• JK

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    S.I. Futures: The Mission Statement

    Simon Begg, ki sodi skupaj z Christianom Voglom v brixtonski krožek zbezljanih robotikov, sicer pa v sam vrh sodobne elektronike, jih ima več za (in med) ušesi od Vašega vsakdanjega didžeja. In bo, po udejstvovanju pod imeni Si Begg, Cabbageboy in Buckfunk 3000, tudi z v amwayjevca preoblečenim projektom S.I. Futures zadovoljil pestrosti in plesa lačne duše.

  • JA

    15. 10. 2001  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Therapy?: Shameless

    Na prvi polovici najdemo v bistvu precej tradicionalne terapevtične viže, ki pa kljub vsemu še vedno delujejo sveže. Če so se te mrakobne razturačnice na Semi-Detached precej nagnile napram domeni melodičnega panka, so dva albuma kasneje zopet trdno vpete v okvirje dobrega starega rock'n'rolla z obilico trdih rifov, ki spomin pošiljajo na trip iz časov recimo Die Laughing.

  • JK

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Christian Smith Presents: Tronic Treatment

    V Ameriki delujoči Šved Christian Smith si je kot kaže že nabildal ego, tako da se mu ni treba dokazovati s hitrostjo, s katero polaga plošče na gramofon ali s stopnjujočo se silovitostjo svojega tehna.

  • JA

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Afroman: The Good Times

    Zakaj Afroman ni počistil sobe, zakaj ni šel v šolo, zakaj zdaj spi na pločniku, zakaj je zakockal avto, zakaj prodaja drogo, zakaj ni plačal preživnine za otroke, zakaj se ni ljubil z vami, zakaj vam torej ni polizal pičkice (čeprav je nameraval), zakaj zdaj drka čisto sam?

  • Max Modic

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Slayer: God Hates Us All

    Naši omiljeni trešerji, ki že tja od ubranega albuma Seasons In The Abyss niso skovali ničesar oprijemljivega in sem jih zaradi vse daljših premorov skoraj razglasil za death... ee, dead metalce, stružijo v velikem slogu. Drugo dekado agresije zaključujejo z izdelkom, ki ga utegne marsikateri fan razglasiti za najbolj zrelo stvaritev kalifornijskih legend.

  • IV

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Supersilent: 5

    Tole je pravzaprav "živo elektroakustično podjetje" s studijsko obdelavo posnetkov koncertov benda Supersilent. Iz tridesetih ur jih je za en album zbral njegov član Helge Sten. Glavni akterji, kakor gre tukajšnja popularna, a nenatančni in nedosledna govorica, med drugim rokujejo z "elektroniko": muzicirajo s pripravami, delovnimi sredstvi, kakršne so sodobne klaviature,...

  • 666

    9. 10. 2001  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Biohazard: Uncivilization

    Po več kot trinajstih letih delovanja nam tolpa tetoviranih mišičnjakov podaja novi agresivni izdelek metalizirane NYHC scene.

  • MXM

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Peter Lovšin: Izlet

    Odpotovanja, prvenec Tomaža Pengova, je bil posnet v nekem sekretu na Prešernovi in težko bi našel koga, ki se ne bi strinjal, da Odpotovanja sodijo med suho zlato slovenske (kant)avtorske zapuščine, med albume, ki bi jih morali naši vrli poeti in tekstopisci obvezno preštudirati, preden se oprimejo peresa ali sedejo za mikrofon.

  • 1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Orlek: Tetovirani

    Zasavje ni nujno lepo, v Zasavju ni nujno turističnih kmetij in v Zasavju je pravzaprav še kar logično narediti samomor, tako kot če si Aganistanka v Kabulu, no escape.

  • IV

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Misha Alperin: At Home

    Koliko sijajnih muzikov, jazzarjev, improvizatorjev, godboklepcev je dala nekdanja sovjetska "šola", bolje, razpršene, tanko povezane in prepredene scene, če ne kar krožki. Mnogi med njimi so šli okušat in oblikovat glasbeno življenje ven, ko se je ponudila priložnost. Tako denimo veliki Vjačeslav Ganelin v Izrael, Miša Alperin pa na Norveško, kjer je takorekoč postal meščan Osla, del vse bolj...

  • J. Kacin

    1. 10. 2001  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Richie Hawtin: Closer To The Edit

    Kam vodijo pota elektronskega progresa? Če je prisloniti uho na mikse, ki jih obelodanjajo prvaki tehna, se zdi, da se napredek meri v količini v njih vsebovane snovi, v številu na gramofonih vzporedno tekočih plošč, kar naj bi panogo popeljalo v neposredno bližino enega njenih ciljev: dokončni vzpostavitvi didžeja kot avtorja, ki zna iz danih vinilov pričarati novo, nikoli slišano muziko.

