• JK

    14. 7. 2003  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Ken Ishii: Future Light

    Kosti se nekaterim z leti hudo zmehčajo in tako ni nikakršno čudo, da se ambasador Japonske Ken Ishii, ki je s svojimi sončnimi motivi že vseskozi hodil po robu tanka s saharinom, v prvi polovici pričujočega ploščka predstavlja tudi s takimi, da jih pred neugodno primerjavo s Claydermanovim prebiranjem klavirskih tipk ne reši še tako muzikalično vijačenje in skrbno programiranje ne še tako izboren aranžma.

  • MXM

    14. 7. 2003  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Willie Nelson: The Essential

    Ena od stvari, ki si jih zagotovo ne bi upal narediti, je the best of kompilacija (kaj šele da bi si jo potem drznil krstiti za esencialno) trdožive legende ameriške glasbe Willieja Nelsona, ki ga dejstvo, da je 30. aprila letos dopolnil 70 let, prav nič ne ovira pri ustvarjanju novih markantnih albumov - in to v tempu, ki bi pošteno oznojil pol mlajše brate po orožju.

  • MXM

    9. 7. 2003  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Gotta Serve Somebody: The Gospel Songs of Bob Dylan

    Vsakemu se slej ko prej tako ali drugače pripeti, da sreča Jezusa. Bobu Dylanu se je to zgodilo po koncu turneje leta 1978. V hotelski sobi je začutil neko prezenco, ki ni mogla biti nič drugega kot prav On. Zato je Bob prve tri mesece leta 1979 v lastni režiji porabil za intenziven študij Biblije s poudarkom na Stari zavezi. Spoznanja, občutke in asociacije je nato strnil na bazično odličnem albumu Slow Train...

  • 666

    9. 7. 2003  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Dying Fetus: Stop at Nothing

    Kljub popolnoma prenovljeni postavi benda je gospodu J. Gallagherju uspelo sestaviti novo ploščo death/grinda, ki se obenem ne spogleduje z trenutnimi modnimi trendi. Na zgoščenki Stop At Nothing, Dying Fetus po svoji stari navadi, poleg ultra hitre ritem sekcije in hripavca na mikrofonu, postrežejo nič hudega slutečemu slušatelju še z nekaj sekundnimi, bizarnimi solažami, ki si jih spretno podajata peklenska...

  • 9. 7. 2003  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Sound Attack: 24/7

    Ne vem, zakaj se mi zdi, da je Sound attack s tem izdelkom bližje tistemu, kar si pod attack predstavlja slovenski poslušalec. Več raznovrstnih sodobnih zvokov, nekaj vrnitev v standardni disko zvok, simpatičnejša pevka. Sound attack zdaj več napadajo in se več vrtijo.

  • Miha Zadnikar

    9. 7. 2003  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    David S. Ware Quartet: Freedom Suite

    Freedom Suite velja - suho enciklopedično vzeto! - za "prvo eksplicitno protestno inštrumentalno skladbo v zgodovini jazza". Devetnajstminutni izvirnik je leta 1958 družno z basistom Oscarjem Pettifordom in bobnarjem Maxom Roachem posnel Sonny Rollins. Bilo je dve leti zatem, ko je izdal produktivna albuma Saxophone Colossus in Tenor Madness in se z njima vpisal med najprepoznavnejše pihalce svojega časa.

  • 1. 7. 2003  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Eurovision song contest Riga 2003

    Evo še CD-ja z letošnje Evrovizije. Neverjetne štiri jurje košta, na ploščku pa je toliko šita, da se vam res ni treba truditi in jo kupovati. Največji feni ste lahko itak posneli zgodbo na video, kvaliteten zvok pa je pri takšnem brezvezju, kot ga je ponujal letošnji festival, povsem neumesten kriterij. Tako kot ni nobenega kriterija pri tem, zakaj kateri komad dobi več, kater...

  • MXM

    1. 7. 2003  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Darryl Worley: Have You Forgotten?

    Daleč od tega, da bi nadebudnemu domoljubu Darrylu Worleyju odrekal popevkarski talent in žanrsko razgledanost pri pacanju tradicionalne ameriške govedine, toda tale plošček dejansko predstavlja 24-karatni specimen vulgarnega oportunizma in učno uro (okej, dve sekundi manj) o neznosni transparenci glasbenega okusa Busheve nacije. Ne, dragi moji, Amerika ne ljubi pajacev in pajacinj tipa Madonna, ki guncajo afne po...

  • MXM

    1. 7. 2003  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Metallica: St. Anger

    Joj, prejoj, tecimo, bežimo, fantje iz podjetja Metallica so jezni. Ja, kaj pa se jim je hudega zgodilo, kakšne krivice jih pestijo? So jezni, ker je zmanjkalo koncertnih posnetkov, demotov, B-strani in ostale krame, ki so jo zadnjih šest let basali v ekskluzivne bokse za tanjšanje fenovskih denarnic?

  • Ičo Vidmar

    1. 7. 2003  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Barry Guy: Symmetries

    Načinu, kako je angleški avant-kontrabasist, skladatelj, improvizator, strunar Barry Guy dominiral na več koncertih minulega ljubljanskega jazzovskega festivala, lahko pripnemo le izraz - popolna predanost godbi. Tu ni blefa, ni priznavanja rutine, ki se še kako rada zavleče pod prste, tudi muziku, kakršen je Guy. A veličina improvizatorjev je, da zanjo vejo, se včasih z njo tudi rešujejo, toda vsak trenutek jo...

  • 666

    23. 6. 2003  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    M.O.D.: The Rebel You Love To Hate

    Ko je Billy Milano pred sedemnajstimi leti, po razpadu S.O.D., ostal brez glasbene zaposlitve, je ustanovil skupino M.O.D., ki zagovarja resnični ameriški primitivizem. Na srečo pa se Billy ne ozira na glasbene trende, ostaja zvest samemu sebi in ne odobrava profitnega uporništva današnje potrošniške družbe. The Rebel You Love To Hate je produkcijsko in glasbeno preprosta plošča, ki ne prinaša nikakršnega...

  • 23. 6. 2003  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    E.N.I.: Da capo

    Enijevke so nov poskus nekakšnega hišnega benda, tokrat Dallasovega. Glede na imena, s katerimi sodelujejo, so verjetno kar drag projekt, v primerjavi s podobnimi dekliškimi ali najstniškimi bendi pa so njihovi komadi zaranžirani in posneti na veliko višjem nivoju, pa tudi besedila in imidž so veliko bolj duhoviti od tistih, ki jih izumljajo pri Menartu.

  • JK

    23. 6. 2003  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Tobias Schmidt: Hooray For Everything

    Je crknil feršeterkeraj, ali preskakuje plošček? Niti ne, šumi in distorzija, ki bi v hipu povzročili zgago vsakemu spoliranih elektronskih zvokov vajenemu konzumentu, so le posetnica založbe Disko B in njenega gojenca Tobiasa Schmidta (prej pri: Tresor ). Schimdt, ki si je na ovitku ploščka omislil do-it-yourself kolaž, in katerega sekvencerskih orgij se drži razločen pečat razbrzdanih kitarijad, je seveda...

  • JK

    23. 6. 2003  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Dalaj: red'a'red

    Dalaj (prej: Ramiz Džafić, Ali En, Dalaj Egol), bivši prvak slovenskega hip-hopa, je na dobri poti, da izgubi še tista ušesa, ki jih je uspel obdržati z redkimi cvetkami prejšnjega albuma Smetana za frende, čemur bo krivo dejstvo, da po vsem sodeč nima več kaj povedati. Ne z besedo, ki je tu pretežno v službi naštevank, mantranja niti ne tako iskrivih asociacij, ne z muziko, ki zveni, kot da je Dalaj prvič in...

  • IV

    23. 6. 2003  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Animals Of Africa: Sounds of the Jungle, Plain & Bush

    Sklepni posluh ponatisov afriške Nonesuchove serije, ki smo ji vestno sledili zadnje mesece, je prav poseben. Na začetku sedemdesetih so se v naravne kenijske, tanzanijske in ugandske parke podali afriški tonski mojstri in snemali glasove različnih živalskih družb, njihove prvake, osamelce in čelnice rodov. Spisek ni ravno impozanten. Je ravno dovolj radoveden, a še vedno preveč skop, da bi pričaral izjemno...

  • 18. 6. 2003  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    D'kwaschen Retashy: Tak, pa nikak nači!

    Lokalci. V vsaki slovenski pokrajini so bendi, ki lahko napolnijo dvorano samo v svoji okolici ali predvsem razturijo na veselicah v svojih občinah. Tako so recimo Zmelkoow šefi na Obali, Zaklonišče prepeva držijo Goriško in Kras, MI2 so najjači na Štajerskem, Ana Pupedan držijo svoj del zgodbe na postonjskem, Dan D ali DMP na Dolenjskem.

  • JK

    18. 6. 2003  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Hi-Fidelity Dub Sessions Chapter 4

    Kolikor smo že davno opustili vsakršno upanje, da od plesnega oddelka založbe Guidance - katere zaščiteno geslo, "music is our spiritual guide through life", se v tej luči sliši le kot grozljivo svarilo pred novodobno duhovnostjo - slišimo kaj drugega razen sladkobne žolice, pa se je doslej še dalo potrpeti ob njenih dubovskih izdajah in tudi ob kompilacijski nadaljevanki, kat...

  • IV

    18. 6. 2003  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    The Modern Downhome Blues Sessions: Arkansas & Mississippi (1951-1952)

    Eden nujnih pogojev za razcvet povojnega urbanega (elektrificiranega) bluesa so bile majhne neodvisne založbe plošč. Brez njih se ne bi razširil in pronical v vse pore ameriškega življa. Popoli poslovneži popoli zaljubljenci v blues so bili v glavnem beli migrantje in Judje z nosom za godbe. Mala založba Modern, ki sta jo vodila brata Bihari, je bila med njimi.

  • Miha Zadnikar

    18. 6. 2003  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Eislermaterial - Heiner Goebbels, Ensemble Modern, Josef Bierbichler

    Ja, Hanns Eisler. Sin filozofa in industrijske delavke; strasten, umen bralec Starih in Hegla; bojevnik proti "pasivnim glasbenim specialistom"; zagovornik delavskih godb in levih pouličnih zborov; grdi raček "druge" dunajske šole; vsaj tako nadarjen Schoenbergov učenec je bil kakor danes veliko slavnejša Anton Webern in Alban Berg, a je mahoma obveljal za "grdega račka", češ da je ideološko skrenil s poti,...

  • IV

    9. 6. 2003  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Burundi: Music From the Heart of Africa

    Literatura o afriških godbah niha med opisovanjem "relativno strnjenega glasbenega območja z visoko stopnjo stilistične podobnosti" in "razprostranjenosti z raznolikostjo". Prvi pogled je evrocentričen, saj je zanj podsaharska Afrika geografska in etnološka enota. K utrjevanju drugega sta prispevala razmah glasbenoantropoloških raziskav "tradicionalnih glasb"...

  • napo-lee-tano

    9. 6. 2003  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    X-Ecutioners: Scratchology

    Že kar nekaj časa ima kvalitetno naprej-nazaj pomikanje vinilne plošče pod gramofonsko iglo - po domače scratchanje, še bolj po domače skrečanje - staus kreativnega umetniškega izraza ali celo inštrumentiranja. Predalčkarji so na skrečanju temelječo glasbo poimenovali turntablism in ga tako ločili od didžejanja, ki je pač namenjeno razveseljevanju množic na kaj raznorodnih elektronsko-glasbenih dogodkih, da ne...

  • 9. 6. 2003  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Pika Božič: Pika Style

    Kako nerodno je, če praktično edinega hita, ki ga proizvedeš, ne moreš ali ne smeš vreči na ploščo. Piki Božič bodo največkrat zavrteli komad, ki ga poje Čukom, sama pa bo še naprej glumila skoraj golo stajliš oblečeno/slečeno pevko.

  • 666

    9. 6. 2003  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Cattle Decapitation: To Serve Man

    Kanibalska tolpa, ki se skriva za imenom Cattle Decapitation (bivši The Locust ) s svojim prvim digitalnim nosilcem zvoka za Metal Blade Records več kot uspešno mesari bobniče nič hudega slutečega slušatelja z ekološko osveščenim grind death metalom.

  • 666

    3. 6. 2003  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Malevolent Creation: The Will To Kill

    The Will To Kill je izdelek, ki po vizualni plati daje občutek prisotnosti samega satana, žal pa godba sama ne povzroča podobnih občutkov. Res je, da na ploščku ne manjka drvečih bobnov, ostrih kitar in hropečnja enega od bližnjih satanovih sodelavcev, vendar Malevolent Creation ne uspejo prepričati slušatelja v obstoj zla. Hitra kitarska godba s trdnimi temelji death metala in primesmi grind cora, ki pa se žal...

  • 3. 6. 2003  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Čuki: Komar

    Nov projekt Čukov, bog ve kateri po vrsti, tokrat ne narodno-zabaven ali turbo dirkaški, ampak tak tipičen čukovski z dodelanimi aranžmaji in kuku besedili. Potrebuješ in Vozelj sta še vedno naš najboljši komercialni duet, na ploščo pa se je poleg Martina Štibernika, (bivšega?) spremljevalca poražene Karmen, usedel celo Magnifico, ki mu Čuki včasih niso bili tako blizu.

  • JK

    3. 6. 2003  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Relax Everything is Under Control

    In kaj počnejo veterani panka in fanka, sedaj slovenska muskontarska in producentska smetana, točneje vseprisotna Iztok Turk in Jani Hace, ki sta se jima na pričujočem omnibusu priključila Sebastijan Duh in Mario Marolt? Preprosto: kadar se ne ukvarjajo z drugimi posli, producirajo - upajmo, da čisto iz užitka - z latinom in džezom prepredeni elektronski muzak, "nevsiljivi" background, ob katerega se ob...

  • JK

    3. 6. 2003  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Si Begg: Director's Cut

    Za Si Begga bi že moralo biti splošno znano, da je studijski mojster, če ne celo virtuoz, in da vseskozi drži v žepu trdno stisnjeno figo, tako da se je od njega vedno znova nadejati izbranih specialitet. Kar drži in zdrži preko večine tu priobčenega ploščka, ki spočetka krepi vtis, da se je nemogoče naveličati njegovih skrivnih, na osnovi elektra, breakbeata in 2-stepa previjačenih receptur, s katerimi zbija šale...

  • IV

    3. 6. 2003  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Jemeel Moondoc Trio: Live at Glenn Miller Cafe, Vol.1

    Kako redka, celo čudaška so takšna pojasnila, kakor jih je ob generalijah na ovitku priobčila Ayler Records: "Nekdo v občinstvu je porukal mikrofon na 28.40 minutah". Lahko bi sprožili debato o izboljšanju snemalnih tehnik, mikrofonizaciji, toda večina založb v drugih popularn(nejš)ih godbah bi to raje zamolčala in reč digitalno "speglala".

  • Max Modic

    27. 5. 2003  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Marilyn Manson: The Golden Age of Grotesque

    Pred leti sem bral italijanski horor strip o komolčarski raziskovalni novinarki, ki se preko trupel loti raziskovanja urbane legende o bitju, ki ždi v osrčju amazonske džungle in čudodelno jemlje nase človeške bolezni od karcinomov, tumorjev in gangren do aidsa. Bejba se pod pretvezo, da je na smrt bolna, prebije do pošastno razžrte, deformirane kreature, a ker je zdrava in hoče zgolj senzacionalistično štorijo,...

  • 666

    27. 5. 2003  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Disharmonic Orchestra: Ahead

    Po osmih letih zatišja se celovški trio s prenovljeno zunanjo podobo suvereno vrača na glasbeno sceno. Plošček Ahead bi lahko površni slušatelj kaj hitro opredalčkal kot metal, vendar bi kmalu naletel na žanrsko zagato. Disharmonic Orchestra v tehnično dodelani hardcore metal uspešno vklopijo raznolike elektronske vplive techna in drum'n'basa, obogatenega z občasnimi noizerskimi izlivi, da godba s ploščka...