Borka

  • Borka

    27. 5. 2016  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Skepta: Konnichiwa

    Za evropske kitarske bende je preboj v ZDA nadvse težka reč, pomislite pa, kako je šele z raperji. A trenutnemu londonskemu kralju grima Skepti je lani uspelo točno to. Na krilih dveh najpomembnejših himn žanra zadnjih let (That’s Not Me in Shutdown) se je veteran vrnil v velikem slogu in na noge dvignil mladino po vsem svetu. Več

  • Borka

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Future: High Off Life

    Future, prvo ime postguccimanovskega trapovskega pohoda po najvišjih vrhovih popa, streže z »nemogoče prešteti, katero« ploščo. Čeprav sta Mane in Future sodobnika, kar je sejal prvi, zdaj drugi žanje. In letina je bogata. High Off Life je še ena bolj zbirka kot pravi album značilno čvrste produkcije počasnih obratov in neštetih trpkih melodij. Future nikoli ne kriči, ampak prede. Prede bridko, saj življenje na vrhu ni nič lažje kot na dnu, le udobnejše je. Čeprav je trdil drugače, na novem albumu ponovno stavi na popolnoma isto formulo, s katero je v zadnjih petih letih postavil standard radijske uspešnice, nekje vmes pa je zvodenela vsa draž. Projekt, ki ne izstopa v ničemer, a s katerim Future ne pop-ušča – ne zapušča prestola popa. Več

  • Borka

    29. 5. 2020  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Oholo!: Mnogobolje

    Nekaj je nespregledljivo in nesporno: nekje na obronkih blede resničnosti slovenske glasbene scene živijo domače improvizatorske in prostojazzovske dejavnosti, ki so področje izjemno heterogene in bogate preteklosti, pa tudi živahne sedanjosti. Naštejmo le nekaj nosilnih stebrov tega početja, torej institucij, ki že dolgo – pa še zmeraj – skrbijo za redno dostavo hrupa: klub Gromka, festivala Jazz Cerkno in Jazz festival Ljubljana ter Zavod Sploh. Zadnji je precej dejaven pri uprizarjanju robnih glasbenih praks, od časa do časa pa postreže tudi s kakšnim založniškim zamahom. Najnovejši je delo nekakšne »all-star« zasedbe omenjenega skupka glasbenih praks, ki jo sestavljajo Jure Boršič, Marko Jenič, Andrej Boštjančič Ruda, Jošt Drašler, Tomaž Grom, Vid Drašler in založniško morda najzanimivejši protagonist tega miljeja zadnjih let Andrej Fon. Tehnološka slogovna posebnost je nedvomno raba dveh saksofonov in kontrabasov. Več

  • Borka

    22. 5. 2020  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Moses Sumney: græ

    Ameriški trubadur Moses Sumney je pred tremi leti s prvencem prepričljivega alter soula Aromanticism markiral nišo na glasbenem zemljevidu, a se tam ni zagozdil. Več

  • Borka

    15. 5. 2020  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Ghostpoet: I Grow Tired But Dare Not Fall Asleep

    Ghostpoet je z značilno ravninskim kombiniranjem petja in govorjene besede hitro izdolbel svojo nišo na britanski sceni »alternativnega popa«. Njegov peti album prihaja po velikem rezu, ko je vrvež rojstne metropole zamenjal za tišino malega mesteca, kjer je odprl barček in radijsko postajo. A muzika ni zato nič manj temna ali črnogleda. Ploščo I Grow Tired ... je v celoti sproduciral sam, na njej pa žveči teme vzpona nove desnice, imigracijske politike, depresije, površinskosti medmrežnega življenja ... Zmernejši deli močno odzvanjajo čas, ko je bristolska sivina triphopa zavila proti živi inštrumentaciji, tisti udarnejši pa na las spominjajo na Ghostpoetov zadnji projekt. Brez sprememb in vlivanja lažnih upov. Več

  • Borka

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Dean Blunt: Roaches 2012–2019

    Nočni jadralec po ulicah Londona, zvijalec popevkarskega popa in tudi britanskih klubskih odmevov ter lucidni samotar, ki nikoli ni igral predvidljive igre glasbenega piarovstva in je raje postregel s kakšnim gegom, je izdal retrospektivno nanizanko kratkih zamisli, skic oziroma demoposnetkov. Roaches so Bluntovi ogorki preteklosti, nastavki, »kaj bi lahko bilo«, skozi katere ponovno preverimo njegovo mojstrstvo grajenja čudaških, a vabljivih razpoloženj. Znova je tudi nemogoče spregledati izjemno senzibilnost za semplanje popa z redko veščino pregnetenja znanega in ničkolikokrat slišanega v nekaj značilno svojega. Fragmenti slabega desetletja delovanja »črnega narcisa«, ki prepričljivost gradijo prav na nedokončanosti. Več

  • Borka

    8. 5. 2020  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Fiona Apple: Fetch the Bolt Cutters

    Novi album Fione Apple bi bilo treba obravnavati, tudi če Fiona Apple ne bi bila Fiona Apple. Gre za prvo ploščo v zadnjem desetletju, ki je pri glasbenokritiškem velikanu Pitchforku dobila čisto desetko, hkrati je tudi najvišje ocenjeni album vseh časov na spletnem agregatorju glasbenih recenzij Metacritic. Od kod tako navdušenje? Več

  • Borka

    30. 4. 2020  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Tom Misch & Yussef Dayes: What Kinda Music

    Tom Misch in Yussef Dayes predstavljata dva, ne nujno nasprotna pola britanske novojazzovske krajine. Prvi je pevec, izrazito in zavestno zagozden v popu, novodobni kruner oziroma prvak schmaltzcora, kot se temu reče po pojavu Jamieja Culluma. Drugi je vnet bobnar, ki ga najbolje poznamo po projektu Yussef Kamaal. Skupaj ustvarjata pomirjevalen ali sproščujoč soul jazz, primeren za »pisarniške plejliste«, ob katerih lahko nemoteno delamo. A pazite, What Kinda Music ni klasični vokalni smooth jazz projekt, saj je ogromno posnetkov instrumentalnih, Misch pa vsaj toliko kot glasilke razgibava tudi prste: je muzicist in producent. Skupek, ki zaradi formulaičnosti hitro zbudi občutek monotonije. Več

  • Borka

    24. 4. 2020  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Shabazz Palaces: The Don of Diamond Dreams

    Znotraj novih praks in trendov, odgovornih za disciplino stalnega prevpraševanja, kako daleč v vesolje lahko letijo tehnike, ki izhajajo iz hiphopa, je v zadnjem desetletju dvojec Shabazz Palaces med najkonsistentnejšimi, najprepričljivejšimi in najdaljnosežnejšimi. Njegov peti album je ponovno nočna muzika kozmičnih popotovanj v synthovskih plovilih na pogon čezmernega namakanja z efekti in enakomernih ter preciznih abstrakcij vokalista Ishmaela Butlerja. The Don of Diamond Dreams je prav tako spet skupek črne muzike od jazza in duba do hiphopa in r & b-ja na edinstvenem vozlišču znanstvene fantastike, (afro)misticizma in ulične brihtnosti. Tokrat s kakšnim pop trikom in kakšno saksofonsko solažo odveč. Več

  • Borka

    17. 4. 2020  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Thundercat: It Is What It Is

    Tisti basist, ki je hudo prispeval h končni podobi komercialno prelomnega albuma Kendricka Lamarja in sklenil ključno dolgoletno zavezništvo s producentom Flying Lotusom, streže že s četrto ploščo, ki jo je tako rekoč nemogoče ločiti od tretje. It Is What It Is je ponovno nežno baladna, popevkarska doza sladkega jazza in novega soula, z eno novostjo: da prepoznavno blesavost Thundercatovih besedil za trenutek preseka otožnost poklona pokojnemu prijatelju Macu Millerju. Ponovno je na delu testiranje, koliko je mogoče razredčiti mastnost mojstrsko razdelanih funkovskih gruvov basovskih linij ali kako daleč v polje osladnosti lahko odpelješ basovske nastavke, ki se jih sicer ne bi branili kakšni Primusi. Medlo obvladanje forme. Več

  • Borka

    10. 4. 2020  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here by History

    Ko je glavni junak londonske novojazzovske scene Shabaka Hutchings podpisal pakt z založbo velikanko Impulse!, v sodelovanje ni pahnil le svojega paradnega projekta Sons of Kemet, ampak tudi oba druga glavna odreda, četudi nista nakalibrirana neposredno »všečno«. Eden je plod naveze s prgiščem glasbenikov z brbotajoče južnoafriške scene in streže s svojim drugim albumom. We Are Sent Here by History je pošteno naphan kos kozmično-spiritualnih pasaž in hakeljcev konkretne dostave, precej skladen s prvencem, a ga s tekočimi preskoki iz utripajoče mantre v gromko vršenje in nazaj celo preseže. Hkrati je to jazzovska transcendenca in kritična neposrednost na robu zahodne kataklizme. Dejanje uničenja je vedno ustvarjanje novega. Več

  • Borka

    10. 4. 2020  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Nicolas Jaar: Cenizas

    Morda je imel newyorški čudežni deček čilskega rodu projekt Cenizas na zalogi za primerno priložnost, morda gre le za piarovski spin, morda pa celo za pravo naključje, a njegova nova plošča je eden od rezultatov načrtne in disciplinirane samoizolacije. Strogo disciplinirane, saj gre za del večjega načrta: Nicolas Jaar je nehal piti alkohol in jesti meso, odrekel se je kofeinu in nikotinu in se je – to je ključno – umaknil v samoto, da bi ustvarjal. Metoda odrekanja razvadam, meglilcem razuma in čustev, ja, tudi odrekanja ambiciji. S tem se je hotel prebiti do ustvarjanja »čiste glasbe«. Na srečo je kmalu ugotovil, da le ne gre tako preprosto, saj ga je v osamljenosti negativnost začela samo še bolj nažirati. V tem procesu samoizpraševanja in strogih prehranskih omejitev je nastal njegov najdrznejši album doslej, Cenizas. Več

  • Borka

    3. 4. 2020  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Haiku Garden: Izštekani 

    Redek domači ansambel, ki je tako vsestranski, da uživa oboje, status alter klubske kredibilnosti in naklonjenost nacionalradijskega roštiljanja, se je lani ustavil pri Juretu Longyki v oddaji Izštekani. »Hrupni shoegazerji« se v manj hrupnem formatu izkažejo za precej iznajdljive, čeprav ne povsem razelektrene in ne popolnoma brez prepoznavnega pretiravanja z efekti. Priložnost so izkoristili za ambiciozno pregnetenje in predrugačenje aranžmajev, tudi z bogatenjem instrumentarija, saj na ploščku med drugim slišimo godalni kvintet, harmoniko, sitar, kitaro lap-steel in trobento. Izštekani Haiku Garden prestopi meje svojih vrtičkov in streže s presežkom najprepoznavnejše domače institucije (radijskih) koncertnih predvajanj. Več

  • Borka

    27. 3. 2020  |  Mladina 13  |  Kultura  |  Plošča

    Childish Gambino: 3.15.20

    Pri multipraktiku Donaldu Gloverju je bilo dolgo vprašanje, ali se bo v kolektivno zavest zagozdil kot igralec, ki zna rapati in peti, ali kot novosoulovsko-raperski hibrid, ki se odlično znajde v (komični) igri. Potem je serija Atlanta stvari postavila na svoje mesto. Prav z njenim uspehom je tudi njegova muzika postala samozavestnejša. Na albumu 3.15.20 se izkaže kot mojster forme, obvlada različne šablone, jih obrača, kombinira, preskakuje iz ene v drugo: od poletnega hitiča in steviewonderskih epskih napevov do electro funk koračnice, udarca distorzije in celo preprodajalsko-uličarske zgodbe v formatu otroške pesmice. Childish Gambino končno tudi s celotnim albumom stopi korak naprej: na pot drznega in za hip čudaškega. Več

