• MZ

    14. 1. 2003  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Fake Orchestra: Fake Life

    Subjekt in naslov ne zavajata - preveč je eksoticističnih praznin, pa obenem nanosov tehničnega preludiranja, da bi ne zaznali, da gre za potvorbo: Zavezujoči in tudi na teh straneh že večkrat jasno, prenicljivo, fokusirano umeščeni izrazi kakor free jazz, svetovne godbe, organska glasba, harmolodika, kot jih beremo v knjižici, niso upravičeni, ni sledu o ustreznem pouku.

  • IV

    14. 1. 2003  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Roy Campbell Pyramid Trio: Ethnic Stew And Brew

    Tole je predober album, da bi ga zaradi kasnega okušanja pustili vnemar. Trobentar Roy Campbell je "izven" dominantne scene, vendar je od sedemdesetih dejaven na novatorski jazzovski sceni. Bil je ustvarjalen, hvaležen soigralec številnim: Cecilu Taylorju, Broetzmannu, Williamu Parkerju, Davidu S. Waru, Matthewu Shippu.

  • Max Modic

    14. 1. 2003  |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

    Bob Dylan: The Bootleg Series Vol. 5 - Live 1975: The Rolling Thunder Revue

    Vkolikor ne sodite med potrjene bobologe, naj vas najprej obvarujemo pred idiotskim vetrom, ki raznaša zlohotne dezinformacije, da lahko zdaj, ko je naposled na voljo tale mojstrovina iz Dylanove neizčrpne koncertne zakladnice, škartirate kultni živi plošček z naslovom Hard Rain. Nasprotno, Hard Rain in peto kolo zbirke legaliziranih, digitalno zloščenih, poznavalsko opremljenih bootlegov s posnetki legendarnih...

  • J. Kacin

    7. 1. 2003  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    The Parallax Corporation: Cocadisco

    Na račun povpraševanja po electro clashu (tudi: neue welle, neo-electro, electro punk...) si je močno in kdove, če ne po pravici pozabljeni Felix Da Housecat omislil drugo mladost, se Miss Kittin oglaša že z vsakega desetega kosa plastike in kao vrti na Love Parade, je Kanadčan Tiga z enim hitom in s katastrofalno zmiksanim albumom mednarodna velezvezda, so iz naftalina potegnili Garyja Numana, se lahko DJ...

  • JK

    7. 1. 2003  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Ramirez: Remix Project

    Z leti se stvari rade zanimivo obrnejo in, lej si ga no, sedaj lahko v promo tiskovinah prebereš, da je bil Ramirez začetek devetdesetih pojem inovacije in bogastva idej, da je bil začetnik (in obenem edini predstavnik, op.p.) techno-cumbie, fuzije kolumbijske folkore in takrat še čisto frišnega tehna... No, Ramireza vsekakor nismo pozabili iz malce drugačnih razlogov in se še vedno spomnimo njegovega bizarnega...

  • 7. 1. 2003  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Xenia & No Phobia Orchestra: L'humanite nouvelle

    Xenia se je tokrat odločila za večjo ekipo glasbenikov, ki jo spremljajo, in za več različnih glasbenih izrazov - od ambientalnih začetkov prek hipijevskega akustičnega kantavtorstva do ciganskih poskočnic in kup osebno izpovednih besedil, ki včasih mejijo na šansone, drugič pa gredo do povsem abstraktno povezanih delcev stavkov.

  • Elvis

    7. 1. 2003  |  Mladina 1  |  Kultura  |  Plošča

    Matej Košir s prijatelji: Vesolja dlan

    Matej Košir na domači sceni ni prvoligaško zabavljaško ime, znan naj bi bil kot poustvarjalec glasbe The Beatles. Nič nenavadnega torej, da se je ob 20-obletnici atentata na Johna Lennona odločil posneti priredbe in memoriam pokojnemu pevcu in skupini, ki je najtežje zaznamovala razvojni odmik od rock'n'rolla proti popu.

  • JK

    16. 12. 2002  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Ololiuqui: Reverse Engineering

    Pa ravno zadnjič smo v Kacinovi domačiji vlagali ploščke in minidiske in mp3je in šimfali. Kako se veliko transerjev zadovolji že z eno samo frazo, v bistvu - že vnaprej sestavi celo vižo, potem pa, brez kakega posebej pregnanega dela z ritmi, dodaja in odvzema, da pride do tistega, že stokrat slišanega uvoda in teme in kao suspenza in lajnanja teme do neslavnega konca, kot da se ni nič zgodilo niti se ni moglo...

  • IV

    16. 12. 2002  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Illinois Jacquet: Jumpin' at Apollo

    Vnazajsko se jih je prijel naziv 'teksaški tenorji', saksofonisti, puhači, kričači, rjoveči robati obrabljevavci jezičkov, ki so ob silovitem pihanju v kovinske naprave pokali kot za stavo. Ne, niso bili dandanašnje stadionske zvezde opernih arij. Bolj prizemeljeni, bolj subkulturni, spočetka predvsem črnski saksofonisti so od srede štiridesetih let v ZDA butnili z enonotnim, a gostim, razpotegnjenim solom, ki je...

  • JK

    16. 12. 2002  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    International Observer: Seen

    Tom Bailey (ex- Thompson Twins!?) seveda ni ušpičil kakega prevrata ali bognedaj revolucije, ki se dubu, pač vštevši njegovo lagodno nrav, itak primerijo le na vsake kvatre enkrat. Bo pa zato izdatno pihnil na dušo vsem, ki v tem času veselega pričakovanja hrepenijo po soundtracku za ples prvih snežink, ploščku, ki bi z med sabo se navezujočimi vižami, v katerih igrajo diskretno vlogo digitalni podobniki...

  • 666

    16. 12. 2002  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Ohgr: Welt

    Gospod Ogre, ki je včasih izvajal vragolije v skupini Skinny Puppy, si je po nekaj letih aktivnega mirovanja omislil resničen glasbeni projekt. Dvojec Ohgr proizvaja godbo dokaj neidentificiranega sloga, ki svoje ideje črpa nekje iz mehanskega industriala, elektra osemdesetih, breakbeata devetdesetih in popa (!).

  • 16. 12. 2002  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča

    Ks!ht.: ... in profit = duša

    Skupina Siddharta je lahko ponosna na to, da se je po njej pri nas ustanovilo toliko vzporednih, podobnih in enakih Siddhart. V tej zgodbi nastopajo tudi ksihti z vsemi atributi, kot so nežni, čuteči in ravno prav ostri. Morda studijsko malo manj dodelani, s slabšo promocijo, z manj natančno izraženimi liki posameznih udeležencev. Tako projektu do astronomskih naklad še veliko manjka in ob besedilih (že besedila...

  • 666

    10. 12. 2002  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Cephalic Carnage: Lucid Interval

    Ob poslušanju Cephalic Carnage se lahko vedno znova vprašaš "Kaj za hudiča je to?", in tako je tudi z novo, tretjo ploščo Lucid Interval (več kot primeren naslov), visoko kvalitetnim izdelkom, ki se ga je čakalo dobri dve leti in ves ta čas Cephalic Carnage vsekakor niso zapravili tja v tri dni samo za kajenje njim tako ljube marihuane. V petnajstih skladbicah, ki zdrvijo v slabi uri, lahko povprečen bend najde...

  • JK

    10. 12. 2002  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Andy Votel: All Ten Fingers

    Poučenim bi v dovolj močno priporočilo menda zadoščale že trivialnosti, ki jih je o v Angliji zelo čislanem Andyju Votlu polno omrežje in med katerimi so posebej povedni podatki o sodelovanju angleškega didžeja, producenta in kompanjona Badly Drawn Boya z Mouse on Mars, Mr. Scruffom, Add N to X, Homelife, Avalanches... Tudi, ko ne bi s ploščka, ki so ga v Dallasu vtaknili v predal s kitarami in na polico z...

  • MZ

    10. 12. 2002  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    Al Green / Othello Anderson Quintet: Mr. Lucky

    Neodvisni jazz/blues založbi Delmark gre vsa pohvala, da tako vztrajno brska po Chicagu in daje obilo studijskih priložnosti. Tokrat starcema, klubskima in radijskima mačkoma še izza 50. let, ki sta brez pretenzij, celo nehote prišla do prvega uradnega albuma. Al Green seveda ni tisti istoimenski pridigar iz Memphisa, ki je v 70. letih pel tako soul kot gospel e.

  • Napo.lee.tano

    10. 12. 2002  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Plošča

    The Roots: Phrenology

    The Roots so že kar nekaj časa band, za katerega je jasno, da je prerasel samega sebe - nenazadnje so pobje po štirih studijskih in enem koncertenem albumu iz korenin hiphopovske zemlje zrasli v visoko, fletno in na vse smeri raztezajoče se drevo. Kolektiv hiperaktivnih, idej polnih in neutudno koncertirajočih philadelphijskih pobov tokrat frenetično predstavlja svoj peti studijski album, ki obenem predstavlja...

  • mxm

    5. 12. 2002  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Andrej Šifrer: Spremenite protokol

    Naj še tako stikam po domači estradi, težko najdem koga, ki bi se vsakič znova tako srčno in obenem s toliko obrtniške spretnosti vživljal v vlogo ljudskega godca, kot to počne Andrej Šifrer. In to v vlogo ljudskega godca, ki se mu ne ljubi časa čakati, da bi njegovi songi ponarodeli, zato jih najraje ponarodi kar sam. Res je, drek se dela iz muzikantov, ki na veselicah kombinirajo sonetne vence iz kvantaškega...

  • iv

    5. 12. 2002  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Cicala Mvta Ohkuma Wataru Unit: Deko Boko

    Nekdanji panker z Japonske, godbeni pouličar, ki je s kitare presedlal na klarinete, je po svoje revivalist. Ohkuma Vataru in bend Šikala muta bezata iz tradicije "manjvrednih", a živih uličnih godb japonskih mest - iz čindona - in jih analoško cepita na zgodovinske plehnate, kjer je klarinetov les zavzemal ugleden položaj; na neworleanske, na klezmer, na jazz, na balkanske.

  • Miha Zadnikar

    5. 12. 2002  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Peter Brotzmann Chicago Tentet Plus Two: Broken English

    Oba monolita, "Stonewater" in naslovnega uvede tolkalec svetovnih godb Hamid Drake. Prvega z glasom, s predano mohamedansko molitvijo, v katero se skoz zvito arabesko nasnujeta vodja benda s tarogatom in Michael Zerang na darbuki. Drugi štikl inavgurirajo Drakovi prsti in dlani na tamburinu, vezni člen do poznejših dram pa je čelist Fred Lonberg-Holm. Ubira docela svojske linije.

  • jk

    5. 12. 2002  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    Suicide: American Supreme

    O Alanu Vegi in Martyju Revu si seveda lahko mislimo, da sta zadnjih deset let brez novega ploščka preživela v kakem newyorškem bunkerju in si zato upata prijaviti tako ploščato in monotono sodobno elektronsko - menda tudi "tehno", "haus", "breakbeat", "trip-hop"... - podlago za Vegine krike, hujskanja in jadikovanje na četrt Iggyja in šestino Morrisona. Lahko pa tudi sežemo po smotki.

  • MXM

    26. 11. 2002  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Mark Knopfler: The Ragpicker's Dream

    Ko je v drugi polovici devetdesetih s svetovnih odrov dokončno mrknila stadionska atrakcija po imenu Dire Straits, je njen vodja vzel samostojno pot pod noge in postal simbol sentimentalnega davljenja kitare za potrebe filmske industrije ter zvočnih kulis nočnih programov.

  • JK

    26. 11. 2002  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Virtual Voodoo: Bugi-vugi

    TehNika izdaja ploščke ljubljanskega elektrotehničnega krožka v še pred letom dni nepojmljivem ritmu, in ni dvoma, da bo na ugoden odziv naletel tudi izdelek Iztoka Turka, saj gre vendarle za fotra, ki je delal muziko Laibachom, Umeku in Vrtnarju. Akopa bi se rado Bugi-vugiju pritaknilo tudi, da gre za invencijo v tekkničnem polju, bi bilo treba upoštevati naslednje.

  • 26. 11. 2002  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Gušti: Dolce vita

    Zdaj že bivši kitarist BFM se je odločil za solo kariero, ki prinaša trd kruh permanentnega izdajanja plošč. Na poslušani disketki se je odločil za malo manj kitarski pop, kot bi pričakovali od človeka, ki je tako ružil. Sposodil si je kup bolj ali manj znanih pevcev, ki prepevajo njegove nove (popevkarske) komade. (Najpomembnejša sta Bajaga in Anđa Marič.)

  • MZ

    26. 11. 2002  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Aaly Trio / Dkv Trio: Double or Nothing

    Skandinavsko-čikaška naveza je v free jazz u utečena - učeč se, igra dovolj upičeno. Preskuša avtorsko tematsko prakso, si deli bolj ali manj skromna sredstva, snema, igra con tutta la forza domala vsak večer in rada prevprašuje historicizme. To počne v kritičnem času, ko je obče navzoča sila popularna nevarnost, da je vsakršna muzika izpred ene ure, sicer "bolje, da je sploh ni"...

  • IV

    26. 11. 2002  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Roswell Rudd: Broad Strokes

    Kakšno radostno presenečenje je 'povratek' pozavnista Roswella Rudda. V specialistični poslušalski srenji naprednjaškega jazza in improviziranih godb je čislane muzik, danes veteran, ki pri svojih 67 letih vitalno, raznoliko, suvereno, učeno, z občutkom za "sentimentalno" igra v različne smeri. A slejkoprej ostaja zavezan jazzovski ekspresiji, ki jo je sooblikoval od začetka šestdesetih let v...

  • 19. 11. 2002  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    MI2: Dečki s Sotle

    Dečki so izgubili založbo Pozejdon in se osamosvojili, dvomil pa bi, da so v nekaterih komadih zaradi tega še bolj našpičili kitare. Še vedno se lahko pozabavate z njihovo odtrgano in dovolj inteligentno poezijo, glasba pa (kot smo pri teh fantih navajeni) šiba od čistega metalskega žaganja do sentimentalnih popevk, vmes je veliko recitiranja, popa in kakšen šansonček. Pridni.

  • MXM

    19. 11. 2002  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Willie Nelson & Friends: Stars & Guitars

    Ste v zadnjem letu morda kdaj poskusili prešteti Williejeve ploščke? Nima smisla, še preden boste prišli do konca, se bo na policah pojavil nov izdelek te kantrijaške legende, ki se že vse tja od leta 1993 posnetega (in simbolično naslovljenega) Across The Borderline suvereno giblje po spolzkem terenu bratenja med seboj navidez nezdružljivih zvrsti in z albumi kot Milk Cow Blues ali izjemni The Great Divide ...

  • IV

    19. 11. 2002  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Bill Frisell: The Willies

    Kasnimo, Bill Frisell je z lanskim datumom izdal kar dva albuma, tegale in Blues Dream. Vestno izpolnjuje pogodbo z ugledno založbo, a strunar je v formi. Ta skromen, povsem zadržan glasbenik medtem pobira laskava priznanja in vsaj med kitarskimi friki, ki niso do konca odpuleni, velja za antipod jazzovskim mainstreamovcem, kar je dobra novica.

  • IV

    19. 11. 2002  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Accordion Tribe: Sea of Reeds

    Druga cedejka harmonikarskega plemena v tej postavi, spomnimo, da je pod taktirko Guya Klučevška obstajala še ena, manj prepriča kot prvenec in bolj kot njihov koncert pred dnevi. Ostali štirje so: Maria Kalaniemi, Otto Lechner, Lars Holmer in Bratko Bibič. Pleme, banda petih meharjev na klavirskih in gumbarskih kromatičnih, še naprej šari po prostranostih raztegovanja, vdihovanja in izdihovanja meha,...

  • MZ

    19. 11. 2002  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    The Tradition Trio: Tone

    Akoprav velja, da se je svobodno improviziranih godb novaku priporočljivo učiti v živo, s paralelnim očesom na čudaku, tole gradivo maje tezo. Primerno tudi za inavguracijo na vposluh, saj se vešče poslušajo še sami mojstri, celični že več ko desetletje. Nič težki obenem niti ne fafljajo mozga veteranu: Po kratkem upevanju sforsirajo nonšalantno bohotne tehnike, ko da bi virtuoz požrl poldrug pivnik, v...