-
6. 11. 2000 | Mladina 45 | Kultura | Film
Japonska. Te dni. Aoyami, možakarju srednjih let, umre žena. Z njo umre tudi Japonska. Vsaj tako se mu zdi. Še huje, Japonska se mu zdi vse bolj čudna in tuja. Kot sodobne ženske. Japonska ga ne vleče več. In tudi ženske ga ne vlečejo več. Da bi se poročil? Noče slišati. Ker da je danes težko najti pravo, sanjsko, idealno žensko. Aja? Povsem benigni, hudo povprečni tip, ki se ne bi zdel nobeni ženski niti sanjski...
-
6. 11. 2000 | Mladina 45 | Kultura | Film
Učiteljica : 13-letna deklica pride za učiteljico v zakotno vas, kitajski Blatni dol, kjer se ne izogne niti varčevanju s kredo niti iskanju učenca, ki je zaradi revščine zbežal v mesto. Mojstrska socialna drama (Zlati lev '99), ki je šla v nos kitajskim oblastem, je delo Zhang Yimouja, novodobnega kitajskega klasika, tudi dobitnika tujejezičnega Oskarja (Dvignite rdečo svetilko).
-
6. 11. 2000 | Mladina 45 | Kultura | Film
Ko je Fred Astaire prišel na prvo filmsko avdicijo, je skavt zapisal: " Ne zna igrati, ne zna peti, rahlo je že plešast. Le malce zna plesati." Točno, skavt ga je s tem dobesedno ubil. No, vsaj mislil je tako. Tega, da je imel Fred prevelika ušesa in preveč moteč obradek, zato v svoji oceni ni niti omenil. V Fredu ni nihče videl ničesar. Nikomur se ni zdel prihodnost filma.
-
30. 10. 2000 | Mladina 44 | Kultura | Film
Da smo si takoj na jasnem, Možje X niso film o seksu. Kaj šele o pornografiji. Je pa res, da periferno zadevajo tudi pornografijo - no, retoriko telesa, teologijo telesa, tehnologijo telesa. X-Men so ljudje... ee, ne-ljudje, pol-ljudje, ki imajo zelo bogato notranjost. Res bogato. In ko to svojo lucidno notranjost povnanjijo, hočem reči, ko jo izrazijo, se začne freakshow tretje vrste.
-
30. 10. 2000 | Mladina 44 | Kultura | Film
Društvo anonimnih alkoholikov pri nas obstaja, dvomim pa, da pri nas obstaja Društvo anonimnih odvisnežev od seksa. V Španiji pač. In španski erotični neo-noir triler Med tvojimi nogami se začne prav v društvu, katerega člani morajo drug za drugim ponavljati: " Bolan sem. Odvisen sem od seksa. Potrebujem pomoč." Njihov vodja, neke sorte terapevt, poudari, da je pri njihovi odvisnosti dobro to, da se je ne...
-
23. 10. 2000 | Mladina 43 | Kultura | Film
H'woodski petelin obljubi kuram, da bodo letele: energični, lucidni, ironični stop-motion.
-
23. 10. 2000 | Mladina 43 | Kultura | Film
Nikar se ne slačite - snemamo slovenski pornič!
-
23. 10. 2000 | Mladina 43 | Kultura | Film
Vse in še svet : Psycho sklene, da bo ugrabil nafto, zato mu Bond, ki si globalizacijo razlaga drugače, zavrti svoje greatest hits. Pierce Brosnan & Sophie Marceau.
-
17. 10. 2000 | Mladina 42 | Kultura | Film
Samo še 60 sekund
-
10. 10. 2000 | Mladina 41 | Kultura | Film
Jaz, Irene & jaz
-
10. 10. 2000 | Mladina 41 | Kultura | Film
Mumford : Dr. Mumford je hit v mestecu Mumford, dokler se ne izkaže, da sploh ni doktor - potem postane še večji hit. Fina, delikatna, fluidna romantična komedija Lawrencea Kasdana. Loren Dean, Hope Davis & Martin Short.
-
2. 10. 2000 | Mladina 40 | Kultura | Film
Mož brez telesa
-
2. 10. 2000 | Mladina 40 | Kultura | Film
Skrivni prehod : Banana pride za upravitelja stanovanjskega kompleksa, ki je poln čudakov. Črna komedija, ki ima tempa le za tri minute. By Tobe Hooper. Chad Lowe, Tyra Banks & Amanda Plummer.
-
25. 9. 2000 | Mladina 39 | Kultura | Film
Vihar vseh viharjev
-
25. 9. 2000 | Mladina 39 | Kultura | Film
Zadnji dnevi diska (The Last Days of Disco): Film o koncu neke dobe, hja, "dobe diska", ko so bili vsi intelektualci, navsezadnje, še celo kriminalci uporabljajo predpreteklik in pišejo traktate o Ernestu Hemingwayju. Da je slovo disku režiral Whit Stillman, je jasno na prvi pogled, kakor je jasno tudi to, da gre za sorodnika Žametnih noči in Kluba 54. Chloe Sevigny, Kate ...
-
18. 9. 2000 | Mladina 38 | Kultura | Film
Hiša debele mame
-
11. 9. 2000 | Mladina 37 | Kultura | Film
Za vsako ceno
-
11. 9. 2000 | Mladina 37 | Kultura | Film
Cahill (1973): Šerif John Wayne, zakon & red divjega zahoda, ugotovi, da sta njegova sinova, Gary Grimes & Clay O'Brien, na poti v podzemlje, toda hej, kdo je dobri stari Duke, da ne bi mogel ukrotiti kontrakulture. Okej vestern, čeprav za svoje dobro preveč shematičen in pridigarski. Stranska ekipa, ki jo vodijo Neville Brand, Royal Dano, Paul Fix & George Kennedy, je čista...
-
4. 9. 2000 | Mladina 36 | Kultura | Film
Eye of the Beholder, 2000
-
4. 9. 2000 | Mladina 36 | Kultura | Film
Pravi zločin (True Crime): Clint Eastwood je odrežiral tole fino, kompleksno dramo in odigral propadlega, apatičnega, flegmatičnega reporterja, ki se mu zdi, da je na smrt obsojeni črnec nedolžen. Njegov boj s časom je čisti original, daleč od h'woodskih standardov. Plus Isaiah Washington, Diane Venora & Denis Leary.
-
28. 8. 2000 | Mladina 35 | Kultura | Film
Misija nemogoče 2
-
28. 8. 2000 | Mladina 35 | Kultura | Film
Globoka modrina : Morskemu psu genom stopi v žrelo in začne se velika morska odštevanka. Efekten, domiselen, mestoma luciden, predvsem pa originalno srhljiv šoker Rennyja Harlina. Samuel L. Jackson, Saffron Burrows, Thomas Jane & LL Cool J. * Divji Wild West : Will Smith & Kevin Kline minirata paraplegika, ki hoče razdružiti ZDA. Zelo upehana farsa, ki adrenalin le imitira.
-
17. 7. 2000 | Mladina 28 | Kultura | Film
Jack Lemmon na koncu legendarne komedije Nekateri so za vroče besno odvrže lasuljo, opusti ženski glas in svojemu vztrajnemu snubcu, magnatu Osgoodu, zatrobenta: " Ampak ne razumeš - jaz sem moški! " Snubec sicer stoično odvrne, da ni nihče popoln, toda to situacijo je najbolje izkoristil Walter Matthau : v komedijah z Lemmonom je le brezobzirno izkoristil to, da je Lemmon ženska.
-
17. 7. 2000 | Mladina 28 | Kultura | Film
28 dni
-
Pod Vezuovom umre na tisoče ljudi, vam je pa vseeno. Videli ste Dantejev vrh – navijali ste za Pierca Brosnana. Videli ste Vulkan – navijali ste za Tommy Leeja Jonesa. Tu pa navijate za vulkan. Vulkan kaže več življenja in več emocij kot liki. Pompeji so film, ki so mu liki le v napoto. In ki komaj čaka, da vsi ti pompejanski liki enkrat za vedno obmolknejo. Liki so namreč le skice, le karikature, le cifre, le imena – scenaristi se s karakterizacijami niso ravno pretegnili. A le zakaj bi se? Saj so vedeli, da jih itak čaka kolektivna smrt, apokaliptični izbruh Vezuva. Vnaprej so jih odpisali, ker so vedeli, da so obsojeni na smrt. Zakaj bi se torej mučili z njimi? Kar pa velja tudi za sam film: le zakaj bi se mučili z njim, če pa bo na koncu vse odplaknil Vezuv? Pompeji so film, ki je v napoto samemu sebi. Tako kot so filmi v napovednikih v napoto samim sebi. Sodobni napovedniki še najbolj spominjajo na filme, polne lukenj. Pompeji izgledajo kot napovednik za TV-serije Spartak, Igra prestolov in Rim. Stari Rimljani, Pompejanci in Kelti celo govorijo tako kot naratorji napovednikov. Dahne nekdo: “To je Kelt! Pravijo, da je zadnji svoje vrste.” Šur. Reklamne slogane so izumili leta 79, ko je Vezuv pokopal Pompeje. Le sandale si natakneš, pa že lahko trobezljaš, da je izbruh vulkana glas Boga. Kar – ironično! – tudi je: film kaznuje samega sebe. Od dialogov je tu bolj komična le še smrt.