  • 24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Stayerc (Remixes): Wonderfull

    Štajerc meša v glavnem stare in še starejše slovenske uspešnice. Priredbe Pop Designa, Nuše, Alfija, Irene Vrčkovnik, Babilona, skupine Victory, Sound Attacka in drugih pa so tako plehke, da še plehnatosti ne dosežejo.

  • JA

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Sum 41: All Killer, No Filler

    Ne tako ranljivi kot Linkin Park, ne tako obupani kot Papa Roach, ne pol tako domiselni kot NOFX (ampak NOFX so pač zelo domiselni, zatorej nič tako usodnega). Kar imajo za povedati, povejo kratko, brez odvečne tolerance za najedaške uvode oziroma kake domišljave solaže.

  • 666

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Extreme Noise Terror: Being and Nothing

    Kokainski punkerji so pripravili novo ploščo z desetimi pesmicami, kjer ni ne duha ne sluha o živalskih pravicah ali vivisekciji, ki jim je bila tako priljubljena tema na prejšnjih vinilno-digitalnih izdelkih. ENT se vračajo na svetovno tržišče v čisto novi vizualni in glasbeni podobi, obenem pa so zapustili svojo dolgoletno matično založbo Earache Records in presedlali na metalski Candlelight.

  • Napo-Lee-Tano

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Afu-Ra: Body Of The Life Force

    Raperji se silno radi združujejo v klike. Ko nekomu uspe veliki rap, okorg sebe kmalu nabere ekipo starih prijateljev in novih občudovalcev ter nato med njimi izbere talentirance, ki jih z vezami, poznanstvi in nasveti pripelje do solo kariere. Med velikimi mentorji tako najdemo Ice Cuba, Chucka D-ja, Dr. Dreja, Wu-Tangovce in še marsikoga. Seveda pa je vsem znalcem scene bolj ali manj jasno, da se z vzgojo in...

  • JK

    24. 9. 2001  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Funk D'void: Dos

    Smo li obtičali v časovni zanki ali posebej zločesti izkrivljenosti medgalaktičnega prostora? Spričo komfortno zloženih starin, ki jih najdeš v špajzi enega vrhovnih producentov nekdaj med zvezde kovane škotske založbe Soma, veterana elektronike Larsa Sandberga, pač ne more biti govora o količkaj duhoviti ali vsaj za zdravstveni minimum odmaknjeni refleksiji preteklosti, temveč le o nostalgično upočasnjeni...

  • JK

    17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Op:l Bastards: The Job

    Tik za petami v zahodnem svetu močno oglaševanega sonarodnjaka Jimija Tenorja ter s košem od referenčnih Mouse on Mars prevzetega zvokovja, naive in optimizma jo cvirnajo Finci O:pel Bastards. Kljub temu, da bi si večina didžejev od retrogradnega tria želela udarnejšega, niže namerjenega podmeta, bo njegov zafankani, igračkasti house naletel na zadovoljne odjemalce, če ne drugje, pa za domačim štedilnikom.

  • Max Modic

    17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Bob Dylan: Love And Theft

    "Je podoben Time Out Of Mind ali Oh Mercy ali Blood On The Tracks ali kateremu koli albumu?" je odvrnil, ko so gnjavili, naj komentira Love And Theft. "Najverjetneje ne. Mislim, da je prej podoben albumu največjih hitov Volume 1 ali Volume 2. Brez hitov. Zaenkrat." Češ, kaj naj razlagam, saj boste itak klamfali po svoje. Še preden boste preposlušali album.

  • 17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Karmen Stavec: Ostani tu

    Tako kot ima vsaka Helena svojo Simono in vsaka Siddharta svojo Big Foot mamo, tako ima vsaka Nuša svojo Karmen. Karmen je popevkarica na najvišjem nivoju in morda je vseeno kar malo žalostno, da je posnela tako tužno plato.

  • IV

    17. 9. 2001  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    La Indiya Meliyara: La Sonora Meliyara

    Založba world music si je z močnim distribucijskem zaledjem precej hitro nabrala odjemalsko bazo. Njena serija, posvečena "ženskam sveta", hlasta za popularnimi pevkami po vseh kontinentih. V Kolumbiji ni bilo kaj iskati. Po tranzistorjih, v kasetnikih, v pogovorih je odmevala Melida Yara Yanguma, La India Meliyara. Pregovori za ploščo so bili prej finančne...

  • Ičo Vidmar

    11. 9. 2001  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Congolese Soukous: Guitar Action from the Heart of Danceness

    Spodobne, torej nadvse redke socialne zgodovine afriških godb običajno navajajo tri glavne zunanje vplive, ki so v času kolonizacije pripomogli k ustvarjanju novih slogov: 1) "Evropski slogi", predvsem krščanske himne z zahodno harmonijo. Ob bogati tradiciji afriškega polifonega petja omenimo vsaj ironične pripovedi afriških muzikantov, ki so brili norce iz robatosti misijonske homofonije in...

  • MXM

    11. 9. 2001  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Firebird: Deluxe

    Naj naštejem tri imena, ki bodo zvonko odjeknila v glavah lasatih ljubiteljev glasne godbe: Bill Steer, blitzkrieg kitarist nepozabih Napalm Death in ustanovitelj grindcore mračnjakov Carcass, ki so s strokovnim vokabularjem o pripetljajih iz obdukcijskih hladilnic celo izkušenim patologom z večletno prakso ščegetali želodce, kaj šele nadebudnim grivarjem iz šolskih klopi.

  • MXM

    11. 9. 2001  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Sweet Sorrow: On Life And Death

    Po krajšem zatišju je v plejerje spet prifrčal slovenski ortodoksni žanrski poskus z mainstramovskimi ambicijami, ki pa tako kot njegovi "perspektivni" predhodniki ni imun na tipično podalpski, hohštaplerajski kompleks prepevanja tekstov v mondeni angleščini.

  • JA

    3. 9. 2001  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    Catatonia: Paper Scissors Stone

    Lepo je videti, da je sklenil britpop dvigniti svoj v novejšem času tako zapackan glavič, konsolidirati bojne vrste in izpljuniti ves tisti toksični plevel. Res je, da so Catatonia pekli super muziko tudi v časih, ko je šlo otoški sceni najbolj klavrno, tako da je precej primerno, da so tako uspešni tudi zdaj, ko se vse skupaj pobira. Paper Scissors Stone je dostojno in logično nadaljevanje Equally Cursed And...

  • Ičo Vidmar

    3. 9. 2001  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    South african jazz: Hip kings, hip queens and the new jazz pioneers

    Na "sonični turizem", godbeno spremstvo, tako rekoč ozvočevanje turizma, gledamo postrani. Drugo je, a to nam kratkočasni popotniki po obljubljenih deželah ne bojo vedeli povedati, godboslovcem pa vse manj financirajo daljše raziskave permutacij glasbenega življenja, kakšni so učinki aktualizacije polpreteklih, historičnih muzik, "nacionalizacij" glasbenih slogov.

  • JA

    3. 9. 2001  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    Muse: Origin of Symetry

    Če se po kontinentu sorodni bendi kot Catatonia trudijo svojo žalobnost in opešanost ob občutkih neadekvatnosti, v katere sili človeka moderno življenje, vsaj na pol zakriti s poskočnimi peppy melodijami, nimajo Muse s čim takim absolutno nobenega veselja.

  • 3. 9. 2001  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    Čuki: Ferrari polka

    Moram priznati, da sem se kar dolgo odločal, ali bi tokrat ocenil nov izdelek mega prodane Siddharte ali bi se lotil omenjenih Čukov.

  • IV

    27. 8. 2001  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    David S. Ware: Live in the Netherlands

    V jazzovski fonografiji se stvari prebračajo predvidljivo, z istimi vzorci, v katerih si kljuko podajajo presojevalni kriteriji s pozicijami moči in računico.

  • JA

    27. 8. 2001  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Ash: Free All Angels

    Ko so bili bend samo trije fantiči, so prvi album poimenovali 1977, manj zato, ker so bili takrat rojeni, bolj zato, ker je bil takrat posnet Star Wars. O sami vojni zvezd na albumu potem sicer ni bilo kaj veliko govora, je bila pa to vsekakor ena najbolj svežih in ganljivih najstniških rockovskih plošč, kar jih je bilo v tistem obdobju posnetih v Angliji.

  • MXM

    27. 8. 2001  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Shawn Mullins: Beneath the Velvet Sun

    Glede na dejstvo, da je po rodu iz zvezne države Atlante, si upam domnevati, da se je Shawn kot mulc dodobra naposlušal tistega vseameriškega get-a-haircut-and-get-a-real-job refrena ter sklenil, da morda res ni najbolj pametno staviti vsega na kariero folk pevca. Šovbiznis je muhasta reč in dobro je imeti kak reden vir prihodka.