Iz turističnega dnevnika

Knific&Oliver

Obvezna oprema za ogled knifičeve razstave

Obvezna oprema za ogled knifičeve razstave
© Igor Škafar

Ravnokar pretekli teden je konjenica Rodea preživela ližoč si od majske kulturniške ihte prizadejane rane in si vmes vzela čas za turizem. Firbec, kaj da počne v pregovorno živahnem Kranju, v istoimenski galeriji, nekdanji vodja Škuca Gregor Podnar, je izvidnico Rodea v sredo prignal v labirint simpatično ruinirane kranjske industrijske cone in, po izdatnem telefonskem poizvedovanju, do prijetno svetlih prostorov žepnih dimenzij, ki se lahko po patini in manku galerijske sterilnosti merijo z metelkovskim Alkatrazom ali z nekdaj aktualnim, priložnostnim razstaviščem v bivši tovarni Rog. Tu pa se počasi že končajo spodbudni vtisi izvidnice, ki je pohehetala ob zaključnem tvistu v sosedni sobi predvajani video miniaturi in le belo gledala ob razstavljenih fotografijah praškega študenta in člana zadruge Strup Mihe Knifica. Tja. Bo morda držalo, da lahko fotografija - ki jo ima veliko, veliko fotografov raje za obrt kot za Umetnost - upa na uvrstitev v pretencioznejšo galerijo le, če jo uokvirja tak ali drugačen koncept? Kakorkoli že, je užitek in obstanek obiskovalstva potem odvisen od, v Knifičevem primeru, dešifriranja podnapisov oziroma iz kultnih filmov povzetih dialogov in njihovega razmerja s slogovno raznorodnimi fotografijami ali, za obupance in trdovratneže, od dešifriranja Podnarjeve spremne besede k razstavi (glej foto). Bi se Knific, tudi prisotnim zvedavim Kranjčanom, ki doslej niso bili obdarjeni s galerijo, močnejše zavrtal pod kožo, ko se ne bi tolikanj pretegnil in magari fasciniral s prezirano estetiko, z izborom barv ali motivov, namesto da zastavlja malokomu intrigantne uganke? Verjetno res, kakor utegne nemara tudi držati, da bo Podnarjeva prodajna galerija žela večji tržni uspeh s stalno zasedbo ustvarjalcev, denimo Vadimom Fiškinom, Tobiasom Putrihom, Marjetico Potrč ali IRWINi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: