• Moloh

    Ko so Rusi leta 1945 razsuli in osvojili Berlin, je bilo tudi v Hitlerjevem bunkerju kmalu vse mrtvo. Adolf Hitler in Eva Braun sta naredila samomor. Josef Goebbels, minister za propagando in prosveto, že tradicionalno Hitlerjev največji fan in imitator, je storil isto, le da je v projekt vključil tudi svoje mnoge otroke. Martin Bormann, šef nacistične pisarne, pa je izginil. Brez sledu.

  • Gospodar prstanov

    Harry Potter je hotel ugajati bralcem. Gospodar prstanov, prvi del trilogije, ki je stala 300 milijonov dolarjev, hoče ugajati gledalcem. Potter je bil le marketinški kavč. Gospodar prstanov je cinefilski divan. Potter je bil le Potter. Gospodar prstanov je gospodar. Harry Potter ni bil film. Še huje, Potter je bil anti-film. Gospodar prstanov je film.

  • Zaobljuba

    Običajno vam ponudijo tole shemo: izkušeni, ostareli, upehani, ustrezno melanholični detektiv skuša tik pred odhodom v penzijo rešiti še zadnji primer. Okej, še to rešim, potem pa konec! Vključi se pravzaprav nehote, sebi navkljub. Saj se ne bi, toda stvar je tako resna, da ne more reči ne. " Prestar sem za to sranje, " je v Smrtonosnem orožju vzdihoval Danny Glover, ki je to potem ponovil še v treh...

  • Učiteljica klavirja

    Kot smo videli v Romanci, Intimnosti in trumi filmov, ki sta jih zavrtela lanski in predlanski LIFFE ( Laži, Posili me!, Jaz pa tebi mamo, Happy End itd.), se seks vrača - z maščevanjem. Angažirano, divje, brutalno, urgentno, hardcore. In Učiteljica klavirja je zadnji v seriji teh filmov, ki orgazme pospremijo s tremi sporočili: prvič, da je seks konfrontacija, polemika, debata, vojna, drugič, da pri...

  • Neznana koda

    Michael Haneke, avstrijski režiser, znan po hladno moralističnih, klinično brutalnih, modernističnih filmih ( Sedmi kontinent, Benny's Video, Funny Games), je v Cankarjevem domu dočakal double-bill: v družbi z njegovo Učiteljico klavirja namreč vrtijo tudi Neznano kodo, mozaik novoevropske nestrpnosti.

  • Skupnost

    Švedska Skupnost, drugi film Lukasa Moodyssona, ki je tudi pri nas zažigal s svojim prvencem Pokaži mi ljubezen, je film o svobodi. Bolje rečeno - o tem, kako ogrožena je svoboda. Dogaja se kakopak v "skupnosti", okej, v napol hipijevski, zelo liberalni, peaceniški, tako rekoč marksistični stockholmski komuni, v kateri se leta 1975 - hura, " Franco je mrtev! " - gnete slab ducat zelo različnih, bolj ali manj...

  • Zoolander

    Derek Zoolander ( Ben Stiller ) je supermaneken, kralj modnih pist, trikratni "Model of the Year", znan po svojem "Blue Steel" looku, narcis, obseden s svojim imidžem, toda bazično je idiot. Počasen, zabit, naiven - sucker. Težav mu ne dela le I.Q., ampak tudi sam jezik - stavek mu uspe le redko končati, večzložne besede pa so zanj prehuda naravna ovira. Z Bushem bi bila sijajen duet.

  • Pesmi iz drugega nadstropja

    Švedski režiser Roy Andersson je pred dobrimi tridesetimi leti zablestel z Ljubezensko zgodbo, nekaj let kasneje povsem pogorel z gangstersko parodijo Giliap, opustil film, prešaltal na reklame, postal guru švedskega marketinga, zdaj pa se jezno vrnil s Pesmimi iz drugega nadstropja, tako neznosno mračnim in morbidnim filmom, da ga je moral posneti v barvah.

  • Edini

    Okej, predstavljajte si, da obstaja "Multiverse", "Multisvet", ki ga sestavlja 125 paralelnih svetov. Kar ni nujno slabo - v enem je namreč ameriški predsednik Al Gore. Zakaj obstaja ravno 125 paralelnih svetov, nimam pojma, toda v vsakem imate svojo kopijo, svojo verzijo, pardon, svojega doppelgangerja, jasno, ne da bi to vedeli.

  • 7. 1. 2002  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Saving Private Ryan : Izkrcanje v Normandiji & lov za izgubljenim zakladom. Briljantni, monumentalni vojni ep z introm, ki je videti kot groteskni trans Hieronymusa Boscha. By Spielberg. Tom Hanks, Matt Damon & Vin Diesel.

  • Divja dirka

    Divja dirka je za tiste, ki mislijo, da je njihovo življenje le stava, ki sta jo skrivaj sklenila Bog in Satan. Vsekakor, Bog in Satan imata tako dober razgled na svet, da lahko stavita na vse. Toda nič slabšega razgleda na svet nimajo magnati, kot sta pokazala ona ostarela nergača, brata Duke, ki v finem, elegantnem, burlesknem Kolesu sreče klošarja po imenu Billy Ray Valentine (hja, Eddie Murphy) na lepem...

  • Pasja ljubezen

    Mehiško Pasjo ljubezen sestavljajo trije segmenti, tri epizode, ki se kakopak ovinkasto prepletajo in zapletajo, okej, podobno kot liki, ki jih združi nesreča - prometna. V prvi epizodi spremljamo menage a trois - Octavia ( Gael Garcia Bernal ), ki hoče svojemu bratu Ramiru ( Marco Perez ) speljati ženo ( Vanessa Bauche ) in ki skuša denar za beg prislužiti z divjimi pasjimi borbami.

  • Dan za trening

    Dan za trening je izvrstno napisana, kaligrafsko odigrana, elegantno angažirana, energično režirana, šekspirjansko intenzivna, vizualno kompaktna kriminalka, ki skuša pokazati, da Los Angeles še naprej ostaja najbolj nevarno mesto na svetu. Na svetu pač ni mesta, v katerem bi imeli policaji možnost take mitizacije - in v katerem bi policaji tako nasedali tej mitizaciji.

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Natural Born Killers : Sociopatska ljubimca obnorita medije & svet. Brutalni, cinični, nadrealistični stakato. Bomba! Woody Harrelson & Juliette Lewis.

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Princesin dnevnik

    16-letna Mia Thermopolis ( Anne Hathaway ) ima hud problem, pravzaprav trpi, pa ne le zato, ker ima čudna očala, čudno frizuro, čuden make-up in čuden obraz, ampak zato, ker ni najpopularnejša punca na gimnaziji in ker se za njo ne meče najpopularnejši fant na gimnaziji. Nihče je ne posluša, nihče je ne opazi, vsi jo ignorirajo: punca je brez moči.

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Krokodil Dundee v Los Angelesu

    Mick Dundee alias "Crocodile" Dundee ( Paul Hogan ) se je v osemdesetih, ko je postal prva karikatura globalizacije in multikulturalizma, v glavnem držal vzhodne ameriške obale, predvsem kakopak New Yorka, kjer je s svojim stoičnim, pasivnim šarmom dobival kulturne vojne, zdaj, po dolgih trinajstih letih, pa je končno sklenil, da se odpravi še na ultimativno bojišče, na zahodno obalo - v Los Angeles.

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Blondinka s Harvarda

    Elle Woods ( Reese Witherspoon ) ima vse: rodila se je na Bel-Airu, v silno bogati družini, v elitni h'woodski soseski, vis-a-vis producenta Aarona Spellinga... zelo je popularna... bila je finalistka tekmovanja Miss Hawaiian Tropic... za sabo ima kolidž in diplomo iz mode... nastopila je v videospotu Rickyja Martina... slovi po svojem smislu za slog, imidž, dekor in dizajn, huh, nedavno je celo preprečila, da...

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Taksi 2

    Dirka, ki jo je oscenaril in produciral Luc Besson, se nadaljuje. Marseilles, nekoč gangstersko mesto in epicenter Francoske zveze, je še vedno dirkalna pista, na kateri prometni predpisi ne veljajo, Samy Naceri je še vedno taksist brez licence, ki bi rad s taksijem poletel, hja, tako kot Bruce Willis v Petem elementu, Frederic Diefenthal pa je še vedno policaj, ki bi rad uspel.

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Reševanje vdove Grace

    Reševanje vdove Grace je tipična britanska komedija. Kar pomeni, da se skuša prilepiti na trg, ki so ga ustvarile mnoge uspešne britanske komedije, specifično - prilepiti se skuša na kreditno linijo, ki jo je odprla komedija Do nazga. Formula je jasna: mali, romantični, osamljeni, okolju prijazni, ranljivi, humorno depresivni ljudje, simpatični v svojem boju za preživetje, padejo v nesrečo, v socialno komo,...

  • Marcel Štefančič, jr.

    24. 12. 2001  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

    Niti besede

    Če igra Michael Douglas očeta, je to signal, da se mu bo zgodilo nekaj hudega in da bo moral sam nad demone, ki hočejo razbiti njegovo družino. Douglas že itak izgleda tako, kot da je pod hudim stresom... ee, v večni krizi srednjih let, toda ko njegov stres dobi tudi realno osnovo, ni sedativa, ki bi mu snel steklo grimaso maščevalnega patriarha.

  • Marcel Štefančič, jr.

    17. 12. 2001  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Italijanščina za začetnike

    Italijanščina za začetnike, peti film iz serije Dogma, se dogaja v malem danskem mestu, ki je unikatno. V cerkev namreč hodi le toliko ljudi, kot jih obiskuje tečaj italijanščine, ki ga sponzorira mestni svet. Ne, ni jih veliko - le kakih sedem, osem. Toda to mestece je unikatno še zaradi nečesa drugega: nad njim visi nekaj morastega, mračnega, absurdno pogubnega. Specifično, tu se veliko umira.

  • Marcel Štefančič, jr.

    17. 12. 2001  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Je sploh lahko še slabše?

    Preden so me nekoč, pred kakimi petnajstimi leti, seznanili z nekim filmskim producentom, so mi rekli: Po rokovanju z njim hitro poglej, če imaš na roki še vseh pet prstov! Okej, rokovala sva se. Roka je ostala na svojem mestu. In noben prst ni izginil. Ko smo odhajali, so me vprašali: No, kako je s prsti? Ko sem rekel, da mi ni sunil nobenega prsta, je takoj sledilo podvprašanje: Si imel kak prstan?...

  • Marcel Štefančič, jr.

    17. 12. 2001  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Ubijte Carterja

    Leta 1971 je na svetlo udaril briljantni britanski triler Ubijte Carterja, ki ga je po romanu Teda Lewisa (Jack's Return Home) posnel Mike Hodges in ki so ga britanski filmski kritiki nedavno razglasili za " najboljši britanski gangsterski film vseh časov ". Bil je trd, ciničen, mračen, depresiven, pesimističen - in ni se opravičeval. Čisti melanholični funk.

  • 17. 12. 2001  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Sneguljčica in sedem palčkov : State of the art pravljica. Disney.

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 12. 2001  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

    Harry Potter in kamen modrosti

    Film Harry Potter in kamen modrosti je videti kot neskončen uvod v zaključek - brez jedra, se razume. In brez napetosti, brez tempa, brez humorja, brez zgodbe, brez čarovnije, huh, z rutinskimi digitalnimi efekti, z mučno upehanim soundtrackom, z inteligenčnim kvocientom amebe in z imaginacijo naftnega derivata. Ja, Harry Potter je idealen za čas po 11.

  • Marcel Štefančič, jr.

    10. 12. 2001  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

    Snif

    Kalifornija je bila ob koncu šestdesetih paralelni svet, Šangrila, zgodba zase - večno sonce, dolge plaže, neskončni žuri, ležernost, groovy vibracije. Pa seks, drugs & rokenrol. Drži, Kalifornija ob koncu šestdesetih je bila videti kot kolektivna halucinacija - toda ko si ugasnil luč, ni izginila. Človeku, ki bi se tedaj tja preselil iz Slovenije, bi se zmešalo. Kulturni šok bi bil pač prehud.

  • Kaj ženske ljubijo

    Danes ne najdete več filma, v katerem glavni lik ne bi bil marketingar. No, še bolj specifično - marketinški as. Zakaj je marketingar rojen za filmski lik, je na dlani: ker ves svoj čas posveča iluzijam, imidžu in spinu, o samem življenju nima pojma, zato je vedno zrel za notranjo preobrazbo, ki mu jo lahko nudi in omogoči le ženska. Nedavni primer: Sladki november.

  • Intimnost

    Jay ( Mark Rylance ) in Claire ( Kerry Fox ) sta popolna tujca, eksistencialna zombija, ki se dobita vsako sredo v njegovem kletnem stanovanju in fukata - brez besed. Kako sta se našla, ni jasno - jasno je le, da je fuk edina reč, ki ju druži. Živita od srede do srede, še bolje - živita le v sredo, vse ostalo je depresija, vegetiranje, dolgčas, frustracija. Anonimni fuk je največ, kar se jima zgodi.

  • Marcel Štefančič, jr.

    26. 11. 2001  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Kruh in mleko

    Ivan, mož pri štiridesetih, ozdravljen alkoholik ( Peter Musevski ), se vrne domov. Benigen in simpatičen, ne ravno rojen za tekme. Toda zdaj je z njim vse v redu, ozdravljen je. Njegova žena Sonja ( Sonja Savić ), stoična južnjakinja, utrujena od tega, da je dobila manj, kot je upala, prikima. Ni videti kot ženska, ki ni rojena za tekme. Lahko bi tekmovala in zmagovala, toda v drugih disciplinah.

  • Marcel Štefančič, jr.

    26. 11. 2001  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Nataša

    Nataša je 17-letna gimnazijka ( Tijana Kondić ), ki je videti kot Beba Lončar na spidu. Seksi, drzna, divja, konfuzna, z glamurjem, ki se mu ne bi mogel upreti niti njen oče. Če bi bil še živ. Ni. Bil je policaj, pa so ga prerešetali. Na ulici, pred njenimi očmi. Nataša je nevarna - v očeh nosi incest. Ko jo moški, katerikoli, recimo poročeni, stoični knjigarnar ( Nikola Đurićko ), zavrne, magari bežno, užaljeno...