-
27. 6. 2025 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Pionirski mojster pripovedovanja uličarskih zgodbic in rimobrcač z največjo kilažo kovine okoli vratu se po 26 letih založniške suše vrača z albumom, izdanim pri etiketi, ki jo vodi Idris Elba. Sliši se kot velika stvar, pa niti ni, saj zmagovalno povratništvo ne traja niti pol ure. Poleg tega je Ricku uspelo v miniaturko stisniti dva vrinka generičnega housa, ki z žlahtno boombapovsko glavnino nimata nobene logične povezave. Najmanj simpatičen pa je posnetek, v katerem The Ruler benti nad težavami, s katerimi se spoprijema, ker je najemodajalec. Ni lahko biti nepremičninski mogotec. Očitnim felerjem navkljub je veteran v izvrstni formi za nametavanje rim in nas z nekaj posnetki popelje po spominih na newyorške ulice.
-
27. 6. 2025 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Osišče izraza eterične egiptovske muzičarke tudi na drugi plošči ostaja njen žametni glas s podobno sedativnimi čari kot tisti Lucretie Dalt. Impresivna produkcija, ki jo sopodpisuje talent s kairske klubske scene 3Phaz, temelji na prostorni zvočni podobi in razkošnih, prosto lebdečih aranžmajih, prežetih z ritmi darbuke, vložki godal, harfe in mizmarja, digitalno procesiranih vokalih in različnih fragmentih, ki prispevajo k razgibanosti zvočne tapiserije. Kot introspektivna, poetično obarvana avantpop seansa te album ovije v tančico neizrekljive melanholije, podobne tisti, ki na plano izbruhne proti koncu prežurane noči, ko se v alkoholnih hlapih mešata spolna vznemirjenost in bivanjska tesnoba.
-
27. 6. 2025 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
King Gizzard & The Lizard Wizard: Phantom Island
King Gizzard na novi (bojda že sedemindvajseti!) plošči zveni nekje kot Frank Zappa, drugje kot David Bowie okoli »Ziggyjevega obdobja« ali kot eden od velikopoteznih blues-prog-soft-rock bendov iz sedemdesetih let. Zaznamovan z močno orkestralno podporo. Vzorec je jasen, in četudi avstralska hiperproduktivna zasedba, ki zna sicer s slogovnimi zasuki in konceptualnimi domislicami hudo presenetiti, skoraj vedno zavzema retro pozo, jo zna skoraj vedno tudi osvežiti, aktualizirati in jo preprosto obvlada. Tudi tokrat ni nič drugače, saj je Phantom Island še ena demonstracija kompleksnega aranžiranja (tokrat zaradi vseh pihal in godal še celo bolj kot po navadi), ki zveni in teče lahkotno. Uigrano kot vedno.
-
27. 6. 2025 | Mladina 26 | Kultura | Plošča Za naročnike
Ni ga bengerja, ki bi bolje zaobjel postkoronski hedonizem kot Xtasis, ki sta ga leta 2022 izdala mladi ameriški producent z izrazitim občutkom za čutne vokale Nick León in takrat še neznani venezuelski veteran žanra raptor house DJ Babatr, ki je po tem doživel karierno renesanso in zdaj nastopa na največjih festivalih. Hit leta, izdan pri takrat razmeroma nišni, danes eni najprepoznavnejših južnoameriških založb elektronske glasbe TraTraTrax, je s prepletom dembow ritma, ekstatičnih ženskih glasov in prvin britanskega techna osvojil svetovna plesišča, Leóna pa ustoličil kot ambasadorja »miamijskega zvoka« oziroma ’Latin club’ estetik, ki so zadnja leta doživele silovit vzpon priljubljenosti.
-
20. 6. 2025 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Zlatih let britpopa se spominjamo predvsem po »ligi prvakov« Blur in Oasis, a Pulp, bend karizmatičnega Jarvisa Cockerja, za njima ni daleč zaostajal. Brezčasni hiti, kot je Common People, še vztrajno odmevajo po radijskih valovih, dobršen del Pulpovega kataloga pa je, čeprav vsebuje kup podcenjenih draguljev, potonil v pozabo. Že zato, da se jih spomnimo, je več kot dobrodošlo, da nas je bend po 24-letnem diskografskem zatišju presenetil z novo ploščo. To pa je sicer, žal, njena najbolj pozitivna lastnost, saj se album – razen nekaj svetlih točk, večidel napovednih singlov – skriva v senci bendovih vrhuncev iz devetdesetih let. Kot namiguje že naslov, je bend startal s točke, kjer je leta 2001 končal, a More ne zveni kot začetek novega poglavja, temveč kot dokaj odvečen epilog.
-
20. 6. 2025 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Če bi jezikovno esenco Ježka, Zajca, Bitenca in Breclja speštali v amorfno gmoto, bi se iz nje rodil Olfamož. Če bi mu ljudje prisluhnili, bi z javnomnenjskih prižnic vrgli abotne standuperje in polpismene podcasterje – na gnoj, kamor spadajo. Če bi sodobni umetniki pogledali iz svojih riti, bi sežanskega jezikovnega maga obiskovali kot orakelj, ki odgovarja na marsikaj. Dvoumno, medvrstično, samoironično, nedokončno. Žal pa je tretji album Andreja Fona, dragulj ludističnega »agit pop« kantavtorstva, praznik avant-jazz-folk bizarnosti, panegirik pesniški norosti in hudomušen družbeni komentar (od Kacina do kolesarjev, umetnih nosov in umetnosti), s svojo norčevsko lucidnostjo obsojen na margino – kraj najglobljih uvidov.
-
20. 6. 2025 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Hayden Pedigo: I’ll Be Waving as You Drive Away
Peti album podkovanega teksaškega akustičnega brenkača je kot nalašč za avtomobilistična potepanja po puščavah in prerijah ameriškega juga. I’ll Be Waving as You Drive Away je krasno inštrumentalno popotovanje kitarskega minimalizma, ki zbuja domišljijo in nostalgijo hkrati. Pedigo intimno druženje z inštrumentom povsem obvlada – ne samo tehnično, tudi pesmopisje mu gre zlahka od rok. Da pa le ne bi bilo preveč suhoparno, mu redki gostje pristavijo ravno pravšnjo mero subtilnih nians in dodatkov klavirja, godal, sintetizatorjev, efektov, elektrifikacije in basa. Izjemen podvig, ki mu lahko zamerimo le kratek tok trajanja, in učna ura (no, pol-ura) preprostega pripovedništva brez besed.
-
20. 6. 2025 | Mladina 25 | Kultura | Plošča Za naročnike
Britanska superzvezdnica Charli XCX je pred nedavnim na glasbenem festivalu Coachella, enem največjih na svetu, naznanila konec podaljšanega »brat poletja« in na gromozanskem platnu, ki je krasilo oder, navedla nekaj imen glasbenic in glasbenikov, ki jim predaja štafeto. Med njimi je bil na presenečenje mnogih tudi baltimorski (post) hardcore bend Turnstile. Javni blagoslov sodobne pop ikone je še en pokazatelj, kako široko je bend razpredel svoje lovke.
-
13. 6. 2025 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Bend, ki je izumil svoj žanr, večkrat, in ki v živo velja za enega najglasnejših na planetu. Dinozaver, ki s svojo težaško, intenzivno, brezkompromisno … držo uspeva v ohranjanju aktualnosti v teku obdobja debelih pet desetletij. Album Birthing pomeni zadnje poglavje zgodbe mogočne gore zvoka Swansov, saj naj bi zasedba v prihodnosti postopala ušesom bolj zmerno. Morda si prav zato da duška za še zadnji bang. In to kakšen. Mogočen, na trenutke zlovešč, ob katerem začnemo verjeti, da je za pravo umetnost treba malo trpeti. Z epsko dolžino, ki seže skoraj do dveh ur, in posnetki ekstremnega teka okoli dvajsetih minut to ni navadna poslušalska izkušnja. Maratonski ritual mariniranja v masivni gmoti zvoka.
-
13. 6. 2025 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Pod okriljem iniciative Clockwork Voltage je izšel prvenec dvojca SWAI, tandema veteranov elektronske scene Mihe Šajine (Shekuza) in Igorja Vuka (BeatMyth). To je skrbno sproducirana zbirka čvrstih techno koračnic in hipnotičnih IDM kompozicij, ki jo odlikujejo pretanjena kompleksnost večplastnih tekstur, nepredvidljivost modularnih synthov, analogna toplina in cvrčanje napsihiranih sekvenc. A ploščo bremeni pretenzija, da gre, kot je zapisano v promocijskem besedilu, za »pravo umetniško delo«, za »novi žanr«, ki mu avtorja pravita »techno poezija«. Trije od najboljših posnetkov so namreč obogateni z recitiranjem poezije priznane pesnice Ane Pepelnik, kar naj bi bila dodana vrednost, a njeni vložki ne uspejo zadihati z glasbo, temveč delujejo kot tujek.
-
13. 6. 2025 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Emo post-rock/avant folk, ki s svojo krhkostjo poslušalce navsezgodaj spravlja v katarzični jok? Ni za vsakega, a neredki hvalospevi namigujejo, da je za konceptom vsaj vsebina. Londonski oktet, zadnji eksport britanske »art school« tradicije, nagovarja študente umetnosti, občutljive post-rockerje in post-internetne urbane hipije, ki radi poležavajo v parku. Njihovi izrazito fluidni, na prvi posluh »nedokončani« komorno-akustični komadi pa znajo zintrigirati tudi vse, ki imajo radi spalnični pop z akustično kitaro. Z gostovanjem soimenjakinje, alt pop ikone Caroline Polachek, namreč občutno širijo svoj domet. Mestoma sentimentalna in cmerava plošča, ki pa pritegne z aranžmajsko svežino in avtorsko brezkompromisnostjo.
-
13. 6. 2025 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Little Simz je gradila konsistentno in potrpežljivo. Prvenec je izdala pred okroglim desetletjem, prej in potem nespregledljivo nizala vse razpoložljive formate – mikstejpe, kratko-, srednje- in dolgometražce. A pravo prelomnico pomeni njen četrti, ambiciozen in baročno orkestralen album Sometimes I Might Be Introvert (2021), ki zaradi kompaktne žanrske pestrosti, zbranega maksimalizma in samozavestnega rapovskega jezika pomeni začetek nekakšnega »zrelega obdobja«. Pobral je kar nekaj nagrad (tudi prestižno mercury), mladi londonski raperki pa je z njim uspel dokončni komercialni preboj in skok na vrhove britanskih lestvic. Nadaljevanje No Thank You, ki je prišlo leto kasneje, je Simz le še potrdilo kot eno glavnih zastopnic londonske glasbene renesanse, ki se v zadnji petletki z močnim tokom preliva in meandrira med obrazci jazza, novega soula in rapa.
-
6. 6. 2025 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Flume & JPEGMAFIA: We Live in a Society EP
Avstralski producent Flume, ki je pompozno produkcijo futurističnih wonky beatov že v rosnih letih uspešno potisnil v mainstream, navadno sodeluje s prvokategorniki iz sveta spoliranega popa, tokrat pa je moči združil s provokativnim zastavonošo podzemnega hiphopa Peggyjem. Avtorja sta sicer leta 2019 skupaj posnela izjemen komad How To Build A Relationship, na tokratni mali plošči presenečenja pa se zdi, da se med seboj močno zavirata – kot bi hodila po jajcih iz strahu, da ne bi drug drugemu stopila na prste. Flume se še vedno trmasto oklepa ves čas istih produkcijskih trikov, ki so nekoč morda resda delovali kot zvok jutrišnjega dne, danes pa zvenijo precej za časom. S tem Peggyju ne uspe postlati terena, na katerem bi se lahko zares razbohotil, saj je načelno domač v veliko drznejši produkciji.
-
6. 6. 2025 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Magrebska in bližnjevzhodna elektronska scena je zadnja leta v polnem razcvetu, ambiciozna v svoji viziji in inovativna pri produkciji. Poleg profiliranih imen, kot so Deena Abdelwahed, Zuli, ABADIR, 3Phaz, Toumba in Acid Arab, najdemo na Danskem živečega tunizijskega muzičarja, ki s tretjo ploščo dodaja nov košček v mozaik globalne basovske muzike, ki se napaja pri starodavnih tradicijah. Halucinogena, občasno autotunana večglasja tunizijskih, alžirskih in maroških gostujočih imen, nizkofrekvenčni pulzi, ki konkretno masirajo čreva, poživljajoči poliritmi darbuke, kozmični sinti in melodije mezoueda (avtohtonih dud iz kozje kože) se razraščajo v propulzivne plesne štikle. Boki levo desno–roke v zrak–trans.
-
6. 6. 2025 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Slowmotion Livestream: Esteder
Slowmotion Livestream je tisti domači brkljač in brenkač, ki material izdaja konsistentno in res pogosto, a hkrati to dela popolnoma v nasprotju z zapovedmi profesionalcev glasbenega posla. Pri vsem početju krmari »zunaj dosega radarja«, s praktično ničelno prezenco na omrežju, v svojem slogu oziroma slogih pa vedno in vsakič znova preseneti z neverjetno širino od klubsko-plesnih udarcev do brnečega dromljanja in čiste ambientale. Tokrat nas globoko potopi v slednjo, saj je Esteder kar zajetno popotovanje brez enega udarca bobnov, zato pa z obilico dinamike, kontrastov in senzibilnosti. Pelje nas od nežnega do teženja in nazaj, prepriča pa predvsem subtilna napetost, ki hkrati pomirja in zbuja nelagodje.
-
6. 6. 2025 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Leto 2006. Brat preigrava Need for Speed: Underground 2, sestra Sims 2, na MTV Adria se vrtijo Gnarls Barkley, Nelly Furtado in Panic! At The Disco, na televiziji se predvajata seriji The O. C. in Hannah Montana, v kinu Borat, na YouTubu s frendi gledate video Charlie the Unicorn, na trg je ravno prišel iPod z videom, mobiji Sony Ericsson in Blackberry so na vrhuncu priljubljenosti, PlayStation 3 je napovedan za konec leta, družabna omrežja so v povojih, internet pa še ni integralni del naše stvarnosti. To je časovno okno, iz katerega izhaja britanska pevka/producentka PinkPantheress (2001), ki je fascinacijo z obdobjem otroštva domiselno prevedla v ultra kompaktni pop. Z drugim mikstejpom, še enim spomenikom zoomerske obsedenosti z milenijskim doživljanjem mladosti, dokazuje, da ni le viralna muha enodnevnica, ki je na TikToku zaslovela z minuto in pol dolgimi komadi z eteričnim, androidno-dekliškim glasom, raznimi sampli ter ritmi UK garagea in drum’n’bassa.
-
30. 5. 2025 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
These New Puritans: Crooked Wing
Nepredvidljivo ustvarjalno pot dvojčkov Jacka in Georgea Barnetta zaznamujejo precej radikalni slogovni zasuki – ti so ju iz postpunk revivala popeljali do skladanja neoklasičnih epopej –, zato se zdi kar malo nenavadno, da njuna peta dolgometražna plošča, s katero sta prekinila šestletni molk, ne prinaša nič zares novega. Album zveni kot neposredno nadaljevanje prejšnjega, le da je zadeva aranžmajsko bolj pretanjena in po naravi še bolj melodramatična. Dvojec se je dodobra ustalil v skladanju eteričnega artpopa, v katerem ima grandiozna orkestracija enakovredno vlogo kot ASMR-jevski terenski posnetki, Jack Barnett pa se znova dokaže predvsem kot skladatelj, ne pa kot pevec, to postane še posebej očitno v trenutku, ko se mu pridruži Caroline Polacheck.
