• Marcel Štefančič jr.

    15. 11. 2019  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Bitka za Midway

    Pol leta po japonskem napadu na Pearl Harbor se ameriška in japonska mornarica spopadeta pri Midwayu, pacifiškem atolu, ki izgleda kot prizorišče uvoda v Top Gun, v katerem se bo prihodnje leto vrnil Tom Cruise. Neustrašnemu pilotu, ki ga nadomešča in ki ga igra Ed Skrein, je ime Dick Best. Vau! Dick – Best! Če bi igral v porničih, mu imena sploh ne bi bilo treba spreminjati. Bitka za Midway, ki jo malce odrešijo le vrtoglavi topgunski prizori, je njegov pornič. V porničih nas najprej utrujajo z bebavimi, naivnimi, prisiljenimi dialogi, potem sledi fuk, pa spet malce utrujanja z bebavimi, naivnimi, prisiljenimi dialogi, pa fuk, pa spet malce utrujanja z bebavimi, naivnimi, prisiljenimi dialogi, pa fuk, pa spet malce utrujanja z bebavimi, naivnimi, prisiljenimi dialogi, pa fuk – in tako dalje. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 11. 2019  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Pri Addamsovih

    Addamsovi, ultimativni priseljenci, ljubitelji pošastnosti in korupcije, se morajo preseliti v druge – jasno, gotske – kraje, ker jih “normalni” ljudje spet odženejo. Nič novega. Film potem na dolgo in široko “dokazuje”, da je “drugačnost” nekaj posebnega – nekaj, kar bi bilo treba slaviti, ne pa demonizirati. Spet nič novega. Animirani filmi so slavljenje “drugačnosti” prelevili v dolgčas. Ne verjamem, da so se na ulice zgrnile množice, ki so terjale: Hočemo rimejk Addamsovih! Ali: Hočemo nadaljevanje Addamsovih! Ali pa: Hočemo reboot Addamsovih! Oh, ali pa: Hočemo zgodbo o izvoru Addamsovih! Več

  • Marcel Štefančič jr.

    15. 11. 2019  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Doktor Sleep

    Stanley Kubrick je leta 1980 posnel Izžarevanje, v katerem se falirani, brezposelni pisatelj Jack Torrance (Jack Nicholson), ki doživlja popolno kreativno blokado, z družino – z ženo Wendy (Shelley Duvall) in sinom Dannyjem (Danny Lloyd) – preseli v prazen, zunajsezonski letoviški hotel Overlook, ki leži Bogu za hrbtom, tako rekoč sredi divjine, toda divjina, ki je nekoč moškega osvobodila in individualizirala, ni rešitev. Ravno nasprotno: divjina – izoliranost, ločenost od civilizacije – ga dokončno spremeni v pošast, v psihopata, ki hoče pobiti svojo družino. Divjina, nekdanji inkubator ameriške ideologije in patriarhalnega reda, iz njega potegne pošast. Jack – falirani, blokirani, impotentni, panični moški, ki se mu družina “upira” (sin ima paranormalne, “izžarevalne”, “disidentske” sposobnosti) – je produkt destabiliziranega patriarhalnega reda. Ali bolje rečeno: od patriarhalnega reda se mu zmeša. Patriarhat ga inhibira, ubija: “All work and no play make Jack a dull boy.” To je vse, kar lahko zapiše. To je vse, kar mu hodi po glavi. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 11. 2019  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Kam si izginila, Bernadette?

    Če ste videli Skrivnostno življenje Walterja Mittyja, potem ste videli tudi film Kam si izginila, Bernadette?, le da ta – v nasprotju s prejšnjim, ki je pihal na dušo “moškemu” gibanju – piha na dušo gibanju #MeToo, toda zgodbo o nekoč genialni arhitektki Bernadette Fox (Cate Blanchett), ki jo je materinstvo ustavilo, tako da je zdaj – na presenečenje svojega neinspirativnega, morilskega seattlskega okolja – nenadoma izginila ter se znašla na Antarktiki, pove z didaktično vnemo televizijske moralke, ki pušča malce prostora za Otožno Jasmine, za kaj transformativnejšega pa ne. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 11. 2019  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Nikoli se ne bodo postarali

