• Življenjska priložnost

    Življenjska priložnost je film o švedski Emi... ee, o švedskem izboru za Eurosong, o nacionalni fantaziji, ki Švede obseda že vse od tedaj, ko je bend ABBA z Waterloojem osvojil Evrovizijo, Evropo, svet in prihodnost. Le kako bi lahko Švedinjam zamerili, če mislijo, da lahko ta game-set-match ponovijo? Vidimo zakulisje, vidimo tekmo, vidimo blišč, vidimo evforijo, vidimo vzpon anonimne pevke, Mone (...

  • Duhovi z Marsa

    Medtem ko blockbusterji a la Spider-Man in Napad klonov pri nas doživljajo svetovne premiere, pa filmi Johna Carpenterja, klasika zase, pri nas padajo direkt na video in DVD. To se je zgodilo tudi Duhovom z Marsa, sijajnemu horror trilerju, v katerem vas čaka vse tisto, kar dela Carpenterja velikega in unikatnega - močne ženske, stoični moški, karakterni minimalizem, sarkastične replike (" Morda bi spala s...

  • Memento

    Obstajajo filmi, pri katerih režiserji, producenti in režiserji kritike in recenzente - okej, pa tudi same gledalce - moledujejo, da naj ne razkrijejo velike skrivnosti, velikega twista ali pa presenetljivega razpleta. In ker si kritik neskončno želi, da bi tudi najširše ljudske množice uživale v odmotavanju filma, ne razkrije, da je ona moški (Igra solz), da je Keyser Soze eden izmed Osumljenih petih, da Gwyneth...

  • Vojna zvezd: epizoda II - Napad klonov

    Napad klonov je za drugo trilogijo Vojne zvezd to, kar je bil film Imperij vrača udarec za prvo trilogijo Vojne zvezd - vmesni člen, most med prvim in tretjim delom, med uvodom in zaključkom, med ekspozicijo in finalom. Razlika je kakopak v tem, da je bil Imperij film velikega, presenetljivega, šokantnega razkritja - izkaže se namreč, da je Darth Vader v resnici oče Lukea Skywalkerja.

  • 21. 5. 2002  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Harry Potter in kamen modrosti : Je treba sploh kaj reči? Daniel Radcliffe & all-star podpora. Dva state-of-the-art diska.

  • 40 dni in 40 noči

    H'woodske romantične komedije so postale tako obupane, tako obupne, tako agonične in tako dolgočasne, da bi jih lahko rešil le še hardcore seks. Toda dno ni nikoli dovolj globoko. Josh Hartnett - ja, heroj Pearl Harborja - namreč v romantični komediji 40 dni in 40 noči sklene, da se bo postil. To iz njega naredi absolutno dolgočasnega človeka.

  • Kačji pastir

    Bolnišnica upanja + Šesti čut + Patch Adams + Oprah + Ljubezen v steklenički + Bližnja srečanja tretje vrste + Enciklopedija simbolov + Tibetanska knjiga mrtvih + New Age terapija + papiga + lezbijka + nuna + Kevin Costner kot near-death experience = Kačji pastir. Zakaj je postal Kevin Costner tako žalostna družba?

  • En, dva

    Tajvanski filmi so vedno zelo dolgi. In počasni, no, oprezni. Nikamor se jim ne mudi. In dolgo niso nič posebnega. Vzamejo si čas za premislek. Zanimivi običajno postanejo šele na tretji uri, toda tedaj se zdi, da eksplodirajo. Prej se le nabirajo. In vedo, kaj je samodisciplina. Tak je tudi film En, dva, ki ima vse razloge, da traja tri ure - obdela namreč tri generacije tajvanske urbane, relativno uspešne, ne...

  • Varuh meje

    Varuh meje je road-movie, le da se v njem ne potuje po cesti, ampak po vodi. Slovenija je za road-movie premajhna in prekratka - ker ni distanc, jo pač prehitro obdelaš... ee, prepotuješ. Iz avta vidiš le njene lepote, ne pa tudi njenih strahot, kot so nacionalizem, šovinizem, homofobija, seksizem, paternalizem, politični populizem in falocentrizem, ki pa jih vidiš, če si jo ogledaš malce bolj počasi in malce...

  • Mož, ki ga ni bilo

    " Delam v brivnici, toda nikoli se nisem imel za brivca, " pove Ed Crane ( Billy Bob Thornton ), kalifornijski zombi št. 1. Tip je anemičen, ekstremno pasiven, napol katatoničen, brez iskre v očeh in brez energije, anonimen, obsojen na enolično življenje, na ponavljanje istega. Druga svetovna vojna se je končala pred nekaj leti - in Ed je očitno umrl. V glavnem molči. S cigareto v ustih. Prižgano. Sam je ugasnjen.

