-
30. 9. 2005 | Mladina 39 | Kultura | Film
Top Gun je bil rezime Reaganove revolucije. Reaganov MTV. Reaganovo politiko - militarizem, patriotizem, šovinizem - je zapakiral v videospot o novem moškem, pri tem pa ni puščal nobenega dvoma, da lahko tega novega moškega dokončno spreobrne šele ženska, ki izgleda kot vojak. Reagan ni bil tako paranoiden kot Bush, zato žensk očitno ni spuščal nad “imperij Zla” - bilo je dovolj, da so...
-
30. 9. 2005 | Mladina 39 | Kultura | Film
Ko je Jugoslavija razpadla in ko so se začele vse tiste balkanske vojne, se je Ljubiša Samardžić, nekdanji akcijski junak partizanskih vesternov in epopej, prelevil v režiserja in producenta. Njegov opus je zdaj prišel tudi na dvd. Jesen prihaja, Dunja moja, zadnji film, ki ga je režiral, je izšel nedavno, zdaj pa so na voljo tudi drugi filmi, ki jih je režiral: Ledina popisuje agonijo beograjskega...
-
24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Film
Cinderella Man - Legenda o boksarju
Cinderella Man se dogaja v preteklosti, v času Depresije, toda v filmih Rona Howarda ( Čudoviti um, Apollo 13) je zgodovina vedno brez sence. In tudi brez obraza. Cinderella Man je epos o boksarju Jamesu Braddocku ( Russell Crowe ), ki postane up obupane, depresivne, brezposelne, ponižane nacije, toda po hudi poškodbi “ubijalske” desnice je ob vse - dena...
-
24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Film
Film Na sledi pračloveka se tako zelo trudi, da bi bil prestižen, epski, pomemben, altruističen in humanističen, kot da hoče pobrati Nobelovo nagrado za mir. V resnici hoče le preseči aktualni “spopad civilizacij”, kar pa počne tako naivno, da se ujame v rasistično past. Jamie Dodd ( Joseph Fiennes ), antropološka verzija Indiane Jonesa, se leta 1870 na Škotsko vrne z dvema pigmejcema, ki naj...
-
24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Film
Dežela živih mrtvecev izgleda tako, kot da je ravno stopila z letala, ki je prispelo iz New Orleansa. Film prihaja pač v idealnem trenutku - po hurikanu Katrina, ki je New Orleans prelevil v land of the dead, iskanje hrane pa v nekaj zločinskega, kanibalskega. Toda opustošeni, kataklizmični, epidemični, kaotični, sestradani New Orleans ni potegnil le na Deželo živih mrtvecev, ampak tudi na prejšnje tri ...
-
24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Film
Martin Scorsese, 1995
-
16. 9. 2005 | Mladina 37 | Kultura | Film
Brice ( Jean Dujardin ), bogataški sin iz Nice, tipični retro blond dude, je edini surfer na Azurni obali - na Azurni obali sicer ni valov, toda Brice vztrajno čaka na svoj veliki val, ker je pač bodhist. Njegov bodhizem nima zveze z budizmom, le z Bodhijem, ekstremnim športnikom in kriminalcem iz filma Peklenski val - Brice je namreč njegov največji fan.
-
16. 9. 2005 | Mladina 37 | Kultura | Film
Otok ni običajni film - hej, to je film Michaela Baya. Toda to ni običajni film Michaela Baya - to je film s sporočilom. Film, s katerim nam hoče Bay nekaj povedati. Bay hoče biti bolj oseben kot sicer. Rečeno naravnost: Otok je kritika sodobne korporativne družbe. Vsaj izgleda tako. Vsaj ambicija, ki ga poganja, je taka. Bay ima za sabo sicer Alcatraz, Podle fante, Armagedon, Pearl Harbor in Podle fante...
-
16. 9. 2005 | Mladina 37 | Kultura | Film
Studio Universal je v tridesetih blestel z grozljivkami, studio Warner pa z gangsterskimi filmi - v mesto je pač prišel zvok, ki je bil lepa priložnost, da se publiki pričara krike in strele. V setu Zbirka gangterskih filmov je 6 klasičnih Warnerjevih gangsteriad - Edward G. Robinson je brutalni, brezobzirni Mali Cezar (1931), Humphrey Bogart je divji, sociopatski Duke Mantee ( Okameneli gozd, 1936), ...
-
9. 9. 2005 | Mladina 36 | Kultura | Film
Hip-hop zebra, ena izmed atrakcij newyorškega živalskega vrta, si zaželi svobode in divjine, zato sklene, da bo zbežala. Ostale živali - na čelu z egocentričnim levom - krenejo za njo, toda ne zato, da bi se ji pridružile, ampak zato, da bi jo pripeljale nazaj. Ko na železniški postaji nehote povzročijo pravi “teroristični” kaos, je to v popolni rimi z Bushevo mantro, da je svoboda nevarna in...
-
9. 9. 2005 | Mladina 36 | Kultura | Film
Vojak ( Banlop Lomnoi ) sredi tajske džungle sreča vaškega fanta ( Sakda Kaewbuadee ), ki ga hipnotizira, toda hipnoza je kmalu vzajemna. Še več, njuna romanca je tako delikatna, da je hipnotizirana tudi narava, ki postane tertium gaudens. Narava se ju razveseli. Fanta postaneta njena erotična fantazija, njen afrodiziak. In ko mislite, da je filma konec, se začne nov film: tradicija - fantomski šaman, ki se...
-
9. 9. 2005 | Mladina 36 | Kultura | Film
V Petkih trinajstega se nad poletnimi hormonskimi transgresijami mladine zmrduje serijski pycho. V Poletni nevihti, nemški didaktični melodrami, pa se nad poletno transgresijo hormonskih najstnikov zmrduje le vreme... ee, narava, kar pomeni, da je to, kar se dogaja, protinaravno. Bolje rečeno, psihopatskega fundamentalista, ki terorizira Petke trinajstega in podobne slasherje, v Poletni nevihti zamenja...
-
9. 9. 2005 | Mladina 36 | Kultura | Film
Propadli zvezdniki bi morali umreti v bitki, nam je v svojih filmih sporočal Robert Aldrich, tudi v klasiki The Longest Yard (1974), v kateri propadli nogometni zvezdnik Paul Crewe ( Burt Reynolds) krene na samomorilsko misijo. Zaradi suma, da je “zrežiral” tekmo, odpade, se zapije ter prelevi v mizantropskega sociopata in vandala, tako da pristane v jetnišnici, ki jo vodi ravnatelj Hazen ...
-
9. 9. 2005 | Mladina 36 | Kultura | Film
Chariots of Fire, 1981 Hugh Hudson
-
31. 8. 2005 | Mladina 35 | Kultura | Film
The Football Factory, 2004 Nick Love
-
31. 8. 2005 | Mladina 35 | Kultura | Film
Film Gospod in gospa Smith je bučen, evforičen in pompozen, akcije, šutingi, eksplozije in kolateralna škoda si sledijo v ritmu dobro informiranega poletnega popkorna, toda če bi rekli, da je to akcijski film, bi bilo tako, kot če bi rekli, da je bila Vojna zakoncev Rose akcijski film. Ali pa kot če bi rekli, da so bili akcijski film Bergmanovi Prizori iz zakonskega življenja.
-
31. 8. 2005 | Mladina 35 | Kultura | Film
Jean-Luc Godard že dolgo ni posnel filma, o katerem bi se toliko govorilo. In le zakaj se ne bi - v Hvalnici ljubezni, ki je debitirala pred 11. septembrom in pred Bushevo revolucijo, je Ameriko in Hollywood prikazal kot parazita, ki kradeta Zgodovino. Ameriškim kritikom se je zdelo nepojmljivo, da se je nad ameriškimi filmi tako znesel Godard, ki so ga najbolj navdihovali prav ameriški filmi, navsezadnje, svoj...
-
31. 8. 2005 | Mladina 35 | Kultura | Film
Tadej ( Dejan Lendvaj ) hoče prijateljem pokazati, da je pravi macho, zato s trave prešalta na hors. Potem bruha, se zvija, krade in vpije “ Nočem umreti ”. Ali pa “ Ne pusti me samega ”. Lana ( Kaja Bilodjerič ), njegova punca, ki vidi, da tone vse nižje in da noče odnehati, mu prisluhne z genialno idejo: še sama se bom navlekla, da mu bom potem pokazala, kako lahko je...
-
24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Film
Steven Spielberg, 1974
-
24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Film
Fantom iz opere, ekranizacija brodvejskega hita Andrewa Lloyda Webberja, je cocktail zgodbe o dveh tipih, iznakaženem geniju ( Gerard Butler ), in neiznakaženem lepotcu ( Patrick Wilson ), ki pecata operno divo ( Emmy Rossum ), glamurja, ki ima toliko seksapila kot sveča, spektakla, ki diši po prisilnem jopiču, kostumov, ki izgledajo kot izklesani, mraka, ki je tako kičast kot libreto, soundtracka, ki je tako...
-
24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Film
James Cagney, ameriški gangster, je na koncu Bele vročine (1949) vpil: “ Mama, na vrhu sveta sem! ” Obkoljen je, prestreljen in izdan, še malo, pa bo zletel v zrak, toda hej - občutek ima, da mu je uspelo. Da je ujel ameriški sen. Ameriški gangsterji so bili vedno taki - najbolj avtentični častilci ameriškega sna. Postali so sinonim za ameriški sen, obenem pa tudi sinonim za sublimni,...
-
24. 8. 2005 | Mladina 34 | Kultura | Film
Četudi bi Johnny Depp doživel infarkt, bi lahko še vedno impersoniral vse like iz Krika. Tu je že dobrih 20 let, heh, vse tja od More v Ulici brestov, toda mlajše generacije h'woodskih wunderkindov lahko le nemočno gledajo, kako jim še vedno krade show - in najboljše vloge. Kak mladi Robert De Niro bi šel skozi drill, pekel in popolno transformacijo, da bi v Piratih s Karibov odigral kapitana Jacka...
-
19. 8. 2005 | Mladina 33 | Kultura | Film
Avtomobilom se včasih zmeša. V najstniški sci-fi odisejadi Idaho Transfer, ki jo je leta 1975 režiral Peter Fonda, ljudi uporabljajo kot gorivo. V šokerjih Dvoboj, The Car, Kristina, Killdozer, Maximum Overdrive - oh, in kar jih je še - pa ljudi ne potrebujejo več niti za gorivo. Tu vzamejo avtomobili življenje v svoje roke - in te roke so zelo svojeglave, srhljive, morilske, kanibalske.
-
19. 8. 2005 | Mladina 33 | Kultura | Film
Ob vseh teh rimejkih, s katerimi nas muči Hollywood, je bilo le še vprašanje, kdaj se bo skušal Hollywood odkupiti s kritiko - okej, ali pa vsaj parodijo - svoje obsedenosti z rimejki, toda film V objemu čarovnice le hlini, da je to. V resnici je le film, s katerim si Hollywood samozadovoljno čestita za vse rimejke. Če vprašate ta film, potem je ni čez rimejkersko mentaliteto - ob snemanju rimejkov se noro...
-
19. 8. 2005 | Mladina 33 | Kultura | Film
Udarna novica se začne z ropom, ki spodleti - roparje, ki jih vodi skulirani, karizmatični, zelo načelni Yuan ( Richie Ren ), namreč preseneti policija. Toda tudi policiji, ki jo vodi manihejski inšpektor Cheung ( Nick Cheung ), zaseda monumentalno in strahopetno spodleti - in to v živo, pred TV kamerami. Roparji mirno zbežijo. Hongkonška policija še ni doživela takega ponižanja, toda tudi roparjem beg spodleti,...
-
19. 8. 2005 | Mladina 33 | Kultura | Film
Silvio Narizzano, 1968
-
11. 8. 2005 | Mladina 32 | Kultura | Film
Martin Scorsese, 1977
-
11. 8. 2005 | Mladina 32 | Kultura | Film
Kdo je Anthony Zimmer? Francoski kriminalec - megakriminalec. Hudo je karizmatičen, absolutno nezgrabljiv in zelo iskan. Kot Keyser Soze. Policija napenja vse sile in vse niti, da bi ga staknila, a ostaja praznih rok. Kot da se je ugreznil v tla. Pomagal ne bi niti Mr. Memory. In pomislite - tip je največja pralnica denarja v Evropi. Od Rusije do Bermudov.
-
11. 8. 2005 | Mladina 32 | Kultura | Film
Stripi so mikrobudžetne produkcije - avtor si izmisli superjunaka, ki potem rešuje svet, pri čemer kakopak povzroči toliko gospodarske škode kot negativec dneva. Kar si pač avtor izmisli, nariše - in vsi ti bombastični akcijski prizori ga nič ne stanejo. In potem pridejo filmarji, pogledajo strip in rečejo: o, šit, tole nas bo stalo 100 milijonov dolarjev! Ali pa 150 milijonov! Živo si lahko predstavljate,...
-
5. 8. 2005 | Mladina 31 | Kultura | Film
Relentless, 1989 William Lustig