• Borja Borka

    13. 6. 2025  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Swans: Birthing

    Bend, ki je izumil svoj žanr, večkrat, in ki v živo velja za enega najglasnejših na planetu. Dinozaver, ki s svojo težaško, intenzivno, brezkompromisno … držo uspeva v ohranjanju aktualnosti v teku obdobja debelih pet desetletij. Album Birthing pomeni zadnje poglavje zgodbe mogočne gore zvoka Swansov, saj naj bi zasedba v prihodnosti postopala ušesom bolj zmerno. Morda si prav zato da duška za še zadnji bang. In to kakšen. Mogočen, na trenutke zlovešč, ob katerem začnemo verjeti, da je za pravo umetnost treba malo trpeti. Z epsko dolžino, ki seže skoraj do dveh ur, in posnetki ekstremnega teka okoli dvajsetih minut to ni navadna poslušalska izkušnja. Maratonski ritual mariniranja v masivni gmoti zvoka.

  • Gregor Kocijančič

    13. 6. 2025  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    SWAI: V Drevo

    Pod okriljem iniciative Clockwork Voltage je izšel prvenec dvojca SWAI, tandema veteranov elektronske scene Mihe Šajine (Shekuza) in Igorja Vuka (BeatMyth). To je skrbno sproducirana zbirka čvrstih techno koračnic in hipnotičnih IDM kompozicij, ki jo odlikujejo pretanjena kompleksnost večplastnih tekstur, nepredvidljivost modularnih synthov, analogna toplina in cvrčanje napsihiranih sekvenc. A ploščo bremeni pretenzija, da gre, kot je zapisano v promocijskem besedilu, za »pravo umetniško delo«, za »novi žanr«, ki mu avtorja pravita »techno poezija«. Trije od najboljših posnetkov so namreč obogateni z recitiranjem poezije priznane pesnice Ane Pepelnik, kar naj bi bila dodana vrednost, a njeni vložki ne uspejo zadihati z glasbo, temveč delujejo kot tujek.

  • Jaša Bužinel 

    13. 6. 2025  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    caroline: caroline 2

    Emo post-rock/avant folk, ki s svojo krhkostjo poslušalce navsezgodaj spravlja v katarzični jok? Ni za vsakega, a neredki hvalospevi namigujejo, da je za konceptom vsaj vsebina. Londonski oktet, zadnji eksport britanske »art school« tradicije, nagovarja študente umetnosti, občutljive post-rockerje in post-internetne urbane hipije, ki radi poležavajo v parku. Njihovi izrazito fluidni, na prvi posluh »nedokončani« komorno-akustični komadi pa znajo zintrigirati tudi vse, ki imajo radi spalnični pop z akustično kitaro. Z gostovanjem soimenjakinje, alt pop ikone Caroline Polachek, namreč občutno širijo svoj domet. Mestoma sentimentalna in cmerava plošča, ki pa pritegne z aranžmajsko svežino in avtorsko brezkompromisnostjo.

  • Borja Borka

    13. 6. 2025  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Little Simz: Lotus

    Little Simz je gradila konsistentno in potrpežljivo. Prvenec je izdala pred okroglim desetletjem, prej in potem nespregledljivo nizala vse razpoložljive formate – mikstejpe, kratko-, srednje- in dolgometražce. A pravo prelomnico pomeni njen četrti, ambiciozen in baročno orkestralen album Sometimes I Might Be Introvert (2021), ki zaradi kompaktne žanrske pestrosti, zbranega maksimalizma in samozavestnega rapovskega jezika pomeni začetek nekakšnega »zrelega obdobja«. Pobral je kar nekaj nagrad (tudi prestižno mercury), mladi londonski raperki pa je z njim uspel dokončni komercialni preboj in skok na vrhove britanskih lestvic. Nadaljevanje No Thank You, ki je prišlo leto kasneje, je Simz le še potrdilo kot eno glavnih zastopnic londonske glasbene renesanse, ki se v zadnji petletki z močnim tokom preliva in meandrira med obrazci jazza, novega soula in rapa.

  • Gregor Kocijančič

    6. 6. 2025  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Flume & JPEGMAFIA: We Live in a Society EP

    Avstralski producent Flume, ki je pompozno produkcijo futurističnih wonky beatov že v rosnih letih uspešno potisnil v mainstream, navadno sodeluje s prvokategorniki iz sveta spoliranega popa, tokrat pa je moči združil s provokativnim zastavonošo podzemnega hiphopa Peggyjem. Avtorja sta sicer leta 2019 skupaj posnela izjemen komad How To Build A Relationship, na tokratni mali plošči presenečenja pa se zdi, da se med seboj močno zavirata – kot bi hodila po jajcih iz strahu, da ne bi drug drugemu stopila na prste. Flume se še vedno trmasto oklepa ves čas istih produkcijskih trikov, ki so nekoč morda resda delovali kot zvok jutrišnjega dne, danes pa zvenijo precej za časom. S tem Peggyju ne uspe postlati terena, na katerem bi se lahko zares razbohotil, saj je načelno domač v veliko drznejši produkciji.

  • Jaša Bužinel

    6. 6. 2025  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    AMMAR 808:Club Tounsi

    Magrebska in bližnjevzhodna elektronska scena je zadnja leta v polnem razcvetu, ambiciozna v svoji viziji in inovativna pri produkciji. Poleg profiliranih imen, kot so Deena Abdelwahed, Zuli, ABADIR, 3Phaz, Toumba in Acid Arab, najdemo na Danskem živečega tunizijskega muzičarja, ki s tretjo ploščo dodaja nov košček v mozaik globalne basovske muzike, ki se napaja pri starodavnih tradicijah. Halucinogena, občasno autotunana večglasja tunizijskih, alžirskih in maroških gostujočih imen, nizkofrekvenčni pulzi, ki konkretno masirajo čreva, poživljajoči poliritmi darbuke, kozmični sinti in melodije mezoueda (avtohtonih dud iz kozje kože) se razraščajo v propulzivne plesne štikle. Boki levo desno–roke v zrak–trans.

  • Borja Borka

    6. 6. 2025  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Slowmotion Livestream: Esteder

    Slowmotion Livestream je tisti domači brkljač in brenkač, ki material izdaja konsistentno in res pogosto, a hkrati to dela popolnoma v nasprotju z zapovedmi profesionalcev glasbenega posla. Pri vsem početju krmari »zunaj dosega radarja«, s praktično ničelno prezenco na omrežju, v svojem slogu oziroma slogih pa vedno in vsakič znova preseneti z neverjetno širino od klubsko-plesnih udarcev do brnečega dromljanja in čiste ambientale. Tokrat nas globoko potopi v slednjo, saj je Esteder kar zajetno popotovanje brez enega udarca bobnov, zato pa z obilico dinamike, kontrastov in senzibilnosti. Pelje nas od nežnega do teženja in nazaj, prepriča pa predvsem subtilna napetost, ki hkrati pomirja in zbuja nelagodje.

  • Jaša Bužinel

    6. 6. 2025  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    PinkPantheress: Fancy That

    Leto 2006. Brat preigrava Need for Speed: Underground 2, sestra Sims 2, na MTV Adria se vrtijo Gnarls Barkley, Nelly Furtado in Panic! At The Disco, na televiziji se predvajata seriji The O. C. in Hannah Montana, v kinu Borat, na YouTubu s frendi gledate video Charlie the Unicorn, na trg je ravno prišel iPod z videom, mobiji Sony Ericsson in Blackberry so na vrhuncu priljubljenosti, PlayStation 3 je napovedan za konec leta, družabna omrežja so v povojih, internet pa še ni integralni del naše stvarnosti. To je časovno okno, iz katerega izhaja britanska pevka/producentka PinkPantheress (2001), ki je fascinacijo z obdobjem otroštva domiselno prevedla v ultra kompaktni pop. Z drugim mikstejpom, še enim spomenikom zoomerske obsedenosti z milenijskim doživljanjem mladosti, dokazuje, da ni le viralna muha enodnevnica, ki je na TikToku zaslovela z minuto in pol dolgimi komadi z eteričnim, androidno-dekliškim glasom, raznimi sampli ter ritmi UK garagea in drum’n’bassa.

  • Gregor Kocijančič

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    These New Puritans: Crooked Wing

    Nepredvidljivo ustvarjalno pot dvojčkov Jacka in Georgea Barnetta zaznamujejo precej radikalni slogovni zasuki – ti so ju iz postpunk revivala popeljali do skladanja neoklasičnih epopej –, zato se zdi kar malo nenavadno, da njuna peta dolgometražna plošča, s katero sta prekinila šestletni molk, ne prinaša nič zares novega. Album zveni kot neposredno nadaljevanje prejšnjega, le da je zadeva aranžmajsko bolj pretanjena in po naravi še bolj melodramatična. Dvojec se je dodobra ustalil v skladanju eteričnega artpopa, v katerem ima grandiozna orkestracija enakovredno vlogo kot ASMR-jevski terenski posnetki, Jack Barnett pa se znova dokaže predvsem kot skladatelj, ne pa kot pevec, to postane še posebej očitno v trenutku, ko se mu pridruži Caroline Polacheck.

  • Jaša Bužinel

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Ingrit Schüller: Nothing Is Bigger Than Your Expectations

    Kdor je v postgrunge eri rasel ob kitarskih zvočnih zidovih in reverberiranih vokalih ter v omami jahal val neopsihedelije, s prvencem kvarteta Ingrit Schüller dobiva zapozneli slovenski odgovor na svoje najljubše bende (Haiku Garden pa zdravo konkurenco). Na trenutke je njegova introspektivna dream pop-shoegaze godba, pankrt skupin Brian Jonestown Massacre in Cocteau Twins, celo prezvesta izvirnikom. A če bo v svojo muziko vnesel še kak avtorski tvist, se lahko hitro odcepi od ducatov sorodnih bendov. Dive, New Order in Plastic Dolls so navsezadnje hitiči. Predstavljajte si, da bi izšli v času afere Depala vas. Devetdeseta leta trkajo na vrata – nestrpno, kot Johhny v Kubrickovem Izžarevanju.

  • Borja Borka

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Tune-Yards: Better Dreaming

    Eden opaznejših projektov, ki v kompleks ploskega in predvidljivega festivalskega popa že 15 let dodaja obvezne barve, je Tune-Yards. Sprva one-woman-band Merrill Garbus, ki pa že dolga leta deluje v dvojcu s partnerjem Natom Brennerjem, izstopa kričeče – s poliritmičnimi plesnimi zankami, pritiklinami od funka do zahodnoafriških slogov, intimno-političnimi parolami in navsezadnje s pevkinim gromkim glasom. Better Dreaming ni nič drugačen, zato pa je njen najbolj izčiščen, zvočno osredotočen, kompakten in neposredno preprost album doslej. To pa ne pomeni, da tokrat manjka kontrast vpijajoče radosti in bolečine hkrati. Še vedno ena bolj samosvojih pevk z obronkov krajine popa.

  • Gregor Kocijančič

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Stereolab: Instant Holograms on Metal Film

    Retrofuturistični avantpop veterani iz Stereolaba, vselej spreminjajoče se zasedbe, osredinjene okoli vizionarskega tandema britanskega kitarista Tima Gana in francoske pevke Laetitie Sadier, so bili vselej precej pred časom.

  • Borja Borka 

    23. 5. 2025  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    billy woods: GOLLIWOG

    Novi album mrakobnega poeta iz Brooklyna kaže znake ustaljenosti: billy woods je okoli sebe ponovno zbral kar obsežno druščino izvrstnih gostov. Ponovno tudi nametava značilna, precizna in jasna besedila, ki rišejo temnejše plati sveta. Ponovno podlage sijajno podpirajo in dopolnjujejo naracijo. Le da so tokrat narisani svetovi še bolj klavstrofobični, zatohli in težki kot sicer, saj so izstopajoče teme teror državnega aparata, izsiljevanje nepremičninskih mogulov, travme, nasilje ameriškega imperializma … Neštetim sodelujočim navkljub je GOLLIWOG še ena neštetoplastna izrazito »woodsovska« plata. Nekateri bi rekli, da mu nekaj manjka le pri tehniki pljuvanja besed. Mi pravimo, da je izumil in goji svoj žanr.

  • Gregor Kocijančič

    23. 5. 2025  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Mark Pritchard & Thom Yorke: Tall Tales

    Sporočilo, da sta Mark Pritchard in Thom Yorke združila moči za dolgometražni album, je bilo vsekakor vznemirljivo. Ob spremljavi CGI-videospotov je zadeva še nekako obetala, na trenutke se je zdela celo presunljiva, a to je bila očitno zvijača. Glasbenika na mrki plošči Tall Tales nimata prave kemije – morda skupnega jezika nista našla zato, ker sta jo posnela na daljavo (v času pandemije). Vokal se redko lepo ujame s podlagami, te pa so zares prepričljive samo v najbolj ambientalnih delih, saj so Pritchardovi beati tokrat nekoliko okorni. Yorke pogosto zveni, kot bi bil ujet v okvire svoje mitologije, kar je občasno slišati kar malo samoparodično, pri tem pa je svoj glas še popolnoma izmaličil s tono efektov, s čimer mu, žal, ni uspelo zakamuflirati pomanjkanja svežih zamisli.

  • Jaša Bužinel 

    23. 5. 2025  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Ghost: Skeletá

    Švedski psevdosatanistični glam metalci/hard rockerji, ki so leta 2022 s skladbo Mary On a Cross celo postali viralni na TikToku in privabili horde novih fenov, fasciniranih nad njihovim corpse paintom, teatralnostjo in kokainsko energijo, tipično za osemdeseta leta, se vračajo s šesto ploščo. Ghost ostaja ena redkih grup, ki ji ortodoksni metalci gledajo skozi prste, ko gre za spogledovanje s pocukranim. Tokrat brede še globlje v epske estetike stadionskega rocka, je še bolj klišejska, osladna, samoparodična, a je paket nedvomno privlačen. Ne kot avtorsko izviren fenomen – kot ličen produkt za pozni kapitalizem. Bend, ki je za rock tisto, kar je za televizijo serija Stranger Things – sredstvo za nostalgični eskapizem.

  • Borja Borka

    23. 5. 2025  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Kali Uchis: Sincerely

    Peti album ameriške pevke različnih odvodov r & b-ja je prelomen. Nastajal je v času izgube, ko je Kali Uchis umrla mama, in hkrati v razburljivem času, ko je sama postala mama. Naj bo še tak kliše, a Sincerely je, kot preprosto pove že naslov, njen najodkritosrčnejši, najbolj prostodušen in nenališpan album doslej. Je pa tudi najbolj enozvočen, umirjen, mil in mehek.

  • Jaša Bužinel 

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Anika: Abyss

    Karizma ali avra – kakorkoli imenujemo izmuzljivo kvaliteto, ki iz smrtnikov dela glasbene bogove, ni dvoma, da jo nekdanja novinarka, zdaj že dolgo vidna figura sodobne garažno-punkersko-dubovske scene, ima. Posebej k njej pripomore raskavi glas (v ligi z ikonami kalibra Blondie, Patti Smith, Nico in Courtney Love), težišče njene retro zveneče kitarske godbe, ki se napaja pri začetku sedemdesetih let, ko je bil punk še v povojih. Poetiko gradi na tisti večni uporniški drži, ki včasih, ko zadaj ni substance, učinkuje zlajnano. Toda Anika nas omreži s svojo garažno surovostjo in visceralno poetičnostjo ter familiarnimi verzi, v katerih benti nad sedanjo geopolitično farso, hiperprodukcijo laži in renesanso fašizma. Brezno nas požira.

