-
Vrnitev v prihodnost I-III : Marty McFly z atomskim avtom zdrvi najprej v leto 1955, kjer skoraj spočne samega sebe, potem bušne v leto 2015, kjer ugotovi, da je preteklost vrglo s tečajev, na koncu pa skoči še na divji zahod, kjer za Clinta Eastwooda še niso slišali. Lucidna, farsična, ultra kinetična time-lapse trilogija, tipični evforični najstnik osemdesetih. Michael J. Fox & Christopher Lloyd.
-
Vse, kar ima v naslovu magično besedo Ring, se danes izredno dobro prodaja, vsem tem ringom pa je skupno tole: ton jim daje skrivnostni objekt z nadnaravno, diabolično močjo - hja, tudi v temle Ringu, ki ni Prstan, ampak Krog. Razlika je kakopak v tem, da tu svet terorizira videokaseta: hej, ste slišali, bajajo najstniki, obstaja skrivnostna videokaseta - če jo vidiš, umreš! Ne takoj, po enem tednu.
-
Romantične komedije učijo, da seks ni vse. Bolje rečeno - da je petting vse. Petting je motor romantične komedije - tudi Dveh tednov za ljubezen. Lahko si mislite: Sandra Bullock in Hugh Grant se v nedogled rajcata, igračkata in zapeljujeta, tako da že tudi zadnji statisti mislijo, da se dajeta dol, toda vedno najdeta razlog, da seks preložita, no, sublimirata.
-
Če v velemestu zaviješ v napačno ulico, padeš v pekel - začne se bodisi Idiotska noč ali Ognjemet ničevosti. Če pa v napačno ulico zaviješ na podeželju, se začne Čudežno potovanje. Hej, spomnite se le Alice, ali pa še bolje, Dorothy, ki je iz vukojebine treščila naravnost v Oz. Nekaj takega se pripeti 10-letni Čihiro, ko s staršema pri selitvi na deželo obtiči v opuščenem zabaviščnem parku, ki je očitno v...
-
Paint Your Wagon : Lee Marvin in Clint Eastwood pojeta. Kičasti kavbojski musical iz leta 1970, ki ga lahko vpišete v rubriko "uživanje-z-občutkom-krivde". Marvinova viža Wand'rin Star je klasika.
-
Tam, kjer je trend, tam je Damjan Kozole. Vedno je šel za trendom - in ko je šel, ga ni motilo, če je pri tem žrtvoval inteligenco in objel naivnost. Saj veste, v Remingtonu je skušal objeti road-movie. Kaj se je zgodilo, veste: pobegli zapornik, očitno švercer, je čez Slovenijo bežal v orjaškem, kričeče rdečem, monumentalno vpadljivem Chryslerju - in to ob koncu osemdesetih, ko je bilo na slovenskih cestah...
-
Ko na začetku slišimo, da " čas vse uniči ", vemo, da je to le teza, ki jo bo skušal Gaspar Noe, avtor šokerja Sam proti vsem, argumentirati - in to brutalno jasno in nedvoumno, hja, Nepovratno. Zato takoj napade: kamera bušne, sunkovito zdivja, nezadržno prodira, leze, grize in šviga - kot bi bila na spidu. Nič je ne poteši, ponuja nam le koščke realnosti brez fokusa, le vizualne...
-
Posebno poročilo : Tom Cruise beži pred prihodnostjo. Spielberg recenzira bušizme. Urgentno! Po Dicku. Dva diska!
-
Eddie Murphy je egocentrični boksar, svetovni prvak v srednji kategoriji - idealen za rušenje evropske teroristične mreže, bazirane v Budimpešti. Malopridni trgovec z orožjem ( Malcolm McDowell ) pač sune absolutno nevidno vojaško letalo "Switchblade", huh, idealno za lifranje atomskih nebodijihtreba. In da se ne bi kakemu bin Ladnu začele cediti sline, pošlje Urad za nacionalno varnost na teren...
-
Frank Abagnale, jr. ( Leonardo DiCaprio ) je 16-letni mulo iz New Yorka, ki na začetku šestdesetih izkoristi vse velike defekte preteklosti - odsotnost računalnikov, efekt uniforme in neproblematičnost imidža. Ko se njegova starša, Christopher Walken & Nathalie Baye, na lepem "travmatično" ločita, sklene, da bo šel na svoje - in mutira v finega, elegantnega, lucidnega sleparja, ki se...
-
Brezizrazni mož ( Markku Peltola) pride v mesto, verjetno v Helsinke, sede na klop in izgubi spomin, ko ga trije huligani mahnejo s kijem. Nima več pojma, kdo je. In kaj je. V bolničnici najprej sicer umre, toda potem "ponovno vstane", jasno, čudežno, in pristane v kontejnerju na rečnem bregu, v trebuhu urbane lumpen-sociale, med barakarji, brezdomci, deklasiranci, zombiji in fatalisti, žrtvami...
-
Carmen ( Alexa Vega ) in Juni ( Daryl Sabara ) najprej rešujeta hčerko ameriškega predsednika, potem manično rešujeta svet, ki ga neka banda ogrozi s krajo "transmookerja" (ne sprašujte, huh), na koncu pa se mimo lunaparkov, vulkanov, morskih pošasti, podzemskih templjev in puščave Gobi zavihtita na Otok izgubljenih sanj, med mutantske predpotopne kreature in teroristične skelete, genetske...
-
Možje v črnem 2 : Fanta sta spet v mestu. Dosje X na spidu. Dva diska, mamutski bonus. Tommy Lee Jones & Will Smith.
-
Bolj ko poroke izgubljajo na nujnosti, potrebnosti in seksapilu, bolj jih filmi častijo, povzdigujejo in estetizirajo - Monsunska svatba je videti kot magnet za hedoniste, kot pompozna delikatesa, kot največji, najbujnejši, najbolj pravljični in najpomembnejši spektakel na svetu, kot rezime dekadence, eksotike, fantazije, dekoracije, socialnega optimizma, patriarhalne sofisticiranosti, plesa in petja, kot dan,...
-
Groupies bi morale biti v zgodovino rokenrola zapisane z zlatimi črkami: rockerjem niso le fafale, ampak so jih tudi navdihovale. Kaj bi bil brez njih Jim Morrison, ni jasno, pa četudi se je na njih le onesveščal. Groupies, B strani singlic, kakopak niso računale, da se bodo z njim poročile, prej narobe - ko jim je čas potekel, so našle svojega privatnika, kot recimo Vinnie ( Susan Sarandon ), polovica...
-
Filmi so zgodbe o teatru, ki je zrcalo filma - film se začne in konča v teatru, še vedno vztraja Jacques Rivette, "novovalovec", sodobnik in sotrudnik Truffauta, Godarda, Rohmerja in Chabrola, ki je že v prvencu Pariz je naš (1960) zarolal vse svoje obsesije - teater, težave s postavitvijo nove predstave, filozofske igrice in seksualne indiskretnosti med akterji, ki pomešajo teater in...
-
Days of Heaven : Ljubezenski trikotnik v času depresije. Mojstrovina Terrenca Malicka (1978). Urgentna klasika! Richard Gere, Brooke Adams & Sam Shepard.
-
Običajno vam ponudijo družino, ki je disfunkcionalna zato, ker je v zraku premalo ljubezni ali pa ker je kak otrok umrl. Gostišče "Pri mami" to logiko obrne - pred nami je namreč družina, ki je disfunkcionalna zato, ker je v zraku preveč ljubezni. Specifično, Gostišče "Pri mami" je pop burka o Tanguyu ( Eric Berger ), fantu, ki pri osemindvajsetih še vedno živi doma, pri...
-
Petru Jacksonu, velikemu fantazistu in fetišistu, se pozna, da je kariero začel z grozljivkami. Grozljivke je namreč bolj kot druge žanre obsedalo telo - njegove meje, njegove transformacije in mutacije, njegovo razpadanje, njegova grozljivost in odvratnost. Grozljivke so človeško telo spremenile v spektakel pošastnosti, kužnosti, tesnobe in gnusnosti - in nič ni bilo bolj grozljivo od...
-
Memento : Kdo mi je umoril ženo? Metafikcijski film noir s twistom. Bomba! Guy Pearce & Carrie-Ann Moss.
-
Če bi Charles Dickens vstal od mrtvih, bi mislil, da gleda priredbo kakega svojega romana, ko bi videl Vse ali nič, zgodbo o londonskem proletariatu na robu katastrofe, depresije in živčnega zloma - tragedijo malih, žalostnih, prikrajšanih, deklasiranih, povsem običajnih ljudi, ki so dobili nič, ne da bi sploh kdaj štartali na vse. Phil ( Timothy Spall ), benigni, podplačani taksist, ki se vozi in vozi, ne da...
-
Na Kitajskem jedo pse 2 ni nadaljevanje danskega črno-komičnega hita Na Kitajskem jedo pse, ampak predzgodba, še bolj obešenjaška, bolj brutalna in bolj kinetična od originala. Ko Haralda ( Kim Bodnia ), karizmatičnega gangsterja in gostinca, spustijo iz aresta, jezno pogleda konkurenčno, črno, "črnogorsko" bando, ki je v njegovi odsotnosti razširila teritorij, toda takoj zatem pade v plač, ko...
-
Jackie Chan je JC, briljantna elastika, kinetični fu-akrobat, akcijski multipraktik in adrenalinski ekstremist, ki ne potrebuje kaskaderjev - vse naredi sam. Nič fizičnega mu ni tuje. Videti je kot burleskni salto mortale na dveh nogah. Zanj je vse misija mogoče. Toda Tuxedo zagreši najhujši možni zločin: angažira Jackieja Chana, potem pa ga ves čas podcenjuje in ignorira - še več, obnaša se, kot da ga ni.
-
Vsiljivci : Samska ženska se z otrokoma preseli v samotno hišo. Sijajni gotski twister. Nicole Kidman.
-
Sodobne romantične komedije se držijo štirih zlatih pravil. Prvič, bejba vedno niha med relativno enakovrednima moškima, hočem reči - tisti "napačni" ni več povsem napačen ali pa neprimeren, nesprejemljiv. Drugič, bejba na koncu vedno izbere tistega, ki je bolj preprost, ljudski. Tretjič, s tistim "napačnim" - bolj zapetim, sofisticiranim, ambicioznim ipd.
-
White Christmas : Božič v Vermontu. Greatest hits Irvinga Berlina. Letnik '54. Bing Crosby & Danny Kaye.
-
V najboljših in najbolj lucidnih filmih Davida Mameta, recimo v Hiši iger in Španskem zaporniku, vedno nabašete na vrhunske bleferje, ki zrežirajo zapleteno, prefinjeno, mamutsko, zapeljivo in do zadnjega detajla preračunano shemo, v katero potem lovijo suckerje. Film Lomilki src Mametovo shemo formatira kot burleskni, tako rekoč stripovski sit-com.
-
Francoske pustolovske komedije so zelo rade združile povsem nezdružljiva tipa, ki si gresta na živce in ki drug drugemu predstavljata mučno obveznost, ter potem z duhovitimi replikami in gagi merile spektakularne katastrofe, ki jih povzročata, običajno v kaki eksotični deželi, recimo v Mehiki ali pa kje v Afriki: poklicni morilec Lino Ventura in štorasti samomorilec Jacques Brel ( Zgaga), zarotniški detektiv...
-
Samuel L. Jackson izgleda tako, kot da je pobegnil iz Šunda in pristal v soseski Morilcev, tatov in dveh nabitih šibrovk. V Formuli 51 je namreč Elmo McElroy, Mr. Cool... ee, losangeleški "kemik" v kiltu, ki je med delom na črno izumil nenadjebljivo, rekordno močno, mega eksplozivno, hiper ekstazično, ultra halucinogeno, nadkokainsko party tabletko, z eno besedo, najmočnejšo tabletko na...
-
25. 12. 2002 | Mladina 51 | Kultura | Film
Joe ( Matthew Perry ), opazno ekscentrični specialist za vročevanje sodnih pozivov, vroči sodni poziv Sari ( Elizabeth Hurley ), ki se je hoče njen magnatski teksaški kavboj znebiti, toda Sara mizo obrne in Joeju ponudi milijon, če sodni poziv - zahtevo po ločitvi - vroči njenemu možu. Kako veste, da sta si Joe in Sara usojena?