-
10. 12. 2009 | Mladina 49 | Kultura | Film
Premiero komedije Stara mačka so za lep čas prestavili - in sicer iz spoštovanja do Bernieja Maca, ki je nepričakovano umrl. Toda premiere v resnici niso preložili zato, ker je Bernie Mac nepričakovano umrl, ampak zato, ker igra geja. Kar je bilo spletom okoliščin očitno hudo nerodno: predstavljajte si nekrolog - umrl je Bernie Mac, veliki komik, tule pa je insert iz njegovega zadnjega filma, v katerem igra geja!...
-
10. 12. 2009 | Mladina 49 | Kultura | Film
Burke (Aaron Eckhart) je dobil limono: ženo je izgubil v prometni nesreči, ki ga je spremenila v razvalino. Na voljo je imel dve možnosti: da ostane kisel ali pa da limono spremeni v limonado. Burke je limono raje spremenil v limonado, ali bolje rečeno - svojo tragedijo je popisal v inspirativnem bestsellerju in se prelevil v motivacijskega guruja, ki druge razvaline na hotelskih seminarjih uči, da je treba na...
-
10. 12. 2009 | Mladina 49 | Kultura | Film
Pri filmu Paranormalno je kakopak najbolj fascinantno to, da je stal le 15.000 dolarjev in postal 100-milijonski hit. Specifično: v ameriških kinih je pridelal toliko kot Varuhi, ki so stali 130 milijonov dolarjev. Paranormalno - gverilski, garažni, klavstrofobični šoker s produkcijskimi vrednostmi enosobnega porniča - je fenomen. No, bolj fenomen kot film - podobno kot Čarovnica iz Blaira.
-
10. 12. 2009 | Mladina 49 | Kultura | Film
Meje razuma, ki jih je posnel Jim Jarmusch, newyorški minimalist/transcendentalist/aforist/ironist/noirist, so film o enigmatičnem, elegantnem ameriškem poklicnem morilcu (Isaach De Bankolé), ki v Španiji čaka na tajna navodila - in ki si za čakanje vzame čas. Ki hodi - in ki si za hojo vzame čas. Ki meditira - in ki si za meditacijo vzame čas. Ki leži v postelji - in ki si za ležanje vzame čas.
-
3. 12. 2009 | Mladina 48 | Kultura | Film
Ljudje v filmih se zelo radi selijo v stare hiše, ki imajo bogato preteklost, kar pa ni vedno dobro. Prav narobe: stara hiša je običajno vir mnogih težav, zapletov, stresov, strahov in šokov. Najprej začne hreščati. Potem se vrata, ki jih zaprejo, sama odprejo. Okna ropotajo, iz kleti prihajajo čudni šumi, radio se vklopi kar sam. In to je le uvod. Stare hiše imajo svoje življenje in svojo patologijo.
-
3. 12. 2009 | Mladina 48 | Kultura | Film
Jelenček Niko je produkt evropskega združenega dela - pakirali so ga različni animacijski studii in različne države (Finska, Danska, Nemčija, Irska), tako da diši po božičnem pudingu. Za začetek, bolj patetičnega lika, kot je Niko, si ne morete predstavljati: jelenček, ki hoče poleteti! Že ljudje, ki hočejo poleteti, se nam zdijo slab izgovor za film, kaj šele jelenčki, ki hočejo poleteti.
-
3. 12. 2009 | Mladina 48 | Kultura | Film
Če bi Clint Eastwood posnel nadaljevanje Punčke za milijon dolarjev, bi njegovo novo protežiranko zagotovo igrala Ellen Page - in živo si predstavljamo obraz njenih staršev, ko bi jima na lepem povedala, da bo postala boksarka. Izraz na njunem obrazu bi bil tak, kakršen bi bil izraz na obrazu njenih staršev v Prepovedanem sadežu, če bi jima na lepem povedala, da na internetu preži na pedofile.
-
3. 12. 2009 | Mladina 48 | Kultura | Film
»Hvala bogu za južnjake,« dahne Tallahassee (Woody Harrelson), stoični, flegmatični, neustrašni kavboj, ko v hummerju na ameriškem jugu najde grmado orožja. Ameriški južnjaki so pač nori na orožje, zasmehovani šampioni II. ustavnega amandmaja, ki jim daje pravico do orožja, kar je v tem primeru dobro: če se hočeš znebiti zombija, potrebuješ orožje. V Ameriki ljudi skoraj ni več - požrli so jih zombiji.
-
3. 12. 2009 | Mladina 48 | Kultura | Film
Jean-Paul Belmondo morda ni edini zvezdnik, ki izgleda kot boksar za intelektualce, toda vsekakor je bil edini zvezdnik, ki je izgledal kot boksar za intelektualce in kljub temu ostal zvezdnik več kot 30 let. Prvo polovico kariere je preživel v novovalovskih filmih - Godard, Truffaut, Malle, Sautet, Resnais in Chabrol so bili nori nanj. Toda po debaklu Resnaisovega arty filma Stavinsky, posnetega leta 1974, je...
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
»To je rokenrol,« dahne nekdo v zakulisju, kjer stojijo Rollingi in Martin Scorsese, auteur tega rokumentarca, ki Billa Clintona in Hillary pričaka v obleki in kravati. Clintona sta navdušena, da se lahko družita z Rollingi, še zlasti Bill, ki praznuje šestdeseti rojstni dan. Manjka le še Dorothy, Hillaryjina mama: »Mama, Rollingi so čakali nate!« Rollingi - tudi sir Mick - se ganjeno...
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
Rock'n'Roll pirati: Ladja, iz katere oddaja piratska radijska postaja, je crescendo nostalgije po dobi, ko so se cedili seks, droge in rokenrol. Odlična pretveza za epski soundtrack. Philip Seymour Hoffman & Bill Nighy. Fellini Rim: Ko se fant iz vukojebine preseli v Rim, je tako, kot bi ga ugrabila dekadentna sci-fi prihodnost. Jasno, ta fant je Federico Fellini, čigar avtobiografski hommage vsem potem,...
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
Somrak, prvi del sage o vampirskem klanu, ki vznemiri ameriško mestece Forks, je posnela ženska, Catherine Hardwicke, Mlado luno, drugi del te sage, pa je posnel Chris Weitz. Zakaj je žensko zamenjal moški? Zakaj je Catherine Hardwicke zamenjal Chris Weitz? Še toliko bolj, ker je Catherine Hardwicke zelo dobro ujela tesnobno, morbidno, gotsko najstniško senzibilnost.
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
S filmom je mogoče dobiti vojno, so sporočale Neslavne barabe, v katerih je Quentin Tarantino demonstriral in glorificiral moč filma. In Zlomljeni objemi izgledajo kot nadaljevanje Neslavnih barab, ali bolje rečeno, Neslavne barabe in Zlomljene objeme bi bilo mogoče gledati skupaj, drugega za drugim, na double-billu. Ne brez razloga: Pedro Almodóvar je s filmi tako obseden kot Tarantino.
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
Stara šola kapitalizma, ki jo je posnel bad boy jugoslovanskega črnega vala (Zgodnja dela), se začne na delavskih demonstracijah v Beogradu, kjer se vijejo rdeče zastave, Internacionala, majice s Chejem in transparent z napisom: »Koliko prstov naj še pojemo, da boste zadovoljni?« Nekateri vpijejo »Dol s tajkuni«, drugi »Dol z vlado«, tretji pa »Hočemo živeti od svojega...
-
26. 11. 2009 | Mladina 47 | Kultura | Film
V sedemdesetih so ameriški film obsedli road movieji. Niti prej niti kasneje jih niso posneli toliko kot tedaj. Vsi so na lepem potovali, pretežno moški, se razume. Nekateri so šli iskat tisto pravo, avtentično, neskaljeno, izgubljeno Ameriko, v katero so imigranti prihajali, da bi se znebili stresov in začeli znova - drugi so šli iskat svobodo, ki se jim je vse bolj izmikala. Običajno je bila to ista stvar.
