• MZ

    27. 5. 2003  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Brennan / Patumi: Time Jumps - Space Cracks

    Trinajsto leto delujoč, vsega spoštovanja in prisluha vreden duo. Ali pač dve tretjini "pastoralnega" tria Aurealis... oziroma polovica "panevropske", "kriptomediteranske", "breztolkalne" atrakcije Pago Libre - prav tako zaščitene in dobro dokumentirane pri ruskem londonskem tovarišu Leonidu Fejginu - tokrat predstavlja boljkone raziskovalen, iskateljski projekt.

  • JK

    27. 5. 2003  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Saafi Brothers: Liquid Beach

    Michael Kohlbecker in Gabriel Le Mar sta vijačila že, ko so se, ločujoč se od tehna, šele oblikovali temelji sodobne psihedelije, kar je kazno v njunem zvokovju, kjer se v mikro odmerkih prepletajo posetnice nekdanjih podžanrov in faz. Kolikor se tretji album bratov Saafi zanaša na tradicionalna orodja in postopke transijade, na dubovski produkcijski način in značilne inštrumente, se kljub zadahu po arhivi in...

  • IV

    20. 5. 2003  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    East Africa: Witchcraft & Ritual Music / Ceremonial & Folk Music

    Godba, da te vrže. Saj ne da bi vnaprej "eksotično" ali z estetskega slušišča, ki ima rado godbene bizarnosti in nevsakdanjosti zvenenj, padli v stanje obsedenosti, a godbe manjšinskih in številčnejših ljudstev z območij vzhodne Afrike, ki jih je zabeležil in leta 1975 priobčil David Fanshhawe, zares mečejo. Zapisovalec je bil v Tanzaniji, Ugandi in Keniji, med Luojci, Masaji, Samburujci,...

  • IV

    20. 5. 2003  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Albert Ayler: The Copenhagen Tapes

    To je inavguracija skandinavske jazzovske založbe na policah izginevajočih domačih ploščarn. Ime si je sposodila pri priimku enega največjih v novi, zaresni "stvari" - (ne)srečnem freejazzu. Zgodovinski posnetki iz Copenhagna so iz septembra 1964, iz kluba Montmartre in s snemanja za danski radio.V kvartetu Alberta Aylerja so bili trobentar Don Cherry, basist Gary Peacock in bobnar Sunny Murray.

  • JK

    20. 5. 2003  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Amateur God: Near Life Experience

    Blaž Erzetič se sicer ukvarja tudi z računalniško grafiko in oblikovanjem in je bil s svojim podjetjem sponzor tamkajšnjega festivala Pixxelpoint, toda projekt Amateur God, ki mu ga je izdala ameriška založba Wampus, je vzbrstel na drugem zeljniku mladega Goricjana. Katerem že?

  • 20. 5. 2003  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Make Up 2: Druga prestava

    Po razmeroma dolgi in naporni karieri so se fantje iz podjetja Dallas odločili, da bodo iz bivšega girl benda Make up 2 naredili zelo resen bend, malo darkerski, deloma celo intelektualistični projekt. Prodajalec mi je povedal, da so mu kar všeč. Presenetile da so ga. Mene pa ne.

  • MZ

    12. 5. 2003  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Sonicphonics Feat. Billy Bang: Exploded Views

    Gradivo prežema bučno, igrivo, strastno ritmizirano strunarsko-pihalsko-elektronsko podjetje. V improviziranih godbah so takšne reči avtomatično na obrobju, niso hardkor s scene, saj so preveč "predvidljive", "plesne", morda bi kdo mestoma porekel celo "avant-rockovske". Toda peterica ni od muh. Čvrsto količi posamične muzične enote, v celoti pa streže tudi z dubom, tekknom, ambientom, jazzovskimi vložki in...

  • IV

    12. 5. 2003  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Aki Takase: St. Louis Blues

    Album, posvetilo Wiilliamu Christopherju Handyju, ne bi bil nič novega, če ga ne bi sijajna avantjazzovska pianistka z druščino, ki je izborna, stresla iz hlač, stepla, pregnetla, se pravi po glasbeno študirala in reinterpretirala. Če je Handy, črnski vodja zabavniškega vaudevillskega orkestra na začetku 20. stoletja sopostavljal in uveljavljal, celo notiral in s tem zakodiral bluesovsko formo, je aktualen,...

  • napo.lee.tano

    12. 5. 2003  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Rob Swift: Sound Event

    Oh, ja, kje so tisti časi, poreče zazrtež v preteklost, ko smo na zgornje nadstropje gajbice z imenom Portorož UKV polagali črne kroge z zlatimi zvoki bratov Avsenik, fantov s Praprotna in Meri Cetinić... zdaj pa vladajo te srebrne brezdušne okroglinice, ki jih človek pri njih vrtenju še vidi ne, kaj šele, da bi jih prijel in si predvajanje zvokov uredil po svoje.

  • 12. 5. 2003  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Slon in sadež

    Ko nekdo na svoji plošči izjavi: "Ne sprašuj, kaj lahko stori Slovenija zate, temveč kaj ti lahko storiš za Ameriko," so stvari že kar jasne. Modela s TV-ekranov ne jebeta žive sile in se delata norca tako iz etno frikov kot iz odmirajočih pankerjev, tako iz reperjev kot ekologov. Predvsem pa sta se spravila na Nato in Ameriko v več pojavnih oblikah.

  • IV

    7. 5. 2003  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Kočani Orkestra: Alone At My Wedding

    Kako zoprno se ponavlja tale mušter. Najprej se skavti in lokalni pomagači "dokopljejo" do originalnih muzik, zatem tripajo na njihovi avtentičnosti in bande vabijo v studije, da bi ja zabeležili nekaj tega, kar so izgubili "doma". Potem ko prvi albumi in koncerti za srednjerazredna ušesca izpolnijo manko, se začne peglanje, dodajanje prvin, včasih ravno pod reklom...

  • IV

    7. 5. 2003  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Nubia : Escalay (Water Wheel), Oud Music

    Kako je Hamza el Din, član nubijske skupnosti v Kairu sredi petdesetih let, zaradi zadrg prebujajočega naserjevskega Egipta prebegnil v Sudan, je štorija posebne vrste. Po pol stoletja veščak na arabski lutnji - al udu - še vedno trdi, da je bila odločitev za selitev v v bolj sproščeno atmosfero Kartuma prava. Le da je medtem vendarle nadaljeval študije v Italiji in postal mednarodno priznan artist, ki se ima za...

  • MXM

    7. 5. 2003  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Dixie Chicks: Home

    Tri vesele Teksačanke z imenom, ki diši po južnjaški utehi, so po strunah prvič resno potegnile v začetku devetdesetih, toda še preden so se devetdeseta iztekla, je bilo na ulicah Nashvilla s širšo okolico nemogoče najti človeka, ki bi si upal javno izreči, da mu Dixie Chicks niso všeč. Kaj se je zgodilo? Dvoje: prvič, mesto prve vokalistke je zasedla Natalie Maines, hči Lloyda Mainesa, producenta in...

  • JK

    7. 5. 2003  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Futureshock: Phantom Theory

    Birminghamskemu dvojcu se kajpada pozna poreklo in ustrojenost domačega jima tržišča, saj se ob njunih, z zločestim prebiranjem sekvencerjev in acid žagovino prepredenih udarnostih, mimo očitnega, od Garyja Numana sposojenega delca, kuj spomniš na kake Underworld, Leftfield in kemično bratovščino, če ne celo na FC Kahuno in, jojmene, X-Press 2.

  • JK

    7. 5. 2003  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Aphex Twin: 26 Mixes for Cash

    Če se je ob Drukqs, zadnjem ploščku Richarda D. Jamesa, marsikdo spraševal, ali - vse prozorneje - ne reciklira samega sebe in ali tega ne počne, ker mu je zmanjkalo fedra, podobna vprašanja odpadejo pri pričujoči zbirki remiksov. Ki segajo tja do Aphex Twinovih začetkov in katerih počelo je, kakor pove naslov, iskati v njegovem zvezdniškem statusu, povpraševanju po njegovih remiksih in posledičnih gažah.

  • Ičo Vidmar

    29. 4. 2003  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    The Ganelin Trio: Ttaango... in Nickelsdorf

    Ttaango ni bil običajen tango, Nickelsdorf ni navadna obmejna avstrijska panonska vas, trio pianista, tolkalca in pihalca, še posebej če se ponaša s priimkom Ganelin, ni bil vsakdanja glasbena postava. Po toliko letih ostaja staro spoznanje, do katerega se je po po številnih fonografskih skušnjah jeseni 1984 v Ljubljani v napol popolnjeni srednji dvorani cankarjevine dokopal drobnosluh.

  • JK

    29. 4. 2003  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Misc: In Between

    Nekaj vmesnega? Kljub temu, da bi se za plošček nemškega dvojca Misc marsikomu, posebej stadionskih pokalic vajeni mladezni, lahko zdelo, da lebdi v limbu med plesu in posedanju namenjeno elektroniko, meni vztrajna noga na bas bobnu drugače. Se torej tisti ne tič ne miš iz naslova nanaša na diskutabilni in verjetno le zakoličenju nove niše namenjeni termin tech-house, s katerim se rado trži tako na nemško trdoto...

  • MXM

    29. 4. 2003  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    We're a Happy Family - A Tribute To Ramones

    Ramones verjetno res niso bili najboljši bend na svetu, toda kljub temu se je včasih za minutko ali dve, v pesmi ali dveh in - če smo popolnoma iskreni - celo na albumu ali dveh zdelo, da so prav to. Ali kot v predgovoru k tejle kompilaciji pravi Stephen King, njihov fan številka ena (potem ko najprej od srca skurca tribute albume kot navaden drekec pekec, sredstvo, s katerim si založba brez muje omasti brke,...

  • 29. 4. 2003  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Neda Ukraden: Život sam promjenila

    Pravzaprav nisem vedel, da se spuščam v poslušanje nekakšne narodno-zabavne glasbe, ki nosi vse jugoslovanske korenine, razen slovenskih. Neda se je iz časov Srca u srcu in časov Zora je (svanula) spremenila še bolj, kot bi pomislili ob naslovu telega ploščka. Za vsak primer je svoji novi, prek 20. plošči dodala še remix verzijo Zore. Pa ni bog ve kaj.

  • Max Modic

    22. 4. 2003  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Lucinda Williams: World Without Tears

    Na Lucindine albume smo morali nekoč čakati tri, šest, celo osem let. Bilo je težko, a lepo, kajti izdelek je v hipu, ko je poniknil v notranjost plejerja, vsakič že s prvo pesmijo pozlatil vsako uro čakanja. World Without Tears, njena sedma plošča v tridesetih letih samotnega klatenja po čustvenih prerijah lastnega značaja in turbulentnega odkrivanja kotičkov, kamor sonce ameriškega sna posije samo zato, da bi...

  • 666

    22. 4. 2003  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Kaoz

    Kaoz poskušajo s svojo prvo množično izdano zgoščenko kopirati novodobne metalske glasbene idole in se besno pognati v svet glasbene industrije. Minili so časi, ko bi si rekel, da so za Slovence še v redu. Res pa kljub temu, da po besedilih, zunanji podobi in nazadnje tudi po glasbi ne izstopajo iz mase enako usmerjenih metalskih bendov, vsaj ne dajejo slovenskega občutka.

  • MZ

    22. 4. 2003  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Ori Kaplan Percussion Ensemble: Gongol

    V zadnji petletki še nismo srečali muzičista, ki bi imel dobro besedo za proslulo referenčno hišo po imenu Knitting Factory. Kritike lahko strnemo v tole izjavo: Zanima jih le še biznis, zgubili so ves odnos do godb. Simptomatično je, da je kalkulacije šefa Michaela Dorfa že leta 1997 prvi zaznal prav John Zorn, demonstrativno zapustil oder in pri prijateljih sforsiral usta...

  • JK

    22. 4. 2003  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Savas Pascalidis: Galactic Gigolo

    Čeravno jih v elektronskem podzemlju ni malo, ki so do strojno proizvedenih zvokov prišli iz zločestih dratarskih podkultur, se jih le malo diči s pankrokersko držo ali vsaj pozo. A DJ Hellu, ki si je za ikono svoje založbe izbral steroidne mišice Arnolda Schwartzeneggerja in, sedaj v inflatornih količinah, šobo Sida Viciousa, bi kljub pozornosti do tradicije, že zaradi balasta vedno bolj polnih kompilacij robe,...

  • JK

    15. 4. 2003  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Mesopotamix: From Babylon to Baghdad - Remakes & Remixes of Iraqi Classics

    "Imam nekaj, kar je aktualno, pa še kul," je prijavil najkreativnejši prodajalec Muellerja in iz etno začelja, kamor nas težko odnesejo pete, prinesel pričujoči plošček. Glede aktualnosti naj si sodbo ustvari bralstvo samo, konec koncev pa je treba z odporom ali brez priznati, da je vsak, še tako patološki povod čisto na mestu, kadar pelje do prezrtih cvetk.

  • 15. 4. 2003  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Karmen Stavec: Karmen

    So ljudje, ki ugasnejo televizor, ko zaslišijo ali zagledajo v roza capice in roza šminko zakamuflirano popevkarico. So ljudje, ki bi jo zaradi njene zagrebene zgodbe na evrovizijskih predfestivalih sesuli v prah. So ljudje, ki mislijo, da nobena pevka ne poje tako zafnano kot ravno Karmen. So ljudje, ki trdijo, da "nanana" ni refren, in so tudi taki, ki mislijo, da je za svojo kariero sposobna ubijati.

  • MXM

    15. 4. 2003  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    The Cardigans: Long Gone Before Daylight

    Končno. Pet let po njihovem med kritiško srenjo ne najbolj toplo sprejetem albumu Gran Turismo prihaja odgovor na vprašanje, ali je švedski kvintet sposoben kakorkoli nadgraditi naravnost erotično lahkotnost hita Lovefool, ki se je - resda z malenkostno pomočjo filma Romeo + Julija -zavihtel med najprisrčnejše zimzelenčke minulega stoletja.

  • IV

    15. 4. 2003  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Magic Sam: Rockin' Wild in Chicago

    Tole je album za trdo jedro bluesovskih frikov, tistih, ki jih fetiš električne kitare še obseda. Je tudi izjemen dokument, redka priložnost, da slišimo, kako je v časih, ko sploh še ni igral za belsko mladezen srednjega razreda, zvenel najbolj vihrav in ognjevit kitarski pirotehnik čikaškega bluesa z začetka šestdesetih let, Magic Sam. Njegov album West Side Soul (takisto za Delmark) je klasika in je ob...

  • IV

    15. 4. 2003  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Maceo Parker: Made by Maceo

    Vzorec se ponavlja v nedogled. Nekdaj vitalen, inovativen in to v tekmovalnem polju pop kulture se kot funkijada izteka v rutino. Celo kontinuirani, priznamo, še vedno fino akcentuirani altsaksovonofi soli izbrušenih atak rutino komajda kje zares povzdignejo na raven ustreznega poslušalskega vzburjenja. Novi album Macea Parkerja, svojčas alterega in dialogista v največjih bendih in podvigih Jamesa Browna, saj sta...

  • IV

    7. 4. 2003  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    An Afro-Portuguese Odyssey

    Ob “afriško-portugalskem Odiseju” bi bilo mamljivo ugibanje, koliko je luzitanska matica v popularnih godbah zares dala in jemala svojim nekdanjim afriškim kolonijam, Angoli, Mozambiku, Gvineju-Bisau, Zelenortskim otokom. A to bi obenem pomenilo, da bi odmislili najbolj glasno, pestro in največjo godbeno lusofonijo na zemeljski obli, namreč brazilsko.

  • JK

    7. 4. 2003  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Japanese Avant-Garde - Agitation/Stilness - Noise/Silence

    Pričujoči plošček sodi med poljudno prebudne projekte belgijske založbe Sub Rosa, ki se tu, po vrsti predstavitev zgodovinskih avantgard, posveča sodobnemu, z elektronskimi stroji rokujočemu japonskemu untergruntu. Morda je, kljub tolikanj proklamirani prepustnosti svetovnih povezav, kriva le razdalja, zaradi katere smo si laiki zapomnili deželo vzhajajočega sonca po najbolj ekstravagantnih pop perverzijah in...