MLADINA Trgovina

Veljko Njegovan

  • Veljko Njegovan

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Deerhoof: Mountain Moves

    Avantrockerji iz San Francisca se vračajo s svojo štirinajsto ploščo in znova dokazujejo, da sodijo med skupine, ki z nenehno spreminjajočim glasbenim izrazom premikajo meje. Angažirali so tudi gostujoče vokale, denimo Juliano Molina v Slow Motion Detonation, Jenn Wasner v I Will Split Survive ali Laetitio Sadier v Come Down Here & Say That. Plošča predstavlja verjetno eno njihovih najzabavnejših v zadnjem času, saj vsebuje mešanico različnih glasbenih žanrov, od popa, funka, surf rocka do kitarskega rocka, kar skupino Deerhoof spet uvršča med inovativnejše pripadnike neodvisnega rocka. Več

  • Veljko Njegovan

    22. 9. 2017  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    The National: Sleep Well Beast

    The National je ameriška skupina, ki je na prelomu tisočletja zapustila domači Cincinnati in se odpravila v newyorško sosesko Brooklyn, kjer se je ravno tedaj zgodil opazen revival postpunka. Ta je zavladal newyorškim klubom in koncertnim dvoranam, posledično pa tudi radijskim postajam po vsem svetu. Toda The National za razliko od takratnih sodobnikov Yeah Yeah Yeahs ali pa The Strokes niso zaznamovala le velika postpunkovska imena, temveč je bilo v njihovi glasbi čutiti tudi vplive nekoliko starejših ikon rocka, kot sta Lou Reed ali Leonard Cohen. O tem pričajo zlasti melanholična, pogosto tudi dvoumna besedila in sugestivni baritonski vokal frontmana Matta Berningerja. Več

  • Veljko Njegovan

    15. 9. 2017  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Queens of the Stone Age: Villains

    Zadnjo ploščo kalifornijskih puščavskih stoner rockerjev je produciral britanski DJ, glasbenik in producent Mark Ronson, kar bi lahko odvrnilo marsikaterega pravovernega oboževalca skupine, vendar ni razloga za preplah: Josh Homme in druščina se vračajo z več kot svežo zbirko novih skladb, ki se iz puščavskega podtalja vse bolj premikajo v mainstream. Na novem albumu je čutiti, da se je Homme v preteklih letih družil in soustvarjal z različnimi personami iz sveta popularne glasbe (Iggy Pop, Dave Grohl, Alex Turner, Elton John ... ), saj so značilni kitarski riffi obogateni z marsikaterim novim elementom, ki QOTSA predstavi kot polnokrven in zrel rock’n’roll bend. Pestro in ritmično. Več

  • Veljko Njegovan

    8. 9. 2017  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Orchestral Maneuvres in the Dark: The Punishment of Luxury

    Orchestral Maneuvres in the Dark je ena tistih britanskih skupin, ki so na začetku osemdesetih let veliko prispevale k razvoju synthpopa. Zdaj je izdala trinajsto ploščo oziroma sta jo izdala, saj je jedro zasedbe duo Andyja McCluskeyja in Paula Humphreysa. Ta nadaljuje raziskovanje sodobne elektronske glasbe, pri čemer se veliko poglablja v svojo zapuščino in tudi v zapuščino velikih elektropionirjev, skupine Kraftwerk. Na prejšnji plošči English Electric (2013) sta se moža predstavila kot še zmeraj izvrsten synthpop duet, zdaj pa se umakneta v bolj eksperimentalne vode, pri tem sicer ohranita prepoznaven glasbeni izraz, a žal brez presežkov. Več

  • Veljko Njegovan

    1. 9. 2017  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    The War on Drugs: A Deeper Understanding

    Philadelphijska zasedba The War on Drugs je s prejšnjo ploščo, na kateri je izvirno interpretirala vplive rockovskih velikanov, kot so denimo Bruce Springsteen, Bob Dylan in Neil Young, doživela veliki preboj. Tokratna plošča A Deeper Understanding pa se zdi zgolj (logično) nadaljevanje, na katerem se frontman Adam Granduciel še dodatno poglablja v zapuščino americane, folka in tako imenovanega rocka za odrasle iz sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja. Glede na to, da je skupina medtem prešla pod založbo multinacionalko, s katero je podpisala pogodbo za dve plošči, in glede na to, da prva od teh prinaša že preverjene obrazce, se lahko upravičeno vprašamo, kam plove The War on Drugs. Več

  • Veljko Njegovan

    1. 9. 2017  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    Grizzly Bear: Painted Ruins

