Veliki intervju / Ultimativni ameriški upornik

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 6, 12. 2. 2009

Ron Howard, režiser filma Frost/Nixon, je leta 2001 posnel tudi famozni Čudoviti um, biografijo genialnega matematika Johna Forbesa Nasha (Russell Crowe), nobelovca, ki je s svojo teorijo iger, z »Nashevo ekvilibrijo«, revolucioniral ekonomijo, znanost in vojsko. Nash, trpeči genij, shizo, ki se pobere, premaga vse ovire in ujame ameriški sen, je prikazan kot najbolj nekontroverzno bitje na svetu, tako da v filmu ni ne duha ne sluha o tem, da je v resnici slovel po rasističnih izpadih, da je bil zelo nasilen in popadljiv, da je imel nezakonskega otroka, ki ga je povsem ignoriral, da je mimoidočim zelo rad kazal tiča, da je bil homoseksualec in - predvsem! - da je bil antisemit, ki je trdil, da so koren vsega zla Judje, ki je povsod videl judovske zarote, ki se je razglašal za palestinskega begunca in ki je arabske liderje pozival, naj ga zaščitijo pred Izraelom. A po drugi strani, če bi Ron Howard Nashevo biografijo posnel tako, kot je popisana v knjigi Čudoviti um, po kateri je film posnel, bi danes vsi rekli: hej, Hollywood je biografijo iranskega predsednika Ahmadinedžada posnel že leta 2001! Ahmadinedžad pa ni ravno oskarjevski material, ne. Iskreno rečeno, če je bil John Forbes Nash ultimativna personifikacija ameriškega sna, potem je bil Nixon personifikacija ultimativnega ameriškega upornika. Le zakaj ne? Ne pozabite namreč, da je Martin Scorsese slovitega magnata Howarda Hughesa v Letalcu prikazal kot ultimativnega ameriškega upornika, ki je to - pač v slogu Nasha - postal kljub svoji lunatični hipohondriji in patološki paranoji, toda film je izpustil vse najbolj tipične Hughesove »uporniške« poteze, recimo to, da je bil bolestni antikomunist, ki je v času makartizma ovajal svoje lastne ljudi (levičarje, ki so delali za njegov studio RKO), da je bil tesno povezan z mafijo in najbolj brutalnimi diktatorji (Batista, Trujillo itd.), da je podpiral fašistoidne režime v Južni Ameriki, da je obogatel z monopolizmom, da je služil s CIO in vietnamsko vojno, da je sodeloval pri poskusu atentata na Fidela Castra, da je bil pompozni antiintelektualec in da je - ha! - prijateljeval z Nixonom. Z eno besedo: Howard Hughes je bil personifikacija ameriškega upornika le toliko kot Richard Nixon.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 6, 12. 2. 2009

Ron Howard, režiser filma Frost/Nixon, je leta 2001 posnel tudi famozni Čudoviti um, biografijo genialnega matematika Johna Forbesa Nasha (Russell Crowe), nobelovca, ki je s svojo teorijo iger, z »Nashevo ekvilibrijo«, revolucioniral ekonomijo, znanost in vojsko. Nash, trpeči genij, shizo, ki se pobere, premaga vse ovire in ujame ameriški sen, je prikazan kot najbolj nekontroverzno bitje na svetu, tako da v filmu ni ne duha ne sluha o tem, da je v resnici slovel po rasističnih izpadih, da je bil zelo nasilen in popadljiv, da je imel nezakonskega otroka, ki ga je povsem ignoriral, da je mimoidočim zelo rad kazal tiča, da je bil homoseksualec in - predvsem! - da je bil antisemit, ki je trdil, da so koren vsega zla Judje, ki je povsod videl judovske zarote, ki se je razglašal za palestinskega begunca in ki je arabske liderje pozival, naj ga zaščitijo pred Izraelom. A po drugi strani, če bi Ron Howard Nashevo biografijo posnel tako, kot je popisana v knjigi Čudoviti um, po kateri je film posnel, bi danes vsi rekli: hej, Hollywood je biografijo iranskega predsednika Ahmadinedžada posnel že leta 2001! Ahmadinedžad pa ni ravno oskarjevski material, ne. Iskreno rečeno, če je bil John Forbes Nash ultimativna personifikacija ameriškega sna, potem je bil Nixon personifikacija ultimativnega ameriškega upornika. Le zakaj ne? Ne pozabite namreč, da je Martin Scorsese slovitega magnata Howarda Hughesa v Letalcu prikazal kot ultimativnega ameriškega upornika, ki je to - pač v slogu Nasha - postal kljub svoji lunatični hipohondriji in patološki paranoji, toda film je izpustil vse najbolj tipične Hughesove »uporniške« poteze, recimo to, da je bil bolestni antikomunist, ki je v času makartizma ovajal svoje lastne ljudi (levičarje, ki so delali za njegov studio RKO), da je bil tesno povezan z mafijo in najbolj brutalnimi diktatorji (Batista, Trujillo itd.), da je podpiral fašistoidne režime v Južni Ameriki, da je obogatel z monopolizmom, da je služil s CIO in vietnamsko vojno, da je sodeloval pri poskusu atentata na Fidela Castra, da je bil pompozni antiintelektualec in da je - ha! - prijateljeval z Nixonom. Z eno besedo: Howard Hughes je bil personifikacija ameriškega upornika le toliko kot Richard Nixon.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Glavni članek:

Veliki intervju

»A ste ta vikend kaj koitirali?«


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu