• Jackass

    Jackass je zdaj postal še film, toda ohranil je format serije, ki jo vrti MTV, hočem reči, še vedno je le kolekcija brutalnih, sadomazohističnih, kubističnih gagov, s katerimi manični, infantilno-agonični predmestni skaterji najavljajo zaton zahodne civilizacije.

  • Prenašalec

    Odkar se je Luc Besson prelevil v producenta, lahko še enkrat uživamo njegove stare filme - jasno, v preobleki. Prenašalec je rimejk Bessonovega Profesionalca, le da profi zdaj ni asket, ampak neke sorte James Bond v mediteranskem eksilu (okej, Trevanianov Shibumi ni daleč stran), pa tudi pedofilski podton je v imenu politične korektnosti izključen, tako da Lolito zamenja rahlo starejša, bolj...

  • Frida

    Problem filmov o umetnikih je v tem, da so precenjeni. Film o umetniku velja avtomatično za umetnino. In ker je umetnik, čigar biografijo popisuje ta ali oni film, ponavadi tudi genialen, pomeni, da je genialen tudi ta film. Kvaliteto umetnika se zameša s kvaliteto filma, pa četudi je kvaliteta filma povsem odvisna od kvalitete umetnika, njen produkt tako rekoč.

  • Slo-vidvd-borza

    Jakuza : Samurajski Takeshi Kitano likvidira Los Angeles. Brutalna, šokantna, ultra kinetična meditacija. Via Kitano. Plus Omar Epps. Zelo za.

  • Ure do večnosti

    Ne bom rekel, da je film Ure do večnosti namenjen le ženskam, toda naslavlja se predvsem na ženske. Videti je kot ženski tematski park: otroci, zakon, sreča, ljubezen, bolečina, tihi obup, žrtvovanje, smrt. In ko se napol retorično sprašuje, ali lahko roman spremeni svet, misli prav nase (na art, film), še zlasti ko prikima, ja, roman lahko spremeni svet. Specifično: ženski svet.

  • Mafijski blues

    Mafijski boss Robert De Niro hoče za vsako ceno iz aresta, kjer mu nekdo streže po življenju, zato začne hliniti pacienta, heh, manično-depresivnega shizofrenika. In ker je v tem zelo prepričljiv, ga spustijo v oskrbo njegovemu staremu psihoterapevtu, Billyju Crystalu, jasno, pod pogojem, da ga spravi k pameti in kruhu. To je novo - vse ostalo je staro, vključno z mentalnim ustrojem mafijskega bossa.

  • Knjiga o džungli 2

    Atentat na Rudyarda Kiplinga.

  • Slo-vidvd-borza

    Catch-22 : Mike Nichols je leta 1970, tri leta po Diplomirancu, posnel tole kultno protivojno klasiko, ki jo je v istoimenskem romanu zakoličil Joseph Heller. Film, pravi kontrakulturni traktat, se dogaja na nekem italijanskem otoku, kjer Yossarian (Alan Arkin), ki se hoče izogniti bojnim poletom, hlini norost, kar pa je le dokaz, da ni nor - kdor noče leteti z bombnikom, je namreč pri sebi.

  • Slo-vidvd-borza

    Thelma & Louise : Gospodinji odkrivata Ameriko. Hipnotični road-movie. Susan Sarandon, Geena Davis & Brad Pitt. Posebna izdaja. Zelo za.

  • Daredevil

    Daredevil je tipični stripovski superheroj: kostumiran, maskiran, aerodinamičen, shizofreničen, križarski, mesijanski in baziran v New Yorku. Jasno, ob vsem tem premore tudi tako precizen in absolutno zveličaven moralni čut, da brez problema loči med Dobrim in Zlim, pa četudi je slep, ker je še kot otrok padel v kemikalije. Ne da to ovira njegove borilne veščine, ki jih doživijo vsi običajni osumljenci -...

  • Božje mesto

    Poglejte si Pianista, če hočete še enkrat videti, kako so nacisti poljske Žide najprej koncentrirali v getu, potem pa še v lagerjih smrti. Sodobne elite za najnižje, najbolj nebogljene, najbolj izgubljene in najbolj neperspektivne družbene sloje gradijo podobne lagerje - stanovanjske komplekse, ločene od "normalnega" sveta in prepuščene interni, kaotični, laissez-faire logiki preživetja.

  • Chicago

    Michael Moore v doku-eseju Bovling za Columbine sprašuje: zakaj se Američani pobijajo med sabo? Odgovor lahko dobi v huronskem, zelo nasekanem in fluidnem, bolj montiranem kot režiranem, vodvilsko-videospotovskem, kabaretno-satiričnem mjuziklu Chicago : Američani se pobijajo zato, ker se to izplača. Umor se vedno izplača. Zakaj? Oh, iz preprostega razloga: umor je vedno pot naprej. Pot do slave.

  • Bovling za Columbine

    Če nočete zamuditi priložnosti, da v istem filmu vidite goth-frika Marilyna Mansona, orožarskega cheerleaderja Charltona Hestona in pop levičarskega ludista Michaela Moorea, showmana in režiserja, ki k svojim tarčam vedno prihaja kot prijatelj (heh, odhaja pa kot njihov nekrolog)

  • Zgodilo se je na Manhattnu

    Če bi živeli v idealnem svetu, kakršnega običajno slikajo romantične komedije, potem bi morala biti romantična komedija Zgodilo se je na Manhattnu idealen film. Hej, glavno vlogo igra Jennifer Lopez, ki je igrala v klasiki Out of Sight, glavno vlogo igra Ralph Fiennes, ki je igral v klasiki Schindlerjev seznam, režiral pa je Wayne Wang, režiser klasike Dim. Idealna kombinacija, ne.

  • Slo-vidvd-borza

    Dobrodošli gospod Chance : Bebavi vrtnar shodi po vodi. Elegantni, delikatni, ironični poljub za lahko noč. Peter Sellers, Shirley MacLaine & Melvyn Douglas. Zelo za.

  • Pianist

    Izmišljanje zgodb o nacističnem Holokavstu je vedno sporno - tako z moralnega kot z logičnega in filozofskega vidika. To vemo. Holokavst je bil pač najbolj skrajno zanikanje civilizacije - in ni fikcije, ki bi lahko tekmovala z njim, zato se filmi o Holokavstu običajno držijo resničnih zgodb, ki so jih v svojih memoarih popisali preživeli, recimo Primo Levi.

  • Slo-vidvd-borza

    Rollerball : Gladiatorski šport mutira v reality show. Tinejdžerski rimejk futuristične klasike. Chris Reno, LL Cool J & Rebecca Romijn-Stamos.

  • Gospod Schmidt

    Ko Jack Nicholson, alias Gospod Schmidt, zavarovalniški statistik iz Omahe (Nebraska), anemično, tako rekoč katatonično sedi v svoji pisarni, bolje rečeno, v svojem boksu, in zre na uro, ki je na tem, da mu odbije odhod v penzijo, izgleda kot moški, ki bo čez 10 sekund padel v krizo srednjih let. Problem je le v tem, da je Schmidt očitno v krizi že nekaj desetletij, kdo ve, morda že celo življenje, na vsak način...

  • Solaris

    Lemov sci-fi roman Solaris je zadnja leta "navdihnil" mnoge filme, tudi Krvavo obzorje in Sfero, tako da se je preveč junakov znašlo pred skrivnostno substanco, ki halucinantno in pogubno preslikuje njihove strahove, travme, tesnobe, frustracije in občutke krivde, da bi lahko Soderbergh deloval sveže, pa četudi se zelo trudi, da bi Solaris intoniral drugače...

  • Ladja groze

    Ko na začetku napeta zajla, ki se nenadoma strga, potnike italijanske luksuzne prekoceanke Antonia Graza dobesedno preseka na pol, se sicer zdi, da gledate prizor, ki so ga izrezali iz šokerja Brez povratka, toda vse skupaj je tako bombastično in spektakularno, da Ladjo groze čaka le še pot navzdol. V obeh smislih: dol gresta kvantiteta in kvaliteta.

  • 28 dni pozneje

    Vse skupaj se začne z malim protestnim ludizmom borcev za živalske pravice: iz nekega britanskega laboratorija osvobodijo opice, ki pa so eksperimentalno okužene z divjim virusom. Ko se Jim ( Cillian Murphy ), biciklistični kurir, ki je v komo padel že pred incidentom, 28 dni pozneje zbudi v neki zapuščeni bolnišnici, ugotovi to, kar je ugotovil junak Wyndhamove sci-fi alegorije Day of the Triffids - da se...

  • Vroča bejba

    Rob Schneider je suženj - in film je njegova domina. Vsak film, se razume. Katerikoli - Deuce Bigelow, Zverina in zdaj Vroča bejba. Naloga filma je, da ga ponižuje, muči in žali - naloga Schneiderja je, da v tem poniževanju ekshibicionistično uživa, magari nehote, povsem idiotsko. Tokrat igra kretenskega roparja, ki ga magični abesinski uhan butne v telo bujne, hormonske ...

  • Slo-vidvd-borza

    Vsota vseh strahov : Evropski teroristi spečejo Baltimore in pristavijo III. svetovno vojno. Absurdno apokaliptični triler. Po Clancyju. Ben Affleck & Morgan Freeman.

  • Tolpe New Yorka

    New York, ki slovi kot talilni lonec, so tragične, apokaliptične reči, ki so se zgodile 11-9, pognale v samopremislek, zato ne preseneča, da Tolpe New Yorka, sicer potopljene v 19. stoletje, v čas, ko se je začel New York spreminjati v ultimativni talilni lonec, v imigrantski El Dorado, izgledajo rahlo postapokaliptično. Bolje rečeno, Scorsesejev epos izgleda tako, kot da se dogaja po padcu New Yorka.

  • Ostržek

    Si predstavljate Roberta Benignija v vlogi Indiane Jonesa - ali Terminatorja? Okej, ali pa v vlogi Sneguljčice? Jasno, da ne. Vprašanje je le retorično. No, le retorično bi moralo biti tudi vprašanje: Si predstavljate Roberta Benignija v vlogi Collodijevega Ostržka? Pa ni. Ko namreč Gepetto, stari, ne ravno uspešni igračar, izdela novo marioneto, iz lesa skoči dokaj plešasti, hiperaktivni, 50-letni...

  • 8 milj

    Film 8 milj je v ameriška kina prišel le dan po Bushevem govoru v Združenih narodih - in se prelevil v orjaški hit. Bush, ki je tedaj pozval k napadu na Irak, je postal čez noč sprejemljiv za celo Ameriko, za republikance in demokrate. In del tega novega patriotskega konsenza je postal tudi reper Eminem - čez noč je postal sprejemljiv za vse, vseameriški fant.

  • Povleči ga

    Naj vas naslov ne zavede: pomeni natanko to, kar mislite, da pomeni. Sam film se zato začne kar in medias res - s fafanjem v avtu. Moški dahne drugemu moškemu: Joj, oprosti, zdajle bo. Odvrne drugi: Ti bo prišlo? Prvi: Ja. Ne, ne vleče ga moški moškemu, ampak sta si najela nočni ptici, ki jima ju pedenata v deževni noči. Brez panike, ne gre za kako orgijo, nasprotno, fanta sta se srečala po...

  • Slo-vidvd-borza

    Vrnitev v prihodnost I-III : Marty McFly z atomskim avtom zdrvi najprej v leto 1955, kjer skoraj spočne samega sebe, potem bušne v leto 2015, kjer ugotovi, da je preteklost vrglo s tečajev, na koncu pa skoči še na divji zahod, kjer za Clinta Eastwooda še niso slišali. Lucidna, farsična, ultra kinetična time-lapse trilogija, tipični evforični najstnik osemdesetih. Michael J. Fox & Christopher Lloyd.

  • Krog

    Vse, kar ima v naslovu magično besedo Ring, se danes izredno dobro prodaja, vsem tem ringom pa je skupno tole: ton jim daje skrivnostni objekt z nadnaravno, diabolično močjo - hja, tudi v temle Ringu, ki ni Prstan, ampak Krog. Razlika je kakopak v tem, da tu svet terorizira videokaseta: hej, ste slišali, bajajo najstniki, obstaja skrivnostna videokaseta - če jo vidiš, umreš! Ne takoj, po enem tednu.

  • Dva tedna za ljubezen

    Romantične komedije učijo, da seks ni vse. Bolje rečeno - da je petting vse. Petting je motor romantične komedije - tudi Dveh tednov za ljubezen. Lahko si mislite: Sandra Bullock in Hugh Grant se v nedogled rajcata, igračkata in zapeljujeta, tako da že tudi zadnji statisti mislijo, da se dajeta dol, toda vedno najdeta razlog, da seks preložita, no, sublimirata.