Staš Zgonik

30. 9. 2010  |  Mladina 39

Elektrokultura

Električna vozila dobivajo mestne privilegije, ki jih bo treba začeti spoštovati

Polnilnic za električne avtomobile je po državi vse več. Samo ta mesec je bilo postavljenih vsaj deset novih, polovica od teh v Ljubljani. Polnjenje je za zdaj brezplačno, polnilnice pa zaradi zelo majhnega števila električnih vozil (nekaj deset) v Sloveniji večinoma samevajo. Kljub temu postavitev polnilnice v središču mesta pomeni tudi izgubo dveh parkirnih mest za navadne avtomobile, saj mora biti za neovirano uporabo polnilnice dostop do nje prost. Rezervirana parkirna mesta zato označuje znak, ki navadnim avtomobilom prepoveduje parkiranje.
A za zdaj se vozniki navadnih avtomobilov na to bolj ali manj požvižgajo in brez slabe vesti parkirajo tudi na parkirnih mestih ob polnilnicah. Res je lahko precej boleče, da se na zelo prometni ulici v središču mesta, kjer že tako primanjkuje parkirnih mest, njihovo število še dodatno zmanjša, a to je treba razumeti, saj gre za spodbujanje bolj trajnostne mobilnosti, na primer uporabe javnega prevoza, predvsem pa za spodbujanje k prehodu na električna vozila. Vsaj na začetku bodo vozniki električnih vozil, če bodo drugi vozniki spoštovali prepoved parkiranja, imeli vedno zagotovljeno prosto parkirno mesto, kar je precejšne razkošje. Na mestnem redarstvu zagotavljajo, da bodo proti voznikom navadnih avtomobilov, ki bodo parkirali na mestih, rezerviranih za električna vozila, ustrezno ukrepali.
Glede na to, da sta na polnilnicah nameščeni dve navadni električni vtičnici z napetostjo 220 voltov, uporaba pa je za zdaj brezplačna, verjetno marsikoga zanima, ali je mogoče tam polniti tudi mobilne telefone in druge naprave. Kot odgovarja Miha Levstek, direktor največjega slovenskega ponudnika polnilnih postaj Etrel, je to za zdaj dejansko mogoče. »Kasneje, ko bo standardizirana komunikacijska povezava med baterijo in polnilno postajo, to ne bo več mogoče. Zelo kmalu bo potrebna identifikacija na polnilnem mestu. S tem se bo povečal nadzor. Konec koncev pa, če želi kdo polniti mobitel, bog mu požegnaj.«
Vsekakor pa ne bi bilo lepo, da bi iz vtičnice med polnjenjem iztaknili električno vozilo, zato da bi si napolnili mobilni telefon. »Predvidevam, da se bo vzpostavila kultura, ki bo nasprotovala takšni praksi. Nekatere polnilnice so narejene tako, da se kabel z vratci zaklene, vendar bi zaradi trenutnega stanja takšna možnost e-mobilnost bolj ovirala kot ne,« še pravi Levstek. Skratka, do električnih vozil in njihovih voznikov se je treba obnašati spoštljivo, če si res želimo postopnega prehoda na čistejše oblike transporta.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.