• 13. 8. 2002  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Slovenska popevka prvih 40 let

    Naj takoj povem, da je ovitek gotovo eden boljših detajlov tele kompilacije, ki se pravzaprav dovolj brezvezno loteva evergreenov, ki so bili od leta 1962 do začetka osemdesetih let (kdo govori o 40 letih???) zapeti na festivalu Slovenska popevka. Kaj mi spet ni všeč? Da komadi niso označeni kot zmagovalci, recimo za najboljši tekst, za najboljši komad strokovne žirije, za najboljši komad po mnenju občinstva...

  • JA

    13. 8. 2002  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Def Leppard: X

    Prijatelj je v navalu potrošniške malarije dejansko kupil največje uspehe nikogar drugega kot Šank Rockov, ki jih zdaj neprenehoma vrti v avtu, in šment, če mu ni nižjepodpisanega na koncu dejansko uspelo navdušiti nad Balado o mavričnih ljudeh. Ker je ta nižjepodpisani v svojem bistvu nežno in čustveno bitje, si je zaželel še nadaljnjih tovrstnih fiksov: ker se v nakup slovenskih dolgolascev vseeno ni mogel...

  • JA

    13. 8. 2002  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Tricky: A Ruff Guide

    Tricky kid, šampion daleč najmanj abotnega izmed hopov, je v vsakem pogledu glasbeni velikan, večni inovator, hipnotični praskač po gruvu ultimativnega beata. Res je, da predstavlja Maxinquaye njegovo nikoli kasneje preseženo torišče, vendar je tale RUff zadeva prav zato za površnega Tricky fena še toliko primernejši nakup, saj zaobjema tako zdravo ogrodje z debitantskega remek-dela kot najokusnejše odrezke z...

  • Elvis

    13. 8. 2002  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Hakim: Talalik

    Egipčanski predstavnik za zvezdo world glasbe Hakim je s Talalikom, tretjim albumom v zahodnem svetu, popolnoma zabredel v mešanico tradicionalnega sha'bija ter svoje študentske ljubezni, zahodnjaškega zvena, ki ga vnašajo basi, bobni ter klaviature.

  • MXM

    6. 8. 2002  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Dashboard Confessional: The Places you Have Come to Fear the Most

    Kdo pravi, da morajo glasbene ekspresije o generacijskih travmah, življenjskih razočaranjih, goltanju grenkih tablet in konformističnih pritiskih okolja zveneti kot repersko naricanje, ropotanje pralnega stroja ali premikanje pohištva?

  • IV

    6. 8. 2002  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    The Remote Viewers: Stranded Depots

    Angleški trio odmaknjenega očišča poznamo z njihovih predstav na Metelkovi. Remote Viewers so saksofonista Adrian Northover, David Petts ter saksofonistka in pevka Louise Petts. Ker skupina rokuje še s enim zgodnjih elektronskih generatorjev zvoka, šumov, s teremini, zraven pa se odeva v meščanska oblačila izpred druge vojne, je vse skupaj dejansko malo odmaknjeno, vsaj bizarno.

  • MXM

    6. 8. 2002  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Paul Westerberg: Grandpa Boy Mono/Paul Westerberg Stereo

    Poslušalstvo s širšim glasbenim obzorjem bržčas še pomni ameriško najstniško postpankersko atrakcijo The Replacements, ki je v ramonesovskem duhu, se pravi s histerično navito kitarsko sekcijo in raztrganim vokalom, tja do konca osemdesetih slovela po lucidnih tekstih z butastimi naslovi, silovitih albumih in katastrofalnih koncertih. E, to je bil bend, v katerem je rasel, norel in zorel Paul Westerberg, ki je...

  • napo.lee.tano

    6. 8. 2002  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Edo Maajka: Slušaj mater

    Edin Osmić je od svojega rojstva na dan JLA leta 1978 do 4. maja 1992 živel v Brčkem, od koder ga je pregnala vojna. Od štirinajstega leta naprej je begunec (medtem je živel v Zadru, ter študiral strojništvo in kriminalistiko), trenutno ustaljen in poročen v Zagrebu. Prvič je javno repal na nekem hiphop partiju v Zagrebu, kjer je v svojem freestyle nastopu bentil čez Njofro in HDZ, ter zato pokasiral bližnje...