  • Borja Borka

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Hexenbrutal: Hexenbrutal IV

    Po skoraj desetletnem založniškem premoru, sicer pa po več kot dveh desetletjih obratovanja dvočlanske hrupne težke industrije iz Prekmurja sta veterana ponovno zagnala obrat. Če je kdo pričakoval, da ju bodo leta omehčala, se je krepko zmotil. Hexenbrutal IV je pretežno neizprosna kovačija raznih meandrov metalskih muzik, distorziranega brnenja in splošnega kričanja in piskanja. Tono težke balvane zvoka, ki se kotalijo in rušijo vse pred seboj, z obilico efektov in večinoma v počasnejšem tempu nekoliko blažijo »lahkotnejši« vmesni posnetki oziroma kratki atmosferični vložki, ki poleg nujnega predaha včasih prevzamejo vlogo primerne napovedi grobega nadaljevanja. Robustno, robno in robato!

  • Gregor Kocijančič

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    André 3000: 7 piano sketches

    Ko je André 3000, eden od najvplivnejših glasov v zgodovini rapa, predlani napovedal ploščo New Blue Sun, so se horde zvestih fenov razveselile, da bodo končno slišale samostojni album enega od protagonistov tandema OutKast. A André je rap trmasto opustil, saj meni, da je ta »igra mladih«, plošča pa je bila (na razočaranje mnogih) zbirka lahkotnih ambientalnih improvizacij, pri katerih je avtor namesto za mikrofon poprijel za flavto. Zdaj nadaljuje to poglavje ustvarjalne poti, ki spet deluje, kot bi nam želel z glasbo pokazati sredinca. Pri naslovu male plošče ne ovinkari: to je kratka zbirka sedmih klavirskih improvizacij, ki pa verjetno ne bi bile deležne nikakršne pozornosti, če ne bi nastale pod prsti slovitega raperja. Odvečna fusnota v legendarnem opusu.

  • Jaša Bužinel

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Surgeon: Shell~Wave

    Predstavljajte si toksično zvezo, v kateri ljubiš partnerja, a ne moreš več sobivati z njim, ker se je preprosto preveč spremenil. Za številne dolgoletne ljubitelje techna, ki so se formirali v predtiktokovski stvarnosti, je postpandemični čas pomenil podobno tugo. Kot žanr na vrhuncu priljubljenosti se je techno po mnenju marsikoga izrodil v simbolno izpraznjen, subkulturno impotenten popovski šund in pridobil neslutene nove razsežnosti (prilastek industrial ne sugerira več bendov Einstürzende Neubauten in Throbbing Gristle, temveč BDSM-navdahnjeno modo, sinhronizirane koreografije in čredno obnašanje). Zabrisala se je ločnica med vplivneži in didžeji, težnje po anonimnosti je zamenjala obsesija s prepoznavnimi obrazi, akt rejvanja pa se je z živim spletnim prenašanjem prelevil v ekshibicionistični performans. Ogabno, groteskno in patetično so le nekateri pridevniki, s katerimi niso varčevali zagrenjeni predstavniki stare šole.

  • Gregor Kocijančič

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Yung Lean: Jonatan

    Čeprav švedski očak cloud rapa ne šteje niti trideset let, se ponaša z zares bogatim in vplivnim opusom šestih dolgometražcev in štirih mikstejpov, pa tudi treh zbirk croonerskih zafrkancij, ki jih izdaja pod psevdonimom Jonatan Leandoer96. Na novi plošči zabriše mejo med projektoma in ju združi v eno, kar je dobrodošlo na idejni ravni, a zadeva se zatakne pri izvedbi, saj Lean ponovno zveni, kot bi se trudil fušati. Sicer se bolj kot kadarkoli izkaže kot pisec besedil, pa tudi produkcija podlag, ki krmarijo med hipnagogičnim popom in nekakšno nadrealistično orkestracijo iz vzporedne resničnosti v slogu zasedbe ABBA, je naravnost izjemna, toda petje bi moral preprosto prepustiti komu drugemu. Odsotnost autotuna razgali njegovo pomanjkanje posluha, to pa privede do precej bolečega poslušalskega doživetja.