-
19. 11. 2009 | Mladina 46 | Kultura | Film
Luis Buñuel, eden izmed največjih filmskih režiserjev vseh časov (Andaluzijski pes, Lepotica dneva, Diskretni šarm buržoazije, Fantom svobode itd.), je bil Španec, toda Španijo je leta 1938 - po vzponu fašistične diktature - zapustil. Ali bolje rečeno: v Španijo se je prvič vrnil šele leta 1961, ko je posnel Viridiano, toda vsi - jasno, predvsem Francov režim in katoliška cerkev - so potem preklinjali dan,...
-
19. 11. 2009 | Mladina 46 | Kultura | Film
Tok - v imenu ljubezni do vode: Voda je nafta prihodnosti, zato tale dokumentarec predstavi vse načine, kako skušajo korporacije vodo privatizirati in nas žejne peljati v puščavo krasnega novega sveta. Metropolis: Tale epski konceptualni pop, ki se dogaja v 21. stoletju, v orjaškem, antiutopičnem 60-milijonskem velemestu, je več kot film - ni le del filmske zgodovine, ampak del zgodovine sveta, del zgodovine...
-
19. 11. 2009 | Mladina 46 | Kultura | Film
Potovanje skozi čas je hudo nerodna reč. Če namreč odpotuješ skozi čas, recimo v preteklost, se ti lahko zgodi, da spiš s svojo mamo. In če mama ne jemlje tabletk, lahko spočneš samega sebe, tako da si potem svoj lastni oče. Nekaj takega se je skoraj zgodilo Martyju McFlyju - jasno, v filmu Nazaj v prihodnost, ki je bil komedija. Žena popotnika v času ni komedija, ampak sci-fi romanca, toda nerodnosti, pasti in...
-
19. 11. 2009 | Mladina 46 | Kultura | Film
Se še spomnite izbire, ki vam jo je ponujala Matrica? Na eni strani ste imeli tabletko, ki vas je odpeljala v mračni, nepredvidljivi svet, v katerem obstaja svobodna volja, na drugi strani pa ste imeli tabletko, ki vas je odpeljala v srečni, predvidljivi svet, v katerem svobodna volja ne obstaja in v katerem je vse zrežirano. V obeh primerih ste izbrali represijo: tudi svobodna volja - nenehno odločanje,...
-
19. 11. 2009 | Mladina 46 | Kultura | Film
Robert Zemeckis je eden izmed najbolj kinetičnih režiserjev, kar pomeni, da snema filme (Nazaj v prihodnost, Kdo je potunkal zajca Rogerja?, Forrest Gump, Smrt ji lepo pristoji), ki bi jih bilo težko ali pa že kar nemogoče prevesti v gledališke predstave. Njegovi filmi bi bili na odru nesmiselni, ali bolje rečeno - na odru od njih ne bi ostalo kaj dosti.
-
12. 11. 2009 | Mladina 45 | Kultura | Film
Pedro Almodovar v Matadorju, psihotrilerju s twistom, ne pušča nobenega dvoma: seks je jezik, ki ga govorimo vsi, toda ni ga čez seksualno vzburjenje, ki ga občuti matador, ko si stoji iz oči v oči z bikom. Bik morda sluti, da bo umrl in da bo to njegov zadnji seks - in tudi matadorja obletavajo podobne slutnje kot bika. Če se film dogaja med bikoborci, običajno pomeni, da nam hoče povedati nekaj o mazohističnem,...
-
12. 11. 2009 | Mladina 45 | Kultura | Film
Se še spomnite dobrega starega Nostradamusa in njegovih famoznih prerokb? Trik je seveda v tem, da Nostradamusove prerokbe vedno veljajo le za nazaj, ne pa tudi za naprej. Iz njih je vedno mogoče napovedati le preteklost, ne pa tudi prihodnosti. Šele ko se nekaj zgodi, je mogoče pri Nostradamusu najti verz, ki ga potem tako zviješ in prirediš, da izgleda kot napoved tega, kar se je zgodilo.
-
5. 11. 2009 | Mladina 44 | Kultura | Film
Daleč so časi, ko je vsak turist, ki se je vrnil iz Pariza, rekel: Hej, ugani, koga sem srečal v Parizu? Romana Polanskega! Zdaj vsak turist, še posebej ameriški turist, po vrnitvi iz Pariza reče: Hej, ugani, koga sem srečal v Parizu? Julie Delpy! Če gre Amerikanec v Pariz, sreča Julie Delpy, pa naj si bo volkodlak (Ameriški volkodlak v Parizu) ali pa bančni ropar (Zoe do groba).