  • IV

    31. 7. 2002  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Flora Purim sings Milton Nascimento

    Milton Nascimento je kakopak eden posebnih glasov Brazilije in sploh Latinske Amerike. Njegov visok falset in način podajanja pesmi, ki so črpale tako iz afrobrazilskih verskih tradicij kot iz socialnega vsakdana, je bil med prvimi brazilskimi, ki je vsaj malček osupnil zahodni svet. Ta je ravno tedaj veselo, uporniško, hedonistično rockal čez vse pretege.

  • JK

    31. 7. 2002  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Techno Energy 11 - Mixed By Ben Sims

    Neverjetno, ampak obstajajo tudi tehno didžeji, ki si ne izbirajo čimbolj podobnih in zato laže vrtljivih viž, ki vsevdilj cedeja ne prodajajo enih in istih poceni fint, temveč tehniko miksanja s posluhom za specifičnosti sproti prilagajajo temu, kar je na gramofonu. Eden takih je po domovini dobro znani Anglež Ben Sims, pri katerem nimaš občutka, da se je namenil s kar štiridesetimi zmiksanimi vinili podirati kak...

  • 31. 7. 2002  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Neno Belan & Fiumens: Luna & stelle

    Se prav matra ostat na sceni, tale naš hudiček. Razmer na hrvaški sceni ne poznam prav v detajle, ampak ob poslušanju tegale izdelka se mi zdi, kot da se je Đavol malo izgubil. V petnajstih komadih se mu zgodi čisto vse, kar se trenutno na sceni lahko "posluša" (razen džeza in panka). Baza je nekakšen disko, ki se po zgledu zadnjega izdelka Đavolov pelje nekje po galaksiji, še vedno pa je od časa do časa Ludo...

  • Max Modic

    31. 7. 2002  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Drive-by truckers: Southern Rock Opera

    Hej, vzdržite se zajedljivih opazk. Vsaj za poldrugo uro, kolikor je muzike na teh dveh ploščkih. Ki, mimogrede, v slehernem od dvajsetih štiklov postreže z večjo dozo trdo kuhanega sarkazma, kot ga zmore ortodoksni roker pridelati ob misli na rokokojsko nabuhlost in vsesplošni kičeraj žanra po imenu rock opera. Ne, tole ni Tommy, kaj šele Jesus Christ Superstar, Southern Rock Opera namreč vibrira nekje med ...

  • IV

    23. 7. 2002  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Sierra Maestra: Rumbero Soy

    Častitljiva četrtstoletnica benda sonerov prikriva, da so Sierra Maestra štartali kot revivalisti sona, ki je formacijska in zlata leta na Kubi doživljal pred II. vojno. Marcos Gonzalez in Jesus Alemany, donedavna vodilni imeni benda, sta pred letoma vsak po svoje naredila odmevno kariero, prvi kot duhovni oče Afro-Cuban All Stars, torej še naprej kot rekreator stilov, Alemany pa je z bendom Cubanismo bolj...

  • JK

    23. 7. 2002  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Heiko Laux: Ornaments

    Medtem ko bi težko rekli isto za njihovo, neprestano obnavljajočo se in vse mlajšo publiko, se je veliko tehno producentov - čeprav tega od njih ne boste slišali za mešalko na kateri izmed veleveselic, kjer je treba kovati denarce - vendarle naveličalo enostavnih formul in preverjenih, neredko brutalnih metod za navduševanje mladincev. Glede na staž, med katerim je imel dovolj časa za brušenje orodij in...

  • 23. 7. 2002  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    25. Festival Melodije morja in sonca - Zmagovalci Melodij morja in sonca

    Festival, ki je pravzaprav ena taka lagana kopija Splitskega festivala in se je dobro prijel ravno v času, ko se je začela sesuvati Slovenska popevka. Komadi imajo vsaj v začetku povsem mediteransko-dalmatinske aranžmaje, potem se začnejo prilagajati splošnim potrebam ljudstva. Drugače kot na Slovenski popevki ali Veseli jeseni veliko zmagujejo Primorci: Prizma, Bazar, Faraoni, Big Ben, Slavko Ivančič, konec...