  • Spider-Man

    Stripovski junaki rastejo tam, kjer rastejo množični morilci - v šolah. No, na srednjih šolah, gimnazijah in kar jih je še. Tam vedno najdete fante, ki jih učitelji in sošolci nenehno - iz dneva v dan in iz ure v uro - žalijo, mučijo, prizadevajo, zmerjajo in ponižujejo. Ja, tudi posmehujejo se jim. Kažejo jim džona. In ti fantje, agonični pubertetniki, si potem rečejo: Čakajte, boste že videli! Vam bom že...

  • Slo-vidvd-borza

    A.I. : Robot hoče postati človek. Bližnje srečanje z inteligenco, ki je ni več mogoče izklopiti. Kubrick skozi Spielberga. Haley Joel Osment. Dva bajna diska!

  • K-PAX

    K-PAX ni film za cinike. A po drugi strani - filmi, v katerih zadnje čase igra Kevin Spacey ( Daj naprej, Ladijske novice ipd.), že po definiciji niso za cinike. Liki, ki so udarjeni s hudimi travmami, ki agonično iščejo kontakt z drugimi ljudmi in ki so videti kot penis po seksu, zahtevajo pač veliko potrpljenja in še več filantropije.

  • Kralj škorpijonov

    Ko je v Mumiji 2 pokazalo Brendana Fraserja smo si avtomatično zaželeli, da bi čim prej izginil in da bi čim prej pokazalo besnega Imhotepa - oh, ali pa njegovega mitskega tekmeca, Kralja škorpijonov, ki se zdaj, v tejle efektni, matinejski, žanrsko dobro informirani "predzgodbi" Mumije, vrača, spet kakopak v telesu slovitega rokoborca Rocka, ki je Mumijo 2 v glavnem preždel v računalniku, hja, v...

  • Dekleta zgoraj (brez)

    Tečnoba v hlačkah: pubertetnice se hočejo za trenutek onesvestiti.

  • Na svoji Vesni

    Film Na svoji Vesni morda ni najslabši slovenski film, toda izgleda tako. Posnet je tako, kot da mu je vseeno, kaj si bo kdo mislil o njem - in kaj si bo sam mislil o sebi. Za druge filme je slišal iz tretje roke. Na svoji Vesni je nekaj med slepim členom v evoluciji filma, ne-filmom, kontra-filmom, filmom, ki mu manjka film, ljudskim igrokazom, ki je obtičal v času, in kulturnim programom cvičkarije.

  • Grof Monte Cristo

    Bolje rečeno, doživel je že toliko ekranizacij, da je povsem zbledel. Samo pomislite, vsak krimič, vsak triler, vsak akcijski film, v katerem junaka izda najboljši prijatelj, tako da pristane v arestu, kjer ga biča in terorizira psihopatski ravnatelj, in se potem - po dolgih letih mučnega sedenja - vrne po prijateljevo glavo, prijateljevo ženo in zlati zaklad, je le ekranizacija Grofa Monte Crista, v katerem...

  • Showtime

    Losangeleška policaja, resnobni profi Robert De Niro, ne ravno " Wesley Snipes type ", in diletantski entuziast Eddie Murphy, " funny minority type ", se na zahtevo svojega šefa in pod taktirko mrhaste producentke vključita v TV reality show. Saj veste: resnični ljudje, resnične situacije, resnični kriminal. Nobenega scenarija - čista spontanost.

  • Pošasti iz omare

    Kaj počnejo igrače, ko otroci pogledajo stran? Točno, oživijo in grejo v lajf, na kar sta opozorili risanki Svet igrač in Svet igrač 2, ki ju je v spregi z Disneyjem pridelal fantastični studio Pixar , kralj računalniške animacije. Risanka Življenje žuželk, prav tako by Pixar, je pokazala, da imajo tudi žuželke svoje paralelno življenje.

  • Vsiljivci

    Film Vsiljivci je tako preprost, obenem pa zahteva tudi tako preprosto filmsko infrastrukturo, da bi lahko nastal tudi v Sloveniji - za majhen denar, tako rekoč drobiž. Potrebujete le veliko, staro, prostorno, viktorijansko hišo na samem, po možnosti nekje daleč od ponorelega sveta (oh, tu je na otoku Jersey, ob britanski obali)... potrebujete elegantno, graciozno žensko rahlo aristokratskega videza, očitno...

  • Šelestenje

    Šelestenje je slovenski film, v katerem se najprej veliko streljajo. Toda le z besedami. Besede, napol besede, kosi stavkov in ne-stavki letijo po stenah, po tleh, po mizah, po hladilniku - po obrazih, po očeh, po licih, po ustih. Kot rafali. Nekatere zadenejo, nekatere zgrešijo. Nekatere se prilepijo, nekatere se odbijejo, nekatere izginejo v noč.

  • Prah

    Prah je Divja banda v Makedoniji, pravzaprav alternativna verzija Divje bande. Bolje rečeno, Prah ni rimejk Divje bande, ampak resurekcija Divje bande... ee, Divja banda v paralelnem svetu. Ko so namreč člani Peckinpahove Divje bande ugotovili, da divji zahod izginja in da je njihov rok trajanja potekel, so odkorakali v kolektivni samomor, Milčo Mančevski, režiser kultnega hita Pred dežjem, pa jim zdaj...

  • Asterix & Obelix: Misija Kleopatra

    Komedija je nizkoproračunski žanr. Iz razumljivega razloga: vici so poceni. Tudi padec na bananinem olupku ni nič dražji, se razume. Dalje, za komedijo ne potrebuješ bajnih množičnih prizorov, bajnih predpotopnih kostumov in bajnih specialnih efektov. In seveda, za komedijo ne boš šel na novo graditi celega mesta. Ne le da se ne izplača, huje: če v komediji ljudem nastavljaš bajno scenografijo, se lahko...

  • 9. 4. 2002  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Film

    Slo-vidvd-borza

    Exorcist : Ja, nova verzija Izganjalca hudiča, ki je še vedno srhljiv in ki še vedno izgleda tako, kot da so ga posneli letos. Linda Blair.

  • Vroča večerja

    Ko v italijanski restavraciji gledaš zadovoljne konzumente, se ti vedno zdi, da so z eno ritnico že na straniščni školjki. Kar je narobe. V italijansko restavracijo greš pač zato, da bi jedel, ne pa zato, da bi jo gledal, toda sodeč po Vroči večerji so se tudi italijanske restavracije prelevile v tematske parke. In to dobesedno: Gre namreč za film, v katerem lahko uro in pol gledate italijansko restavracijo,...

  • Civilna žrtev

    Kolumbijski teroristi, ki jih vodi absolutno zverinski El Lobo ( Cliff Curtis ), nimajo sreče: v Los Angelesu razstrelijo kolumbijski konzulat, ob katerem ravno tedaj posedata žena in sin neustrašnega gasilca, Arnolda Schwarzeneggerja, ki ima v priimku spet trdo črko r (Brewer), tako da se hitro prelevi v Terminatorja-Komandosa-Zadnjega akcijskega junaka, ki razstreli Kolumbijo in iztrebi kokainsko al-Kajdo.

  • Mesto je mirno

    Koma izgleda bolj stresno kot Marseilles, glavno mesto zombijev, ki je tako mirno, kot da je na sedativih. Če rečemo, da razpada, je to le evfemizem - Marseilles je namreč videti kot slepa ulica zgodovine, kot mrtvi ud evolucije, kot civilna žrtev globalizacije, kot Janis Joplin, ki poje Cry, Cry Baby. Film Mesto je mirno, antiglobalistični protest, nas zelo hladno, faktično vodi od lika do lika in vsi ti liki...

  • E.T. - Vesoljček

    Da je Vesoljček pop klasika in obenem tipična spielbergiana, ni dvoma: idilično predmestje, ki izgleda kot koncentracijsko taborišče, družina brez očeta ( Dee Wallace, Henry Thomas, Robert MacNaughton, Drew Barrymore ), odraščanje kot bližnje srečanje tretje vrste, zablodeli parazit (E.T.), ki je videti kot nekaj med petstoletno igračo in otožnim penisom, gospodinjski pripomočki kot sci-fi tehnologija...

  • Pa ne še en film za mulce

    Pa ne še en film za mulce je seveda še en film za mulce. Vzemite kako najstniško komedijo Johna Hughesa : Lepotico v rožnatem, Šestnajst svečk ali pa Zajtrkovalni klub. Predstavljajte si porno verzijo tega. Odštejte hardcore prizore. Dodajte Film da te kap. Pomnožite to s tri. Na tarčo za pikado nastavite sodobne najstniške komedije, recimo Prvi poljub, Road Trip, Dajmo punce in Ona je prava.

  • Štigličev seznam

    Deveti krog: Dušica Žegarac in Boris Dvornik

    Leta 1960 je Ben-Hur pometel s konkurenco '59 in pobral 11 Oskarjev, kar je bil rekord. Naslednje leto, ko so podeljevali Oskarje za leto 1960, ni bilo tako favorizirane metle. Wilderjevo Stanovanje so propagirali s sloganom: " Nenadoma lansko zimo - vedel je, da njegovo stanovanje uporabljajo za nekaj zlega." Hitchcockov Psiho s sloganom: " Po začetku filma ne bomo več nikogar spustili v kino.