiktivnemu liku. Drillu sledi drill. In potem spet drill.

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 10. 2006  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Če hočete videti, kako preproste so bile melodrame v petdesetih, si poglejte Pot slonov, ki se dogaja na Cejlonu, kjer se v ljubezenski trikotnik ujamejo Peter Finch, zapeti lastnik plantaže čaja, Elizabeth Taylor, njegova nevesta, in Dana Andrews, elegantni, skulirani nadzornik. Jasno, cejlonska eksotika, vključno s plesnimi točkami cenene delovne sile, daje temu "grešnemu" trikotniku aromo, napetost in...

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 10. 2006  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

    World Trade Center

    Ob filmu World Trade Center se boste še dolgo v noč spraševali: a so res zagonili 63 milijonov dolarjev, da bi še enkrat ustvarili ruševine Svetovnega trgovinskega centra? Okej, film je posnel Oliver Stone, slaba vest Amerike, auteur, ki povsod vidi zarote - le tu je ne vidi. World Trade Center je nekontroverzen - od prvega do zadnjega kadra.

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 10. 2006  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

    Beli planet

    Beli planet, trendovski, spektakularno posneti, nacional-geografski francosko-kanadski doku o ogroženi divjini, imate lahko za enega izmed odvodov Neprijetne resnice, v kateri Al Gore oznanja pogubnost klimatskih sprememb. Razlika je le v tem, da Arktika, ki je v Neprijetni resnici le epizoda, tu postane zgodba zase. Severni pol se tali, in to s srhljivo hitrostjo, ali natančneje - v zadnjih tridesetih letih...

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 10. 2006  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

    Hudičevka v Pradi

    Hudičevka v Pradi, posneta po bestsellerju Lauren Weisberger, je romanca brez romance - in drama brez drame. Film slepimi dilemami - in film z lažnimi alternativami. Film namreč zastavi vprašanje: ali bo neatraktivna bejba, ki izgleda predpotopno, uspela v svetu visoke mode? Jasno, ta alternativa je lažna. Zakaj? Ker možnost, da ne uspe, sploh ne obstaja.

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 10. 2006  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

    Samo prijatelja

    Romantične komedije veljajo za “ženski” žanr, ker da so namenjene predvsem ženskam. Toda romantične komedije so le patriarhalne fantazije. Kaj počne ženska v romantični komediji? V glavnem čaka, da jo odreši kak moški. In če je moški ne bi odrešil, bi do smrti ostala cipa - ali pa natakarica v kaki vukojebini. Samo prijatelja je tak primer romantične komed...

  • Hard Candy

    “ Je to kak najstniški štos, ” panično sprašuje 32-letni Jeff ( Patrick Wilson ), ki ga 14-letna Hayley ( Ellen Page ), internetna Lolita, omami, zveže in potem obtoži vseh tistih reči, pred katerimi so jo svarili starši. Hayley in Jeff sta “kliknila” v spletni klepetalnici - on je bil “lensman319”, ona pa je bila “thonggirl14”.

  • Bandidas

    Maria ( Penelope Cruz ) in Sara ( Salma Hayek ) sta Mehičanki - Maria je nepismena hči revnega kmeta, Sara pa sofisticirana hči bogataša. Toda ko Mehiko ob koncu 19. stoletja naskočijo pohlepni, imperialistični, unilateralistični gringosi, ki jih vodi country zvezdnik Dwight Yoakam in ki se ne menijo za Ženevsko konvencijo, med Mehičani v hipu ni več socialnih razlik - vsi so namreč ob vse, kar imajo.

  • Huda mravljica

    Kadar hoče Hollywood pokazati, da je rasizem nekaj grdega in nesprejemljivega, posame film, v katerem se rasist nekega lepega dne zbudi kot črnec - in potem na lastni koži izkusi, kako je, če si črnec. In kadar hoče Hollywood pokazati, da je moški šovinizem nekaj grdega in nesprejemljivega, posname film, v katerem se moški šovinist nekega lepega dne zbudi kot ženska - in potem na lastni koži izkusi, kako je, če si...

  • Črna dalija

    Črna dalija je videti kot nadaljevanje oskarjevskega trilerja L.A. zaupno. Ni čudno, oba filma sta posneta po romanih Jamesa Ellroya. Kar pomeni, da smo spet v Los Angelesu po II. svetovni vojni. Da imamo spet dva policaja, neke sorte prijatelja, Buckyja ( Josh Hartnett ) in Leeja ( Aaron Eckhart ), ki ju kuri ista blondinka, Kay ( Scarlett Johansson ), le da je tokrat z enim izmed obeh, Leejem, tudi poročena.

  • Za živo mejo

    Filmi zelo radi imitirajo drug drugega. Še več, živijo od tega, da imitirajo drug drugega. Ob tem si rečete le: okej, filmov je ogromno, konkurenca je huda, zato morajo nekako preživeti. Da skušajo pri tem izgledati kot film, ki je uspel, je povsem normalno. To je del njihovega boja za preživetje. Nekateri so v tem boju simpatični, drugi antipatični.

  • Klik - za popolno življenje

    Klik - za popolno življenje

    Za živo mejo je tipični animirani film, ki se ustraši svoje predpostavke, Klik, parodija ameriške obsedenosti s hitrimi fiksi, hitrimi terapijami, hitrimi potmi do sreče in drugimi enostavnimi odgovori, pa je tipični igrani film, ki se ustraši svoje predpostavke, svojega koncepta. Je pa res, da to ne preseneča - oba sta namreč narejena za isto publiko. Za otroke.

  • Blues za Havano

    Ruy ( Alberto Yoel Garcia ) in Tito ( Roberto Sanmartin ) sta prijatelja s Kube, rockerja z bendom, ki žge, kjer se le da. Ruy živi z materjo svojih otrok, Tito pa z materjo svojega očeta. Oba pecata bejbe, jasno, različne, toda oba imata skupni sen: da bi uspela in zaslovela, da bi ju torej odkril kak tuji menedžer in ju odpeljal v daljni, širni svet. Nimata disidentskih popadkov. Nič nimata proti Castru.

  • Slo-vidvd-borza

    Stanley Kubrick je Spartaka, epos o križanem gladiatorju, ki je vodil upor rimskih sužnjev, posnel v času, ko je cel svet norel za epskimi spektakli in ko je Hollywood režijo teh spektaklov zaradi logistične zahtevnosti prepuščal izkušenim veteranom, kakršen je bil Anthony Mann, ki je začel Spartaka režirati, a ga je Kirk Douglas, glavni igralec in producent, zaradi kreativnih nesoglasij - "Kirk, ne moreš Spartaka...

  • Slo-vidvd-borza

    "Svoje življenje sem zgradil na sovraštvu do očeta, toda ves čas je bil v meni in se mi režal," pravi v Zgodbi o detektivu newyorški detektiv Jim McLeod (Kirk Douglas), ki kar poka od tesnobe, napetosti in ojdipske jeze. Če bi dočakal sedemdeseta, bi postal Dirty Harry. McLeod je namreč tip trdega, nagonskega, nestrpnega, brezkompromisnega policaja z manihejskim, križarskim občutkom za razliko med Dobrim in Zlim.