  • Jaša Bužinel

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Viagra Boys: Viagr Aboys

    Švedski razgrajači so pogruntali, kaj dela klasike rock poetov à la Pop, Reed in Bowie zimzelene. Njihovo četrto plato zaznamuje obrtniško impresivno izpiljeno pesmopisje. Dodano vrednost najdemo v nadrealističnih, nemalokrat nesmiselnih verzih, polnih neverjetnih štorij, ki obravnavajo vse od profilov vaših mater na portalu OnlyFans do veterinarja Bogdana iz Hrvaške. Bojsi se z breznom samoironije spogledujejo tako intenzivno, da so že skoraj parodija. Vendar držijo ravnotežje med banalnostjo in kakovostjo. S svojo čudno karizmo, nastopaškostjo, neozdravljivo hudomušnostjo in pretiravanjem s postpunk, rock’n’roll in alt rock klišeji. Znajo pa tudi raznežiti s kako balado (Medicine for Horses, River King).

  • Borja Borka 

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Djrum: Under Tangled Silence

    Da bo tretji album britanskega didžeja, ki ga najbolje poznamo kot hitrostnega krotilca treh gramofonov na nastopih, ekstremistična ritmična gimnastika, je bilo mogoče pričakovati. Nismo pa pričakovali, da to ne bo glavni šmek plošče. Djrum namreč nikoli ni tako demonstriral svoje spretnosti pri igranju na klavir kot tokrat, pri tem pa nemalo igra tudi na harfo in mbiro. Under Tangled Silence je zato instrumentalno bogato našpikan in zelo melodičen izdelek dolgih posnetkov, ki neprestanemu bezljanju in spreminjanju intenzivnosti navkljub ne delujejo kaotično. Prav nasprotno, gre za skrbno dodelane kompleksne arhitekture daleč od klubskih orodij, ki pa stalno odzvanjajo plesne tradicije. Dovršenost na meji pretencioznosti.

  • Gregor Kocijančič

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Car Seat Headrest: The Scholars

    Po pandemičnem spodrsljaju Making a Door Less Open (2020), s katerim se je lo-fi čarovnik Will Toledo, eden od nespornih protagonistov ameriške indie rock scene, odločno oddaljil od svojih korenin in se preizkusil v pestri, a zmedeni mešanici žanrov, pri kateri so taktirko prevzeli synthi, gre lahko pri njem vse le še navzgor. In res – točno pet let kasneje je dostavil velikopotezni projekt The Scholars, ki je že njegov trinajsti dolgometražni album (in peti, ki ga je posnel skupaj z bendom). Z njim dokaj uspešno popravi vtis, a izdelek vrhuncem Toledovega opusa vseeno ne seže niti do kolen.

  • Jaša Bužinel

    30. 4. 2025  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Eiko Ishibashi: Antigone

    Japonska skladateljica se je zadnja leta večinoma gibala v filmskih krogih. Filmofili jo poznate po soundtrackih za filme Ryusukeja Hamaguchija (denimo Zlo ne obstaja, 2023), drugi po sodelovanju z ameriškim muzičarjem in partnerjem Jimom O’Rourkom. Antigone, njen povratniški solo album, prežemajo prefinjene akordne progresije in razkošni aranžmaji množice glasbil, odmev jazzovsko ukrojenega City popa, easy listeninga Burta Bacharacha in benda Stereolab. Njen skoraj prosojni, omamno eterični glas lahkotno lebdi nad domiselno niansiranimi instrumentali, ki tu in tam dobijo psihedelične obrobe (The Model!). Evokativen avantpop za zrela ušesa, pri katerem čarobnost melodij spodkopavajo mitološke apokaliptične slutnje.

  • Borja Borka

    30. 4. 2025  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    SAULT: 10

    Čeprav je že nekaj časa jasno, da sta srce in motor londonskega projekta SAULT vokalistka Cleo Sol in producent Inflo, projekt vztraja pri pozi skrivnostne anonimnosti. Zadnja prelomnica se je zgodila pred dobrim letom, ko se je skrivnostni kolektiv s pompozno pretencioznim nastopom prvič in edinkrat pojavil v živo. Njegov novi projekt je spet mogočno kolektiven izdelek, ki pa ne prinaša nič zares osvežujočega oziroma nabor slogov kvečjemu oži. 10 je namreč krasno sproduciran venček popevk povsem mehkega novega soula, ki je tu plesen, tam baladen, a povsod popolnoma zmeren in predvidljiv. Gospelovska komunalnost ostaja prepričljiv štih ekipe, ki ji počasi zmanjkuje zamisli.

