MLADINA Trgovina
  • Veljko Njegovan

    23. 6. 2017  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ride: Weather Diaries

    Po izjemnem povratniškem albumu britanske skupine Slowdive se v kolesja (še zmeraj neodvisne) glasbene industrije vračajo tudi njihovi soborci Ride, ki so v prvi polovici devetdesetih veljali za predhodnike shoegaza. Ker je ta žanr v fazi vnovičnega razcveta, je bilo pričakovati njihovo povratniško ploščo, ki pa se precej razlikuje od zadnjih dveh (Carnival of Light in Tarantula), kar je zaradi več kot dvajsetletnega zamika logično. Toda Weather Diaries se nekoliko umakne od shoegaza, pri čemer vseeno zadrži določene prepoznavne značilnosti izraza skupine Ride, ki ga je mogoče povezati z njihovim začetnim ustvarjalnim obdobjem. Soliden povratniški album kultnega britanskega benda. Več

  • Borka

    23. 6. 2017  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Big Boi: Boomiverse

    Medtem ko že kakšno desetletje nestrpno čakamo na novo ploščo dvojca Outkast, kar se zna še precej zavleči, se moramo zadovoljiti predvsem s ploščami založniško bolj fokusiranega od njegovih dveh članov, Big Boia. Ta je v preteklosti že večkrat dokazal, da zna tudi sam poskrbeti za nenavadne, a privlačne in antologijske kose rapa juga ZDA, njegova nova plošča pa je nihajoči skupek zadetkov v polno in prazno. Boomiverse odlikuje nekaj domiselnih stilskih vinjet, pokvarita pa ga vsaj dva resna felerja plastično-generičnega popa. Gostovanja Guccija Mana, Killer Mika, Snoop Dogga ... so na mestu, a ne postrežejo z ničimer nepozabnim. Projekt, ki prevečkrat sledi konvencijam zvoka radijskih valov, namesto da bi jih vsaj malo krivil in obračal. Več

  • Goran Kompoš

    23. 6. 2017  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Katy Perry: Witness

    Po zadnji plošči, ki je zaznamovala njen vstop v zrelo življenjsko obdobje in s katere je eno od skladb za predvolilne shode uporabila Hillary Clinton, so od Katy Perry mnogi pričakovali podobno zrelo nadaljevanje. S parom novih skladb, v katerih se posredno dotakne širših družbenih vprašanj, ameriška pop zvezdnica zdaj ta pričakovanja deloma upraviči, je pa hkrati res, da se z romantičnimi peripetijami in plesno podobo večine ostalih spet vrne v mladostnejše obdobje. Samo po sebi s tem ne bi bilo nič narobe, sploh ne za poslušalce, ki jim kvaziresnost pop div dviguje pritisk. Toda Witness je tako poln klišejskih fraz, da vse skupaj meji že na parodijo. Boleče ga je poslušati, kar pa kakopak ni preprečilo, da se album že v prvem tednu ne bi povzpel na vrh ameriške lestvice. Več

  • Goran Kompoš

    23. 6. 2017  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Lorde: Melodrama

    Novozelandski zvezdnici, tedaj stari komaj 16 let, se je po izidu albumskega prvenca Pure Heroine (2013), prodanega v več kot pet milijonih izvodov, življenje obrnilo na glavo. Za singel Royals je prejela dve nagradi grammy, pri newyorškem Timu so jo razglasili za eno najvplivnejših najstnic, začela je prijateljevati s Taylor Swift, njenemu (glasbenemu) zgledu so sledile številne pevke ... postala je nova pop ikona aktualnega desetletja. Sodeč po prvih odzivih na njeno pravkar objavljeno drugo ploščo, v kateri mnogi vidijo edino resno kandidatko za letošnji naziv najboljše plošče, bo svoj status očitno le še utrdila. Več

  • Veljko Njegovan

    16. 6. 2017  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Vesna Pisarović: Naša velika pjesmarica – The Great Yugoslav Songbook

    Vesna Pisarović, ki se je najprej uveljavila kot pop pevka na domačem Hrvaškem, pa tudi v drugih državah nekdanje Jugoslavije, se je pred leti odločila za drugačno pot in končala študij jazz petja v Den Haagu. Naša velika pjesmarica – The Great Yugoslav Songbook je njena prva zbirka jazzovsko obarvanih priredb zabavnih skladb, ki so zaznamovale velike jugoslovanske festivale zabavne glasbe in eter jugoslovanskih radijskih postaj. Ob pomoči berlinskih glasbenikov tako na jazzovski način interpretira ponarodele šlagerje Indexov, Arsena Dedića, Tereze Kesovije in drugih velikanov zabavne glasbe iz nekdanje skupne države, pri čemer se ne izgubi v pretirani pretencioznosti. Več

  • Goran Kompoš

    16. 6. 2017  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Phoenix: Ti Amo

    Francoski sintpoperji Phoenix na svoji šesti plošči kitare zamenjajo s sinti, a to za njihov izraz ne pomeni nič drastičnega. Namesto (indie)rockovske rezkosti se kot osrednji glasbeni motiv pojavlja disco melodičnost, jedro vseh skladb pa še vedno tiči v phoenixovskem pisanju pesmi, sorodnem tistemu, ki ga gojita tudi dvojca Daft Punk in Air. Ja, francoski pop mojstri so vedno znali nostalgično brskati po glasbeni preteklosti in tudi plošča Ti Amo se tej logiki ne izneveri. Toda sladkobno, retro spogledovanje se redkokdaj sliši bolj šik. Zato je to plošča za lagodna poletna križarjenja ali pa izvrsten soundtrack za poznovečerne poletne zabavice ob sredozemskih plažah. Phoenix si z njo najbrž ne bo razširil občinstva, se bo pa gotovo še bolj prikupil starim fenom. Več

  • Borka

    16. 6. 2017  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    SZA: CTRL

    Solána Rowe ali SZA, mlada pripadnica zvezdniške raperske ekipe TDE, je s prvencem čakala dolgo. Vmes je že skoraj skočila z vrtiljaka glasbene industrije. Zdaj je postregla s ploščo sladko melodičnega, mičnega in mirnega toka, z R & B-jem ali novim soulom brezhibne biološke pridelave, ki je posledica studijskega muziciranja in pridiha 90. let. In čeprav v enem od posnetkov o sebi pravi ravno nasprotno, pevka izstopa zaradi svoje navadnosti. Nenavadna je, ker je tako navadna. Ker kadi džointe, meče fante iz stanovanja, gleda serijo Narcos in, najpomembnejše, ker odkrito govori o svoji negotovosti pri vživljanju v vlogo pop vokalistke. CTRL je bil živčno pričakovan, a je nepompozen, skuliran in nebahav. Več

  • Veljko Njegovan

    16. 6. 2017  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Cigarettes After Sex: Cigarettes After Sex

    Cigarettes After Sex je še ena indie rock skupina, ki je prek spleta zaslovela še pred uradnim izidom prve prave plošče. Njena priljubljenost je začela strmo rasti po selitvi iz domačega El Pasa v ameriški zvezni državi Texas v newyorško sosesko Brooklyn in izdaji prvih nekaj singlov, ki so hitro postali hiti na YouTubu. O tem, kakšna senzacija so, priča tudi njihov – že dolgo vnaprej razprodani – nastop v ljubljanskem Kinu Šiška, ki smo ga dočakali v sredo. Le nekaj dni zatem torej, ko se je skupini po približno desetletju obstoja vendarle posrečilo izdati prvo ploščo. Več

  • Borka

    9. 6. 2017  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Dan Auerbach: Waiting on a Song

    Žlahtno-sočen retro slog, s katerim sta stregla soul-funk založba Daptone in popularizator Mark Ronson, ni več »novica s prve strani«, prav tako ne R & B-jevska dratanja Jacka Whita in dvojca The Black Keys. Polovica tega, Dan Auerbach, pevec in kitarist, ki obvlada tudi studijska opravila, se te ugotovitve očitno zelo dobro zaveda. Na novem samostojnem albumu opusti vso kričečo distorzijo, vso zapacano zrnatost in se loti čisto klasičnega popevkarstva tako popolne produkcije, da posnetki zvenijo že generično, kakor da jih vlečemo iz kakšne knjižnice za televizijske oglase in ne s prave plošče. Pop-soul-folkrock, kot se je stregel včasih, a s pomembno podrobnostjo: da je izžet in torej brez vsakega soka. Več

  • Goran Kompoš

    9. 6. 2017  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Amaya: Fairytales

    To, da Maja Keuc novo glasbeno poglavje začenja z novim imenom, je skozi prizmo izraza v šestih skladbah s pred kratkim izdane male plošče, pravzaprav logično. Sicer ostaja zvesta križanju slogov, s katerim se je s prvencem, izdanim pred šestimi leti, prikupila domačim sledilcem Eurosonga in šovov talentov, a ta na plošči Fairytales dobi precej drugačno podobo. Temu sta botrovala sodelovanje s švedskim producentom Orphéejem Noahom, mojstrom s popom križanih izpeljank jazza, soula in R ‘n’ B-ja, ter študij petja, ki zdaj morda celo preveč zaznamuje glasbo. Fairytales učinkuje kot nekakšen poligon, na katerem Maja Keuc raziskuje pridobljene izkušnje, plod tega pa je sicer zrel in dodelan, a hkrati precej formulaičen (študijski) album, ki bo verjetno nagovoril le nišno občinstvo. Več