Damjana Kolar

 |  Kultura

Film tedna / Daaaaaalí!

Absurden pogled na lik Salvadorja Dalija, ki privzame podobno nadrealistično obliko, kot jo poznamo iz Dalijevih slikarskih del

V Kinodvoru bo od 21. marca na ogled film Daaaaaalí! v režiji Quentina Dupieuxa. Gre za absurden pogled na lik Salvadorja Dalija, ki privzame podobno nadrealistično obliko, kot jo poznamo iz Dalijevih slikarskih del.

Mlade novinarke Judith še nikoli ni dajala večja trema. Pred njo je kolosalen izziv: opraviti mora intervju z velikim Salvadorjem Dalijem. Ko se umetnik prikaže na dogovorjenem mestu, se izkaže, da je v resnici še bolj grandiozen, kot so ji povedali. V vseh pomenih besede. Veliki Dali namreč ne pristane na intervju, dokler niso do potankosti izpolnjeni vsi pogoji za njegov nastop. S tem se za Judith začne misija nemogoče. Ne samo da gre za pogoje, ki jih je domala nemogoče izpolniti, temveč tudi film sam postane samosvoja umetnina, v kateri ni prostora za zdravorazumsko logiko.

"Ko sem začel sanjati o projektu, sem hitro ugotovil, da ne smem posneti filma o Dalíju, ampak z njim; da moram poiskati neko obliko svobode, ki jo v meni navdihuje njegovo delo. Nisem hotel pripovedovati o Dalíju v umetniški šoli, pojasnjevati njegovih frustracij in dvomov, snemati umetnika pri delu. To me ni zanimalo. Dalí kot človek, kot genij komuniciranja, me navdušuje skoraj bolj kot Dalí-umetnik. Všeč mi je, kako je nenehno skušal ubežati lastni podobi, tako da se je z njo igral. To je tudi način, kako se mu poklanjam v filmu. Daaaaaalí! je ne-film o umetniku, ki nikoli ne bi želel, da bi ga pospravili v predalček. Zato smo se morali zazreti v vesolje in se podati v kraje, ki niso daleč od norosti – tako kot je počel on. Posneti nor film za genija;" je zapisal režiser.

Quentin Dupieux je režiser in ustvarjalec elektronske glasbe. Konec devetdesetih je posnel niz oglasov za kavbojke Levi’s, skladba Flat Beat, ki jo je ustvaril za kampanjo, pa je bila v tistem času velika uspešnica. Pod umetniškim imenom Mr. Oizo je kasneje izdal še več albumov. Leta 2007 je režiral svoj celovečerni prvenec Steak, tri leta pozneje pa se je v sekcijo Teden kritike v Cannesu uvrstil z Gumo (2010), zgodbo o avtomobilski pnevmatiki, ki se odpravi na morilski pohod. Sledili so celovečerci Narobe svet (2012), Wrong Cops (2013), Réalité (2014), Au poste! (2018), Semiš jakna,, Mandibule (2020), Neverjetno, a resnično (2022) in Kajenje povzroča kašelj (2022).

putrxZniotg

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.