  • Gregor Kocijančič

    30. 4. 2025  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    D4vd: WITHERED

    Strta srca so že od nekdaj eden glavnih navdihov pri skladanju balad, a mladi ameriški kantavtor D4vd je v tem tako konsistenten, da bi bil, če bi imel srečo v ljubezni, verjetno ob posel. Z žalostinko Romantic Homicide, ki jo je posnel kar z mobilnim telefonom, je pridobil naklonjenost milijonskega občinstva – zgodba spominja na vzpon Steva Lacyja –, zdaj pa pod pokroviteljstvom založbe velikanke predstavlja prvenec, na katerem se brez izjeme oklepa preverjene formule prelomnega singla. Zadevo bi zlahka odpisali kot zbirko vaniljevih jeremijad – kot nekakšen Cigarettes After Sex za tiktokovsko generacijo –, a plošča pod to bež fasado skriva ogromno substance in kar nekaj srce parajočih trenutkov, s katerimi avtor suvereno dokaže, da ni zgolj muha enodnevnica.

  • Borja Borka

    30. 4. 2025  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Black Country, New Road: Forever Howlong

    Ena največjih zagat v življenju vsakega benda je, kaj narediti, ko druščino zapusti glavni pevec in pisec besedil. Da skupino Black Country, New Road zapušča frontman, pevec in kitarist Isaac Wood, smo izvedeli tik pred izidom zadnjega, izjemno izdelanega in kar strašljivo skladnega albuma Ants from Up There (2022). Ekipa se je odzvala ekspresno – ohranila je ime, koncerte in turneje, ki naj bi bili namenjeni promociji plate, je sicer prav tako obdržala, a za ta namen takoj začela pisati nove skladbe. Stari repertoar brez glavnega protagonista preprosto ni več prišel v poštev. Sledili sta dve res nevsakdanji potezi: najprej je skupina BCNR na množici nastopov ignorirala izjemno uspešen aktualni projekt in igrala izključno nov material, ki v nobeni obliki sploh še ni bil izdan, potem pa izdala live ploščo, ki ni živa različica starejšega materiala, ampak je sploh čisto svoja in nova.

  • Jaša Bužinel 

    25. 4. 2025  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs: Death Hilarious

    Jezni Angleži s smislom za humor! In dobrim imenom. Peta plata članov bande iz Newcastla še enkrat potrjuje njihov status apostolov svetega riffa. Za vse, ki zanje slišite prvič – brez skrbi, niso še eni iz horde slabih posnemovalcev prvih dveh plošč Black Sabbatha. Britanski prasci razumejo pomen samoironije in ljubijo neresno koketiranje z dediščino, absurdna besedila, krautrockerski fuzionizem in igranje s pričakovanji. Kateri drugi psych/stoner rock/sludge metal bend še ima jajca, da na plato vključi raperja kalibra El-P (Run the Jewels)? Ampak pravzaprav zažigajo vsi komadi, ker bend v svojo muziko usmerja tisti smrdljivi in lepljivi Lemmyjev seksapil. Na smrt zabavno, vglavnem.

  • Borja Borka

    25. 4. 2025  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Bon Iver: SABLE, fABLE

    Justin Vernon je tako prepričljiv v skladanju pop balad, da sta ga v preteklosti med drugimi za sodelovanje nanovačila Kanye West in Taylor Swift. Peti album njegovega paradnega projekta je zlepljenka lanskega kratkometražnega triptiha SABLE in devetih novih posnetkov pod skupno streho fABLE. Prvi je akustičen, intimen, minimalističen, folkaški patos »kitara in glas«, basen v devetih delih, ki sledi, pa je zvočno bogatejša in s programiranimi ritmi učvrščena namešanka soulovsko-r & b-jevskega popa. Precejšnjemu kontrastu navkljub kombinacija sploh ne zveni posiljeno oziroma si lahko oddahnemo, ker nas plošča ob taborni ogenj posede samo za prve tri posnetke. Brezhibna izvedba.