18. 4. 2008
Slovenci in socialna omrežja
Raziskavo Uporaba spletnih socialnih omrežij v Sloveniji sta izvedla Httpool, podjetje specializirano za interaktivne tržne storitve, in izvajalec raziskave, podjetje Valicon.
V spletni raziskavi je sodelovalo 1059 uporabnikov interneta, potekala je februarja in marca 2008. Podatki so reprezentativni glede na populacijo uporabnikov interneta.
Pomembnejše ugotovitve raziskave:
- med slovenskimi uporabniki interneta je najbolj poznano spletno omrežje MySpace (kar 60 % uporabnikov ga pozna), vanj je včlanjenih 12 % uporabnikov; za njim je Facebook (37 % ga pozna, včlanjenih 9 %); na tretjem mestu je Hi5 (27 %, včlanjenih 9 %);
- 26 % uporabnikov interneta je včlanjenih v vsaj eno spletno socialno omrežje;
- uporabniki v okviru spletnih omrežij najpogosteje pošiljajo sporočila in si dopisujejo, ohranjajo prijateljstva, si urejajo svoj osebni profil;
- slovenske oglase je na straneh spletnih omrežij opazilo 27 % uporabnikov spletnih omrežij, največ na MySpace-u (34 %), Facebooku-u (30 %) in Hi5 (23 %);
- 50 % članov omrežja Facebook obišče strani skupnosti vsak dan ali pogosteje(LinkedIn ima največji delež članov, ki so v članske strani vpisani ves čas – 21 %);
- uporabniki omrežij MySpace, Facebook in Hi5 so si demografsko precej podobni, le uporabniki LinkedIna izraziteje odstopajo od uporabnikov drugih socialnih omrežij; Facebook ima tako največ študentov (60 %), MySpace in Hi5 imata malce manj študentov (40-50 %), člani LinkedIna pa so zaposleni (58 %) in smaozaposleni (17 %);
- v osnovni aktivnostih so si člani skupnosti precej podobni, razlike obstajajo pri manj pogosto uporabljenih storitvah. Hi5 člani večinoma spoznavajo nove kontakte, člani Facebooka pa jih ohranjajo. Člani MySpace-a na straneh svojega omrežja največ poslušajo glasbo.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.