  • napo.lee.tano

    23. 7. 2002  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Murat & Jose: V besedi je moč

    Po za slovenski hiphop obetavnem letu nula nula, ko sta na sceni udarjali dve hiphopovski plošči, komilacija 5' Of Fame - Za narodov blagor in Klemnov Trnow stajl, smo lani dokačali samo en izid albuma, Čukurjev Ne se čudit. Letošnja bera bi naj bila bolj obširna, pot pa sta ji začela tlakovati Murat in Jose, veteranski črno-beli hiphop dvojec, ki se je v sedanji obliki izkristaliziral iz obetavnega najprej...

  • 666

    15. 7. 2002  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Six Feet Under: True Carnage

    Nekrofilsko razpoloženi patologi Six Feet Under po svoji stari navadi meljejo čreva, pijejo kri in oživljajo mrtve. Čupava druščina zombijev nič hudega slutečega poslušalca zlahka pripelje v svojo grobnico, kjer nanj prežijo distorzirane kitare klišejskega žaganja, v hašiševem dimu izgubljeni ritmi in hropeči vokali glavnega satanovega brundavca Chrisa Barnesa (ex- Cannibal Cor...

  • 666

    15. 7. 2002  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Brujeria: Mextremist Hits

    Špansko govoreče satanistično združenje Brujeria nas na svojem zadnjem digitalnem nosilcu demonskega zvočnega zapisa črnih maš radostno spusti v svet droge in ikonskega zla. Del pesmic na zgoščenki je bilo moč že slišati na 7" vinilnih izdelkih kot so: Demoniaco, Machetazos!, El Patron...., ki pa do sedaj uradno še niso vstopili v slovenski glasbeni prostor, čeprav so nekateri posnetki še z začetka...

  • IV

    15. 7. 2002  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Joe Fonda / Xu Fengxia: Distance

    Improvizacijski par je intriganten vsaj zaradi dvojega: najprvo je strunski in že zato specifičen, kot drugo pa je najbolj vpadljivo glasbilo "starodavno", po tradiciji pripadajoče dvorski, učeni godbi Orienta, namreč kitajski guženg. Nanj igra Xu Fengxia, domnevamo, Američanka kitajskega porekla. Sploh so "dvorske citre" daljnega Vzhoda določene kot...

  • JK

    15. 7. 2002  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Rhythm&Sound

    Za oblačne dneve in krajevne nevihte priporočamo: za prvo silo dekagram posušenih cvetov holandskih hibridov, za duševno malico pa pričujoči, prostrano odmevajoči plošček, na katerem so zbrani singli Rhythm&Sound, enega izmed projektov bivše berlinske založbe Basic Channel, vplivne valilnice z dubovskimi načeli prežetega minimalističnega tehna.

  • 15. 7. 2002  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Sebastian: Ti si ta

    To, kar se dogaja s slovenskimi popevkarji, postaja do konca perverzno. Obrtniška skupina, ki namesto švasanja konstrukcij ali peke makovk v industrijski coni v Trzinu producira nekakšno glasbo, si je brez kančka sramu privoščila izdati še eno enako Sebastianovo ploščo. S podobnimi ritmi, s podobnimi sporočili, le z malo bolj dodelanim imidžem glavnega akterja.

  • JK

    10. 7. 2002  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Nikakoi: Sestrichka

    Nikakoi (rusko: nihče ) je sicer psevdonim Nike Mačaidzeja, ustanovnega člana socialistično poimenovanega GOSLAB-a, neodvisne tbilisijske samofinancirajoče se zadruge, ki se ukvarja s produkcijo muzike, mode, fotografij, videa in filma, kateremu je v prvi vrsti zapisan Mačaidze, ki je svoj prvenec, neprestanim redukcijam in pomanjkanju navkljub, zvijačil kar na domačem laptopu in ga srečno izdal pri berlinski...

