Plošča / Supersilent: 5

(CD, Rune Grammofon / ECM '01, distribucija Statera)

IV
MLADINA, št. 40, 9. 10. 2001

Tole je pravzaprav "živo elektroakustično podjetje" s studijsko obdelavo posnetkov koncertov benda Supersilent. Iz tridesetih ur jih je za en album zbral njegov član Helge Sten. Glavni akterji, kakor gre tukajšnja popularna, a nenatančni in nedosledna govorica, med drugim rokujejo z "elektroniko": muzicirajo s pripravami, delovnimi sredstvi, kakršne so sodobne klaviature, gramofonska mešalka in drugi generatorji, proizvajalci in obdelovalci zvoka. A zraven v bendu je živa, skorajda milesovska cool igra na trompeti z glušilcem in drzna tolkala, sproti obdelovana in pregibana. Česa več v inštrumentariju ni razbrati, kar gre godbi v plus.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 40, 9. 10. 2001

Tole je pravzaprav "živo elektroakustično podjetje" s studijsko obdelavo posnetkov koncertov benda Supersilent. Iz tridesetih ur jih je za en album zbral njegov član Helge Sten. Glavni akterji, kakor gre tukajšnja popularna, a nenatančni in nedosledna govorica, med drugim rokujejo z "elektroniko": muzicirajo s pripravami, delovnimi sredstvi, kakršne so sodobne klaviature, gramofonska mešalka in drugi generatorji, proizvajalci in obdelovalci zvoka. A zraven v bendu je živa, skorajda milesovska cool igra na trompeti z glušilcem in drzna tolkala, sproti obdelovana in pregibana. Česa več v inštrumentariju ni razbrati, kar gre godbi v plus.

Norveška založba Rune Grammofon - spet smo torej pri Skandinavcih - nas zares razveseljuje s svojim nadvse odprtim katalogom in nas zložno prestavlja v tamkajšnjo sceno, pa naj bo prepredena, gosta ali atomizirana. A ob vsem, kar zadnje čase prihaja z Norveške, Švedske, Finske, Danske - od didžejev, alterrockovskih bendov, jazzarjev, folkerjev, improvizatorjev, komponistov, komornih muzikov - si rade volje ustvarjamo sliko o razgibanosti in vitalnosti tamkajšnjih scen. Za tiste, ki pod rubriko "elektronsko" razumejo preštevajoče hopsanje beatov, tole ne bo. Za "hrupnike" bo preveč improvizacijsko, za druge preveč jazzovsko. Je preveč usmerjeno v iskanje dimenzij zvočenja, prostora v skupinski igri, ki poseže od bučnih špic do komajda šumečega. Medijska oglašala Supersilent že proglašajo za "najbolj vznemirljiv norveški bend", pa še vzporejajo jih s Tortoise, kar je čista zabloda in žalitev Norvežanov. Po informacijah sodeč je izbor s cedejke manj eruptiven, kakor so v resnici, posega pa posnetkih koncertov v Oslu, Bologni in Londonu. "Petka", pet komadov namreč, je dovolj abruptna in fina, gosta in ploska, če ne celo banalna, da malce uhaja. Naši.

* * * * 1/2

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti