Borka

  • Borka

    27. 5. 2016  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Skepta: Konnichiwa

    Za evropske kitarske bende je preboj v ZDA nadvse težka reč, pomislite pa, kako je šele z raperji. A trenutnemu londonskemu kralju grima Skepti je lani uspelo točno to. Na krilih dveh najpomembnejših himn žanra zadnjih let (That’s Not Me in Shutdown) se je veteran vrnil v velikem slogu in na noge dvignil mladino po vsem svetu. Več

  • Borka

    21. 6. 2019  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Madonna: Madame X

    Kaj pa če je bilo Madonnino fušanje na Evroviziji načrtovano? Kaj pa če je preračunljivo stavila, da si bo pred izidom nove plošče resnejši prostor v medijski krajini tistih nekaj čudnih, predvsem evropskih držav, kjer vročično spremljajo plastični spektakel mednarodno anonimnih izvajalcev (mednje spada tudi Slovenija) izborila le s škandalozno slabim petjem? Kaj če je bila vse skupaj marketinška intervencija, saj je njen promocijski motor vedel, da bo večina gledalcev benigno, prežvečeno gesto mainstreamovske družbene kritike (ki ni bila nič več kot le poenostavljena relativizacija), ko sta dva pevkina spremljajoča plesalca z roko v roki na hrbtih nosila izraelsko in palestinsko zastavo, preprosto spregledala, edini njen opaznejši učinek pa bo žuganje organizatorja in izraelskega establišmenta? Več

  • Borka  |  foto: Nada Žgank

    21. 6. 2019  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Življenje in tehnika

    Večji evropski jazzovski festivali so (ob resnejših jubilejih) namenjeni množicam. Ljubljanski, manjši v obsegu in proračunu, zato pa močan v zgodovini, ki sega vse do Blejskega jezera, niti ne. Že lani mu je Europe Jazz Network podelil nagrado za »najdrznejši program«, kar si tudi letos – ob okroglih šestdesetih letih delovanja – očitno šteje v ponos, saj se ne uklanja grozovitim pop trendom jazz festivala bližnjega centra kakovosti Dunaja in ne stopiclja za podobnimi smernicami velikanov, kot sta North Sea Jazz in Montreaux. Jazz festival Ljubljana (še) shaja brez zahtev, pogojev in pričakovanj po širitvi, rasti, spektakularnosti, dostopnosti in zahteve generalnih sponzorjev multinacionalnih konglomeratov, pa tudi državnih inštanc. Več

  • Borka

    14. 6. 2019  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Foltin: МОМÓMA

    Na sotočju večplastne večžanrskosti, pa tudi v posameznih rokavih rocka, jazza, funka, folka in bolj tradicionalnih etno izročil se že petindvajset let v povsem svojem ritmu ziblje bitolski bend Foltin, eden markantnejših makedonskih kombotov sodobnosti, ki redno pljuska do Dežele, pa tudi precej dlje. Tokrat z malo ploščo МОМÓMA in brez prepoznavnega meha harmonike, ki je doslej druščino močno definiral. In kako gre brez ene ključnih determinant? Zlahka. Novi EP je aranžmajsko zasnovan precej songovsko, je tekoče nežen, zvočno že nevarno izčiščen, neinvazivno lahkoten, a tankočutno natančen. Bojazen, da gre za prehod v varno, „zrelo“ obdobje Foltinov, razblini izmuzljivo obvladanje (in zvijanje) forme. Več

  • Borka

    7. 6. 2019  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Lee »Scratch« Perry: Rainford

    Še ena plošča v morju izdaj Leeja Perryja, barvitega veterana, inovatorja, pionirja, odbiteža in hiperustvarjalca dubovskih muzik, ne bi pomenila veliko, če je ne bi produciral eden bolje podkovanih mojstrov žanra, britanski studijski molj Adrian Sherwood, in če ne bi šlo za nekakšno vrnitev h koreninarski formi. Rainford bi sicer težko označili za drugo pomlad gospoda »Upsetterja«, pa vendar gre za njegov najbolj razumljiv, izčiščen, jasen, discipliniran in klasičen dubovsko-reggaejaški projekt po dolgem času. Premišljena poteza prizemljitve pa pomeni tudi, da izpuhti precej vesoljske raziskovalnosti, protisistemskega mantranja in nerazumljivih recitalov, zaradi katerih je Perry tako čudaško čudovit. Pod nadzorom. Več

  • Borka

    31. 5. 2019  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Flying Lotus: Flamagra

    Prvi indici izida šeste plošče kozmičnega etero-elektro-hop potnika Flying Lotusa niso obetali veliko: naslovka, ki spominja na baročno fantazijsko scenografijo megafestivala Tomorrowland, in ne ravno muzikaličen, lynchevski kratki film, v katerem ima glavno vlogo pripovedovalca, hja, David Lynch. Flamagra je že četrti zaporedni album skicirka neštetih kratkih posnetkov in je (še ena) ambiciozna produkcija nagužvane kopice gostov, le da jo tokrat Fly Lo ubere bolj tekoče, igrivo, soulovsko, sčiščeno in manj nasičeno, z ovinkarjenjem med hipnotičnim in divjim ter z mini obratom k začetkom, saj po dolgem času slišimo tudi nastavke čisto klasičnih beatov. Vsi odtenki kalifornijskega nosilca scene v 27 škljocih. Več

  • Borka

    31. 5. 2019  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Slowthai: Nothing Great About Britain

    Theresa May odhaja. Zaradi dveh epizod – posnetka poskusa plesnega korakanja ob petju in ploskanju na nekem obisku v Južnoafriški republiki ter precej neposrečenega priplesa na oder nekega torijevskega kongresa – se bo v zgodovino zapisala kot britanska premierka z najmanj občutka za ritem. Zmedi britanskega prostora zadnjih let pa ritem narekuje glasbena spremljava trenda protibrexitovskih izvajalcev mlade generacije, ki javno precej glasno zavračajo omejevanje, osamo in novo povodenj nacionalizma. Nekoliko manj enosmerno se sedanjega mučnega družbenega ozračja in zavajajočega premika političnega fokusa loteva Slowthai, mladi raper iz mesteca Northampton. Več

  • Borka  |  foto: Miha Fras

    31. 5. 2019  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

    »Bisa ne bo!«

    Kot je bilo zapisano, naj bi petkov, torej po dispoziciji »glavni« večer letošnje Druge godbe črpal iz ljudskega izročila vokalnih izrazov bivše Sovjetske zveze. Gre za dvojno površnost. Prvič, estonski dvojec pevke Maarje Nuut in elektromatričarja Ruuma ter ukrajinska atrakcija DakhaBrakha sta dve popolnoma različni zgodbi, tako po izrazu kot širšem kontekstu: tradiciji ali dediščini, ki jo upogibata. In drugič, obe imeni se na svojstven, domiseln način izogneta (marketinški) zanki »etno godbe«. Več

  • Borka

    24. 5. 2019  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    persons from porlock: Tomorrow’s Ration of Dreams

    Po daljši hibernaciji in bojazni, da gre morda za pravi razpad, se vrača domači garažni psihedelični bend persons from porlock. Vrača pa se polovično in na kratko, saj si malo ploščo Tomorrow’s Ration of Dreams deli z avstrijskimi kolegi iz skupine JIGSAW BEGGARS. Če ne štejemo osnovnega izhodišča kitarskega garažiranja, sta benda precej, če ne popolnoma različna. Brez kančka pretiranega lokalpatriotizma lahko rečemo, da so domačegrudarji iz Porlocka precej bolj domiselni pri aranžmajskih rešitvah, bolj razgibano kompaktni in bolj slogovno izbrušeni, s slogovnimi refleksijami, ki pogosto sežejo vse do britanskih rockovskih raziskovanj in kolonizacij šestdesetih let. Ekonomična racionalizacija cepljenih izdaj ne rodi vedno bujnih sadov. Več

  • Borka

    24. 5. 2019  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Jamila Woods: LEGACY! LEGACY!

    Zgodovina afroameriškega glasbenega izraza in z njim povezanih družbenih pobud, tudi prizadevanj za emancipacijo, je v Chicagu še posebej bogata. Sedanjost ni nič drugačna. Lokalni status edinstvenega žarišča z drugim albumom utrjuje pevka in pesnica Jamila Woods. Klasičnih tem identitete, kulturne in družbenopolitične dediščine, feminizma, apropriacije ... se loti z mehkožmohtnim, prav nič pikrim novim soulom, ki z naslovi posnetkov prikliče v spomin različne črne heroje (pop) kulture – od Betty Davis do Suna Raja in Jamesa Baldwina –, v najmočnejših kotičkih pa po pronicljivosti spomni na mirno in mično sporočilnost skladb zlatega obdobja Eryke Badu. Zapuščina kot izhodišče brezhibno zasnovanega iz izpeljanega prispevka. Več