  • IV

    10. 7. 2002  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Verve/Remixed

    Drugo nadaljevanje. Najprej novodobni "kreativci", magi na povabilo zakoračijo v arhiv jazzovske založbe, ki jim na stežaj odpre vrata. Potem jim taista hiša veleumetja založi, jih lansira v ozvezdje remiksov, studijsko proizvedenih muzik za posedanje, raje spanje in preganjanje dolgcajta, ki potem povratno postanejo kvintesenca za medleče, psevdointelektualne omotavce, konzumente "tehno muzik", ki se bojijo enega...

  • IV

    10. 7. 2002  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Sounds From the Verve Hi-Fi: Compiled by Thievery Corporation

    Sumljivo je. Najprej naslov zbirke, potem kompilacijska didžejska ekipa - Rob Garza in Eric Hilton, ki navdušeno, goreče, fanatično razglaša, kako so ju očarali zvoki bossa nove. Jahalci plošč, producenti, remiksarji morajo poznati morje muzik, plošč, starih singelc, celo kaset, če hočejo kaj zmesti, stlačiti. Rabijo bogate zvoke, konturo, vsaj neobičajen beat. Razlikujejo se...

  • JK

    10. 7. 2002  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Paul Brtschitsch: Memory

    Kolego Brčića, ki se je uveljavil z lani izdanim Venexom, je moč odtlej srečati na mnogih, tudi za tehno producenta zelo nenavadnih mestih, kot so psihedelični transijadi zavezani festivali in kompilacije.

  • MXM

    10. 7. 2002  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Shannon Lawson: Chase the Sun

    Na vprašanje, s čim si je zaslužil izid prvenca pri izbirčni multinacionalki, 28-letni Shannon odgovarja, da je pač ob pravem času na pravem mestu s pravo mero feelinga odigral klasiko Let's Get It On Marvina Gaya v bluegrass verziji. Seveda jo najdete na Chase the Sun kot edino priredbo v družbi desetih skladnih avtorskih pesmi (in enega zamolčanega gospela), ki pod tanko glazuro komercialno baladne všečnosti...

  • JK

    1. 7. 2002  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Siddharta: Silikon delta

    Zakaj bi rokerji sploh izdajali plošče z elektronskimi remiksi svojih viž in zakaj bi elektrotehniki sploh znova mešali dratarije? Takole naivno bi rekli, da zato, ker obstajajo medsebojne simpatije, ker se jim medsebojno dopade njihova muzika. Seveda pa je Siddharta prej tržnemu uspehu zavezana manufaktura kot nevemkakšna dratarska tolpa in ima poteza njenega štaba verjetno več opraviti s "prisotnostjo" na trgu...

  • IV

    1. 7. 2002  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Sufi Music: Islamic Mystics Harness the Power of Music

    V špilavcu je vnovič vodnik iz znane serijalke po muzikah, a to pot jih igrajo najvišjemu, Alahu. Po temeljne napotke o načinu muzičnega izkazovanja ljubezni do stvarnika, kakor jo izkazujejo sufiji iz različnih predelov islamskega sveta, zbrani z različnih edicij na tej cedejki, spremna knjižica, razen splošnih orisov lokalitet in predstavljenih izvajalcev mistične pete poez...

  • Max Modic

    1. 7. 2002  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Van Morrison: Down the Road

    Van the Man. Mojster vokalne improvizacije. Vsestranski glasbenik. Producent z mero in čutom. Genialen aranžer glasbenih predalčkov, ki zna njihovo vsebino tako temeljito pospraviti, da ne najdete ničesar več, pa čeprav je vse bolj kot kdajkoli na dosegu roke, pardon, ušesa. Eden večnih. Svojo pot je že zdavnaj opisal kot potovanje samotarja, outsiderja, ki pa to ni postal po svoji želji, ampak zaradi spoznanja,...

  • JK

    25. 6. 2002  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Luke Slater: Fear And Loathing

    Od velenarkomanskega romana prevzeti naslov skriva par ploščkov, po dekadi demoliranja plesišč prvi (!!) uradni dokument mešalnih spretnosti mojstra Slaterja, ki se na ovitku, vidno izmozgan in izgubljen, vlači po eminentnih didžejevskih prizoriščih, torej po letališčih, taksijih in hotelskih sobah.