    Petra Jacksona, režiserja Gospodarja prstanov (in zombijske klasike Dead Alive), so ob stoletnici konca I. svetovne vojne vprašali, če lahko kaj naredi z arhivskimi posnetki iz jarkov velike klavnice. Ven je prišel filmski čudež: zdelanim, spraskanim, nemim, črno-belim posnetkom je dodal barve, atmosferski zvok in celo nekaj replik, ki jih “izrečejo” vojaki, tako da vsi skupaj res oživijo, ja, vrnejo se, kot v sanjah (digitalnih, kolažističnih, esejističnih sanjah), kot duhovi, ki hočejo govoriti z nami. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 11. 2019  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Neskončni nogomet

    Corneliu Porumboiu, eden izmed stebrov romunskega novega vala (Smo imeli revolucijo ali ne?, Policijski, pridevnik, Zaklad, Žvižgači), se vrne v rodni Vaslui, da bi posnel dokumentarec o odtujenem, anomičnem, zdolgočasenem romunskem uradniku (Laurentiu Ginghina), svojem mladostnem prijatelju, nekdanjem nogometašu, ki v prostem času sanjari o tem, kako bi revolucioniral nogomet. Pravila bi – pod vplivom vzhodnjaške filozofije – spremenil: igrišče bi bilo po novem osemkotno, kotov ne bi bilo več, ofsajd bi ukinil, polovica igralcev ne bi smela na nasprotnikovo polovico. Žogo bi s tem osvobodil, nogomet bi bil učinkovitejši, fluidnejši in gledljivejši, nogometaši pa bi imeli daljše kariere, ker igra ne bi bila več tako fizična. “Hitrost žoge pospešimo tako, da upočasnimo hitrost igralcev.” Več

  • Marcel Štefančič jr.

    8. 11. 2019  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Dober dan za delo

    Armin (Aleksandar Seksan), dobrodušni brezposelni Sarajevčan, rojeni poštenjak (poročen, z enim otrokom in drugim na poti), dela vse, da bi dobil delo, a ga povsod brezčutno zavrnejo, tako da je na koncu prisiljen delo najti tam, kjer ga delo – na absurden, ciničen način – vedno zanesljivo čaka. Pozor, prihaja spoiler – v ječi. Dober dan za delo, posnet v Sarajevu, oglašujejo kot film o človeku, ki je “predober za ta svet”. Morda je predober le za ta film. Bolje bi se podal kratkemu filmu, magari študentskemu. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 10. 2019  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Noč grozljivk

    Kinodvor bo noč čarovnic – 31. oktobra z začetkom ob 19.00 – že tradicionalno popraznoval s petimi šokerji, ki gredo takole: Več

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 10. 2019  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Bacek Jon film: Farmagedon

    Britanska kmetija doživi bližnje srečanje tretje vrste – na njenem dvorišču namreč pristane leteči krožnik. In še preden rečete E.T., ven skoči Lu-la, mala, osamljena, izgubljena vesoljčica, ki hoče domov. Njen Elliott postane Bacek Jon, ki jo mora najprej rešiti pred mračnimi tajnimi agenti (oh, in pred Farmagedonom, tematskim parkom, v katerega kmet prelevi svoj “Roswell”). Ja, E.T. doživi ljubko, a ne ravno infarktno Aardmanovo stop-motion preobrazbo, ki jo oblizujejo bistri gegi, popkulturne grimase za “odrasle” (Prihod!) in zelo britanski humor. To je brexitska satira, ki skuša prikimati obema stranema brexita – tako tisti, ki je za to, da Britanija ostane, in ki nima nič proti priseljevanju (beguncem, migrantom, tujcem ipd.), kot oni, ki je za to, da Britanija gre, in ki nasprotuje priseljevanju. Film uči, da je treba prišleke – begunce, migrante – sprejeti in objeti, jih zaščititi pred hladno, zlobno birokracijo, obenem pa narediti vse, da se čim prej vrnejo tja, od koder so prišli. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    30. 10. 2019  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

    Plen

    Najstnik (Logan Miller), ki so mu umorili očeta, potrebuje terapijo. A ker so mu očeta umorili le nekaj metrov od njega in ker si je sam medtem lenobno, apatično, kretensko vrtel youtubske videe, potrebuje res močno terapijo, ki bo dovolj sunkovita in eksotična, da bo šokirala in odpihnila travmo. In že je na poti na osamljeni, zapuščeni malezijski otoček, ker naj bi sam – brez tehnologij 20. in 21. stoletja – preživel tri dni. In tri noči. Le kaj se bo izcimilo iz te igre preživetja, si rečete: najstniška verzija Brodoloma ali revizija Goldingovega Gospodarja muh? Rimejk Otoka dr. Moreauja ali reboot Najbolj nevarne igre? Nova Džungla ali nova Soba pobega? Več