  • Borka

    20. 3. 2020  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Four Tet: Sixteen Oceans

    Kot smo nekako že vajeni, je Kieran Hebden novi album izdal povsem brez napovedi in predhodnega obveščanja glasbenomedijskih izpostav. Sixteen Oceans se začne z nevsiljivim podlaganjem utripa prepoznavnega house ritma, ki je najočitneje zaznamoval Hebdnove glasbene pustolovščine zadnjih let, nato pa dramaturški lok počasi in do zadnje tretjine z občutkom seže do ambientalne in bobnov odrešene ravnice. S kar nekaj skicirnimi, enominutnimi vložki. Če že konkretnejši kosi niso plesna glasba, ampak njen odmev, se z dodatki zvokov ptičev in pretakanja vode kaj hitro znajdemo v polju »glasbe za meditiranje«. Tekoče zračni in spokojni projekt, ki lebdi pod letvico visokih pričakovanj zaradi Four Tetovega podpisa. Več

  • Borka

    20. 3. 2020  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    Princess Nokia: Everything is Beautiful / Everything Sucks

    Slogovna potrpežljivost ni največja vrlina ameriške raperke Princess Nokie. Njeni projekti in njihovi koščki so v zadnjem slabem desetletju zavili vsak posebej marsikam in po svoje, od čisto pravega trdega rapa do radijske EDM-ovske plastike. S sijajno tehniko rapanja in neposredno grobo dostavo brez politične korektnosti, z neomajno držo samostojne urbane feministke, zagovornice prožne spolne identitete in dostavljavke šamarčin rasistom na podzemnem vlaku, navsezadnje pa tudi z nezanemarljivo naklonjenostjo trendovske »medijske« hiše, ki je ravno v tistem času gradila imperij, se je do prihoda uradnega prvenca 1992 Deluxe že utrdila kot eden udarnejših in bolj samosvojih glasov sodobnega rapa. Več

  • Borka

    13. 3. 2020  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Pantha du Prince: Conference of Trees

    Splošna oznaka producenta Hendrika Webra kot »techno glasbenika« pri novem albumu njegovega paradnega projekta sprva povzroči praskanje po glavi. Četudi se povsem počasno, organsko ambientalno in akustično stopicljanje kasneje le utiri v prepoznavnejše elektronske nize in ritme, je ključen podatek, da je Weber po duši gozdar. Conference of Trees je namreč konferenca pretežno lesenih inštrumentov in tolkalskega zvenenja, Pantha du Prince pa nam z baročnim zvočnim naborom surovega lesa, kamna, pojočih zvonov in bolj klasične izbire marimbe in vibrafona organizira slikovito ekskurzijo po gozdu. Četudi bo eterično dolgovezenje odgnalo manj potrpežljive poslušalce, se natančnosti gostih sozvočij lahko le čudimo. Več

  • Borka

    6. 3. 2020  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča

    Khruangbin & Leon Bridges: Texas Sun

    Pajdašenje čilerskega trojca Khruangbin in Leona Bridgesa, enega prepoznavnejših glasov soula, ni največje presenečenje med sedanjimi glasbenimi sodelovanji. Mehko prijazni funk, ki črpa predvsem iz nišnega trenda tajske psihedelije preteklosti, in popoidni akustični soul izrazito retro šika gresta z roko v roki. To sta najprej nakazala s skupno turnejo, zdaj pa še potrdila v studiu. Mala plošča Texas Sun je prosti tek lahkotne glasbe z namenskih plejlist – za poslušanje v pisarni, avtu, restavraciji ali čakalnici. Je dostojen skupek glavnih prepoznavnosti obeh sodelujočih znamk, a nič več. Brez tveganja, poglabljanja ali odklanjanja: soul brez zrna soli in glasba za ozadje, ki ne para živcev. Nevsiljivo. Več

  • Borka

    28. 2. 2020  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Moses Boyd: Dark Matter

