-
25. 6. 2002 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Če pristanemo na dekadno delitev časa, ki ga živimo in v vsaki od dekad, ki jih je do sedaj doživel hiphop, iščemo producenta, ki je kršil vsa ustaljena pravila zvočne produkcije svojega časa, potem je jasno, da bomo v osemdesetih izbrali Bomb Squad (ustvarajlce zvoka Public Enemy), v devetdesetih RZA-o (masterminda za zvokom Wu-Tang Clana), po poslušanju Fantastic Damagea pa lahko za arhitekta novega zvoka v prvi...
-
25. 6. 2002 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Tom Waits: Alice / Blood Money
Tule je torej hkratni izid novih Waitsovih albumov različnih časov nastanka. Vsak je tematski, oba sta takojci razpoznavna in oba v primeri s prejšnjim, pretirano hvaljenim, standardnim Mule Variations bolj "waitsovska". Naj tole razložimo. Tipična, ker se na nek način vračata k prelomni trilogiji (z nekaj podaljški) albumov z začetka osemdesetih let, od Swordfishtrombones, Rain Dogs do ...
-
25. 6. 2002 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Piško na naslovki prav uživaško džuska, obenem pa bi ga lahko vzeli tudi kot nadvse pošteno opozorilo, na katero ciljno publiko je zadeva sklenila štartati. Dobro, če primarni konzumenti niso ravno novorojenčki, pa jih kaj bistveno čez stopnjo polnoletnosti tudi ne bi smeli šteti, saj plošček preredko postreže s čim več kot s prgiščem klišejev in veliko zvoka.
-
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Woo ( takozvani Srki ) je konec aprila dokončal svoj solo-prvenec, ki nadaljuje zgodbo zagrebških ulic in kvartov. Tram 11, njegov predhodni dvojec s Targetom, se tokrat ne vozi skozi mesto, ampak ostaja v četrti Dubrava, getu dimenzij milijonskega mesta. Če je kdo pričakoval kakšne freestylerske impro-lige na trde semple, je pri Generalu (in založniku) dobil v možgane direktno lekcijo, kako se prodaja, ne pa...
-
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Tadruga cedejka benda iz Maputa, ki so ga "nagrabili" od zunaj - je torej nekakšna sintetična tvorba -, ni nič manj radoživa, drzna kakor prva. Mabulu so nastali na pobudo domačega založnika evropskega porekla. Če je prevladujoč mozambiški kitarski urbani slog marabenta tamkaj kraljeval od šestdesetih naprej, je v bendu kot podstat nadgrajen z novimi mondializiranimi popularnogodbenimi oblikami.
-
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Ken Ishii se dve leti po zadrajvanem Sleeping Madness predstavlja s konvencionalnejšim ploščkom, ki pač ne meri, da bi poslušalstvo zmešal z dobro merjenim sosledjem, ki je bolj kot "konceptualni" tobogan zbirka novitet, singlov in odlomkov.
-
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Če Shadowu v prid preskočimo epizodo s hudo napihovano elektronsko "supergrupo" U.N.C.L.E., bi menda bilo še najbolje, ko bi pričujoči plošček priporočili ljubiteljem lahno nalomljenih ritmov in kvalitetno nakajenega vzdušja založbe Mo' Wax, predvsem pa združenim silam neohipijade, kamor rado odplakne njegove sempleristične, iz najbolj obskurnih, kdovekje izkopanih vinilov sk...
-
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Nusrat Fateh ali Khan: Sufi sounds from the qawwali king
Med slušalsko skušnjo "surovega vodnika" po fonografski zapuščini pokojnega kavalija, sufija in imenitnega pevca po rodu iz Pandžaba, Nusrata Fateha Alija Khana, bega spomin. Med drugim na njegov močan ljubljanski koncert v cankarjevini v taveliki dvorani pred dvesto, morda tristo glavami, kar je bil popoln dizaster. Ker je takšno godbo itak sukal in o njej še kakšno tehtno skušal reči zgolj...
-
10. 6. 2002 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Franco: Africa's Legendary Guitar Maestro
Kako sploh na eni cedejki - soničnem vodniku - strniti vse, kar je posnel, spisal, ubesedil in uglasbil, kaj šele v zgodovini afriških godb in takoj godb minulega stoletja pomenil, Francois Luambo Makiadi - Franco (1938-1989). Povsem nemogoča zadeva.
-
10. 6. 2002 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Okej, Richard Melville Hall, zaradi domnevnih sorodstvenih vezi s Hermanom Melvillom na lastno iniciativo prekrščen v Mobyja, je glasbeno elektrotehniko hišnega izvora res potegnil iz kleti in getov na plano ter ji nadel mondeno trendovski obstret. Njegovi remiksi so pop crkovinam kategorije Michael Jackson, Erasure ali Pet Shop Boys za hip res vdihnili ščepec nikoli obstoječe ...
-
10. 6. 2002 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Mad Professor Meets Scientist: At The Dub Table
Mar studio in založba Ariwa Neila Fraserja - Mad Professorja postajata zadnje zatočišče za legende pionirskega jamajškega duba? Ta popularnogodbena praksa je, včasih velja spomniti, v nedrjih urbanih naselij karibskega otoka na čelu s Kingstonom ponudila obrazec, kako se ustno v glasbenem lahko prek kreativne rabe rudimentarne snemalne tehnologije, studia, ustali kot prava protiasimilacijska forma.
-
10. 6. 2002 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
V pisani druščini lumpenproletariata SX-10 se najde tudi hitro govorečega Sen Doga, ki drugače pili glasilke v zasedbi Cypress Hill in ki z večino gostujočih artistov (med njimi je tudi njegov brat) domuje na istem hribu.
-
10. 6. 2002 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Eurovision Song Contest Estonia 2002
Vseh 24 izvajalcev iz vseh 24 držav, skupaj s "poraženimi" Sestrami in z zmagovito Latvijko. Obnova šita, ki bi ga gledalo bolj malo ljudi, če mu ne bi Sestre naredile tako nore promocije.
-
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Šizoidni Islandci pritegnejo prvo pozornost konzumenta z lično oblikovanim ovitkom zgoščenke. Pravo presenečenje je tudi čudaška godba zasedbe Minus, ki temelji na metalizirani hardkorovski osnovi prepletanja nevrotičnih melodij, podkrepljeni s sintetičnim hrupom elektronskih pripomočkov.
-
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
27-letna Tift Merritt, po rodu Teksačanka, po vzgoji in izobrazbi pa iz Severne Karoline, kjer je že kot študentka nabrala pušeljc literarnih nagrad, ima za sabo kar spoštovanja vredno kilometrino nastopanja po odrih in klubih, saj je med njenim debitantskim albumom Bramble Rose in odločitvijo, da se resneje oprime subtilneje uglašene akustične kitare, preteklo debelih osem l...
-
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Center za dehumanizacijo: Maske
Ni se še posušila tinta, s katero smo v teh stolpcih obeležili v nosilce zvoka sprešane aktivnosti nesmrtnih ikon slovenskega proletarskega panka, že je tu nov produkt sistematičnega pospravljanja, sortiranja in digitaliziranja hišnih arhivov, ki sega tja do leta 1993 in prinaša sedemnajst klasičnih, v industrijskem tempu uglašenih zadetkov z lapidarnimi besedili tipa “Flesh in the flesh” ali...
-
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Uspehi živalsko nogometne Kdor ne skače, ni Slovenc, je tako navdušil ihanske Gamse, da so mirno izdali še kompilacijo svojih neumnosti, povezanih z nogometom. Deset komadov, ki na vsak način hočejo pokazati, da je nogomet največja kretenarija na svetu. A je res? Mogoče pa res. Ampak Gamsi so v Koreji na svetovnem prvenstvu, njihov nogometni klub Ihan pa na repu četrte slovensk...
-
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Los de Abajo: Cybertropic Chilango Power
Ker smo že navrgli, da bosta koncerta Los de abajo in Manu Chaa lepa primera, jo zaostrimo. Vzemimo, da se tudi "tropipank" bend iz Ciudad Mexica odloči za manifestna politična dejanja, da dopusti tukajšnjim svobodomislečim in levičarjem antinatovsko akcijo, razovešenje napisov, podpisovanje peticij, javni govor med koncertom.
-
28. 5. 2002 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Nič več utrujeni od fukanja in nikoli več nesmrtno zaljubljeni v lezbijko ( We were good as married in my mind but married in my mind's no good ) so Weezer sedaj samo še nezadovoljni z življenjem nasploh. Maladroit pomeni hkrati neroden in netakten, kar je, kolikor lahko sklepamo iz prav res vsega dosedaj posnetega materiala, itak njihova življenjska zgodba, torej zgodba vse prej kot privlačnega očalarja, ki...
-
28. 5. 2002 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Pissing Razors: Where We Come From
Pod vročim soncem v El Pasu domujejo kravarji Pissing Razors, ki se z novodobnim metalom prepojeni s svojo glasbo in produkcijo nahajajo nekje med godbo bendov kot so Napalm Death in Soulfly. Ker fantje niti slučajno nočejo zveneti staromodno, še vsake toliko časa med jezne kitare uvrstijo še kakšen skorajda neopazen sempl industrijske elektronike. Solidno.
-
28. 5. 2002 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Saj ne, da se ne bi z jorubskimi, fonskimi in gunskimi godbami na nek način že srečevali, vsaj na starejših Ocorinih edicijah in na dokumentih francoskega nacionalnega centra. Lepo pri pleh bandi iz pristaniškega beninskega mesta je, da "nekdanji" lokalni jazzovski špilavci tako na kratek rok predelujejo, nekako vključujejo pod pokrivalom "tradicije" tisto, kar se je na drugi...
-
28. 5. 2002 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Prefuse 73: Vocal Studies + Uprock Narratives
Morda pa je prispevek ameriškega didžeja Scotta Herrena, ki daje skupaj z raperji Anti-Pop Consortiuma nepričakovan ton novi pošiljki angleške založbe Warp, poizkus transfuzije razmahani in po inerciji kotaleči se kočiji, ki jo že lep čas vlečejo Aphex Twin, Autechre, Plaid in drugi zaslužni borci?
-
28. 5. 2002 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Imel sem občutek, da se bo štajerskim etno-folk-narodnozabavno-popevkarsko-kantri žurerjem po drugi plošči malo ustavilo. Na prvi plati so se resno lotevali predvsem slovenskih pornografskih, na drugi so razturili s ponarodelo Srčno napako (Zizike majal, not pa ven ga dal...)... Kaj pa zdaj?
-
21. 5. 2002 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Elvis Costello: When I Was Cruel
Po neštetih gostovanjih na vseh mogočih pasjih procesijah glasbene sorte, po neštetih potrebnih in nepotrebih gostovanjih v odjavnih filmskih špicah in po neštetih milozvočnih baladah, ki jih je spisal in odpel z neštetimi raznorodnimi izvajalci - med katerimi po mojem ščepec avtoironične soli vsebuje le tista iz drugega Austina Powersa z naslovom I'll Never Fall In Love Again, ki jo odbrni v duetu s čudovito...
-
21. 5. 2002 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Kavboji s kitaro v roki in na oči nabitimi klobuki, ki v upanju na smehljaj muhaste slave po teksaških beznicah brusijo obrt, se v primeru, da jim založniško uho nakloni minutko pozornosti, najprej odpravijo k fotografu, ki poskrbi za karseda arhetipski portret izvajalca. Jep, za tiste, ki žanrsko definirano godbo poslušajo z očmi, takih pa je med odjemalci countryja vsaj toliko kot med fani slovenske govedine ali...
-
21. 5. 2002 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Burhan Ocal & Pete Namlook: Sultan Osman
Izvorno prihaja tale globoki new ambient iz frankfurtske založbe Fax, v studiu pa sta sedela njen šef Pete "Namlook" Kuhlmann in Burhan Ocal, ki je na potovanje v 13. stoletje - razen sintičev in powermaca - prispeval vse zvokovje, ki sestoji iz arzenala srednjeveških turških tolkalskih in strunarskih glasbil.
-
21. 5. 2002 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Staro krščansko reklo je rado govorilo Pomagaj si sam in Bog ti bo pomagal. Ker živimo v tretjem milenijumu in je rap muzika tudi uradno najbolj donosna oblika globalnega glasbenega šovbiznisa, lokalnim rap glasbenikom v tekmi z mega-napumpano-produciranimi multinacionalci ni ostalo drugega, kot da iščejo svoje tržne niše in alternativne prijeme kako uleteti v ušesa in domove (pretežno) tinejdžerskih konzumentov...
-
13. 5. 2002 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Evo, zadnjič sem šel v Interspar in ugotovil, da lahko naročim nogometni meni. Dva mesna kanelona, pomfri... Cena ugodna. Najcenejša. Ste že kdaj jedli v Intersparu? Potem veste. Dejstvo je, da je treba zmage in še bolj remije naših nogometašev izkoristiti. Pa se je poleg Interspara in vseh, ki pišejo knjige o nogometu in priloge za telebane, ki jo bomo objavili tudi mi, v napad odpravila še Nika.
-
13. 5. 2002 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Medeski Martin And Wood: Uninvisible
Ob vseobči plesni mrzlici (ni ne prva ne zadnja v zadnjih sto letih), "rolanju", zgibankah, vrtečih se telescih, ploščnih rokohitrecih, psevdolomih ritmov, ki so kajpak znotraj kvadrastega "tuc tac" metra, čeprav se imajo za blazno sofisticirane, od spodaj bije nepreklicno zgodovinsko dejstvo: kakorkoli že nove generacije poslušalcev in takojci muzikov izumljajo, si...
-
13. 5. 2002 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Le eno izmed travels, potovanj ameriške založbe, ki se je sicer podala raziskovat preplet etničnega in urbanega, nativnih muzikantov in prejkone elektronike, tudi v Afriko, Azijo in Latinsko Ameriko, se večinoma kar uspešno izogne pastem nekritičnega pogleda na daljne pokrajine, jemanja zdravo za gotovo vsega, kar le diši po eksotiki in plemenitih divjakih.