    Grizzly Bear je bil najprej projekt Eda Drosta, pozneje pa se je ustalil kot indie kvartet. Že kmalu po prelomu tisočletja je navdušil z mešanico folka, popa, americane in močnih elementov psihedeličnega rocka, zaslovel s prvencem Horn of Plenty (2004) in postal pomemben bend na brooklynski neodvisni sceni. Plošča Yellow House (2006) je prinesla dodaten pospešek; med drugim je skupino javno podprl Jonny Greenwood iz zasedbe Radiohead in tudi to je očitno veliko pripomoglo k njenemu nadaljnjemu preboju. Tako ne preseneča, da je naslednja, epohalna plošča Veckatimest (2009) na splet »pricurljala« še pred uradnim izidom. Prav tako ne, da je skupaj z albumom Merryweather Post Pavilion skupine Animal Collective, ki je izšel isto leto, pravzaprav zakoličila prevladujoči glasbeni izraz na newyorški indie rock sceni. Obe plošči je zaznamoval psihedelični pop in rock pod velikim vplivom Briana Wilsona. Obe sta bili komercialno izjemno uspešni. Več

  • Veljko Njegovan

    25. 8. 2017  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Everything Everything: A Fever dream

    Po uspehu prejšnjega albuma Get to Heaven (2015) se angleška indie art rock četverica vrača s posnetki, v glasbenem smislu očitno navdihnjenimi z njenim zgodnjim glasbenim izrazom, ki je vključeval veliko eksperimentiranja z elektroniko in izlete v math-rock. Tematika plošče je sicer podobna kot na predhodnici, a treba je poudariti, da družbenokritična besedila tokrat niso konkretna in predvsem izražajo duha današnjega časa, splošno stanje družbe, ki ga Everything Everything poskuša prikazati tudi z zvočne plati – s prevladujočimi elektronskimi vložki, ki nekoliko zamenjajo kitare, a še zmeraj ohranijo, ponekod pa celo poudarijo klasično formo pop skladb. Drzno. Več

  • Veljko Njegovan

    18. 8. 2017  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    The Districts: Popular Manipulations

    Pennsylvanijski The Districts so še ena ameriška indie rock skupina, ki ne prihaja iz kakšnega velikega glasbenega centra, svojo poetiko utemeljuje na prevladujoči garažni rock estetiki s primesmi folka, zaradi specifične produkcije pa zveni tudi nekoliko retro. Popular Manipulations je njihova tretja plošča, na kateri je opaziti predvsem kitarsko orientirane skladbe, pogosto aranžirane s skorajda neopaznimi elektronskimi intervencami. Če temu dodamo še odkrito spogledovanje z različnimi zvočnimi eksperimenti (ki so pogosto posledica produkcije), poglobljena besedila in sugestiven vokal, dobimo več kot solidno glasbeno stvaritev obetajočega benda. Sveže. Več

  • Veljko Njegovan

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Arcade Fire: Everything Now

    Arcade Fire je tista kanadska indie rock skupina, ki je najprej zaslovela v Severni Ameriki, malce kasneje pa tudi tostran luže in postala globalna koncertna zanimivost. Montrealska banda je že takoj na začetku, natančneje z izdajo prvenca Funeral (2004), po vsem svetu pridobila kup oboževalcev, k temu pa je pripomogla tudi odkrita podpora že uveljavljenih rockovskih zvezdnikov, kot sta denimo skupina U2 in David Bowie. A veliki trenutek za Arcade Fire je bila gotovo plošča The Suburbs (2010), ki je skupino izstrelila med največje zvezdnike sodobne glasbene industrije, prinesla pa ji je tudi številne nagrade in odlične kritike. Več

  • Veljko Njegovan

    11. 8. 2017  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Coldplay: Kaleidoscope EP

    Coldplay se je na prelomu tisočletja zdel odlična britanska kitarska skupina in s prvima dvema ploščama, Parachutes (2000) in A Rush of the Blood to the Head (2002), je to tudi dokazal. S poznejšimi izdajami, tudi s tokratnim EP-jem, pa je vedno znova dokazoval, da je potem skrenil s poti in svojo ustvarjalnost dobesedno prodal hudiču (beri: glasbeni industriji). Coldplay je tipičen primer skupine, ki se je zelo zgodaj prepustila udobju slave, že s ploščo X & Y (2003), in odtlej Chris Martin in druščina le pretenciozno vztrajajo pri mainstreamovski pozi. Tako je tudi z novim EP-jem Kaleidoscope, ki se naslanja na zadnjo ploščo Head Full of Dreams. Več