    Moses Boyd, ena od dveh najprepoznavnejših baterij londonske scene novega jazza, je do danes nanizal lep kupček dolgometražnih plošč, a niti ene kot samostojni izvajalec. Vedno s svojim ustrojem ali v sodelovanju. Na uradnem prvencu zdaj združuje tako rekoč vse, kar je nakazal v zadnjih nekaj letih, tudi stran od bobnov, v vlogi producenta. Dark Matter združuje počasno elektroniko, afrobeat, britanske klubske vzorce in celo pop strukturo. Da, občasno tudi klasične jazzovske solažne finte. Potek je predvidljiv: začne z bendovsko živahno formo, preseka z dvema običajnima vokalnima posnetkoma in konča s temačnim zankarskim elektronskim delom. V nevihti londonskega glasbenega vrveža Boyd tokrat raje ostane v varnem pristanu. Več

  • Borka

    28. 2. 2020  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    King Krule: Man Alive!

    Archie Marshall je mora trženjskih oddelkov glasbene industrije. Ko se je pred desetletjem pojavil pod imenom Zoo Kid, je bil mladoletnik z neverjetnim, raskavo globokim glasom in »indie« slogom, ki ni zvenel kot nič drugega, razpet med zračnimi baladami in konkretnimi udarci post-rock-hop-wava. S prvimi izdajami pod imenom King Krule je nakazal, da gre nemara za potencial, ki bi ga bilo s primerno trženjsko in promocijsko pilažo mogoče zgnesti v nekakšnega izrazito sodobnega kantavtorja, suvereno v sedlu v robni preriji popa. Pa se ni izšlo. Marshall se je izkazal za preveč svojeglavega, njegov izraz za premalo neposrednega. Pestile so ga depresije, pomanjkanje klene ambicioznosti in neosredotočeno obračanje k različnim vzvodom umetniškega ustvarjanja. Svoj najuspešnejši glasbeni projekt King Krule je za nekaj let celo deloma zamrznil, zavrnil je sodelovanje s Kanyejem Westom. Vlak za prihod na prvi peron popa je večkrat (namenoma) zamudil. Več

  • Borka

    21. 2. 2020  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča

    Denzel Curry & Kenny Beats: Unlocked

    Floridskega emsija Denzla Curryja odlikuje divja konsistenca. Slogovno neukrotljiv vse od prvih diskografskih pustolovščin leta 2013 niza projekte surove odlike, brez resnejših padcev v formi, z lansko ploščo Zuu vred. Tokrat se je spajdašil s producentom Kennyjem Beatsom, ki se lahko pohvali z raztresenim, a obsežnim, za podzemlje specializiranim opusom. Unlocked je miniaturen album brez rdeče niti, skupek na hitro zloženih posnetkov, na katerih Curry v napol prostem slogu preskakuje s teme na temo. Je njegov morda najbolj kaotični projekt doslej, a nič zato: tudi če mu težko sledimo, zlahka ujamemo humor in zmagovalni tok nametavanja zlogov. Kot pravi neonski napis na steni Kennyjevega studia: »Don’t overthink shit.« Več

  • Borka

    14. 2. 2020  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Gil Scott-Heron: We’re New Again: A reimagining by Makaya McCraven

    Ob 10. obletnici izida zadnjega studijskega albuma in devet let po smrti pesnika-pevca-avtorja Gila Scott-Herona, ki je s svojim glasbenim komentarjem v uličnem slogu ključno zarezal v popularno kulturo, je izšla že druga reinterpretacija tega projekta. Ta je od izvirnika precej manj mračna, bolj živahna, polna in topla, saj je bobnar Makaya McCraven ploščo preoblekel v španoviji z jazzovskimi kolegi. Ironija je v tem, da že I’m New Here ni bil zares Heronov projekt, ampak projekt vodje založbe XL Richarda Russlla, starosta se je samo nekajkrat ustavil v studiu. No, novo poustvarjanje »lažnemu« izvirniku parira, saj tudi McCravnu uspe zgraditi ogrodje, ki preminulega mojstra zvočno osveži in sporočilno ali slogovno ne duši. Več

  • Borka

    7. 2. 2020  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Poliça: When We Stay Alive

    Peti album ameriške indie-synth-pop zasedbe Poliça je nekakšna fiksirana osebna izpoved pevke Channy Leaneagh, ki okreva po resnejši poškodbi hrbtenice. Tema seveda ni nesreča sama, ampak obdobje rehabilitacije po njej, menda se je Leaneagh morala celo znova učiti petja. Po obetavnem uvodu se skupina zatakne na ravnici »prijazne«, prav medle instrumentacije in zvočne sterilnosti. V preteklosti so bili v efekte potopljeni vokali njena glavna prepoznavna značilnost, tokrat se dvignejo bliže h gladini, tudi z izčiščenostjo, pripovedovalno neposrednostjo besedil. Poteza, s katero smo sprva zadovoljni, a When We Stay Alive do konca obtiči na isti točki, z redkimi izstopajočimi trenutki. Vljudno. Več

  • Borka

    7. 2. 2020  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Squarepusher: Be Up a Hello

    Za začetek pompozen uvod: Tom Jenkinson je drugi najprepoznavnejši, najpogosteje navajani in najznamenitejši izvajalec okorne, po mnenju nekaterih tudi sporno označevane zvrsti IDM, torej drznega vozlišča različnih elektronskih smernic, ki so udrihale najpogosteje iz Velike Britanije v devetdesetih letih, vozlišča, ki je menda zaradi svoje kompleksnosti skupke klubskih muzik prestavilo v domačo rabo. Suhoparneje in bolj na kratko povedano: zgodbe, katere osrednji motiv je bil delovanje založbe Warp in njenih izvajalcev tistega časa. Jenkinsonov paradni projekt Squarepusher je zaradi zvočne brezkompromisnosti, kasneje pa tudi zaradi obvladanja in »alternativne« rabe baskitare milo rečeno izstopal. Pripisujemo mu zasluge za marsikatero pionirsko potezo elektrodeviacij, navsezadnje tudi pri razvoju žanrske niše drill ’n’ bassa. Več

  • Borka

    31. 1. 2020  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Plošča

    Jeff Parker: Suite for Max Brown

    Ena najkonsistentnejših založb sodobnih (ob)jazzovskih praks je chicaška International Anthem, ki v svojem okrilju greje predvsem lokalne izvajalce. V domačo ekipo sodi tudi kitarist Jeff Parker, ki pa mu zadnja leta bolj kot mestni veter prija sonce Los Angelesa. Potezo, ki jo je nakazal na zadnjem albumu New Breed, zdaj povleče do konca – jazzovsko improvizacijo hiphopersko kombinira z zankami, samonarejenimi sempli in ekscesnim studijskim mešetarjenjem. Suite for Max Brown je hipnotičen, repetitiven, meditativen, mil, a tudi raziskovalen album, na katerem ne manjka hipnih presenečenj. Natančen, a zračen. Izrazito sodoben, a na trdnih temeljih tradicije. Še trivialna posebnost: velik del gradiva so posneli v skednju. Več

  • Borka

    24. 1. 2020  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Mac Miller: Circles

    Postumni album mladega raperja in pevca Maca Millerja, ki je umrl predlani, star 26 let, je bil neizbežen. Le da Circles ni klasična postrganka-zlepljenka skic s trdih diskov, ampak skladen izdelek, ki ga je Miller konkretno zakoličil že sam. Zdaj so ga drugi končali in naredili dosleden paket, ki nedvomno potrdi zvezdnikovo preobrazbo iz raperja za najstnike v legitimnega novosoulerja. Plošča je nekakšen podaljšek prejšnje, Swimming, saj naj bi bila projekta že v izhodišču mišljena kot albuma kompanjona. Je umirjen kos novega soula, na katerem Miller (spet) več poje kot rapa, zvočno lahkoten, vendar ne trivialen. Album, ki bi, če bi ga Millerju uspelo končati, zvenel drugače, a mu ne dela prav nobene krivice. Več

  • Borka

    17. 1. 2020  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    All Strings Detached: Septet