-
5. 11. 2009 | Mladina 44 | Kultura | Film
Oče naš: Mehiška fanta, ki zbežita v Ameriko, ugotovita, da mora imigrant izgubiti identiteto, če hoče preživeti. Triler, ki se vali kot energični pogled radovednega begunca. Jorge Adrián Espindola & Armando Hernandez Tristana: Punca, ki ostane sama, postane seksualni plen ostarelega aristokrata, ki slavi svobodo, toda patriarhalnih fantazij iz sebe ne more potegniti. Vojna spolov via Luis Bunuel.
-
5. 11. 2009 | Mladina 44 | Kultura | Film
»To je komedija - Grki so jo izumili,« dahne nekdo v Moji grški avanturi. Dodamo lahko le: ja, Grki so izumili komedijo - in tragedijo tudi, toda Poetika, Aristotelova knjiga o tem, kako narediti dobro tragedijo, je preživela, medtem ko se je Aristotelova knjiga o tem, kako narediti dobro komedijo, izgubila. Kar je kakopak slabo za Mojo grško avanturo, komedijo, ki se trudi, da bi v čim krajšem času...
-
5. 11. 2009 | Mladina 44 | Kultura | Film
Veličina serije Žaga je v tem, da vztraja pri svojem: pri »Žagi«, serijskem morilcu/mučitelju/mesiji/križarju/vigilantu, ki pobija in muči le tiste, ki si smrt in torturo zaslužijo. In smrt si običajno zaslužijo ljudje, ki ne spoštujejo »svetosti življenja«. »Žaga« ni brez socialnega čuta. Toda veličina te serije je obenem njen defekt: pri svojem namreč vztrajajo tudi telenovele.
-
5. 11. 2009 | Mladina 44 | Kultura | Film
Pomislite na vse tiste šokerje, v katerih hotni in potni tinejdžerji, ki krenejo na joyride, padejo v žrelo kake ruralne, dementne pošasti. Ni kaj, ta žanr je že hudo upehan in obrabljen, toda v ruskem Tovoru 200 doživi nepričakovano izboljšavo, in sicer na mračnem, morastem, opustošenem, iztrošenem, postanem terenu, v morbidni ruski vukojebini, orwellsko ujeti v leto 1984, ko se iz Afganistana množično vračajo...
-
29. 10. 2009 | Mladina 43 | Kultura | Film
9.06 morda ni najboljši slovenski film vseh časov, toda izgleda tako. Slovenski film se je vedno ponašal s tem, da ni žanrski, ampak avtorski, oseben - in bolj osebnega filma, kot je 9.06, v zgodovini slovenskega filma ne boste našli. Toda ironično, 9.06 je triler. Film detekcije. Žanrski film. Ne brez razloga: Igor Šterk je potreboval žanr, da mu uredi misli - da mu jih torej zbere v točko.
-
29. 10. 2009 | Mladina 43 | Kultura | Film
Bridget (Diane Keaton) in Don (Ted Danson) sta dobro situirani vseameriški zakonski par - hiška v ugledni soseski, višji srednji razred, dva otroka, non-stop šoping, krediti. Don ima dobro službo - Bridget je hausfrau. Toda ko Dona odpustijo, doživita svoj mali shock & awe. Ker alternativ ni, se Bridget zaposli kot snažilka v zvezni banki za rezerve.
-
29. 10. 2009 | Mladina 43 | Kultura | Film
Nič, ta film sem recenziral že, ko je krožil zunaj Ljubljane, zato bi vam rad zdaj, ko je končno prišel tudi v Kinodvor, namignil le, da gre za francosko romantično komedijo. Kar pa naj vas nikar ne zavede: če je romantična komedija francoska, še ne pomeni, da ni h'woodska. In Ljubezen nima cene je natanko taka romantična komedija: Audrey Tautou hlini, da je Audrey Hepburn, Gad Elmaleh, francoski top komik...