• Božje mesto

    Poglejte si Pianista, če hočete še enkrat videti, kako so nacisti poljske Žide najprej koncentrirali v getu, potem pa še v lagerjih smrti. Sodobne elite za najnižje, najbolj nebogljene, najbolj izgubljene in najbolj neperspektivne družbene sloje gradijo podobne lagerje - stanovanjske komplekse, ločene od "normalnega" sveta in prepuščene interni, kaotični, laissez-faire logiki preživetja.

  • Chicago

    Michael Moore v doku-eseju Bovling za Columbine sprašuje: zakaj se Američani pobijajo med sabo? Odgovor lahko dobi v huronskem, zelo nasekanem in fluidnem, bolj montiranem kot režiranem, vodvilsko-videospotovskem, kabaretno-satiričnem mjuziklu Chicago : Američani se pobijajo zato, ker se to izplača. Umor se vedno izplača. Zakaj? Oh, iz preprostega razloga: umor je vedno pot naprej. Pot do slave.

  • Bovling za Columbine

    Če nočete zamuditi priložnosti, da v istem filmu vidite goth-frika Marilyna Mansona, orožarskega cheerleaderja Charltona Hestona in pop levičarskega ludista Michaela Moorea, showmana in režiserja, ki k svojim tarčam vedno prihaja kot prijatelj (heh, odhaja pa kot njihov nekrolog)

  • Zgodilo se je na Manhattnu

    Če bi živeli v idealnem svetu, kakršnega običajno slikajo romantične komedije, potem bi morala biti romantična komedija Zgodilo se je na Manhattnu idealen film. Hej, glavno vlogo igra Jennifer Lopez, ki je igrala v klasiki Out of Sight, glavno vlogo igra Ralph Fiennes, ki je igral v klasiki Schindlerjev seznam, režiral pa je Wayne Wang, režiser klasike Dim. Idealna kombinacija, ne.

  • Slo-vidvd-borza

    Dobrodošli gospod Chance : Bebavi vrtnar shodi po vodi. Elegantni, delikatni, ironični poljub za lahko noč. Peter Sellers, Shirley MacLaine & Melvyn Douglas. Zelo za.

  • Pianist

    Izmišljanje zgodb o nacističnem Holokavstu je vedno sporno - tako z moralnega kot z logičnega in filozofskega vidika. To vemo. Holokavst je bil pač najbolj skrajno zanikanje civilizacije - in ni fikcije, ki bi lahko tekmovala z njim, zato se filmi o Holokavstu običajno držijo resničnih zgodb, ki so jih v svojih memoarih popisali preživeli, recimo Primo Levi.

  • Slo-vidvd-borza

    Rollerball : Gladiatorski šport mutira v reality show. Tinejdžerski rimejk futuristične klasike. Chris Reno, LL Cool J & Rebecca Romijn-Stamos.

  • Gospod Schmidt

    Ko Jack Nicholson, alias Gospod Schmidt, zavarovalniški statistik iz Omahe (Nebraska), anemično, tako rekoč katatonično sedi v svoji pisarni, bolje rečeno, v svojem boksu, in zre na uro, ki je na tem, da mu odbije odhod v penzijo, izgleda kot moški, ki bo čez 10 sekund padel v krizo srednjih let. Problem je le v tem, da je Schmidt očitno v krizi že nekaj desetletij, kdo ve, morda že celo življenje, na vsak način...

  • Solaris

    Lemov sci-fi roman Solaris je zadnja leta "navdihnil" mnoge filme, tudi Krvavo obzorje in Sfero, tako da se je preveč junakov znašlo pred skrivnostno substanco, ki halucinantno in pogubno preslikuje njihove strahove, travme, tesnobe, frustracije in občutke krivde, da bi lahko Soderbergh deloval sveže, pa četudi se zelo trudi, da bi Solaris intoniral drugače...

  • Ladja groze

    Ko na začetku napeta zajla, ki se nenadoma strga, potnike italijanske luksuzne prekoceanke Antonia Graza dobesedno preseka na pol, se sicer zdi, da gledate prizor, ki so ga izrezali iz šokerja Brez povratka, toda vse skupaj je tako bombastično in spektakularno, da Ladjo groze čaka le še pot navzdol. V obeh smislih: dol gresta kvantiteta in kvaliteta.

  • 28 dni pozneje

    Vse skupaj se začne z malim protestnim ludizmom borcev za živalske pravice: iz nekega britanskega laboratorija osvobodijo opice, ki pa so eksperimentalno okužene z divjim virusom. Ko se Jim ( Cillian Murphy ), biciklistični kurir, ki je v komo padel že pred incidentom, 28 dni pozneje zbudi v neki zapuščeni bolnišnici, ugotovi to, kar je ugotovil junak Wyndhamove sci-fi alegorije Day of the Triffids - da se...

  • Vroča bejba

    Rob Schneider je suženj - in film je njegova domina. Vsak film, se razume. Katerikoli - Deuce Bigelow, Zverina in zdaj Vroča bejba. Naloga filma je, da ga ponižuje, muči in žali - naloga Schneiderja je, da v tem poniževanju ekshibicionistično uživa, magari nehote, povsem idiotsko. Tokrat igra kretenskega roparja, ki ga magični abesinski uhan butne v telo bujne, hormonske ...

  • Slo-vidvd-borza

    Vsota vseh strahov : Evropski teroristi spečejo Baltimore in pristavijo III. svetovno vojno. Absurdno apokaliptični triler. Po Clancyju. Ben Affleck & Morgan Freeman.

  • Tolpe New Yorka

    New York, ki slovi kot talilni lonec, so tragične, apokaliptične reči, ki so se zgodile 11-9, pognale v samopremislek, zato ne preseneča, da Tolpe New Yorka, sicer potopljene v 19. stoletje, v čas, ko se je začel New York spreminjati v ultimativni talilni lonec, v imigrantski El Dorado, izgledajo rahlo postapokaliptično. Bolje rečeno, Scorsesejev epos izgleda tako, kot da se dogaja po padcu New Yorka.

  • Ostržek

    Si predstavljate Roberta Benignija v vlogi Indiane Jonesa - ali Terminatorja? Okej, ali pa v vlogi Sneguljčice? Jasno, da ne. Vprašanje je le retorično. No, le retorično bi moralo biti tudi vprašanje: Si predstavljate Roberta Benignija v vlogi Collodijevega Ostržka? Pa ni. Ko namreč Gepetto, stari, ne ravno uspešni igračar, izdela novo marioneto, iz lesa skoči dokaj plešasti, hiperaktivni, 50-letni...

  • 8 milj

    Film 8 milj je v ameriška kina prišel le dan po Bushevem govoru v Združenih narodih - in se prelevil v orjaški hit. Bush, ki je tedaj pozval k napadu na Irak, je postal čez noč sprejemljiv za celo Ameriko, za republikance in demokrate. In del tega novega patriotskega konsenza je postal tudi reper Eminem - čez noč je postal sprejemljiv za vse, vseameriški fant.

  • Povleči ga

    Naj vas naslov ne zavede: pomeni natanko to, kar mislite, da pomeni. Sam film se zato začne kar in medias res - s fafanjem v avtu. Moški dahne drugemu moškemu: Joj, oprosti, zdajle bo. Odvrne drugi: Ti bo prišlo? Prvi: Ja. Ne, ne vleče ga moški moškemu, ampak sta si najela nočni ptici, ki jima ju pedenata v deževni noči. Brez panike, ne gre za kako orgijo, nasprotno, fanta sta se srečala po...

  • Slo-vidvd-borza

    Vrnitev v prihodnost I-III : Marty McFly z atomskim avtom zdrvi najprej v leto 1955, kjer skoraj spočne samega sebe, potem bušne v leto 2015, kjer ugotovi, da je preteklost vrglo s tečajev, na koncu pa skoči še na divji zahod, kjer za Clinta Eastwooda še niso slišali. Lucidna, farsična, ultra kinetična time-lapse trilogija, tipični evforični najstnik osemdesetih. Michael J. Fox & Christopher Lloyd.

  • Krog

    Vse, kar ima v naslovu magično besedo Ring, se danes izredno dobro prodaja, vsem tem ringom pa je skupno tole: ton jim daje skrivnostni objekt z nadnaravno, diabolično močjo - hja, tudi v temle Ringu, ki ni Prstan, ampak Krog. Razlika je kakopak v tem, da tu svet terorizira videokaseta: hej, ste slišali, bajajo najstniki, obstaja skrivnostna videokaseta - če jo vidiš, umreš! Ne takoj, po enem tednu.

  • Dva tedna za ljubezen

    Romantične komedije učijo, da seks ni vse. Bolje rečeno - da je petting vse. Petting je motor romantične komedije - tudi Dveh tednov za ljubezen. Lahko si mislite: Sandra Bullock in Hugh Grant se v nedogled rajcata, igračkata in zapeljujeta, tako da že tudi zadnji statisti mislijo, da se dajeta dol, toda vedno najdeta razlog, da seks preložita, no, sublimirata.

  • Čudežno potovanje

    Če v velemestu zaviješ v napačno ulico, padeš v pekel - začne se bodisi Idiotska noč ali Ognjemet ničevosti. Če pa v napačno ulico zaviješ na podeželju, se začne Čudežno potovanje. Hej, spomnite se le Alice, ali pa še bolje, Dorothy, ki je iz vukojebine treščila naravnost v Oz. Nekaj takega se pripeti 10-letni Čihiro, ko s staršema pri selitvi na deželo obtiči v opuščenem zabaviščnem parku, ki je očitno v...

  • Slo-vidvd-borza

    Paint Your Wagon : Lee Marvin in Clint Eastwood pojeta. Kičasti kavbojski musical iz leta 1970, ki ga lahko vpišete v rubriko "uživanje-z-občutkom-krivde". Marvinova viža Wand'rin Star je klasika.

  • Rezervni deli

    Tam, kjer je trend, tam je Damjan Kozole. Vedno je šel za trendom - in ko je šel, ga ni motilo, če je pri tem žrtvoval inteligenco in objel naivnost. Saj veste, v Remingtonu je skušal objeti road-movie. Kaj se je zgodilo, veste: pobegli zapornik, očitno švercer, je čez Slovenijo bežal v orjaškem, kričeče rdečem, monumentalno vpadljivem Chryslerju - in to ob koncu osemdesetih, ko je bilo na slovenskih cestah...

  • Nepovratno

    Ko na začetku slišimo, da " čas vse uniči ", vemo, da je to le teza, ki jo bo skušal Gaspar Noe, avtor šokerja Sam proti vsem, argumentirati - in to brutalno jasno in nedvoumno, hja, Nepovratno. Zato takoj napade: kamera bušne, sunkovito zdivja, nezadržno prodira, leze, grize in šviga - kot bi bila na spidu. Nič je ne poteši, ponuja nam le koščke realnosti brez fokusa, le vizualne...

  • Slo-vidvd-borza

    Posebno poročilo : Tom Cruise beži pred prihodnostjo. Spielberg recenzira bušizme. Urgentno! Po Dicku. Dva diska!

  • Jaz, vohun

    Eddie Murphy je egocentrični boksar, svetovni prvak v srednji kategoriji - idealen za rušenje evropske teroristične mreže, bazirane v Budimpešti. Malopridni trgovec z orožjem ( Malcolm McDowell ) pač sune absolutno nevidno vojaško letalo "Switchblade", huh, idealno za lifranje atomskih nebodijihtreba. In da se ne bi kakemu bin Ladnu začele cediti sline, pošlje Urad za nacionalno varnost na teren...

  • Ujemi me, če me moreš

    Frank Abagnale, jr. ( Leonardo DiCaprio ) je 16-letni mulo iz New Yorka, ki na začetku šestdesetih izkoristi vse velike defekte preteklosti - odsotnost računalnikov, efekt uniforme in neproblematičnost imidža. Ko se njegova starša, Christopher Walken & Nathalie Baye, na lepem "travmatično" ločita, sklene, da bo šel na svoje - in mutira v finega, elegantnega, lucidnega sleparja, ki se...

  • Mož brez preteklosti

    Brezizrazni mož ( Markku Peltola) pride v mesto, verjetno v Helsinke, sede na klop in izgubi spomin, ko ga trije huligani mahnejo s kijem. Nima več pojma, kdo je. In kaj je. V bolničnici najprej sicer umre, toda potem "ponovno vstane", jasno, čudežno, in pristane v kontejnerju na rečnem bregu, v trebuhu urbane lumpen-sociale, med barakarji, brezdomci, deklasiranci, zombiji in fatalisti, žrtvami...

  • Mali vohuni 2

    Carmen ( Alexa Vega ) in Juni ( Daryl Sabara ) najprej rešujeta hčerko ameriškega predsednika, potem manično rešujeta svet, ki ga neka banda ogrozi s krajo "transmookerja" (ne sprašujte, huh), na koncu pa se mimo lunaparkov, vulkanov, morskih pošasti, podzemskih templjev in puščave Gobi zavihtita na Otok izgubljenih sanj, med mutantske predpotopne kreature in teroristične skelete, genetske...

  • Slo-vidvd-borza

    Možje v črnem 2 : Fanta sta spet v mestu. Dosje X na spidu. Dva diska, mamutski bonus. Tommy Lee Jones & Will Smith.