    Bilo je leta 2015, ko je Ljubljana s premiernim Mentom dobila nov format glasbenega festivala. Del novosti je bil tudi sam obseg: z ogromnim številom nastopajočih se je porodilo vprašanje, kako bo iz nepregledne množice sploh kaj zares izstopalo? Pa je. Format se je izkazal za precej učinkovitega, med domačimi vrhunci pa se v hipu spomnimo dvojca kitare, basa in lebdeče mesnatih vokalov, dvojca temačne sanjavosti in dvojca minimalistične konkretnosti. All Strings Detached oziroma Jana Beltran in Vesna Godler sta takrat pustili močan vtis, nastopali pa sta na krilih leta 2014 izdanega prvenca Heavy Rain. Leta 2017 je sledil drugi album There’s Something Painful About the Pearls, s katerim se v muziki naveze ni spremenilo veliko. Še zmeraj je šlo za kitarsko-basovski način »manj je več«, za zračno, otožno muziko počasnih obratov in izrazitega avtorskega pečata, za subtilen kantavtorski izraz, pri katerem so za krmilom vokali, v spremstvu ubrane brenkaške hipnoze. Več

  • Borka

    10. 1. 2020  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Koromač: Kontrapunk

    Kljub namigom, ki jih skupina Koromač vlaga v naslove projektov, je hc-metal-jazz primernejši za površno predalčkanje. Početje ustroja je za punkersko držo občasno preprosto prenatančno in preveč kompleksno. Deloma tudi improvizirano. Kontrapunk je v živo posneta plata iz lanskega poglavja festivala Jazz Cerkno, ki z dodatki k stalnemu ansamblu zasedbo predstavi v kar devetčlanski razširjeni postavi. Udrihanje dveh bobnarjev je že tako registrirana znamka skupine, tokrat pa gnečo na odru vešče destilira v zid gibko zvirajočega se hrupa. Koromač ne dolgovezi – nežno tipkanje od mahanja s čupo loči le trenutek in edini očitek lahko namenimo sebi. Zakaj zadeve nismo slišali v živo?! Več

  • Borka

    10. 1. 2020  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Sunday Service Choir: Jesus Is Born

    Ponovno rojstvo Kanyeja Westa kot pobožnega artista, ki muziko ustvarja samo za širjenje vere v Gospoda, je bilo postopno. Že za leta 2016 izdani album The Life of Pablo je trdil, da je gospelovska plošča. Potem je malce bolj stopil za svoje besede na lanski Jesus Is King, sedaj pa gre v skrajnost: pod njegovim budnim očesom je nastala stoodstotno gospelovska zborovska epopeja, ki se nas je dotaknila seveda na božični dan. Jesus Is Born je eksploziven, visokoenergetski, ultrapozitiven, transcendentalen in enodimenzionalen uro in pol trajajoč večglasni napev ekipe, s katero Kanye zadnje mesece uprizarja ritualizirane šove po cerkvah, študentskih kampusih ... Glasbeno čvrst projekt, pri katerem pa po uri neprestanih hvalnic preprosto ne zmoreš več. Več

  • Borka

    3. 1. 2020  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Stormzy: Heavy Is the Head

    Drugi album zvezdnika grima, ki mu je v zadnjih dveh letih lučaj v milje popa letel najdlje, je izšel natanko v času britanskih volitev. A čeprav Heavy Is the Head tudi ostro komentira družbene razmere, je Stormzy premišljeno bolj meril na predpraznični termin. Plošča sicer ni klasičen božični album, je pa zato album za vso družino: za politično angažirano mamo, očeta, ki je bil pred petnajstimi leti fen Dizzeeja Rascala, sina, ki si prepeva refrene Eda Sheerana, in hčerko, ki po klubih lovi grimovske trende. Južnolondonski raper je okvire matičnega žanra preskočil že zdavnaj, sedaj pa svojo vsestranskost pomika še bolj v smer popastega R & B-ja. Z redko vrlino, ki zagotovi, da pretirana osladnost ne pomeni tudi popolne banalnosti. Več