-
30. 5. 2025 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Ingrit Schüller: Nothing Is Bigger Than Your Expectations
Kdor je v postgrunge eri rasel ob kitarskih zvočnih zidovih in reverberiranih vokalih ter v omami jahal val neopsihedelije, s prvencem kvarteta Ingrit Schüller dobiva zapozneli slovenski odgovor na svoje najljubše bende (Haiku Garden pa zdravo konkurenco). Na trenutke je njegova introspektivna dream pop-shoegaze godba, pankrt skupin Brian Jonestown Massacre in Cocteau Twins, celo prezvesta izvirnikom. A če bo v svojo muziko vnesel še kak avtorski tvist, se lahko hitro odcepi od ducatov sorodnih bendov. Dive, New Order in Plastic Dolls so navsezadnje hitiči. Predstavljajte si, da bi izšli v času afere Depala vas. Devetdeseta leta trkajo na vrata – nestrpno, kot Johhny v Kubrickovem Izžarevanju.
-
30. 5. 2025 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Eden opaznejših projektov, ki v kompleks ploskega in predvidljivega festivalskega popa že 15 let dodaja obvezne barve, je Tune-Yards. Sprva one-woman-band Merrill Garbus, ki pa že dolga leta deluje v dvojcu s partnerjem Natom Brennerjem, izstopa kričeče – s poliritmičnimi plesnimi zankami, pritiklinami od funka do zahodnoafriških slogov, intimno-političnimi parolami in navsezadnje s pevkinim gromkim glasom. Better Dreaming ni nič drugačen, zato pa je njen najbolj izčiščen, zvočno osredotočen, kompakten in neposredno preprost album doslej. To pa ne pomeni, da tokrat manjka kontrast vpijajoče radosti in bolečine hkrati. Še vedno ena bolj samosvojih pevk z obronkov krajine popa.
-
30. 5. 2025 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Stereolab: Instant Holograms on Metal Film
Retrofuturistični avantpop veterani iz Stereolaba, vselej spreminjajoče se zasedbe, osredinjene okoli vizionarskega tandema britanskega kitarista Tima Gana in francoske pevke Laetitie Sadier, so bili vselej precej pred časom.
-
23. 5. 2025 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Novi album mrakobnega poeta iz Brooklyna kaže znake ustaljenosti: billy woods je okoli sebe ponovno zbral kar obsežno druščino izvrstnih gostov. Ponovno tudi nametava značilna, precizna in jasna besedila, ki rišejo temnejše plati sveta. Ponovno podlage sijajno podpirajo in dopolnjujejo naracijo. Le da so tokrat narisani svetovi še bolj klavstrofobični, zatohli in težki kot sicer, saj so izstopajoče teme teror državnega aparata, izsiljevanje nepremičninskih mogulov, travme, nasilje ameriškega imperializma … Neštetim sodelujočim navkljub je GOLLIWOG še ena neštetoplastna izrazito »woodsovska« plata. Nekateri bi rekli, da mu nekaj manjka le pri tehniki pljuvanja besed. Mi pravimo, da je izumil in goji svoj žanr.
-
23. 5. 2025 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Mark Pritchard & Thom Yorke: Tall Tales
Sporočilo, da sta Mark Pritchard in Thom Yorke združila moči za dolgometražni album, je bilo vsekakor vznemirljivo. Ob spremljavi CGI-videospotov je zadeva še nekako obetala, na trenutke se je zdela celo presunljiva, a to je bila očitno zvijača. Glasbenika na mrki plošči Tall Tales nimata prave kemije – morda skupnega jezika nista našla zato, ker sta jo posnela na daljavo (v času pandemije). Vokal se redko lepo ujame s podlagami, te pa so zares prepričljive samo v najbolj ambientalnih delih, saj so Pritchardovi beati tokrat nekoliko okorni. Yorke pogosto zveni, kot bi bil ujet v okvire svoje mitologije, kar je občasno slišati kar malo samoparodično, pri tem pa je svoj glas še popolnoma izmaličil s tono efektov, s čimer mu, žal, ni uspelo zakamuflirati pomanjkanja svežih zamisli.
-
23. 5. 2025 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Švedski psevdosatanistični glam metalci/hard rockerji, ki so leta 2022 s skladbo Mary On a Cross celo postali viralni na TikToku in privabili horde novih fenov, fasciniranih nad njihovim corpse paintom, teatralnostjo in kokainsko energijo, tipično za osemdeseta leta, se vračajo s šesto ploščo. Ghost ostaja ena redkih grup, ki ji ortodoksni metalci gledajo skozi prste, ko gre za spogledovanje s pocukranim. Tokrat brede še globlje v epske estetike stadionskega rocka, je še bolj klišejska, osladna, samoparodična, a je paket nedvomno privlačen. Ne kot avtorsko izviren fenomen – kot ličen produkt za pozni kapitalizem. Bend, ki je za rock tisto, kar je za televizijo serija Stranger Things – sredstvo za nostalgični eskapizem.
-
23. 5. 2025 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Peti album ameriške pevke različnih odvodov r & b-ja je prelomen. Nastajal je v času izgube, ko je Kali Uchis umrla mama, in hkrati v razburljivem času, ko je sama postala mama. Naj bo še tak kliše, a Sincerely je, kot preprosto pove že naslov, njen najodkritosrčnejši, najbolj prostodušen in nenališpan album doslej. Je pa tudi najbolj enozvočen, umirjen, mil in mehek.
-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Karizma ali avra – kakorkoli imenujemo izmuzljivo kvaliteto, ki iz smrtnikov dela glasbene bogove, ni dvoma, da jo nekdanja novinarka, zdaj že dolgo vidna figura sodobne garažno-punkersko-dubovske scene, ima. Posebej k njej pripomore raskavi glas (v ligi z ikonami kalibra Blondie, Patti Smith, Nico in Courtney Love), težišče njene retro zveneče kitarske godbe, ki se napaja pri začetku sedemdesetih let, ko je bil punk še v povojih. Poetiko gradi na tisti večni uporniški drži, ki včasih, ko zadaj ni substance, učinkuje zlajnano. Toda Anika nas omreži s svojo garažno surovostjo in visceralno poetičnostjo ter familiarnimi verzi, v katerih benti nad sedanjo geopolitično farso, hiperprodukcijo laži in renesanso fašizma. Brezno nas požira.
-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Po skoraj desetletnem založniškem premoru, sicer pa po več kot dveh desetletjih obratovanja dvočlanske hrupne težke industrije iz Prekmurja sta veterana ponovno zagnala obrat. Če je kdo pričakoval, da ju bodo leta omehčala, se je krepko zmotil. Hexenbrutal IV je pretežno neizprosna kovačija raznih meandrov metalskih muzik, distorziranega brnenja in splošnega kričanja in piskanja. Tono težke balvane zvoka, ki se kotalijo in rušijo vse pred seboj, z obilico efektov in večinoma v počasnejšem tempu nekoliko blažijo »lahkotnejši« vmesni posnetki oziroma kratki atmosferični vložki, ki poleg nujnega predaha včasih prevzamejo vlogo primerne napovedi grobega nadaljevanja. Robustno, robno in robato!
-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Ko je André 3000, eden od najvplivnejših glasov v zgodovini rapa, predlani napovedal ploščo New Blue Sun, so se horde zvestih fenov razveselile, da bodo končno slišale samostojni album enega od protagonistov tandema OutKast. A André je rap trmasto opustil, saj meni, da je ta »igra mladih«, plošča pa je bila (na razočaranje mnogih) zbirka lahkotnih ambientalnih improvizacij, pri katerih je avtor namesto za mikrofon poprijel za flavto. Zdaj nadaljuje to poglavje ustvarjalne poti, ki spet deluje, kot bi nam želel z glasbo pokazati sredinca. Pri naslovu male plošče ne ovinkari: to je kratka zbirka sedmih klavirskih improvizacij, ki pa verjetno ne bi bile deležne nikakršne pozornosti, če ne bi nastale pod prsti slovitega raperja. Odvečna fusnota v legendarnem opusu.
-
16. 5. 2025 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Predstavljajte si toksično zvezo, v kateri ljubiš partnerja, a ne moreš več sobivati z njim, ker se je preprosto preveč spremenil. Za številne dolgoletne ljubitelje techna, ki so se formirali v predtiktokovski stvarnosti, je postpandemični čas pomenil podobno tugo. Kot žanr na vrhuncu priljubljenosti se je techno po mnenju marsikoga izrodil v simbolno izpraznjen, subkulturno impotenten popovski šund in pridobil neslutene nove razsežnosti (prilastek industrial ne sugerira več bendov Einstürzende Neubauten in Throbbing Gristle, temveč BDSM-navdahnjeno modo, sinhronizirane koreografije in čredno obnašanje). Zabrisala se je ločnica med vplivneži in didžeji, težnje po anonimnosti je zamenjala obsesija s prepoznavnimi obrazi, akt rejvanja pa se je z živim spletnim prenašanjem prelevil v ekshibicionistični performans. Ogabno, groteskno in patetično so le nekateri pridevniki, s katerimi niso varčevali zagrenjeni predstavniki stare šole.
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Čeprav švedski očak cloud rapa ne šteje niti trideset let, se ponaša z zares bogatim in vplivnim opusom šestih dolgometražcev in štirih mikstejpov, pa tudi treh zbirk croonerskih zafrkancij, ki jih izdaja pod psevdonimom Jonatan Leandoer96. Na novi plošči zabriše mejo med projektoma in ju združi v eno, kar je dobrodošlo na idejni ravni, a zadeva se zatakne pri izvedbi, saj Lean ponovno zveni, kot bi se trudil fušati. Sicer se bolj kot kadarkoli izkaže kot pisec besedil, pa tudi produkcija podlag, ki krmarijo med hipnagogičnim popom in nekakšno nadrealistično orkestracijo iz vzporedne resničnosti v slogu zasedbe ABBA, je naravnost izjemna, toda petje bi moral preprosto prepustiti komu drugemu. Odsotnost autotuna razgali njegovo pomanjkanje posluha, to pa privede do precej bolečega poslušalskega doživetja.
-
9. 5. 2025 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Švedski razgrajači so pogruntali, kaj dela klasike rock poetov à la Pop, Reed in Bowie zimzelene. Njihovo četrto plato zaznamuje obrtniško impresivno izpiljeno pesmopisje. Dodano vrednost najdemo v nadrealističnih, nemalokrat nesmiselnih verzih, polnih neverjetnih štorij, ki obravnavajo vse od profilov vaših mater na portalu OnlyFans do veterinarja Bogdana iz Hrvaške. Bojsi se z breznom samoironije spogledujejo tako intenzivno, da so že skoraj parodija. Vendar držijo ravnotežje med banalnostjo in kakovostjo. S svojo čudno karizmo, nastopaškostjo, neozdravljivo hudomušnostjo in pretiravanjem s postpunk, rock’n’roll in alt rock klišeji. Znajo pa tudi raznežiti s kako balado (Medicine for Horses, River King).